Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16486
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:59

Wat worden ze leuk! <3

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 12:38

Ze zijn alweer 3 weken oud <3

Meeki - paars
Afbeelding

Corone - blauw
Afbeelding

Orru - roze
Afbeelding

Mellori - geel
Afbeelding

Corax - groen
Afbeelding

Cornix - zwart
Afbeelding

Frugilegus - rood
Afbeelding

Validus - Oranje
Afbeelding

Enca - lime
Afbeelding

N4N4
Berichten: 1117
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:48

Wat zijn ze schattig <3

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 16:10

Cornix <3

Ze zijn echt prachtig!

Poosje81
Berichten: 21227
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 16:14

Leo schreef:
Cornix <3

Ze zijn echt prachtig!


Eens! Cornix springt er voor mij enorm uit!
Maar wat een schitterend nest!!

akishino
Berichten: 1880
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:13

Wat een muppies! Orru en Validus hebben m'n hart gestolen, wat een schatjes.

Edit, mijn zoon ziet Mellori en is helemaal verliefd.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:46

akishino schreef:
Wat een muppies! Orru en Validus hebben m'n hart gestolen, wat een schatjes.

Edit, mijn zoon ziet Mellori en is helemaal verliefd.

Ik ga met je zoon mee ! Mellori springt er helemaal uit voor mij. <3 Wat een aansprekend beestje.

Fly_high

Berichten: 3321
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:43

Ik ben team Validus, die berenoortjes <3

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:53

Fly_high schreef:
Ik ben team Validus, die berenoortjes <3


Ik voeg me hier aan toe <3

Shaya_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:16

Hier team Cornix. Wat zijn ze leuk!

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 12:12

Cornix is gewild _O- bij de mensen op mijn lijst ook maar vooral omdat hij het enige wolfsgrauwe reutje is.

Mellori staat ook op mijn lijstje samen met Enca omdat ik denk dat de andere 3 meisjes langhaar zijn en ik wil liever geen langhaar :=

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:14

Heb je al een idee welke er over blijven op het moment? Of match je pas later?

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 12:26

Pups worden pas met 7 weken aan hun baasjes gematched :j

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:45

Stille aanbidder van de hondjes hier <3

Heb je ook wel eens gehad bij/na het matchen dat er mensen afhaken? Die perse een wolfsgrauw reutje willen maar dat die niet matched met de potentiele eigenaren?

petitparis

Berichten: 15995
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:08

Oh nu komt de leukste fase, als ze echt op verkenning kunnen.

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 13:26

SayaJones schreef:
Stille aanbidder van de hondjes hier <3

Heb je ook wel eens gehad bij/na het matchen dat er mensen afhaken? Die perse een wolfsgrauw reutje willen maar dat die niet matched met de potentiele eigenaren?
Nee nog niet. Mensen die perse een bepaald kleurtje willen halen vaak al eerder af.
In overleg is wel veel mogelijk trouwens alleen met nu bijvoorbeeld maar 1 wolfsgrauw reutje moet ik keuzes maken

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 20:32

Hoe zit dat bijvoorbeeld met voorkeur voor langhaar/korthaar?

Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat kleur of geslacht mij niet zo veel uit zou maken, maar lang of korthaar dan weer wel (vind mijn langharige kat inmiddels genoeg wat betreft haar :+). Je weet van tevoren in zo'n situatie als deze natuurlijk nooit wat de verdeling gaat worden, maar neem je mensen die voorkeur hebben daarin zeg maar niet "in behandeling"? Of gaan ze weer op de wachtlijst als het niet uitkomt?

Edit: overigens trouwe volger van alle nestjes, smelt elke keer weer. Maar helaas, ons leven is nog niet klaar voor een hond erbij :D

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:58

Urbiezira schreef:
Hoe zit dat bijvoorbeeld met voorkeur voor langhaar/korthaar?

Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat kleur of geslacht mij niet zo veel uit zou maken, maar lang of korthaar dan weer wel (vind mijn langharige kat inmiddels genoeg wat betreft haar :+). Je weet van tevoren in zo'n situatie als deze natuurlijk nooit wat de verdeling gaat worden, maar neem je mensen die voorkeur hebben daarin zeg maar niet "in behandeling"? Of gaan ze weer op de wachtlijst als het niet uitkomt?

Edit: overigens trouwe volger van alle nestjes, smelt elke keer weer. Maar helaas, ons leven is nog niet klaar voor een hond erbij :D



Oh man, lang haar is zóveel makkelijker te verwijderen als korthaar :')

Ik heb zowel langharige als kortharige honden en katten gehad, en die dikke korte haren... verschrikkelijk _O-

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:07

Ja misschien verkijk ik me daarop, mijn kortharige kat is een ras wat amper verhaart :') dus dan valt de vacht van de langharige kat extra op, haha.

Sanet

Berichten: 7989
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:24

Ik vind dat met honden toch wel heel anders ook qua dingen die in de vacht blijven hangen en hoe schoon die op zichzelf zijn ten opzichte van katten :)
Mijn Hollander komt ook uit een langhaar x langhaar/korthaar kruising. 50% kort en 50% lang haar, ging je na ongeveer 6 weken echt duidelijker zien. Onze is officieel korthaar, maar heeft echt wel langer haar dan normaal. Meer kraag, meer broek, meer staart. Ik vind het prachtig. Maar ben wel blij dat het niet een langhaar is :)

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 11:59

Urbiezira schreef:
Hoe zit dat bijvoorbeeld met voorkeur voor langhaar/korthaar?

Ik weet van mezelf bijvoorbeeld dat kleur of geslacht mij niet zo veel uit zou maken, maar lang of korthaar dan weer wel (vind mijn langharige kat inmiddels genoeg wat betreft haar :+). Je weet van tevoren in zo'n situatie als deze natuurlijk nooit wat de verdeling gaat worden, maar neem je mensen die voorkeur hebben daarin zeg maar niet "in behandeling"? Of gaan ze weer op de wachtlijst als het niet uitkomt?

Edit: overigens trouwe volger van alle nestjes, smelt elke keer weer. Maar helaas, ons leven is nog niet klaar voor een hond erbij :D
Een voorkeur is prima maar wil je absoluut geen langhaar is het misschien niet zo handig je aan te melden voor een nest met grote kans op langhaar :D. Zulke mensen mogen best op mijn lijst maar als er geen korthaar voor ze bij zit en ze willen echt geen lang dan zullen ze verder moeten zoeken.

Daarnaast heb je langhaar en langhaar :D
Over het algemeen worden langhaar Tamaskans niet extreem langharig.
Dit zijn 2 langhaar zoons van Roek uit haar vorige nest

Afbeelding

Afbeelding

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:40

Van schreef:
Nee nog niet. Mensen die perse een bepaald kleurtje willen halen vaak al eerder af.
In overleg is wel veel mogelijk trouwens alleen met nu bijvoorbeeld maar 1 wolfsgrauw reutje moet ik keuzes maken


Laten mensen het daar echt op klappen?
Mijn vriend en ik gaan zondag kennismaken bij fokkers van Oud Duitse herders. Wij willen wel echt een reu tegen de tijd dat we ruimte hebben, en hebben een sterke voorkeur voor zo zwart mogelijk. Maar ik ga wel echt van hun expertise uit en als hij dan vooral veel bruin zou hebben dan is dat maar zo.

Ik vind je p[ups echt geweldig, wat een variëteit in kleur zit er ook in!

Hommage

Berichten: 2769
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:45

Prachtig! Hier nog net te vroeg helaas, anders hadden we zeker interesse gehad. Vind Meeki en Mellori echt prachtig. <3

Van

Berichten: 6528
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 13:06

Kaitlyn schreef:
Van schreef:
Nee nog niet. Mensen die perse een bepaald kleurtje willen halen vaak al eerder af.
In overleg is wel veel mogelijk trouwens alleen met nu bijvoorbeeld maar 1 wolfsgrauw reutje moet ik keuzes maken


Laten mensen het daar echt op klappen?
Mijn vriend en ik gaan zondag kennismaken bij fokkers van Oud Duitse herders. Wij willen wel echt een reu tegen de tijd dat we ruimte hebben, en hebben een sterke voorkeur voor zo zwart mogelijk. Maar ik ga wel echt van hun expertise uit en als hij dan vooral veel bruin zou hebben dan is dat maar zo.

Ik vind je p[ups echt geweldig, wat een variëteit in kleur zit er ook in!
jup ook in dit nest hebben we hierom afzeggers.
Aan de ene kant snap ik het wel. Mensen gaan toch vaak voor dit ras mede door het uiterlijk, ze willen een wolf geen zwarte herderachtige.
Ik heb zelf 2 miskleurtjes, het verschil is groot als ik met hun loop vergeleken met toen we onze reu nog hadden, met Ravi hadden we veel meer bekijks(irritant! :+) dan met de dames.
Aan de andere kant is het het karakter wat het meest zou moeten tellen. Ik zie prachtige Tamaskans langskomen maar vaak zijn dat degene die ik niet in huis hoef om hun karakter. Ik ben heel blij met mijn meiden.

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Roeks laatste nestje(Tamaskans)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:14

Je aanmelden voor een nest met veel langhaar is dan inderdaad niet handig :D moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alleen een Tamaskan zou overwegen als die bij jou vandaan zou komen. Je insteek en ook het karakter van jouw honden staat mij altijd erg aan! Dus mocht ik ooit bij jou op de wachtlijst komen dan zal langhaar/korthaar wellicht ook niet meer uitmaken voor ons, haha

En die twee zoons van Roek zijn echt prachtig <3 zeker die eerste spreekt mij echt ontzettend aan! Ben heel benieuwd hoe deze allemaal uit gaan groeien.