Zooplus vertraging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Themba

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:01

Hier donderdag besteld en vrijdag had ik het al binnen. Mooi snel als ik hier sommige reacties lees

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:04

pmarena schreef:
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde als Zooplus, alleen onder andere naam.
Ze stellen de prijzen wat anders bij B.


Ja klopt! Vandaar dat ik het hier ook plaats :D
Ik was heel enthousiast omdat ik om 17u besteld had en om 1u ‘s nachts al een mail kreeg met verzendbevestiging. Maar jammer genoeg 1,5 dag verder en nog niet verstuurd.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:13

Pas geleden besteld. Naar aanleiding van dit topic ruim op tijd, want als het even duurde had ik nog ruim genoeg.
Maar geen enkele vertraging gehad.
(wel een leuke korting van 10% op mijn zakken Royal Canin als ik via hun app bestelde. )

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:17

Bitiba had ik binnen 48 uur. Ging mooi vlot.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:44

Het lijkt me sterk dat ze voor Bitiba een andere logistiek aanhouden. Denk dat het alleen een andere webshop / frontend is en voor de rest er achter allemaal hetzelfde. Dus dat het voor de levertijd geen verschil maakt of je op die dag en tijd bij B of Z bestelt. Maar dat je gewoon mazzel of pech hebt met dat product op dat bestelmoment.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:15

Tot nu toe heb ik nooit problemen ondervonden met mijn bestellingen bij Zooplus of Bitiba. Tot vorige week. Op maandag een grote bestelling geplaatst, die in twee delen werd verzonden. Het is eerste deel kwam met DHL en is woensdag bezorgd. Voor het tweede deel kreeg ik donderdag bevestiging dat het pakket was ontvangen door DPD en binnen 1 à 2 werkdagen zou worden bezorgd. Vrijdag niks ontvangen. Ook maandag geen e-mail om te bevestigen dat de bezorger langs zou komen. Gelijk de track-n-trace code gecheckt, is het pakket retour gestuurd zonder dat ik daarvan op de hoogte ben gesteld!
Contact opgenomen met Bitiba, maar die konden ook niet zien wat de reden voor retournering was. Wel de optie gekregen om de bestelling nogmaals, kosteloos, te laten verzenden. Helaas waren twee van de artikelen die ik had besteld inmiddels niet meer leverbaar, dus daar krijg ik het geld van terug. Inmiddels wel bevestiging van Bitiba dat de bestelling is verzonden, maar nog geen e-mail van DPD dat ze het pakket hebben ontvangen. Via de link in de mail van Bitiba zie ik nu dat het pakket al onderweg is voor bezorging, maar ik kan via die link geen neerzettoestemming geven en ik zit vandaag op kantoor. *zucht*

Wat een gekloot. Inmiddels is onze kattenbrok op en ik heb het nog nergens anders kunnen vinden, dus nu moet ik noodgedwongen over op iets anders.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 16:20

Oh jee, wat vervelend. Wellicht gaat het naar een dhl afhaalpunt en heb je het alsnog vandaag?

Hier komt de dag vertraging door dhl en niet door bitiba. Als het goed is wordt het morgen bezorgd.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 16:54

Ik heb zondag besteld en het is zojuist door DHL gebracht. Ik zorg altijd dat ik wel nog voor een week voer op voorraad heb, maar heb het tot nu toe altijd wel op tijd.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:37

Slmt9 schreef:
Oh jee, wat vervelend. Wellicht gaat het naar een dhl afhaalpunt en heb je het alsnog vandaag?

Het punt is dat ik geen enkele mailing van DPD ontving. Als het bij thuiskomst niet bij de voordeur had gestaan, had ik dus niet geweten of en waar het geleverd was.
Volgende keer haal ik de zware spullen (kattengrit) wel bij de lokale dierenwinkel. DPD heeft flink afgedaan.

Jessix schreef:
Ik zorg altijd dat ik wel nog voor een week voer op voorraad heb.

Wij hadden dus ook nog voer voor 1,5 week, maar de bezorging duurde langer.

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:33

Ugh, blijkt de zak kattengrit nog gescheurd ook. _-:(

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 16:15

Ik dacht dat Zooplus weer heel traag was. Ik had voor kerst besteld en het kwam maar niet binnen.

Wat bleek, ik had alles in het winkelwagentje gestopt, maar niet afgerekend :') Ja dan komt het niet hé _O-

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:20

Mijn vorige bestelling stond op afgeleverd, maar er was nooit wat bezorgd, ook niet bij de buren.
1.5 week later eindelijk antwoord dat het pakket kwijt was en of ik nieuw wilde krijgen?
Had inmiddels uit noodzaak ergens anders voer voor de katten gehaald.
Nu weer een nieuwe bestelling gedaan, die is gisteren wel afgeleverd. Dacht eerst dat het er niet was, maar stond verstopt.
Ik heb echt een hekel aan DHL, die bezorger heeft áltijd de pakketten beschadigd, weigert het omhoog te brengen. Maakt niet uit hoeveel klachten in stuur, ze doen er gewoon niks mee.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:55

DHL is hier ook een drama, sinds kort laat ik van hun alle pakketten naar een pick-up point brengen.

Mijn laatste zooplus bestelling was wat langzaam, op 01/01/2024 besteld en hij werdt “pas” 06/01/2024 afgeleverd bij het dhl punt
Nu bestel ik altijd ruim op tijd dus voor mij is dit geen probleem gelukkig

Marcella

Berichten: 36730
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:58

pmarena schreef:
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde als Zooplus, alleen onder andere naam.
Ze stellen de prijzen wat anders bij B.

Klopt en ze kunnen beter tellen dan zooplus waar ik tot 3x toe gooi maar wat in de doos heb gehad. :+

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:51

Ik heb eind dec nog een bestelling gedaan bij zooplus, omdat ik nog bonus punten had die op moesten.
Maar helaas werd ook deze bestelling door dhl bezorgd, en dit was voor mij de druppel. Hier is dhl dus ook waardeloos. En dan laat ik ook alles van dhl naar een pickup point brengen.
Ik bestel mijn grote spullen wel bij andere bedrijven, dan betaal ik wel iets meer, maar dan weet ik wel dat het netjes word verzonden.
Ik vind het heel jammer want ben al heel lang vaste klant bij zooplus, maar dat ze hier steeds met dhl verzenden is waardeloos.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:33

Zooplus is weer van de trage!

8-3 donderdag avond besteld, vrijdag mail dat het verzonden zou zijn, maar tot op vandaag geeft DPD aan alleen de orderinformatie te hebben ontvangen, maar het pakket nog niet in bezit is.

Wel bij Zooplus.com besteld ipv bij .nl, maar zou toch één bedrijf moeten zijn.

Hopelijk komt het nu snel, want voer is ondertussen op.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:37

Waarom bestel je dan niet gewoon eerder? Je weet nu ondertussen toch dat Zooplus vaak vertraging heeft met leveren.
Ik bestelde toen Nova er nog was gerust mijn kattenvoer een week eerder dan dat het ongeveer op moest zijn... Had ik altijd speling.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:41

Ik zorg ook voor een week speling, maar heb het eigenlijk ook altijd met een paar dagen in huis. Ik had laatst een zak brokken die zuur rook. Gebeld en gemaild met Zooplus en ik kreeg zonder moeilijk doen mijn geld terug. Fijn!

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:43

Er kan altijd wat tegen zitten. En er zit ook een weekend tussen. Idd ook verantwoordelijk voor je eigen timing. Ik bestel voer en medicatie als ik de laatste strip of zak open maak, zodat ik nog voldoende overlap heb.

Ik heb de 7e besteld en als het goed is vandaag of morgen bij t afhaalpunt. Prima.

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:45

Hier ook wat besteld. Alleen niet wat ik direct nodig heb. Heb de functie van 3 dagen later leveren aan geklikt want ben het niet snel nodig.
Voor de rest nooit geen last met zoo plus

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:53

JesdaJinn schreef:
Hier ook wat besteld. Alleen niet wat ik direct nodig heb. Heb de functie van 3 dagen later leveren aan geklikt want ben het niet snel nodig.
Voor de rest nooit geen last met zoo plus


ene keer doe ik dat wel, andere keer niet. Geen idee wat ik nu heb aangevinkt overigens. Maar als ik het voor het eind van volgend weekend heb zit ik nog safe qua voer :)

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:55

Zooplus.com geeft aan dat levering tussen de 3 en 6 werkdagen duurt, daar zitten ze nog ruim binnen. Zooplus.nl geeft voor NL/Belgie wat korter aan (tussen 1-3 werkdagen), maar met het weekend ertussen zou het daar dus ook tot morgen hebben kunnen duren.... Vaak zijn ze ook veel sneller, maar het is natuurlijk riskant om daar vanuit te gaan. Verkoopt de plaatselijke dierenwinkel hetzelfde merk? Dan zou je nog een klein zakje kunnen halen voor de eerste nood.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Zooplus vertraging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:05

Zooplus is dus een Duitse Winkel met magazijnen in Duitsland,Nederland,Polen en waar nog.
Dus afhankelijk waar je bestelde product is opgeslagen, duurt het gewoon langer voordat het bij de ontvanger geleverd wordt.

Marcella

Berichten: 36730
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:16

Bibita is hetzelfde en 98% van de keren netjes op tijd.

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:26

mvdende schreef:
Zooplus is weer van de trage!

8-3 donderdag avond besteld, vrijdag mail dat het verzonden zou zijn, maar tot op vandaag geeft DPD aan alleen de orderinformatie te hebben ontvangen, maar het pakket nog niet in bezit is.

Wel bij Zooplus.com besteld ipv bij .nl, maar zou toch één bedrijf moeten zijn.

Hopelijk komt het nu snel, want voer is ondertussen op.


Trouwens bij DPD blijft de informatie vaker hangen.. hier al een aantal keren pakketje op de mat gehad waar de informatie gewoon op " aangemeld" stond...