De kleine keffer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 20:27

Lief van je. :j

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 21:12

Ik heb geen antwoordt op je vraag maar wat een geweldig duo!! <3 <3

En die rottweilers he... na bijna een jaar hebben we er weer 1 in ons leven, ik heb het zo gemist... dat ras zit zo in mijn genen, hahaha

Myfairytale
Berichten: 5417
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 21:40

Kan je ook niet met je vraag helpen, maar ben wel verliefd op jouw duo! <3 <3
Nu heb ik stiekem ook een enorme zwak voor Rottweilers (zelf gehad) en Jack Russells (hebben we nog) en voor zwarte/ black and tan honden. O:) Ik weet dat bijvoorbeeld Labradoodles etc. helemaal hip zijn, maar mijn hart ligt toch bij die 2 rassen die jij hebt!

LuffB

Berichten: 1303
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 21:56

Hee,
wij hebben met onze vorige boere-fox veel problemen gehad met blaffen, dus het eerste wat we vroegen tijdens de puppy training van onze nieuwe hond was een tip om het blaffen op commando te krijgen.

Eigenlijk heel simpel, als de hond blaft dan iets zeggen als bijv luider of blaf om het blaffen aan te moedigen (en de hond te leren wat het eigenlijk is dat ze doen). En dan vervolgens na een keer blaffen zeggen genoeg (evt dan met de klap in je handen waar de hond bij jou al goed op reageert) en als ze stoppen dan belonen. Zo kan je uiteindelijk als ze uit zichzelf gaan leren blaffen, alleen genoeg (of een ander commando) zeggen en moet de hond stoppen.

Bij die van ons werkt het erg goed!

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 17:11

kimmie261 schreef:
Ik heb geen antwoordt op je vraag maar wat een geweldig duo!! <3 <3

En die rottweilers he... na bijna een jaar hebben we er weer 1 in ons leven, ik heb het zo gemist... dat ras zit zo in mijn genen, hahaha


Wat leuk Kimmie! Gaat het goed samen met de rest?
Misschien een foto ofzo? :D

Dank voor je tip LuffB.

Apple

Berichten: 76213
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:13

Wat een leuk stel heb je daar :-) Ook mooi in de kleurcombinatie inderdaad :))

Je Rotweiler heeft zo zijn eigen mini-me :))

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 19:17

Een vrachtwagenchauffeur schreeuwde laatst al;
Ha! Een miniweiler. :D

Zo trots dat onze Duitser is op de gaten die de kleine al kan graven. :')

Afbeelding

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:58

Ja het gaat goed met de andere honden, zeker Duke is wel erg favoriet.. <3 <3

Nog baby
Afbeelding

Inmiddels alweer 13 weekjes..
Afbeelding

Met haar vriendje Duke...


<3 <3 zo leuk weer...

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 20:04

Omg! Daar smelt je toch van.
Wat een knapperd. <3
En zo leuk en lief met Duke.

Zebrastreep

Berichten: 9821
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:05

Jack russels zijn nu eenmaal vrij zenuwachtige hondjes. Ze denken vaak dat ze heel wat zijn en uiten dat met een grote mond. Alleen stiekem weten ze ook wel dat ze vrij klein en kwetsbaar zijn.

Vaak blaffen ze ook omdat ze zeer waaks zijn en jou willen beschermen.

Onze russel is best wel onzeker en uit dat met name tegen andere honden door hard te blaffen. Maar ook tegen voorwerpen zoals scootmobiels en kinderwagens als ze het vreemd vindt.

Thuis is ze eigenlijk wel rustig , ook als ze alleen is. Ze blaft thuis alleen als er iemand voor de deur staat of als er een kat in de tuin zit.

Ik denk dat het al flink scheelt dat die van jou opgroeit met een andere hond en dus al minder angst op zal bouwen voor andere honden.

Ik ken ook wel jacks die enorm zelfverzekerd zijn en niet bang zijn. Maar het blaffen hoort er wel een beetje bij.

En een jack in een draagzak? Ze zijn zo eigenwijs ze willen elke stap zelf zetten :+ maar ik snap je daarmee hoor als je 10 km wilt gaan wandelen is met zo'n kleine pup wel ver.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:20

Ik heb ook een jack maar absoluut geen keffer hoor. Kwestie van heel streng en consequent opvoeden. Ik zeg altijd dat het enigste verschil is dat je bij een jack iets 2x moet zeggen maar dan doet ze het ook :j buurkeffers doet ze ook niet aan mee omdat ze gewoon weet dat t niet mag maarja ik ben zelf opgevoed door iemand die Duitse herders trainde in alle takken van de sport dus dat heeft ms geholpen haha

betadine

Berichten: 3243
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:58

Ons Jack teefje is helaas echt wel een keffertje. Is ook haar enige minpuntje. Voor de rest is ze heel rustig en gemakkelijk.
Qua opvoeding... tja...ze weet donders goed wat stil zijn betekent. Het is sterker als haarzelf. Ze is thans opgegroeid met een wolfhond die amper blafte. We hebben gelukkig geen directe buren, maar voorbijgangers laat ze maar al te graag weten dat ze er is :=

Ts: wat een droppie en mooi assorti met je rottweiler. Ik was oorspronkelijk geen kleine hondjes fan, maar zo een jackske weet prima hoe harten te veroveren :+ Eigenwijs zijn ze wel

Zebrastreep

Berichten: 9821
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:06

Het grappige is wel dat als wij lawaai maken ze direct gepikeerd is omdat ze wil slapen :') Met name in de ochtend is dit volgens haar een zwaar probleem.

Qua opvoeding zijn mijn ouders niet heel consequent geweest. Mijn moeder behandeld haar echt als een verwend kind. Naar mij luistert ze iets beter en ik stel wat meer grenzen op dus ze weet heel goed bij wie ze wel iets mag en bij wie niet.

Maar omdat we niet allemaal hetzelfde doen heeft ze ontzettend veel ruimte gekregen. Niet echt handig bij een Russel , dan past een herder opvoeding toch wat beter :')

Apple

Berichten: 76213
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:13

Die vertederde blik van die grote als hij zo naar het gat gravende kleintje kijkt :+:

Echt als trotse grote oom de prestaties van zijn nichtje bewonderen.

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 10:40

Gelukkig is ze nogal een zelfverzekerd typje.
Wil graag naar andere honden.
Onze buurhond ontsnapt nogal eens, die vind ze dan wel spannend, maar gaat er toch rondjes omheen rennen.
Zonder geblaf. :')

Ze wordt consequent opgevoed, net als onze rottweiler. Hoewel hij een stuk makkelijker luisterde.
Als hij het even niet meer wist ging hij zitten.
Zij stormt een vlieg achterna. :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:30

Ahhhhh wat leuk dat je een topic van je leuke duo hebt gemaakt Ton.

Die van ons zijn halve JR en ze zijn echt super lief, maar ook heel pittig. In huis vaak rustig en alleen aanslaan op iemand bij de deur, maar loop niet langs ons erf als ze buiten zijn :o Ze blaffen wel kort en reageren goed als ik ze corrigeer. Alleen het teefje moet echt altijd nog 1 blafje doen en kijkt me dan echt aan dat ik eigenlijk moet lachen......hahaha.

Met de opvoeding moesten we wel erg consequent zijn, maar de situatie zat ook niet helemaal mee toen. Teefje bleef alleen achter en is vreselijk verwend. Broertje kwam erbij die niks kende en ontzettend bang was.

Ze zijn klein, maar heel veel hond. Ook qua maten en als je ze vasthoudt. Het zijn echt hele bespierde hondjes en dat voel je.

Met onze vorige buren weleens gezeur, maar dat was een rijtjeswoning en die hielden niet van dieren. Hier 1 buurman naast ons met honden en die vindt het belachelijk dat ik ze wel corrigeer als ze lang blaffen..............tja.