Honden buggy/ fietskar ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Honden buggy/ fietskar ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 19:38

Over een kleine 6 weken hebben wij vakantie.
Altijd gaat onze hond mee op vakantie, we hebben samen al veel mooie plekken bezocht
Helaas heeft hij ondertussen forse artrose en kan hij niet lang meer wandelen. Wel geniet hij nog ontzettend van buiten zijn, wat scharrelen, nieuwe plekjes. Het is oprecht nog een blije hond.
We dachten er eerst aan om dit jaar gewoon niet weg te gaan. We gaan mét hem, of helemaal niet. ( hoogstens wat losse dagjes weg of maximaal 1 nacht dat hij bij mijn ouders kan)

Nu zag ik wat buggy’s op Facebook voorbij komen en dacht ik, misschien kunnen we zo toch nog wandelend of eventueel fietsend ( al denk ik dat hij dat doodeng vindt) hem toch nog wat uitstapjes bieden. In binnen- of buitenland. Mee in de auto vindt hij sowieso geweldig.

Wie heeft er ervaringen met een fijne buggy/ twee in 1 kar?
Gewicht is 26 kilo, windhond dus slank maar niet klein.
Eventueel kan huren ook

Ceetje_bokt
Berichten: 5179
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 19:49

Ik heb ervaring met onze oude cocker. Walker vond het fantastisch in haar wagentje. Een cocker is wel een stuk lichter dan jouw hond. Wij hebben dit wagentje en zijn er ook mee naar de Ardennen geweest. Walker vond alles prachtig! Soms even staan en piepen want dan wilde ze zelf lopen, maar na een tijdje zetten we haar weer in de koets. Over hobbelige weggetjes waarbij ze door elkaar werd geschud, niks aan de hand.
Kies wel voor stevige wielen.
Afbeelding

Edit als ik een nieuwe zou moeten kopen, zou ik denk ik eerder zo eentje doen: onze huidige honden zijn wat zeikerig dan de oude dibbes https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... edium-rood
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 06-07-23 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Honden buggy/ fietskar ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 19:50

Agossie dat hoofd, zo blij.
Ja stevige banden leek me sowieso wel een must.

Ceetje_bokt
Berichten: 5179
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 19:53

Muze schreef:
Agossie dat hoofd, zo blij.
Ja stevige banden leek me sowieso wel een must.

De wagen heeft een geweldige toevoeging aan haar oude dag gegeven. Ik kan hier helaas geen filmpje laten zien hoe de prinses zat te genieten. <3

8nnemiek

Berichten: 43441
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Honden buggy/ fietskar ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:58

Ik heb de Petique Breeze voor mijn windhond van 25/26 kilo. Die kan ook achter de fiets.
Qua gewicht kan hij het makkelijk aan, fijne wagen. Qua grootte had hij eigenlijk wel iets groter gemogen, maar met het voorste raampje open kan ze comfortabel liggen.
Afbeelding

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Honden buggy/ fietskar ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:12

Wij hebben deze voor onze labrador met lcd van 37 kilo. Kan achter de fiets maar ook als buggy. Hij went er vrij snel aan vind ik. Kan hij toch lekker mee. Afbeelding
Afbeelding

Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Honden buggy/ fietskar ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 21:31

Mooi! Dana, ook prettig te duwen?


8nnemiek die is voor onze hond wat te krap schat ik zo in.

moonsparkle
Berichten: 21767
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:21

Ook tips voor betaalbare varianten :o ? Ik schrik een beetje van de prijzen. Onze vorige hond zat in de mand voorop de fiets, misschien dat ik in de toekomst wel een fietskar wil

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:26

Dat duwen gaat prima , zelfs met dat zwaargewicht van ons.
Ik vond de prijs in verhouding meevallen bij Amazon, je kunt ze ook huren bij veel fietsverhuur bedrijven, misschien een idee om dat eens te proberen.

Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Honden buggy/ fietskar ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 22:58

Ik zou misschien ook wel willen huren voor bijvoorbeeld 2 weekjes..
Ergens ophalen en dan mee op vakantie nemen..

moonsparkle
Berichten: 21767
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 23:00

Muze schreef:
Ik zou misschien ook wel willen huren voor bijvoorbeeld 2 weekjes..
Ergens ophalen en dan mee op vakantie nemen..

Is hij wel gewend om in de kar te zitten? Soms moeten ze er wel aan wennen

Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Honden buggy/ fietskar ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 08:23

Nee, dat niet.
Kopen kan ook, al ben ik bang dat het dan wel voor korte tijd is.

8nnemiek

Berichten: 43441
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Honden buggy/ fietskar ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:24

Je kan ze gelukkig ook weer voor een nette prijs verkopen. Ik heb zelf ook de doos enzo bewaard met het idee om hem, hopelijk over een paar jaar pas, weer te kunnen verkopen.
Tweedehands zijn ze lastig te vinden.

Miepmiept
Berichten: 2038
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:52

Om te wandelen zou je ook kunnen kijken naar een (tweedehands) bolderkar.

Ik heb een fietskar/wandelwagen tot 40kg, maar om te wandelen vind ik deze niet comfortabel omdat er geen zwenkwiel opzit.

edit;
Wsl woon ik te ver weg (Zeeland), maar je zou van mij zowel de fietskar of bolderkar mogen lenen.

noordje

Berichten: 2230
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 10:12

Ik ben fan van doggyride/hondenkar.
We kochten hem voor onze hond die geopereerd was, kon ie lekker mee.
Daarna de pup erin mee zodat we toch lang konden wandelen en toen mocht onze senior erin.
Mijn man wilde hem daarna verkopen, maar blij dat we dat niet gedaan hebben. Nala moest onder het mes, 6 weken rustig aan, dus lekker mee in de kar.
Heb m nog nooit gebruikt voor achter de fiets.
Ik heb hem jaren terug bij Zooplus gekocht.

Afbeelding

Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 10:51

Bolderkar gaat ie uit springen denk ik.
Wil wel iets wat echt voor honden bedoeld is.
Ik woon zelf omgeving Arnhem, mocht iemand wat te koop of te huur hebben/ weten

Oh Noordje ook een mooie. Ook fijn?

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:20

Voor de fiets, niet elke kar is geschikt voor een electrische fiets. Handig weetje :)

Ik heb nu een Doggyride, wat ik een fijne wandel/fietskar vind. Ik vind wel dat je het kussen erbij moet nemen ivm comfort
Hiervoor een Innopet, maar deze was niet geschikt voor een electrische fiets. Daar heb ik ook meer mee gewandeld ivm oude hond met artrose

De Croozer is echt het top van de top, naar mij idee tenminste. Maar Trixie schijnt nu ook zo iets uit te gaan brengen of hij is er al

Kijk eens op marktplaats. Daar kan je echt wel een mooie kar vinden. Ik heb daar een nieuwe gevonden
Compleet nog in dichte doos en keurig in het plastic verpakt...
De hond was al overleden

Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Honden buggy/ fietskar ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 12:23

Heb geen elektrische fiets dus dat scheelt.
Kijk idd wel op marktplaats, vooralsnog zie ik vooral voor honden tot Max 25 kilo

anca

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:40

Mijn witte herder van 40 kilo had ik in de doggyride. Die kon je ook ombouwen tot duw kar. Voor zijn echt oude dag naar het bos en dan zelf lopen.

Hij vond het soms echt heerlijk om tijdens een fietstocht er in te zitten. Ging zelfs plat erin liggen. Hij vroeg zelf wanneer hij er in mocht of weer er uit.

Mijn huidige herder - herplaatser- krijg ik niet eens in de buurt van de kar 8-) of bench . Die wil absoluut niet .

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Honden buggy/ fietskar ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:47

Ik heb deze: https://www.bellisdogstore.nl/BUGGYS

Duur maar de kosten wel waard in mijn mening, dit is voor max 40 kilo je hebt ze ook kleiner. Ik had hem voor na een operatie van mijn hond Afbeelding
Afbeelding

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:35

De L van Trixie kan 30kg hebben, ik zou wel voor het oudere model gaan (dus de rode of limited edition turquoise) en niet de nieuwe (grijs). De nieuwe heeft allemaal niet afgeschermde stangen aan de binnenkant, straks komt je hond daar tussen te zitten in paniek of met een ongeluk, brrrrr. Ik wilde je een linkje geven waar je ze voor 89 kon krijgen (excl. jogger ombouw), maar die kan ik helaas niet meer vinden (ik heb hier in april naar gezocht).
Met mijn 22-23kg lompe stafford ben ik tevreden met die van Trixie, voor het mooie zou de kar wat langer mogen zijn (hond past er rechtuit liggend maar net in), maar ik verwacht er vooral mee te wandelen en dan blijft de achterkant waarschijnlijk open. Ik kon in hetzelfde prijssegment/goedkoper ook geen karren vinden met een langere binnenmaat en zwenkwiel.
Voor nu heb ik er alleen mee rondgescheurd in huis (zonder hond erin), ding is super wendbaar, echt heel fijn. Enige 'nadeel' wat ik ondervind, is dat er slechts aan één kant een rem op zit. Op de rem kan de kar dus nog om z'n as draaien, daar ga ik nog wat op bedenken, want ik wil de kar vrij toegankelijk voor hem neerzetten. Ik heb de kar (hopelijk) jaren te vroeg aangeschaft, zodat mijn hond alle tijd heeft om aan de kar te wennen (hij is 9 met artrose, maar voor nu loopt hij nog goed).

Misschien vind je er een op marktplaats (oproepje plaatsen voor lenen/huren?), maar houd er rekening mee dat als je hond het niet is gewend, het misschien niet lukt voor de vakantie. Je schrijft dat hij met de auto geen probleem heeft, dat heeft de mijne ook niet, metalen benches waren ook nooit een probleem. Maar van stof is een heel ander verhaal en dat blijkt ook met de fietskar, zolang een kant open staat is het (stilstaand) prima, maar alles dicht doen kan echt nog niet en (open) ermee rijden is ook nog teveel gevraagd. In ons geval verwacht ik er niet met 6 weken al relaxed mee te kunnen wandelen (maar dat hoeft gelukkig ook niet).

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Honden buggy/ fietskar ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:50

Mn schoonouders hebben er 2 voor de schapendoezen, 2 om 2 :)
Of 2 teckels en 1 schapendoes, gaat heel goed.
Ze hebben er 1 die je dus ook kan duwen, ideaal voor om ook de puppy's mee te nemen naar de winkel.

Muze
Berichten: 5307
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 13:51

Fietsen is denk ik sowieso niet perse handig want als hij ons niet ziet raakt hij denk ik in paniek.
Wandelen verwacht ik dat hij eerder kan ontspannen.
Hij is niet zwaar maar windhonden zijn wel hoog en lang, niet vergelijkbaar met een Stafford. Waar jouw hond erin kan liggen of staan zal onze hond z’n lange poten minder kwijt kunnen.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:25

Dan zul je misschien een kar moeten zoeken met een langere binnenmaat, diagonaal past mijne wel makkelijk rechtuit erin (met ruimte over zelfs) en als hij eenmaal relaxed erin ligt, verwacht ik ook dat het mooier past (dan ligt hij meer zoals de husky hierboven, tenminste in z'n mand..). Zitten kan hij hierin ook, mits het dak open staat (dat kan trouwens niet bij elke kar).
Ik ben langs een winkel gegaan met meerdere modellen om te passen en voelen hoe het rijdt, misschien zit er bij jou ook een winkel in de buurt?

anca

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:54

Mijn witte was ruim 70 cm hoog .

En een windhond is goed te vouwen toch . En niet zien in fietskar? Als hij zat stak zojn kop uit het dakluik dus alle kanten op kunnen kijken.
En gaas ramen ook rondom bij de doggyride.wij hadden de grootste

Ik zou ook op mp kijken als ik jou was.