De kleine keffer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 20:02

Na het overlijden van mijn Rottweiler teef bleef onze reu erg down. Ik kon amper de deur uit, want bij thuiskomst werd ik ontvangen met een brom-jank die ik bijzonder zielig vond klinken.
Ja ik ben een watje als t om die hond gaat.
Verder zijn we bijna altijd samen, meneer gaat dagelijks mee naar mijn werk, en tijdens de vakanties wil ik ook niet zonder hem weg.

Eigenlijk wilde ik graag weer een hond erbij, eentje vond ik veel makkelijker en praktischer, maar toch.
Ook geen grote hond meer, het was best een gedoe qua ruimte als we met de camper op pad gaan.

Prompt kwam Billy op mijn pad. Ik die mijn hele leven al roep nooit een Jack Russel te willen ging overstag. Tja, qua kleur matched ze fantastisch bij mijn Rottweiler natuurlijk.
Volgens mijn dierenarts kun je een Jack Russel best manieren bij brengen, dus kwam Billy erbij.

Maar nu. Het gekef. Dat kan ze prima.
Als het te gek wordt klap ik in mijn handen, stopt ze, dan prijs ik haar de hemel in.
Nu blaft mijn reu eigenlijk nooit. Of er moet volgens hem een enorm gevaarlijke situatie zijn.
Brommen doet ie. Als ie boos is, als ie blij is, als ie aan het spelen is. Ik herken de blije en boze brommen.

Nu hoor ik Billy ook heel schattige brommetjes uitstoten als ze aan het stoeien of spelen zijn.
Zou het dan lukken? Omdat ze geen blaffer als voorbeeld heeft, zou ze dan ook minder keffen?
Ik hoop dat t lukt.
Iemand ervaring ermee?


Afbeelding

Hoe schattig zijn ze samen.

Melzazu
Berichten: 1807
Geregistreerd: 13-10-19

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:11

Waahh wat een lekker stel.

Is je rottweiler nu ook weer blijer?

Ik heb ook een rottweiler gehad. Geweldige beesten. Ik vond honden ook pas honden als het een beetje dat formaat had tot….. ik een kortharige chihuahua heb gehad. Die wel dacht dat ze een rottweiler was volgens mij maar… ik ben er zo gek mee geweest (helaas afscheid genomen maar ze was ook 15 geworden) en ik vond het zoveel makkelijker en leuker dan een grote hond dus als ik ooit weer een hondje neem dan voor mij dus geen grote hond meer.

Wat betreft het voorbeeld volgen. Toen met de chi had ik ook katten. Die chi deed ook soms een beetje katachtige dingen vond ik dus dat lijkt me best kunnen met dat brommen wat je zegt.

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 20:16

Melzazu schreef:
Waahh wat een lekker stel.

Is je rottweiler nu ook weer blijer?

Wat betreft het voorbeeld volgen. Toen met de chi had ik ook katten. Die chi deed ook soms een beetje katachtige dingen vond ik dus dat lijkt me best kunnen met dat brommen wat je zegt.


Wat leuk om te lezen.

Ja, helemaal vergeten te vermelden.
Rottweiler is zo blij. Heel voorzichtig.
Laat Billy winnen met trekspelletjes.
Eigenlijk was ze hem binnen 2 weken compleet de baas.

Goof

Berichten: 28906
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:16

Te leuk samen!

Ik hoop voor je dat Billy je rottweiler als voorbeeld ziet.
Ik heb zelf een chihuahua(-achtig iets) en een labrador. De labrador hoor je werkelijk nooit, maar de chihuahua wel. Ik hoopte vroeger ook dat hij het rustige van de lab zou overnemen, maar helaas.
Mijn honden zijn wel allebei herplaatsers en op volwassen leeftijd bij mij gekomen en dus samen gekomen.

Melzazu
Berichten: 1807
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:17

tones schreef:
Melzazu schreef:
Waahh wat een lekker stel.

Is je rottweiler nu ook weer blijer?

Wat betreft het voorbeeld volgen. Toen met de chi had ik ook katten. Die chi deed ook soms een beetje katachtige dingen vond ik dus dat lijkt me best kunnen met dat brommen wat je zegt.


Wat leuk om te lezen.

Ja, helemaal vergeten te vermelden.
Rottweiler is zo blij. Heel voorzichtig.
Laat Billy winnen met trekspelletjes.
Eigenlijk was ze hem binnen 2 weken compleet de baas.


Oh wat fijn zeg!
Prachtig dier hoor die rottweiler van jou. Die hebben toch ook wel een speciaal plekje in mijn hart die rottweilers.

Whaha ja onderschat die kleintjes niet hoor.

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:21

Wij hebben ook een kruising met chihuahua en Jack Russell erin, en het is een super beest maar het enige nadeel vind ik het keffen. Ik denk niet dat dit makkelijk af te leren is of minder wordt.

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 20:28

Achter ons zit een Jack, die hoor je constant.
Maar die zit daar ook alleen.
Ik mag ook echt niet klagen, ze keft alleen een beetje als ze Zico uit loopt te dagen.

Ik begin al een echte kleine hondjes tic te krijgen.
Draagtas gekocht zodat ze in de vakantie gewoon mee kan met de grote wandel rondes. :+

Melzazu
Berichten: 1807
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:41

tones schreef:
Achter ons zit een Jack, die hoor je constant.
Maar die zit daar ook alleen.
Ik mag ook echt niet klagen, ze keft alleen een beetje als ze Zico uit loopt te dagen.

Ik begin al een echte kleine hondjes tic te krijgen.
Draagtas gekocht zodat ze in de vakantie gewoon mee kan met de grote wandel rondes. :+


Och jee zie daar begint het al _O-

miereneter

Berichten: 2582
Geregistreerd: 25-05-17

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:04

Ik weet niets van honden, dus kan niet helpen de kef-vraag te beantwoorden. Maar wat een fantastisch, schattig en knap duo!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33844
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:08

Je hebt zo’n heerlijk stel! <3

Onze hond blafte soms ook veel (25% boerenfox bloed), die heb ik op commando leren blaffen en op commando leren stil te zijn. Dat hielp! :D

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:11

Mooi stel tezamen. Hoe leuk om een mini-me van de grote te hebben.

Avalanche

Berichten: 16158
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:21

Wat zijn ze schattig samen zeg <3

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:43

Wat een heerlijke combi <3

Wij hebben altijd grote honden gehad en hadden echt niks met die kleine hondjes, die keffertjes.
Maar bij onze vorige grote hond merkten we dat die echt wel gelukkig zou worden van een hondenvriend in huis.
Net als jij hadden we geen zin in nog een grote hond en we zijn overstag gegaan toen ons een leuke terriermix pup werd aangeboden.

Wat een feest in huis met die kleine terror erbij! Echt gezellig, maar hij is precies waarom wij niks met die kleine keffers hadden _O-
Hij word de kleine terrorist van de buurt genoemd, blaft naar alle honden, is ontzettend brutaal, heel waaks (incl irritant gekef) En ondertussen heel verwend :+

Hij nam echt niks over van die grote rustige sociale hond :')

Maar wat zijn we gek op hem. Vooral ik haha

En inmiddels sinds ruim 2 jaar weer een andere grote hond, net zo sociaal en rustig zoals de vorige en neemt gelukkig niet dat zenuwachtige gedrag van de keffer over.

Dus nee, ik zie geen kopie gedrag tussen (grote met kleine) honden :=

pillow
Berichten: 7835
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 22:54

Ik heb een Stabij x Wetterhoun en een Chihuahua. Tot vorig jaar ook een Jack Russel. Mijn Stabij heeft veruit het meeste lawaai, de Chi is helemaal geen keffer en de Jack was dat ook helemaal niet. Ze zijn waaks maar niet meer dan dat.

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 07:17

tones schreef:
Achter ons zit een Jack, die hoor je constant.
Maar die zit daar ook alleen.
Ik mag ook echt niet klagen, ze keft alleen een beetje als ze Zico uit loopt te dagen.

Ik begin al een echte kleine hondjes tic te krijgen.
Draagtas gekocht zodat ze in de vakantie gewoon mee kan met de grote wandel rondes. :+

:+
Als de leeftijd geen reden meer is om flinke rondes te lopen, kan ze gewoon grote rondes mee lopen. Het is een terrier. Energieke atletische hondjes. :) vaak worden ze juist zo vervelend door gebrek aan opvoeding en uitdaging.

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 07:24

Wat een geweldig duo <3

Ik las laatst om een commando voor stil te geven als je een brokje geeft, want als ze eten kunnen ze niet blaffen :+ en dan zou je dat achteraf als commando voor stil moeten kunnen gebruiken. Ik moet het nog proberen met die rottjes van mij…

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 07:33

Dorus schreef:
Wat een geweldig duo <3

Ik las laatst om een commando voor stil te geven als je een brokje geeft, want als ze eten kunnen ze niet blaffen :+ en dan zou je dat achteraf als commando voor stil moeten kunnen gebruiken. Ik moet het nog proberen met die rottjes van mij…

Ik zou t juist andersom doen. T blaffen doen ze regelmatig als je t wil afleren. Dus dan kun je daar een commando aan koppelen en daarmee ook spelen met t commando om stil te zijn en die te belonen.

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 07:38

kiwiwitje schreef:
Dorus schreef:
Wat een geweldig duo <3

Ik las laatst om een commando voor stil te geven als je een brokje geeft, want als ze eten kunnen ze niet blaffen :+ en dan zou je dat achteraf als commando voor stil moeten kunnen gebruiken. Ik moet het nog proberen met die rottjes van mij…

Ik zou t juist andersom doen. T blaffen doen ze regelmatig als je t wil afleren. Dus dan kun je daar een commando aan koppelen en daarmee ook spelen met t commando om stil te zijn en die te belonen.

Dat kan ook, maar zo werd het daar niet omschreven.
Overigens mijn oudste heeft het blaf commando erop zitten, maar zwijgen op commando doet ze niet hoor.

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 07:43

Dan denk ik dat er vooral in t aanleren en uitvoeren van t commando wat mis gaat. Misschien de consequentheid.
Grote kans als je t nu andersom doet dat die zelfde hond net zo goed niet luistert.

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 17:37

kiwiwitje schreef:
tones schreef:
Achter ons zit een Jack, die hoor je constant.
Maar die zit daar ook alleen.
Ik mag ook echt niet klagen, ze keft alleen een beetje als ze Zico uit loopt te dagen.

Ik begin al een echte kleine hondjes tic te krijgen.
Draagtas gekocht zodat ze in de vakantie gewoon mee kan met de grote wandel rondes. :+

:+
Als de leeftijd geen reden meer is om flinke rondes te lopen, kan ze gewoon grote rondes mee lopen. Het is een terrier. Energieke atletische hondjes. :) vaak worden ze juist zo vervelend door gebrek aan opvoeding en uitdaging.


Ze is 14 weken.
Uiteraard laat ik haar eerst uitrazen voordat ze in de tas gaat. Maar een wandeling van 1.5 uur trekt ze denk ik niet.

Iedereen bedankt voor jullie reacties.
Ik ben zo blij met de kleine madam

Volgens mijn directeur krijg je Billy als je een rottweiler besteld op AliExpress. :+

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 17:55

T is meer bedoeld; afhankelijk van wanneer je op vakantie gaat/vakantie hebt. Rustig wandelen is qua belasting bijv minder erg, zelfs al is t een uur ,zonder flinke hoogte verschillen. Dan lomp spelen of “zoomies” door de tuin, balletjes gooien, veel trekspelletjes etc.

Afstand is overigens belangrijker dan de tijd qua wandelen. Liever bijvoorbeeld!!, in 1 uur 1 km lopen dan in 1 uur 10 km lopen.

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 18:01

Ja dat snap ik.
Begin september gaan we.
De oudste is een snuffelaar.
Dan doen we rustig een half uur over een kilometer bij wijze van spreken.
Dat kan ze ook prima.
Gaat ook meer over de stukken dat er flink doorgestapt gaat worden, we lopen graag n kilometer of 10.

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:09

Ja groot gelijk hoor dat je op zulke momenten voor een tas kiest. Wij hadden t ook voor de begin momenten met de pup, toen wel pas 8 weken. Nu kan ze als we een ander “setje” wandelen, na haar rondje, bij de andere honden in de auto blijven tot we alles gewandeld hebben.
Maar dat rustige snuffel rondje gewoon lekker mee laten scharrelen. Is alleen maar goed.

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 20:09

Afbeelding

Ze lopen weer zo heerlijk te klooien.

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Re: De kleine keffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 20:24

Wat een leuk duo!
( Moest ik even kwijt )