Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 11:49

Eloya schreef:
Mellori <3

Weten jullie al welke pup blijft?
Ik dacht dat ik er uit was maar nu heb ik de embark resultaten terug en dat brengt me weer aan het twijfelen :')

Sanet schreef:
Zitten een paar hele fluffy hondjes bij. Grappig!
Er zijn 5 langhaar en 4 korthaar :j


akishino schreef:
Nog steeds team Pluis hier. Vooral Meeki <3 . Maar Orru blijft ook favoriet, zij oogt wat terughoudender op de foto's. Is dat ook zo in gedrag?
Orru is niet een heel aanwezig hondje maar ook niet terughoudend. Portret fotos maken is alleen niet zo makkelijk als het lijkt. Sommige pups vinden het super grappig maar Orru vindt het maar stom :Y)

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 12:07

Ik snap Orru! :)
Ik ben benieuwd naar de embark resultaten, is dat iets wat je wil delen?

Nado
Berichten: 3355
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:01

Wat leuk om zo de pups te mogen volgen van net geboren tot de kleine hondjes die ze nu aan het worden zijn met ieder hun eigen uitstraling. Enca lijkt echt een kopie van haar moeder te worden, of niet? Zelfde wijze blik al.

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 15:08

akishino schreef:
Ik snap Orru! :)
Ik ben benieuwd naar de embark resultaten, is dat iets wat je wil delen?


Paars
Wolfsgrauw langhaar (aw/a E/e ky/ky)
COI 2%
Afbeelding

Blauw
Zwart langhaar (aw/a E/e KB/ky)
COI 7%
Afbeelding

Roze
Wolfsgrauw langhaar (aw/a E/E ky/ky)
COI 4%
Afbeelding

Geel
Wolfsgrauw korthaar (aw/aw E/e ky/ky)
COI 3%
Afbeelding

Groen
Zwart langhaar (aw/a E/E KB/ky)
COI 5%
Afbeelding

Zwart
Wolfsgrauw korthaar (aw/aw E/E ky/ky)
COI 3%
Afbeelding


Rood
Zwartgrauw langhaar (aw/a E/E KB/ky)
COI 4%
Afbeelding

Oranje
Wolfsgrauw korthaar (aw/aw E/E ky/ky)
COI 3%
Afbeelding

Lime
Zwartgrauw korthaar (aw/aw E/E KB/ky)
COI 3%
Afbeelding

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 15:34

Wat leuk om de verschillen te zien. Waardoor twijfel je nu?

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 16:16

akishino schreef:
Wat leuk om de verschillen te zien. Waardoor twijfel je nu?
Met oog op de fok had ik het liefst een aw/aw E/E korthaar gehad.
Maar vanmorgen hebben ze hun temperament test gehad en is bevestigd wat ik ook al wist. En uiteindelijk kies ik op wat het beste bij ons past qua karakter en niet op hoe en wat met de fok want wie weet komt fokken er nooit van.

Ik ben allang blij met een korthaar dus nu mag je gokken wie er hier gaat blijven :))

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:18

Wordt toch een langhaar? :')

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 16:19

Nee het word wel een korthaar :Y)

Gaabje
Berichten: 935
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:33

Awh mellori? <3

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:59

Oh, nu ga ik allicht een erg belachelijke vraag stellen maar ik begrijp niet dat uit dezelfde combi ouders er pups zijn waarbij de test een mix van 5 rassen geeft, bij andere 6, en dat het % ook nog eens verschilt :o?

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 18:38

Net zoals bij mensen ;) volle broers en zussen zijn geen genetische kopieën van elkaar ondanks dezelfde ouders. Tenzij eeneiige tweeling uiteraard. Dus sommige pups krijgen in de praktijk meer genen welke te koppelen valt aan ras X en sommige meer ras Y genen.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:24

Van schreef:
akishino schreef:
Wat leuk om de verschillen te zien. Waardoor twijfel je nu?
Met oog op de fok had ik het liefst een aw/aw E/E korthaar gehad.
Maar vanmorgen hebben ze hun temperament test gehad en is bevestigd wat ik ook al wist. En uiteindelijk kies ik op wat het beste bij ons past qua karakter en niet op hoe en wat met de fok want wie weet komt fokken er nooit van.

Ik ben allang blij met een korthaar dus nu mag je gokken wie er hier gaat blijven :))


Validus? Ik dacht altijd Mellori, maar omdat je nu twijfelt, gok ik op Validus gezien de embark. Maar ik ken de karakters natuurlijk niet.

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 18:39

Lukasje schreef:
Oh, nu ga ik allicht een erg belachelijke vraag stellen maar ik begrijp niet dat uit dezelfde combi ouders er pups zijn waarbij de test een mix van 5 rassen geeft, bij andere 6, en dat het % ook nog eens verschilt :o?
Je krijgt niet precies dezelfde genen van je ouders mee als je broers/zussen, anders zouden ze ook allemaal precies op elkaar lijken :Y)
Ze krijgen 50% van de vader en 50% van de moeder. De vader is 100% Duitse Herder dus de pups zijn 50% Duitse Herder(er zit wel een 'margin of error' vandaar dat sommige pups iets minder of iets meer dan 50% GSD hebben)
Maar de moeder is Groenendaeler/Malamute/Tsjech/Husky en zij geeft niet elke pup precies dezelfde genen mee dus sommige pups hebben geen husky genen meegekregen. En bij sommige zie je Tervueren terug, de Tervueren en de Groenendaeler liggen dicht bij elkaar, in de Groenendaeler achter Roek zit ook wat Tervueren, soms komt dat naar boven en soms niet.
Het is verder wel bekend wat er achter zit dus het rassen gedeelte van embark is vooral voor de leuk :D

akishino schreef:
Van schreef:
Met oog op de fok had ik het liefst een aw/aw E/E korthaar gehad.
Maar vanmorgen hebben ze hun temperament test gehad en is bevestigd wat ik ook al wist. En uiteindelijk kies ik op wat het beste bij ons past qua karakter en niet op hoe en wat met de fok want wie weet komt fokken er nooit van.

Ik ben allang blij met een korthaar dus nu mag je gokken wie er hier gaat blijven :))


Validus? Ik dacht altijd Mellori, maar omdat je nu twijfelt, gok ik op Validus gezien de embark. Maar ik ken de karakters natuurlijk niet.
Het is Mellori die blijft :D Ik ging twijfelen omdat Mellori dus E/e is en Validus aw/aw E/E maar Validus is wat terughoudend wat in principe geen probleem is maar zo eentje hebben we al(Vos :+) en ik denk niet dat het handig is om er nog zo eentje bij te hebben

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:22

Oke, nu je het zo uitlegt, klinkt het logisch en was het idd een domme vraag.

Is bv een moeder fins en de vader chinees, dan zie je bij de kinderen ook verschillen.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:29

Toch Mellori! Wat leuk.
Is er uit de temperament test gekomen wat je had verwacht van alle pups?

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 19:43

Ik heb het verslag nog niet terug maar van een paar pups die ik terughoudend vind zei zij hetzelfde :Y)

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:23

Heel benieuwd hoe de pups uitgroeien!

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 12:01

Ik word wel een beetje chagrijnig van de mensen op mijn lijst voor dit nest :')
Nu weer iemand minder, het pupje wat ik aan haar gematched had beviel haar niet "ik wil alleen geel". Ja dan niet he :roll:

Er zijn dus nog 3 pups beschikbaar waaronder sowieso Orru en Cornix


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 12:05

Nee! Ook Orru! Ooh oliebol, ik zit al weken op mijn handen om niet te enthousiast te worden. Heb je de verslagen al terug? Zo ja, zou je me (evt in pb) de uitslag van Orru kunnen sturen?
Edit: en natuurlijk ook je eigen bevindingen over haar karakter en watvoor baasje bij haar past.

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 12:12

akishino schreef:
Nee! Ook Orru! Ooh oliebol, ik zit al weken op mijn handen om niet te enthousiast te worden. Heb je de verslagen al terug? Zo ja, zou je me (evt in pb) de uitslag van Orru kunnen sturen?
Edit: en natuurlijk ook je eigen bevindingen over haar karakter en watvoor baasje bij haar past.
Orru is van alle pups qua karakter het minst herder. Ik had al gezegd dat ze niet terughoudend is he? :+ Heerlijk eigengereide tante is het _O-

Teef roze
Pupje roze gaat direct op onderzoek uit, zodra ze in de testruimte komt. In 1e instantie heeft ze ook nog geen interesse in het contact maken met de tester. Ze loopt op haar gemak de ruimte rond en is druk aan het snuffelen. Ze komt even kijken bij de tester, maar gaat vervolgens weer haar eigen gang.
Ze heeft zeker wel interesse in contact met de tester, maar heeft het te druk met haar eigen ‘ding’ te doen.
In vergelijking met de vorige pups heeft ze veel minder behoefte aan contact met de tester. Ook valt op dat zij totaal geen steun zoekt bij de tester. Aangeboden prikkels schrikt ze niet van. De spelelementen is ze gretig in. Maar dan niet zozeer in samenspel, maar vooral om zelf mee bezig te zijn. Ook bij het voertje onder de hand is ze heel fanatiek.
Dit pupje is waarschijnlijk wat minder geschikt voor beginnende eigenaren. Ze is vrij pittig en je zal er je handen aan vol hebben. Een ervaren eigenaar zal haar zelfstandigheid in betere banen kunnen leiden.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 12:18

Het wordt steeds erger, ik houd van zelfstandige honden, wat wil je met al 20 jaar akita's _O- . Ik stuur je effe een pb

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 12:32

Aahh zo jammer dat het voor ons te vroeg komt |( maar 3 honden pikt mijn man helaas echt niet :+

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:21

Ze klinkt als ontzettend stabiel.
Pittig zal vast, maar das met een stabiel karakter veel makkelijker imo dan een met een wat onzekere/angstige inslag. :)
Het beeld wat ik me ervan vorm is dat het wel een ontzettend leuke hond gaat worden.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:40

Van schreef:
Ik word wel een beetje chagrijnig van de mensen op mijn lijst voor dit nest :')
Nu weer iemand minder, het pupje wat ik aan haar gematched had beviel haar niet "ik wil alleen geel". Ja dan niet he :roll:


Hatelijk dit soort reacties, maar ergens ook beter dat zo'n mensen zichzelf eruit filteren. Ik geef toe dat uiterlijk vaak meespeelt in of een hond (eender welk dier) je aanspreekt, maar het is verre van het enige wat belang heeft. Van een mooi bord alleen kan je niet eten.
Als fokker heb je toch vaak beter een idee van wat kan werken en wat niet, je zit ook niet te wachten dat ze na enkele weken beseffen dat het geen match is en iemand moet zoeken om de pup te herplaatsen en recht te zetten waar de eerste baasjes de mist in gegaan zijn.

Het zijn niet mijn type honden, maar ze zien er zo leuk uit. En wat fijn dat ze bij je kippen kunnen, een handige eigenschap (toch in vergelijking met mijn monsters die wedstrijdjes staren houden met de kippen en die kippen staren even goed terug in attack modus 8)7 )

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:07

Ik vind dat het snuitje op foto vier wel erg spits is uitgevallen hoor. Komt er geen barzoi in voor? :')