En dan mag je ineens....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggislief

Berichten: 13972
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

En dan mag je ineens....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 09:15

..voor je 35e verjaardag 1 kitten, of liever wat ik wil 2 kittens uitzoeken..

Dat betekend na bijna 10 jaar (Augustus 2015) dat er weer spullen in huis moeten komen
die speciaal voor je viervoeter gekocht moet worden.

Ben ook echt aan het na denken..
» Wat voor ras wil ik?
» Wat voor geslacht wil ik?
» Welke kleur wil ik?
» Worden het binnen of buiten katten/poezen?
» Welke namen vind ik leuk..

Allemaal om dingen over na te denken natuurlijk.
Ben natuurlijk nu al een lijstje aan het maken voor de geliefde beestjes.

» Kattenbakken
» Voerbakjes/Waterbakjes
» Waterfontein?
» Wat voor kattenvoer?
» (Slaap)Mandjes
» Krabpaal/palen
» Vervoerskist?
» Borstels
» Speeltjes

Ik mocht bijna 10 jaar geen huisdier van mijn vader, er kwamen allemaal redenen voorbij.
Heb eerst na een halfjaar gevraagd antwoord » Misschien...Wacht nog maar een halfjaar.
na nog een halfjaar nog eens gevraagd antwoord » Nee! Krijg je niet!

Heb er zelf maar bij neergelegd en zonder dier door gegaan..

Tot dat je te horen krijgt dat ik voor mijn verjaardag een kitten mag uitkiezen,
en riep zelf meteen ik wil er wel 2. Ook meteen uitgelegd waarom.

Nu moet ik mijn vader nog over krijgen om dat te doen, en daar krijg ik ook hulp bij.
Mijn oudste broer snapt dat heel goed, maar mijn andere broer en vriendin helemaal omdat zij 2 katten hebben.

Echt over de katten praten lukt hier niet, want m'n vaders houding spreekt echt boekdelen...
Maar heeft wel geaccepteerd dat er 1 zal komen want ik heb mijn verwoordingen,
dat doe ik ook op de Zorgboerderij waar ik loop.
En dat heb ik ook echt laten zien de afgelopen jaren op stal (paarden) en op de Zorgboerderij (verschillende dieren)

In de groepsapp beeldbellen liet ook al snel horen jaaa dan moet ik zeker de kattenbak doen?
Nee, dat doe ik.. en dat heb ik ook altijd bij de andere katten gedaan die we hebben gehad.

Op naar de nieuwe zoektocht naar Kittens.

Afbeelding
Bram, in Augustus 2015 ingeslapen.
Was echt mijn vriendje, mijn alles.

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: En dan mag je ineens....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:26

Wat leuk dat je voor kittens mag gaan kijken! Een advies: kies je katten niet uit op kleur maar ga kijken en let dan goed op welk kitten zelf naar jou toe trekt.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:28

Heel veel plezier bij het uitkiezen!

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: En dan mag je ineens....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:40

Gefeliciteerd alvast met je toekomstige kat

Heb je Facebook? De facebook pagina van natuurlijke katten is een hele fijne om informatie te lezen over voer. Ze hebben ook een voer lijst met geschikt voer voor katten.

De asiels puilen momenteel uit van de kittens dus daar zullen ze vast wel een leuk koppel hebben die al bij elkaar past.

Als je een tuin hebt is het ook nog een mogelijkheid om de tuin af te zetten zodat ze wel naar buiten kunnen maar niet met de gevaren

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: En dan mag je ineens....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:51

Mijn tip: ga naar het asiel.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:54

Heerlijk om de zoektocht aan te gaan naar nieuwe vriendjes.
Op Facebook is de groep Weba Kittenopvang daar zitten echt schatjes tussen. Weba vangt gevonden, verwaarloosde, afgestane kittens op (zwerf)moeders die zwanger zijn en moeten bevallen.


Veel plezier met je zoektocht.

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:01

Inderdaad het asiel! Daar regelmatig kijken en zien welke kat er een klik is. Dat is zooo leuk en ook zo fijn deze diertjes een fijn thuis te geven.
Wil je er twee hebben ze ook stelletjes vaak. Of inderdaad zo speciale kattenopvang voor kittens, deze dieren willen ook zo graag een goed thuis : :)

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:51

Wat leuk dat je eindelijk je wens kan laten uitkomen.
Succes met de zoektocht en de juiste komen vanzelf voorbij.

Ik was op mezelf gegaan en totaal nog niet op zoek naar een kat. Tot ik verliefd werd op een foto van 1 uit Griekenland. Door corona 4 maanden langer op hem moeten wachten maar was het dubbel en dwars waard.
Zijn zusje is via marktplaats gevonden hier in de buurt.
De 2 die er daarna kwamen zijn ook griekjes van dezelfde stichting als de eerste.

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:39

Ik ga met de rest mee: ga naar het asiel en pin jezelf vooraf nooit vast op een kleur, ras of leeftijd. Ga op de grond zitten (maak je klein) en kijk welke kat op jou afkomt en hoe die reageert.

Wij hebben 2 weken geleden onze 2 nieuwe katten uit het asiel gaan halen en we gingen in eerste instantie kijken naar 2 langharigen uit hetzelfde nest. Zijn naar huis gegaan met 1 kitten van 6 maanden en eentje van 1 jaar die elkaar nog nooit gezien hadden en het gaat geweldig goed. 2 heel verschillende karakters waardoor er eentje helemaal bij mijn man past en eentje helemaal bij mij. Oh en de langharigen hebben ons niet eens aan willen kijken.

Qua naam: kies pas als je beestje hebt gekozen. Meestal is het vrij duidelijk welke naam past. Er is niks aan om een dier "mopsie" te noemen als het een zelfbewuste kater is van 5 kg, of "brutus" als het een bang kattinnetje is. :')

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: En dan mag je ineens....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:08

Asiel inderdaad, daar zitten er genoeg. Al komt de mijne van marktplaats, die stond er gratis op, ik zocht er een dus snel gaan halen voordat hij verkeerd terecht zou komen. Super lief dankbaar dier is het en ook nog de kleur die ik eigenlijk het liefste wilde maar niet specifiek op zocht :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: En dan mag je ineens....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:57

Idd een asiel of via Verhuisdieren.nl
Er zijn legio's katten die een baasje zoeken en het stikt in veel asiels ook van de kittens.
Niets zo dankbaar als een dier een tweede kans geven <3

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:20

M.b.t. tot de vraag binnen of buiten;

Bij een kitten kan je ze nog goed laten wennen aan binnen blijven (of in een goed afgesloten deel van de tuin).
Een volwassen asielkat die zijn hele leven buiten heeft gelopen ineens "opsluiten" kan problemen geven (al hebben wij een bejaarde boerderijkat binnen die tegenwoordig een kleffe schootpoes is), maar als je de keuze hebt zou ik mijn beesten niet vrij buiten laten lopen.
Je wil niet weten wat een aanslag buitenkatten zijn op de biodiversiteit / vogeltjes. Daarom is er ook Europese wetgeving die je verbiedt om katten buiten te laten lopen. (https://www.ad.nl/binnenland/kat-naar-b ... s~a23186c5 bijv)
Maar voor mij was belangrijker hoeveel aanplakbiljetten, social media berichten etc. je niet ziet van vermiste katten. Ze lopen weg, komen onder auto's, verdwijnen om nooit meer terug te komen... Dat zou ik echt niet aankunnen. Daarom blijven mijn katten binnen.
En ten slotte heb je dan ook geen last van klachten uit de buurt als poeslief bij de buurvrouw in de tuin poept of de jack russel van de buurman uitdaagt, etc.

Roodvos

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:46

Wat leuk dat je een kitten mag!

Bokker Rockwitch vangt katten op, misschien zit daar wat voor je bij?
[BB-ITP] Onze foster katjes.

M.b.t. transportbox, ik wil alleen nog maar een bovenlader, en van kunststof. Makkelijk schoon te maken bij een stress-ongelukje. Ik doe er een oude handdoek onderin.

Ik heb 1 grote kat (Noorse Boskat) en eentje die zich niet laat hanteren, dus ik heb grote transportboxen, de Pet Caddy.

Maar dit *klik* zou bijvoorbeeld ook een fijne transportbox zijn voor een kat.

Ik doe er altijd nog een kofferriem (vd Action) omheen voor de zekerheid. Deze foto is van juni. Hier staan ze klaar voor de verhuizing.
Afbeelding

Siggislief

Berichten: 13972
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 20:01

Ik heb laatst een oogje op 2 kittens laten vallen op een Boerderij, alleen deze zijn denk ik wel al vergeven
wat ik vandaag te horen kreeg.. Maar ze wou mij nog wel laten weten hoe en wat. Ben dus niet de eerste.

Ik ben sowieso van plan om Orijen kattenbrokken te gaan geven, is graanvrij en zeker minimaal 80% vlees.

Wat ik bedoel met 2 verschillende kleuren is, dat het mij zeker niet uit maakt wat voor kleur ze hebben.
Maar wel dat ze verschillend van kleur zijn zeker als ik er 2 heb dat ik ze uit elkaar kan houden.

Liefst wil ik weer richting een Brits Korthaar, maar als ik de prijzen hoor denk ik van laat maar.
Dit ras zit al snel aan de €1.500 per kitten.

prugelpiet

Berichten: 12565
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:10

Wat ontzettend leuk, TS!

Mijn tip zou ook zijn ga naar het asiel. Katten kiezen vaak toch hun eigen baasje uit. Wij hebben er 3 lopen uit het asiel, en ik zou nooit meer anders willen. En nog 2 kneusjes, maar die zijn er omdat dat beter voor ze was dan waar ze waren.

Qua kleur: Ik heb 3 pikzwarte katten. Als je ze kent, zijn ze echt heel makkelijk uit elkaar te houden. Dus maak je daar maar geen zorgen om!

Houd er rekening mee dat als je kittens kiest van een boerderij, je ze zelf moet laten vaccineren, castreren/steriliseren, chippen etc. Als je kittens haalt in het asiel betaal je daar uiteraard wat meer voor, maar zit het er eigenlijk altijd bij in. En dan ben je aan het einde van de rit toch niet zo duur uit als wanneer je alles los betaald.

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:11

Zou geen kittens van een boerderij nemen. Die doen ze vaak met 8 weken al weg maar kittens kunnen het beste minimaal 12 weken bij hun moeder blijven.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:20

Selina schreef:
Zou geen kittens van een boerderij nemen. Die doen ze vaak met 8 weken al weg maar kittens kunnen het beste minimaal 12 weken bij hun moeder blijven.

Ligt er natuurlijk aan welke boerderij, je kan een boerderij hebben met sneue ziekelijke inteeltpoesjes of eentje met liefde voor de katten.

Wij hebben super gezonde (enorme) katers gehad van een boerderij vroeger, zijn goed oud geworden.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: En dan mag je ineens....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:30

Ik ga met mijn voorgangers mee en zou ook aanraden om naar het asiel te gaan!

Ik heb ook ervaring met kittens van de boerderij en het is vaak veredelde broodfok, waar bij ze veel te vroeg weg gaan. Via het asiel is misschien wat duurder, maar dan zijn ze als het goed is ook geënt, gechipt en gesteriliseerd

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:30

Super leuk!!
Ik snap wel dat het leuk is als de kittens qua kleur makkelijk uit elkaar te houden zijn, wij hebben vier poedels, waarvan drie zwartgrijs. Ik kan ze makkelijk uit elkaar houden, maar in een kluwe honden kan ik soms nog geen achter of voorkant van elkaar onderscheiden. :D
Haha en straks kom je misschien super verliefd thuis met twee grijze streepjes.
Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:32

Je hebt hier al heel veel tips en ik weet zeker dat je zelf al veel weet, maar wat ontzettend leuk voor je Lienke! :)
Ben jouw Brammetje nooit vergeten. Zo fijn voor je!

Siggislief

Berichten: 13972
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 21:15

heidiLOVER schreef:
Je hebt hier al heel veel tips en ik weet zeker dat je zelf al veel weet, maar wat ontzettend leuk voor je Lienke! :)
Ben jouw Brammetje nooit vergeten. Zo fijn voor je!

Lief van je Robin. <3

Ik ben die goede en geweldige Bram ook zeker niet vergeten, mag ook wel na bijna 10 jaar voor hebben gezorgd.

Zal ook zeker even kijken bij het asiel op de site.
We hebben jaren geleden ook een Pers uit het asiel gehaald, en die heeft het ook een tijdje vol gehouden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: En dan mag je ineens....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:30


Siggislief

Berichten: 13972
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: En dan mag je ineens....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 21:42

Oh over de kittens van de boerderij, deze worden wel gewoon netjes ontwormd/geënt en is gewend aan huishoudelijke geluiden.

@Cayenne Ik ben nu op Verhuisdieren aan het kijken. :)

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: En dan mag je ineens....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:57

Sluit de kleur zwart niet uit. Zwart is het minst geliefd, maar het zegt niets over het karakter of hoe leuk de kat kan zijn.
En kijk inderdaad ook bij een asiel.

Mijn ervaring met boerderijkatten is dat ze toch minder menselijk zijn.

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: En dan mag je ineens....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:11

Ik stuur je even een pb!