"Wilde" gekko verhuizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9476
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

"Wilde" gekko verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 17:57

Ja, de titel zegt het al. Ik ben zeg maar de idioot van de familie. :+

Ik ga verhuizen. En hier in dit huis zit een gekko. Ik heb er een band mee (waarschijnlijk ik meer met hem/haar dan hij/zij met mij :') ).
De gekko moet mee. Als ik weg ga word dit huis grondig verbouwd, als het niet plat gegooid word. Dus voor eigen veiligheid kan Krokie beter met mij mee.

Hoe ga ik dit aanpakken? Ik weet waar Krokie slaapt. Lamp losschroeven en de truc met het bakje en het papiertje. En dan? Het is anderhalf uur rijden. Heeft Krokie iets nodig onderweg?

In het nieuwe huisje laat ik Krokie uiteraard meteen los om te wennen enzo, mijn honden komen pas over 2 weken.

Maar hoe pak ik het vervoer aan? :')

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: "Wilde" gekko verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:13

"Tamme" gekkos gaan gewoon in een plastic bakje met lucht gaatjes. Maar die zijn ook niet perse niet meer wild. Zorg voor een bakje waarin hij redelijk verstopt kan zitten en als er genoeg voedsel is op de nieuwe lokatie komt het waarschijnlijk wel goed.

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:16

Palmera schreef:
Ja, de titel zegt het al. Ik ben zeg maar de idioot van de familie. :+

Ik ga verhuizen. En hier in dit huis zit een gekko. Ik heb er een band mee (waarschijnlijk ik meer met hem/haar dan hij/zij met mij :') ).
De gekko moet mee. Als ik weg ga word dit huis grondig verbouwd, als het niet plat gegooid word. Dus voor eigen veiligheid kan Krokie beter met mij mee.

Hoe ga ik dit aanpakken? Ik weet waar Krokie slaapt. Lamp losschroeven en de truc met het bakje en het papiertje. En dan? Het is anderhalf uur rijden. Heeft Krokie iets nodig onderweg?

In het nieuwe huisje laat ik Krokie uiteraard meteen los om te wennen enzo, mijn honden komen pas over 2 weken.

Maar hoe pak ik het vervoer aan? :')


Kartonnen doosje en goed dicht plakken zodat Krokie niet uit het doosje kan ontsnappen? Ik denk dat hij onderweg niets nodig heeft, hij slaapt immers overdag toch? Dan heeft hij ook geen toegang tot water. Mocht de temperatuur in de auto veel kouder zijn dan in het oude huis, zou je een warmte pack onder de doos kunnen leggen. Van die dingen die je gebruikt met skiën enz.

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:24

Ik heb een krokodilgekko, die heet Schnappie. Moest ergens weg dus heb ik opgevangen uit nood. Hij is een Tarentola Maurentanica, mogelijk dezelfde soort als jouw "huisdier". Deze soort wordt sowieso niet tam en ze zijn razendsnel. Het zijn dieren die heel snel gestresst zijn en snel hun staart afwerpen. Ik zou daarom voor een wat groter bakje gaan in dit geval.

Verder zijn tijdens transport luchtgaatjes belangrijk. Goed zorgen dat de temperatuur niet te hoog kan worden. Je kunt een verstopplekje in het bakje doen/maken. Dan voelt hij zich veiliger. Ik vervoer de reptielen vaak in een koelbox. Dan raken ze niet snel oververhit en dat is ook lekker donker voor ze.

Hutcherson

Berichten: 7406
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: "Wilde" gekko verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:57

Kan krokie niet gezellignin zoon cavia/hamster/rattenkooitje? Of in zoon loopbal van n cavia :')

Palmera

Berichten: 9476
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 23:28

Hutcherson schreef:
Kan krokie niet gezellignin zoon cavia/hamster/rattenkooitje? Of in zoon loopbal van n cavia :')

Waarom moet ie in een loopbal? Krokie heeft dat helemaal niet nodig, die loopt tegen de muren op! :')

Aan de rest: bedankt voor de tips, goed te lezen dat ik niet té moeilijk hoef te doen.

Hutcherson

Berichten: 7406
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: "Wilde" gekko verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 01:37

Om hem te vervoeren.

Sababber

Berichten: 2719
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 01:54

Palmera schreef:
Ja, de titel zegt het al. Ik ben zeg maar de idioot van de familie. :+

Ik ga verhuizen. En hier in dit huis zit een gekko. Ik heb er een band mee (waarschijnlijk ik meer met hem/haar dan hij/zij met mij :') ).
De gekko moet mee. Als ik weg ga word dit huis grondig verbouwd, als het niet plat gegooid word. Dus voor eigen veiligheid kan Krokie beter met mij mee.

Hoe ga ik dit aanpakken? Ik weet waar Krokie slaapt. Lamp losschroeven en de truc met het bakje en het papiertje. En dan? Het is anderhalf uur rijden. Heeft Krokie iets nodig onderweg?

In het nieuwe huisje laat ik Krokie uiteraard meteen los om te wennen enzo, mijn honden komen pas over 2 weken.

Maar hoe pak ik het vervoer aan? :')


Kun je niet aan zo’n piepschuim bak komen waar reptielen vaak in aankomen? Ik werk met luipaardgekko’s.. ik zou hem een jello geven in de bak. Een beetje mos er in dat hij weg kan kruipen. De airco uit laten en gaan.. hoe je hem het beste in het bakje krijgt.. misschien inderdaad gewoon maar even vangen met een bakje en karton er onder..

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: "Wilde" gekko verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:04

Ik schoof mijn luipaardgekko's vroeger altijd gewoon met de deksel het bakje in, dat was niet heel lastig, maar die zaten altijd op de bodem :D Ik zou persoonlijk niks van eten of drinken geven, het is maar 1.5 uur en mijn ervaring is dat ze door de stress toch niks willen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5384
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:02

Palmera schreef:
hier in dit huis zit een gekko. Ik heb er een band mee (waarschijnlijk ik meer met hem/haar dan hij/zij met mij :') ).

Jij bent Detective Inspector op Saint Marie ?

Palmera

Berichten: 9476
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 10:33

Rex_Rolfo schreef:
Palmera schreef:
hier in dit huis zit een gekko. Ik heb er een band mee (waarschijnlijk ik meer met hem/haar dan hij/zij met mij :') ).

Jij bent Detective Inspector op Saint Marie ?

Eh? :?

Temeraire

Berichten: 3538
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:42

Rex_Rolfo schreef:
Palmera schreef:
hier in dit huis zit een gekko. Ik heb er een band mee (waarschijnlijk ik meer met hem/haar dan hij/zij met mij :') ).

Jij bent Detective Inspector op Saint Marie ?


Hier dacht ik ook gelijk aan :D _/-\o_

Leuk dat je hem meeneemt TS! Op de reptielenbeurs zitten ze vaak in piepschuimen boxjes idd, zoiets zou handig zijn.
Hoop dat hij niet verdwaalt als je hem op je nieuwe plek uit zet. Geen idee hoe dat voor zo'n beestje is.

Winged

Berichten: 33073
Geregistreerd: 28-12-05

Re: "Wilde" gekko verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:46

Geen idee hoe te vervoeren, maar ik en eigenlijk vooral nieuwsgierig naar een fotoverslag over de verhuizing van Krokie nu :))

Apple

Berichten: 76213
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: "Wilde" gekko verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:01

Wel heel leuk dat je je woonruimte deelt met een gekko en dat je nu bedacht hebt dat hij beter mee kan verhuizen :-)

Ik ben ook heel benieuwd of het lukt om hem te verhuizen.

Ik weet niets van gekko's, maar is het voor hem 'simpel' om in een nieuwe omgeving zijn draai te vinden? Of heeft hij daar wat hulp bij nodig?
Met andere woorden: kun je hem gewoon uitzetten of moet je dat wat tactischer aanpakken met het creeren van een voerplek ofzo?
Anders zet je hem uit en zie je hem vervolgens nooit meer terug.

Rex_Rolfo

Berichten: 5384
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:39


Palmera

Berichten: 9476
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 23:00

Rex_Rolfo schreef:
Palmera schreef:
Eh? :?

Death in Paradise , alinea "Harry"

Aha, oke, nog nooit van gehoord :')

Lekker duidelijke foto :+

Afbeelding


@Sababber: wat is een jello in de bak?

Ik ga ervan uit dat Krokie in het nieuwe huis zich gewoon even verstopt en dan weer lekker gaat jagen. Dat hoop ik.

TheNovelist

Berichten: 1517
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 00:10

Denk dat ze het over een fruitcupje heeft! Die verkoop ik in de winkel en dat is een soort 'fruitjelly' voor reptielen, knaagdieren, vogels, konijnen etc :D
Afbeelding

Palmera

Berichten: 9476
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: "Wilde" gekko verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 00:12

Ziet er heerlijk uit! :')

Dat soort dingen verkoprn ze hier niet.

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: "Wilde" gekko verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 08:25

Aangezien gekko's insecteneters zijn, lijkt een fruithapje nou niet heel veel toe te voegen voor een gekko...

Sababber

Berichten: 2719
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 23:24

Palmera schreef:
Ziet er heerlijk uit! :')

Dat soort dingen verkoprn ze hier niet.


Ik had even niet in de gaten wie het topic had gestart. Ja in jouw regio is dat lastig..

Ibbel, ik snap dat je dit een bijzondere voeding vindt. Ze mogen het zeker wel hebben, als docent dierverzorging zorg ik altijd dat dit in het terrarium van onze gekko’s te vinden is.

Juist voor de vochtbalans fijn spul, zonder dat het een zooitje wordt met water. Vandaar ook mijn advies voor het vervoeren. Al krijgen ze bij ons natuurlijk in het terrarium ook gewoon water aangeboden.

Palmera

Berichten: 9476
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 23:31

Ondertussen stond ik zondagochtend wiebelend op een stoel op een tafel die lamp los te schroeven. En geen Krokie te bekennen.

Ik heb hem/haar ook niet meer gezien. Wat kan is dat ie naat beneden is gegaan (de stek was altijd trapgat en bovenhal) en naar buiten is gegaan. Nou, daar red ie zich wel!

Wurm was trouwens echt flink gegroeid de laatste weken.