Supplement artrose poes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 16:59

Pfff, heb even andere zorgen.
Ben gebeld dat het tegenviel met de tanden trekken, het zijn er meerdere geworden.
En met een hoektand verwijderen is haar kaak gebroken.
Ze kunnen het niet fixeren en moet vanzelf herstellen.
Ga zo bij haar kijken. Ze willen haar eigenlijk vannacht daar houden maar daar trek ik niet zo hard aan eigenlijk.
Volgens mij is daar snachts niemand.
Eerst zo maar eens zien hoe ze eraan toe is

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 16:48

Ik had navraag gedaan voor die maandelijkse injectie solensia ofzo. Maar dat vind ik toch veel geld en dan is het nog niet gezegd dat het voor onze kat helpt. €77,- per keer. En onsior is een pilletje, weet niet of ik dat erin krijg.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 16:53

Solensia is het echt waard. Helpt bizar. Onsior en metacam zijn ook duur.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:28

Idd. En anders probeer je het een maand om te kijken of het helpt?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 22:56

Probeer onsior, werkt dat niet probeer solensia voor een maandje, als het werkt voor je kat dan is dat gelijk een dag en nacht verschil, dan wil je nooit meer terug naar wat anders.

Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 23:31

Zijn er röntgenfoto's gemaakt om de artrose vast te stellen?
Ik persoonlijk de gradatie wel een verschil maken namelijk en wat de kat laat zien (maar dat heb ik hier nog niet gelezen).

Kan ze bv niet meer ergens op springen of fatsoenlijk lopen vind ik het anders dan soms wat stijfjes na het opstaan.
Er zit best veel tussen voor je aan Onsior of Solensia begint.

Weinig klachten: probeer een supplement
Dagelijks zichtbaar: Flexadin. Werkt top, wel duur en duurt helaas een 4-6 weken geloof ik voor het optimaal werkt
Is het erger: Solensia, Metacam etc.

Langdurig metacam verhoogd de kans op nierproblemen helaas flink. Zo niet mijn eerste keus zijn.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 01:24

Nyaleti schreef:
Zijn er röntgenfoto's gemaakt om de artrose vast te stellen?
Ik persoonlijk de gradatie wel een verschil maken namelijk en wat de kat laat zien (maar dat heb ik hier nog niet gelezen).

Kan ze bv niet meer ergens op springen of fatsoenlijk lopen vind ik het anders dan soms wat stijfjes na het opstaan.
Er zit best veel tussen voor je aan Onsior of Solensia begint.

Weinig klachten: probeer een supplement
Dagelijks zichtbaar: Flexadin. Werkt top, wel duur en duurt helaas een 4-6 weken geloof ik voor het optimaal werkt
Is het erger: Solensia, Metacam etc.

Langdurig metacam verhoogd de kans op nierproblemen helaas flink. Zo niet mijn eerste keus zijn.


Goede punten inderdaad. Solensia kwam bij mijn kat om de hoek kijken toen onsior niet goed meer werkte. Deed inderdaad ook schade aan de nieren, maar ze was al zo oud en zonder medicijnen was echt geen optie. Solensia kwam pas later in beeld omdat het een vrij nieuw medicijn is.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 06:27

Sowieso zou ik bij “weinig klachten” een proefmaand nsaid geven. Je zult versteld staan dat “weinig klachten” eigenlijk vaak “veel klachten” is bij katten.

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 08:11

Mijn kat verdraagt helaas geen pijnstillers, ik geef nu sinds een week synopet groenlipsmossel en merk dat ze echt veel beter begint te bewegen en lopen, ben benieuwd aan het einde van de kuur.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 11:20

Ze is niet op de röntgen geweest voor de artrose omdat het waarschijnlijk voor en achter zit. Ze mankt rechtsvoor en heeft vroeger een ongeluk gehad waardoor haar achterkant verbrijzeld was en haar staart daarvoor geamputeerd. Dierenarts verwacht dat daar een grote reden is en met pijnstiller gaat het een stuk beter. Maar zijn nog steeds niet alle klachten weg.
Die solensia vind ik echt absurd duur, gaat nergens over. Voor een beetje vloeistof en dan iedere maand naar de dierenarts. Ik wil sws iets wat ik zelf kan geven.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 11:28

jesito schreef:
Ze is niet op de röntgen geweest voor de artrose omdat het waarschijnlijk voor en achter zit. Ze mankt rechtsvoor en heeft vroeger een ongeluk gehad waardoor haar achterkant verbrijzeld was en haar staart daarvoor geamputeerd. Dierenarts verwacht dat daar een grote reden is en met pijnstiller gaat het een stuk beter. Maar zijn nog steeds niet alle klachten weg.
Die solensia vind ik echt absurd duur, gaat nergens over. Voor een beetje vloeistof en dan iedere maand naar de dierenarts. Ik wil sws iets wat ik zelf kan geven.

Solensia kun je in veel gevallen zelf spuiten. Ik begrijp dat je het duur vind, vind ik ook voor mijn kat. Maar ze heef nou eenmaal baat bij de solensia. Maar er zijn nou eenmaal pijnmedicaties die op de nieren slaan. En dan kom je misschien nog duurder uit.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 12:37

jesito schreef:
Ze is niet op de röntgen geweest voor de artrose omdat het waarschijnlijk voor en achter zit. Ze mankt rechtsvoor en heeft vroeger een ongeluk gehad waardoor haar achterkant verbrijzeld was en haar staart daarvoor geamputeerd. Dierenarts verwacht dat daar een grote reden is en met pijnstiller gaat het een stuk beter. Maar zijn nog steeds niet alle klachten weg.
Die solensia vind ik echt absurd duur, gaat nergens over. Voor een beetje vloeistof en dan iedere maand naar de dierenarts. Ik wil sws iets wat ik zelf kan geven.


Ik injecteer het zelf, doen veel baasjes.

Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 12:46

jesito schreef:
Ze is niet op de röntgen geweest voor de artrose omdat het waarschijnlijk voor en achter zit. Ze mankt rechtsvoor en heeft vroeger een ongeluk gehad waardoor haar achterkant verbrijzeld was en haar staart daarvoor geamputeerd. Dierenarts verwacht dat daar een grote reden is en met pijnstiller gaat het een stuk beter. Maar zijn nog steeds niet alle klachten weg.
Die solensia vind ik echt absurd duur, gaat nergens over. Voor een beetje vloeistof en dan iedere maand naar de dierenarts. Ik wil sws iets wat ik zelf kan geven.


Hmm ja als ze al echt mank loopt dan vind ik een supplement geen optie meer.
Mogelijk dus de Flexadin, misschien die eens overleggen met je dierenarts?
Metacam zou ik alleen chronische blijven geven als je elk half jaar / 9maanden een bloedonderzoek doet om de nieren te checken.
Die kun je evt ook afbouwen na een poosje. In het begin voor haar gewicht, zeg even 5 kilo. Daar 1 maand oplaten totdat ze echt goed loopt en dan zakken naar 4,5 kilo, dat weer aankijken etc en dan bv naar 4 etc etc. Zo is het ook minder belastend voor haar.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:16

Nyaleti schreef:
Dagelijks zichtbaar: Flexadin. Werkt top, wel duur en duurt helaas een 4-6 weken geloof ik voor het optimaal werkt

Ik betaal €60,- voor een zak van 90 kauwtabletten, dat is dus voor 3 maanden. Elke dag 1 tablet.

kinel
Berichten: 2188
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 15:13

Ik werk bij dierapotheker.nl en ik weet dat wij uiteenlopende producten hiervoor verkopen. Kijk eens op onze website.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:51

Artimes schreef:
Mijn kat verdraagt helaas geen pijnstillers, ik geef nu sinds een week synopet groenlipsmossel en merk dat ze echt veel beter begint te bewegen en lopen, ben benieuwd aan het einde van de kuur.

Ik vind dit erg interessant, zijn er nog anderen die dit gebruiken en vooruitgang zien?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:12

Prairy schreef:
Artimes schreef:
Mijn kat verdraagt helaas geen pijnstillers, ik geef nu sinds een week synopet groenlipsmossel en merk dat ze echt veel beter begint te bewegen en lopen, ben benieuwd aan het einde van de kuur.

Ik vind dit erg interessant, zijn er nog anderen die dit gebruiken en vooruitgang zien?


Bij die van mij kreeg ik het er op een gegeven moment niet meer in. Daarvoor gegeven met glucosetabletten, maar ze was denk ik al te ver heen. Je moet de symptomen voor zijn wil dit echt effectief zijn en dat is in het geval van TS niet. Die moet drastischere stappen ondernemen en dit soort zaken als ondersteuning bieden.

Los daarvan heb ik er wel veel goede verhalen over gehoord. Maar dan moet je er echt vroeg bij zijn. Katten laten pas heel laat pijn zien dus als ze kreupel lopen zijn ze eigenlijk al te ver heen.

Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:51

Mijn kat liep echt heel moelijk en is al ver, helaas kan zij niet tegen pijnstillers en hebben we via DA ook andere medicatie geprobeerd, maar of geen verschil of ze kan er niet tegen helaas.
Ze gaat nog steeds vooruit qua opstaan en bewegen en springt weer op de bank. Dus ik denk dat het ook echt wel zinvol kan zijn om te geven ook in een ver gevorderd stadium

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:46

Prairy schreef:
Artimes schreef:
Mijn kat verdraagt helaas geen pijnstillers, ik geef nu sinds een week synopet groenlipsmossel en merk dat ze echt veel beter begint te bewegen en lopen, ben benieuwd aan het einde van de kuur.

Ik vind dit erg interessant, zijn er nog anderen die dit gebruiken en vooruitgang zien?


Geen groenlipmossel. Wel de glucopro van pharmahorse en het grootste verschil met cbd olie.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 20:08

JewEmm schreef:
Nyaleti schreef:
Dagelijks zichtbaar: Flexadin. Werkt top, wel duur en duurt helaas een 4-6 weken geloof ik voor het optimaal werkt

Ik betaal €60,- voor een zak van 90 kauwtabletten, dat is dus voor 3 maanden. Elke dag 1 tablet.


Dat is idd nog te doen

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 20:09

Prairy schreef:
Artimes schreef:
Mijn kat verdraagt helaas geen pijnstillers, ik geef nu sinds een week synopet groenlipsmossel en merk dat ze echt veel beter begint te bewegen en lopen, ben benieuwd aan het einde van de kuur.

Ik vind dit erg interessant, zijn er nog anderen die dit gebruiken en vooruitgang zien?


Heb ik al geprobeerd maar krijg het er niet in

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 20:15

Probeer gewoon anders 1 maand die solensia. Mocht het niet helpen dan weet je dat

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 00:09

Ons kat heeft glucosemine gehad en metcam gehad. Echter liep ze echt kreupel van de artrose dus vorige maand de eerste injectie solensia gehad en wat een verschil. Ik heb een vrolijke kat. Aankomende dinsdag moet ze weer een injectie die wij zelf gaan zetten

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 23:23

Als je de Solensia te prijzig vindt, zou ik gewoon voor metacam gaan. Metacam is er bij veel katten heel prima in te krijgen (smaakt niet vies, desnoods kan t door liquid snack). Supplementen zijn leuk voor zolang het gaat, maar is voor veel katten helaas ook niet genoeg.

Flexadin advanced kun je evt nog bekijken als tussenstap, maar houd goed in de gaten of ze niet alsnog last heeft :).

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 09:40

Met novacam, die ze nog steeds krijgt blijft ze wat mank lopen en dat is toch een pijnstiller. Dus ik weet idd niet of zo'n spuit dan nog wel effect gaat hebben. Novacam likt ze zo op.