Hoe laat ik mijn poes meer drinken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Hoe laat ik mijn poes meer drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:12

Mijn katten vinden de huiskamer fontein het lekkerst. Liefst met een beetje alg erin :9k

Hun eigen drinkfontein is minder interessant, want daar zit een filter in :+

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 09:52

Koper schreef:
Blijkbaar heeft ze dus het liefste regenwater. Of in elk geval water met zo min mogelijk toevoegingen.

Tijd voor een regenton of een filter denk ik :)


Daarom heb ik bakken staan om regenwater op te vangen, zie foto.
De emmer en de blauwe bak zitten helemaal vol, de zinken bak ook, als de zon schijnt, komt er een fonteintje in.


Afbeelding

Evelyne79

Berichten: 4005
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Hoe laat ik mijn poes meer drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 11:00

Ik heb ook een blaasgruiskat, die zowel struviet als oxolaat heeft gehad.
Van de dierenartsassistente kreeg ik toen de tip om het vocht van een blikje tonijn op water te geven.
De mijne doet daar echt een moord voor.
maar die van mij vindt die kattovitsoep wel lekker, staat ie ook om me heen te dansen.
Je zou nog van smolke de pate kunnen proberen maar als die al van veel ander natvoer z'n neus op trekt.
Vroeger heb ik hem ook wel eens een ei gegeven, vond ie zo lekker maar sinds die ziek is geweest en ik zet hem dat voor begint hij te kokhalzen.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Hoe laat ik mijn poes meer drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:36

Stom he… en als je een fles water uit de supermarkt haalt? Dat is natuurlijk anders gefilterd. Sommige katten vinden dat lekkerder.

Ik heb in het verleden een vissenkom gehad waar die van mij veel uit dronk. Uiteindelijk ging de vis dood, maar heb toen een andere kom gekocht. Steentjes erin, waterplantje erin en daar dronk meneer perfect uit! Maar dezelfde pot zonder plantje of steentjes, dat werkte niet.

Die van mij hebben nu ook een fonteintje, maar drinken het liefste op het balkon uit een emmer met regen, ze gaan ze zelfs voor miauwen aan de deur voor wat water.
Wat ik deed toen mijn kat blaasontsteking had, was Gourmet Mouse met water aanmengen. Het liefste lauw water. Ander natvoer gaat er hier niet van harte in. Ik weet alleen niet of Gourmet oke is als ze struviet heeft.

Of kat natmaken, gaan ze zichzelf drooglikken, krijgen ze ook vocht binnen :P (Lees dit alsjeblieft meer als een grapje, dan als serieus).

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Hoe laat ik mijn poes meer drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 16:29

Even een update,
Ik heb haar de laatste tijd alleen maar regenwater zien drinken.
Ik heb nu extra veel bakken staan om regenwater op te vangen en in emmers te doen met deksel.
Weet iemand hoe lang dat houdbaar is?
Verder heb ik mineraalwater gehaald(is dat eigenlijk hetzelfde als bronwater?).
Hier heb ik haar nog niet van zien drinken.
De liquid van de Action neemt ze de ene keer wel maar ook vaak niet.
Hydra care wil ze ook niet.
Ik laat het nu maar zo en laat over 2 maanden gewoon haar Urine weer testen.