Wie nog meer de kat op de solensia?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13019
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie nog meer de kat op de solensia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:05

Onze kat van 15 gaat ook beter op solensia dan op nsaid. Wij spuiten zelf.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie nog meer de kat op de solensia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 10:33

Hier besloten om Nova op de meloxydil te zetten. Het wordt dusdanig elke keer een gevecht met angst dat ik dat haar niet meer aan wil doen.
Dus vanaf volgende maand start ze hiermee.
Gabapentine ga ik niet aan beginnen aangezien ik heb gelezen dat ze daar helemaal van de kaart mee zijn, tot 8 uur na geven.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:47

Gabapentine tegen pijn is wel heel andere dosering dan gabapentine bij angst (waar het vaak voor gebruikt wordt). Van gabapentine tegen angst, bv bij dierenartsbezoeken, zijn ze idd wel even van de kaart, maar dat is echt veel hogere dosering (en daar komen vaak de verhalen vandaan). Bij pijn begin je met een lage dosering en bouw je, als het goed is, ook rustig op. Dat kun je dus echt nog overwegen, als meloxydil niet voldoende werkt :)

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 10:54

Moon_light94 schreef:
Gabapentine tegen pijn is wel heel andere dosering dan gabapentine bij angst (waar het vaak voor gebruikt wordt). Van gabapentine tegen angst, bv bij dierenartsbezoeken, zijn ze idd wel even van de kaart, maar dat is echt veel hogere dosering (en daar komen vaak de verhalen vandaan). Bij pijn begin je met een lage dosering en bouw je, als het goed is, ook rustig op. Dat kun je dus echt nog overwegen, als meloxydil niet voldoende werkt :)

Het gaat echt om de gabapentine tegen angst en onrust.
Ik heb de dierenarts laten weten dat ik de gabapentine niet ga geven.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:22

Er is ook een fb voor katten op solensia. Daarin lees je ook veel de tip traumeel druppels dat dat vaak ook al veel doet!

Kat van 15 van mijn ouders krijgt sinds maart dit jaar solensia. Eerste prik werkte mwa mwa. Ik dacht als dit het resultaat is, hoeft het van mij niet zo. Die eerste prik was na 3 weken ook uitgewerkt en hij had zoveel pijn. (Was op maandag en de vrijdag stond afspraak voor 2e prik). Die kon helaas niet naar voren gehaald worden, dus toen heb ik gezegd, geef hem tot vrijdag dan in ieder geval metacam. Daar knapte die gelukkig heel snel weer van op. Misschien wel beter als de solensia alleen (1e prik). Assistente had ook al gezegd dat je soms na de 2e wat meer resultaat ziet. Dus vrijdag overleg met de dierenarts en 2e prik erin en sinds dien is die weer de oude. Inmiddels kunnen we 5 weken er tussen laten. Maar lees toch ook wel veel jeuk klachten.

Anyway, sommige vinden het "troep" die solensia. Zou zo kunnen zijn, maar zonder vergaat die van de pijn en is het ook einde verhaal.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 11:33

Laura_ schreef:
Er is ook een fb voor katten op solensia. Daarin lees je ook veel de tip traumeel druppels dat dat vaak ook al veel doet!

Kat van 15 van mijn ouders krijgt sinds maart dit jaar solensia. Eerste prik werkte mwa mwa. Ik dacht als dit het resultaat is, hoeft het van mij niet zo. Die eerste prik was na 3 weken ook uitgewerkt en hij had zoveel pijn. (Was op maandag en de vrijdag stond afspraak voor 2e prik). Die kon helaas niet naar voren gehaald worden, dus toen heb ik gezegd, geef hem tot vrijdag dan in ieder geval metacam. Daar knapte die gelukkig heel snel weer van op. Misschien wel beter als de solensia alleen (1e prik). Assistente had ook al gezegd dat je soms na de 2e wat meer resultaat ziet. Dus vrijdag overleg met de dierenarts en 2e prik erin en sinds dien is die weer de oude. Inmiddels kunnen we 5 weken er tussen laten. Maar lees toch ook wel veel jeuk klachten.

Anyway, sommige vinden het "troep" die solensia. Zou zo kunnen zijn, maar zonder vergaat die van de pijn en is het ook einde verhaal.


Die groep ken ik.
De meloxidyl is wat mij betreft het laaste wat ik doe. Op een gegeven moment is het ook klaar. En dan moet je de afweging gaan maken wat er voor haar nog comfortabel is.
Ze had vandeweek ook al net na haar prik dat ze niet makkelijk kon springen.