Onze overbuurvrouw klaagt over onze hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Onze overbuurvrouw klaagt over onze hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 11:37

ik heb zelf twee honden (hondjes) en die mogen niet blaffen naar voorbijgangers. Als ze een kik geven dan worden ze ook onmiddellijk gecorrigeerd. Ze gaan dus nooit zonder toezicht in de voortuin.
Het is gewoon heel ongewenst dat een hond blaft naar iemand die simpel voorbij wandelt, rete-irritant is dat, dat vind ik als hondeneigenaar zelfs.

Buren van ons die ook honden hebben laten die beesten gewoon doorjoelen, oorverdovend en je kan niet meer normaal relax voorbij gaan zonder concert.

Beste oplossing is om je hond te trainen om voorbijgangers te negeren, aanslaan = corrigeren
Niet meer zonder toezicht buiten laten.
Werk van maken.

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 11:39

Doubtless schreef:
Pareltjes schreef:
Als de hond zich gedraagd binnen de wettelijke bepalingen ( aantal decibellen, hoe vaak en lang ) is het heel vervelend voor de buurvrouw en het kindje. Maar dan staat de hondeneigenaar volledig in haar recht.


Natuurlijk. Vraag is dan wat voor buur je wil zijn: zo een die zich alleen binnen het wettelijk kader beweegt en daarbuiten kan je doodvallen, of kan je hier samen ff over nadenken wat een oplossing zou kunnen zijn?

Ik denk dat het voor TO vanuit Azië nogal lastig vast te stellen is hoe erg de overlast daadwerkelijk is. Heel eerlijk snap ik de betrokkenheid, het verantwoordelijkheidsgevoel voor een oplossing en dit hele topic niet. Die hond woont aan de andere kant van de wereld bij een gezin dat er zelf mee bezig is. Lijkt me dat de aanpak en verantwoordelijkheid daar liggen, maar goed.


Dat geldt natuurlijk ook voor de betreffende buurvrouw. Wat voor buurvrouw wil zij zijn?
Als het onderling niet kan worden opgelost zullen de wettelijke bepalingen voor de oplossing moeten zorgen.

speurneusc

Berichten: 5384
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 12:20

ik ging als peuter mee naar popconcert, oppas had op laatste moment afgezegd, oordoppen op en ik sliep op paar stoelen in de lengte terwijl het pest herrie was. Ook in de auto sliep ik zo, mijn vader had sportwagen met veel geluid toen.

Mijn ouders waren gescheiden en mijn vader woonde toen in hart Rotterdam op een hoek zowel zijkant als voorkant gingen de piepende rammelende trams voorbij.

Later verhuisd naar een dorp met 2000 inwoners, enige geluid waren de miljoenen kikkers die brulde snachts, niemand kon bij ons de eerste nacht slapen als ze kwamen logeren.

Tis maar net wat je gewend bent.

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 12:48

Hahaha.....

Die kikkers zijn ook echt erg! Maarja bij wie moet je klagen.. :o

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:19

Pareltjes schreef:
Dat geldt natuurlijk ook voor de betreffende buurvrouw. Wat voor buurvrouw wil zij zijn?
Als het onderling niet kan worden opgelost zullen de wettelijke bepalingen voor de oplossing moeten zorgen.


Uiteraard. En als beide partijen voet bij stuk houden dat de ander een zeikerd is die zich niet aan wil passen, krijg je van die topics over horror buren hier :')

Pareltjes
Berichten: 2216
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:10

Doubtless schreef:
Pareltjes schreef:
Dat geldt natuurlijk ook voor de betreffende buurvrouw. Wat voor buurvrouw wil zij zijn?
Als het onderling niet kan worden opgelost zullen de wettelijke bepalingen voor de oplossing moeten zorgen.


Uiteraard. En als beide partijen voet bij stuk houden dat de ander een zeikerd is die zich niet aan wil passen, krijg je van die topics over horror buren hier :')


Tja, maar één iemand onterecht laten aanpassen gaat me toch ook echt te ver.

sasja0705
Berichten: 1983
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:25

Nagini schreef:
Ik vraag me oprecht af of er uberhaupt wel echt overlast is. De beste manier om dat uit te vinden is om meerdere dagen echt met video op te nemen zodat je het kunt tellen/waarnemen.
Voor een kind niet te kunnen slapen aan de overkant van de straat met de ramen/deuren dicht zou de hond echt wel bizar veel moeten blaffen hoor. Dan zou het kind waarschijnlijk ook wakker worden van auto deuren die slaan of andere omgevings geluiden. En je zou toch denken dat als het zo ernstig is de buren ook zouden zeggen ja joh de hond blaft wel erg regelmatig maar het stoort mij niet zo.

Dus als je alles al probeerd qua training en wilt zorgen dat je een beleefde buur bent is dat waarschijnlijk de enige optie die dan checkt of buurvrouw onrealistisch is of dat TS haar familie er 'numb' voor is geworden.


Ach, soms heb je gewoon mensen die een geheel rare kijk op "geluidsoverlast" hebben, haha.
Voorbeeld : zondag middag , manlief zit in de tuin en luistert zacht (echt zacht, want ik hoorde het binnen in de keuken met open deur niet) muziek...
Nu zijn hun erg gelovig ,dus muziek is niet echt gewild...
Vraagt vaders door de schutting of de muziek aub uit kan, want peuter kan niet slapen (1e verdieping, raam dicht)... okay, doen we.
Zelfde vader zit avonds tot 11 te boren, te hameren, te slopen...
Kennelij heeft peuter daar dan geen last van, haha.
Dus het is maar wat je wilt.

Ik ga met Nagini mee, als je ee toch mee in de tuin bent - maak korte video's van je hond als die blaft
Dan heb je voor jezelf, voor de gemeente, of wie ook even, bewijs, dat buurvrouw overdrijft