Gescheurde nagel hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prii_boy

Berichten: 2088
Geregistreerd: 04-03-08
Woonplaats: Groningen

Gescheurde nagel hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 19:51

Zojuist heeft mijn hond tijdens het uitlaten haar nagel gescheurd, wanneer ik eraan zit piept ze dus ze heeft er overduidelijk last van.

Op Google lees ik het volgende

Citaat:
Gescheurde nagels die in een scheve stand staan zijn aan de basis los gescheurd en dus kunt u die er met een klein rukje af trekken. Dit doet even zeer, maar een bewegende losse nagel doet ook zeer en dat duurt dan minimaal een week. Beter om dus nu even een rukje te geven en daarna de bloeding goed dicht drukken


Wie heeft er ervaring met een gescheurde nagel en de behandeling hiervan? Of heeft er op basis van de foto een advies? Het simpelweg af trekken van de nagel zie ik eigenlijk niet zitten, dan is de DA eigenlijk de enige optie.

Spoiler:
Afbeelding

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Gescheurde nagel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:02

Ik zou hier zeker mee naar de da gaan.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Gescheurde nagel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:04

Hier zou ik ook mee naar een DA gaan, zelf lostrekken is extreem pijnlijk en vragen voor bijtincidenten...

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Gescheurde nagel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:15

Ik sluit me bij voorgaande reacties aan. Ik zou hiermee ook naar de dierenarts gaan gebaseerd op je foto.

sterregoud
Berichten: 1847
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Gescheurde nagel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:18

Ik heb zoiets jaren terug gehad met mijn toenmalige hond. Ben er voor naar de dierenarts gegaan, voor bijknippen en verbinden.

kiwiwitje

Berichten: 20113
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Gescheurde nagel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:19

Ik zou t ook even laten knippen bij de dierenarts. Tot die tijd even inpakken dat ze nergens achter kan blijven hangen

prii_boy

Berichten: 2088
Geregistreerd: 04-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 20:20

Voor nu zit er honingzalf op met een zelfklevend verband (dit aanbrengen deed dus pijn). Tevens had ik nog een hondenschoen liggen.

Dierenarts wel contact mee gehad maar vind dit geen spoed, heeft aangegeven dat zij er, afgezien van afknippen nu ook niks aan kunnen doen..

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gescheurde nagel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:30

Hier ook een keer gehad, ben er mee naar de DA gegaan en die heeft de nagel eruit getrokken.

snorkel1986

Berichten: 3017
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Gescheurde nagel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:17

Kan je hem niet beter zelf afknippen en dan netjes verbinden.? Doet maar 1x zeer ipv, vaker..

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Gescheurde nagel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:50

Ik denk dat deze los genoeg zit om er af te trekken. Lijkt al helemaal af te staan. Maar dat kan ik zo niet helemaal zien. Als de nagel echt los genoeg is kun je die er wel aftrekken. Maar ik snap wel dat je dat niet durft, ik gebruik er vaak verdovende spray bij, maar die heb ik ook alleen op werk. Morgen een dierenarts in de buurt open die het kan doen? Anders inderdaad even een beschermend verbandje er omheen en maandag door de dierenarts laten verwijderen.

prii_boy

Berichten: 2088
Geregistreerd: 04-03-08
Woonplaats: Groningen

Re: Gescheurde nagel hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 09:35

Ik zal zometeen meerdere dierenartsen contacten en kijken waar ik terecht kan. Bedankt voor de reacties!

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Gescheurde nagel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 11:20

Als de nagel erbij bungelt dan zal de dierenarts hem er gewoon af trekken. Doet even bijna, maar een bungelende nagel doet ook zeer en is heel gevoelig.