Supplement artrose poes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 11:09

Hallo,

Iemand een goede tip voor een poes van 13 jaar met artrose. Heb al wat dingen geprobeert maar vaak eet ze het niet.
Sommige supplementen ruiken ook echt vies.
Dus iemand met een goede tip, laat maar weten.

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:50

cbd olie :j
drup op de tong en klaar…lukt dat niet dan een drup op de vacht en ze likken het er wel af
google even voor meer info!

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:08

Synopet, groene lipmossel

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:41

boemel schreef:
Synopet, groene lipmossel

Dat stinkt!!!! Ik heb het van Aniculiq. De kat kijkt niet eens naar. De hond krijgt het nu.

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:49

Oh onze kat vond het heerlijk en is er goed van op geknapt.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 18:05

boemel schreef:
Synopet, groene lipmossel



Heb ik geprobeert, eet ze niet. Is best veel wat ze daarvan op moet

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 18:10

pillow schreef:
boemel schreef:
Synopet, groene lipmossel

Dat stinkt!!!! Ik heb het van Aniculiq. De kat kijkt niet eens naar. De hond krijgt het nu.


Heb deze nu eens besteld anders ga ik de cbd proberen. Thanks

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:13

Mijn Ragdoll heeft jaren Seraquin Omega gehad. Ze at het zonder problemen, elke dag een pilletje door haar gewone brokjes.

Toen alleen een supplement niet meer voldoende was heeft ze nog een hele tijd Meloxidyl gehad. Zo heeft nog jaren comfortabel rond gescharreld in huis.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:16

ellepel schreef:
cbd olie :j
drup op de tong en klaar…lukt dat niet dan een drup op de vacht en ze likken het er wel af
google even voor meer info!


Dit! Fatastisch spul.

Na een operatie is er bij mijn kat wat artrose ontstaan in zijn hak en daar had hij echt wat last van.
Nu kon ik via de da wel pijnstillers krijgen maar vind dat best heftig spul, ds na ene weekje metacam ben ik begonnen met cbc olie. De eerste keer had ik iets teveel druppel :') want ik had ineens een hele blije en vrolijke kat :D
Maar inmiddels doet hij het goed op 3 a 4 druppels per dag. Meestal door een beetje natvoer.
Je ziet niks meer aan hem.

ff googlen op cbc voor de kat dan kom je het wel tegen en het is niet duur.

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:02

nou dat is dan toeval ofzo,want er zit absoluut geen thc in.
dus dat blije is dan denk ik echt toevallig?

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:17

Onze senior katten hebben ook echt een tweede jeugd gekregen dankzij de cbd. Een van de twee zat van kop tot kont onder artrose, de DA had het niet eerder zo erg gezien. Metacam ging zij niet goed op. De CBD is voor ons echt een wondermiddel geweest. Wij hebben dit onder begeleiding gedaan van een voormalig DA assistente. Welke dosering maar ook bijv welke medicatie contra indicaties geeft en niet samen kunnen.

https://cbd-producten.nl/product-categorie/astrid/

Tevens geven wij nog nog glucopro van Pharmahorse. Maar de cbd is de gamechanger.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 12-08-23 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:25

Ik volg even.
Onze kat is 12, verzorgd zichzelf wat minder goed. Eet slechter brokjes, dus tandarts afspraak staat al.
Ik heb flexadin gehaald, blieft ie niet -O-
Ga eens kijken voor die cbd olie!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:54

Slmt9 schreef:
Onze senior katten hebben ook echt een tweede jeugd gekregen dankzij de cbd. Een van de twee zat van kop tot kont onder artrose, de DA had het niet eerder zo erg gezien. Metacam ging zij niet goed op. De CBD is voor ons echt een wondermiddel geweest. Wij hebben dit onder begeleiding gedaan van een voormalig DA assistente. Welke dosering maar ook bijv welke medicatie contra indicaties geeft en niet samen kunnen.

https://cbd-producten.nl/product-categorie/astrid/

Tevens geven wij nog nog glucopro van Pharmahorse. Maar de cbd is de gamechanger.

Ik zie allemaal verschillende percentages. Hoe weet je dan welke je moet hebben voor een kat?

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:58


Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:59

Mijn main coon krijgt flexadin, gaat prima naar binnen als ze eerst iets anders krijg dat lekker is.

Je moet het minimaal 2 maanden gebruiken voor het lichaamseigen spul wordt aangemaakt en ze er profijt van hebben.

Die cbd olie klinkt ook wel interessant mocht ze er meer last van krijgen. Weet iemand heel toevallig of dat ook helpt bij katten astma/benauwdheid?

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 12:50


Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:58

Graag gedaan. Hoop dat jouw kat net zo goed erop reageert :j

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 23:02

Atrosan van A vogel is een pilletje dat werkt erg goed.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 23:41

Mijn ervaring is dat supplementen niet goed werken bij katten. De DA bevestigd dit ook. Dit geldt dus ook voor voeding gericht op artrose (zoals HD meen ik zo uit mijn hoofd). Dat heeft onder andere met het metabolisme van de kat en het gebrek aan onderzoek daarnaar te maken en het feit dat je pas merkt dat er wat aan de hand is bij katten als het probleem al best wel ernstig is. Wat wel echt gegarandeerd werkt is in eerste instantie kijken of onsior of een alternatief hierop werkt. Is dit niet afdoende dan kan je stellen dat het probleem echt heel serieus is. De enige optie op dit moment is dan nog een maandelijkse injectie Onsior. Daar gaan zelfs de meest kreupele katten weer zo goed als pijnloos van lopen.

Wees voorzichtig met CBO olie, sommige katten krijgen er extreme hoofdpijn van. Dat herken je aan ontwijken gedrag en het hoofd verstoppen of tegen een oppervlakte zoals een muur aan duwen.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 23:47

Mijn artrosekat kreeg glucosamine. Gewoon van het Kruidvat, pil vermalen en met 20 mL water mengen. Schudden voor gebruik, want niet alles lost erin op, en dan 2x daags een spuitje van een 1 mL. Dat was voor haar gewicht genoeg. Daar werd ze vlot weer een stuk soepeler mee.
Ze had gelukkig geen pijn nog, maar werd gewoon wat stijver met opstaan en sommige dingen gingen wat moeilijker. Maar dit heeft voor haar de laatste jaren nog een stuk prettiger gemaakt.
En ook wel belangrijk, ze leek het lekker te vinden, want ze dronk het spuitje steeds leeg.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 10:17

Ik moet haar straks ophalen bij de dierenarts, krijgt een rotte kies verwijderd en tanden schoon gemaakt. Dierenarts heeft vorige keer wat testen gedaan en gezien haar verleden (autoongeluk) verwacht zij artrose. Haar bloed was volledig goed, voor een 13 jarige kat zeker.
Ze staat sinds 2 weken op novacam om te kijken of de klachten hiermee verminderen en dat is dus zo. Ze heeft dus pijn of ongemak in ieder geval.

Straks wil ik vragen of novacam op langere termijn goed is of idd voor een alternatief.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 10:18

Xyris schreef:
Mijn ervaring is dat supplementen niet goed werken bij katten. De DA bevestigd dit ook. Dit geldt dus ook voor voeding gericht op artrose (zoals HD meen ik zo uit mijn hoofd). Dat heeft onder andere met het metabolisme van de kat en het gebrek aan onderzoek daarnaar te maken en het feit dat je pas merkt dat er wat aan de hand is bij katten als het probleem al best wel ernstig is. Wat wel echt gegarandeerd werkt is in eerste instantie kijken of onsior of een alternatief hierop werkt. Is dit niet afdoende dan kan je stellen dat het probleem echt heel serieus is. De enige optie op dit moment is dan nog een maandelijkse injectie Onsior. Daar gaan zelfs de meest kreupele katten weer zo goed als pijnloos van lopen.

Wees voorzichtig met CBO olie, sommige katten krijgen er extreme hoofdpijn van. Dat herken je aan ontwijken gedrag en het hoofd verstoppen of tegen een oppervlakte zoals een muur aan duwen.


Bedankt voor de tip, ga ik navragen

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Supplement artrose poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 10:20

Mijn kat krijgt via de dierenarts Flexadin kauwtabletjes. Die vindt ze heerlijk!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 10:28

jesito schreef:
Ik moet haar straks ophalen bij de dierenarts, krijgt een rotte kies verwijderd en tanden schoon gemaakt. Dierenarts heeft vorige keer wat testen gedaan en gezien haar verleden (autoongeluk) verwacht zij artrose. Haar bloed was volledig goed, voor een 13 jarige kat zeker.
Ze staat sinds 2 weken op novacam om te kijken of de klachten hiermee verminderen en dat is dus zo. Ze heeft dus pijn of ongemak in ieder geval.

Straks wil ik vragen of novacam op langere termijn goed is of idd voor een alternatief.


Je zou solensia kunnen proberen. Naast een voer/supplementen die de gewrichten ondersteunen. En en.

purny

Berichten: 27515
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 10:30

Mijn kat krijgt 1 keer in de maand een injectie Solensia.
Ze is er duidelijk van opgeknapt, rent en vliegt door het huis.