Poten aan de knoppen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Poten aan de knoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 12:42

Ik heb gisteren de FluentPet connect buttons binnen gekregen en we zijn meteen gaan trainen met onze Aussie. Leuk dat ze het vindt! Volgens mij vindt ze vooralsnog het drukken op de knoppen leuker dan dat ze snapt wat ze doen, maar hey, is pas 1 dag :))

We hebben nu 'snoepje', 'kriebels' en 'buiten'.
En ik ben tijdens dit schrijven maar 10x op hoeven staan _O-

Dus ik dacht, misschien zijn er wel meer baasjes van honden of katten (of andere dieren) die ook met knoppen aan het trainen zijn? Met welke woorden zijn jullie begonnen, wat heb je nu en hoe gaat het?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Poten aan de knoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:11

Ik heb de knoppen overwogen gezien onze honden nu ook behoorlijk duidelijk "praten". We hebben een Koningspoedel en een Border Collie. Ik ben alleen bang dat de BC gaat blijven vragen om naar buiten te gaan met de bal ookal valt hij bijna dood neer en de Poedel is bekend met het ons proberen te trainen _O-

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Poten aan de knoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:13

Ik heb ze recent gekocht, alleen nog niet geïnstalleerd en bedacht welke woorden ik eraan wil hangen. Dus ik lees mee. :D

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 15:57

Azmay schreef:
Ik heb de knoppen overwogen gezien onze honden nu ook behoorlijk duidelijk "praten". We hebben een Koningspoedel en een Border Collie. Ik ben alleen bang dat de BC gaat blijven vragen om naar buiten te gaan met de bal ookal valt hij bijna dood neer en de Poedel is bekend met het ons proberen te trainen _O-


Volgens mij kan je ook een “later” of “klaar” leren om dan te zeggen dat het nu niet kan?

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Poten aan de knoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:01

Ik lees ook even mee, maar twijfel ook nog een beetje. _O- Ik wil ze graag gebruiken voor mijn paard, maar wat als hij alleen nog maar buitenritten wil maken. :') Heb me nog niet helemaal ingelezen in het hoe en wat, en ik heb nu al redelijk door wat hij wel of juist niet wil, maar dit lijkt me een heel gaaf iets..

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:23

Azmay schreef:
Ik heb de knoppen overwogen gezien onze honden nu ook behoorlijk duidelijk "praten". We hebben een Koningspoedel en een Border Collie. Ik ben alleen bang dat de BC gaat blijven vragen om naar buiten te gaan met de bal ookal valt hij bijna dood neer en de Poedel is bekend met het ons proberen te trainen _O-


Mijn poedel traint mij ook inderdaad _O-
Woordje klaar werkt gelukkig goed.
Die knoppen lijken me erg leuk, ik lees even mee.

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:15

Wil iemand mss toelichten wat het inhoudt, wat de bedoeling is en wat jullie proberen te bereiken?

Anouk_H

Berichten: 2178
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:30

Lukasje schreef:
Wil iemand mss toelichten wat het inhoudt, wat de bedoeling is en wat jullie proberen te bereiken?


https://vm.tiktok.com/ZGJC1AFoX/

Ik denk dat ze het hierover hebben in dit topic, dus je hond leren 'praten' doormiddel van knoppen :D

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 22:00


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Poten aan de knoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:07

Mijn hond drukte binnen 10 sec na het terugkomen van wandelen weer op uitlaten dus inmiddels staan de knoppen buiten zijn bereik te verstoffen. :o

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Poten aan de knoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:24

Hier ook de fluent pet knoppen gehad!

https://www.instagram.com/reel/Cduz54CL ... IwNjQ2YQ==

Hond begreep het heel goed maar zorgde ook voor overprikkeling. Omdat hij steeds kon vragen of aangeven waar hij behoeften aan had nam hij zijn rust nog slechter. Dus de knoppen uiteindelijk toch weer weg gedaan (helaas). Ik geloof zeker dat sommige honden het goed kunnen leren begrijpen en gebruiken! :)

pinto_1

Berichten: 2571
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:42

Ik ken alleen deze:

https://www.junai.nl/dog-smart-wood.html

Onze honden halen netjes alle houten dopjes eraf, en eten vervolgens de snoepjes op.
"bedankt baas, maar was wel een beetje saai". :')

Dus blijf even meelezen, dit ziet er dan wel weer heel ingewikkeld uit...

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Poten aan de knoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:18

Naar aanleiding van dit topic en na al veel filmpjes gekeken te hebben eerder ook 4 knoppen gekocht. Ik gebruik er nu twee 'snoepje' en 'plasje doen' zijn nu 2 dagen bezig en als ik ze aanwijs en ze hoort wordt zo wel heel enthousiast want ze weet de betekenis, maar ze gaat er niet zelf heen voor iets. Als ik haarga uitlaten moet ze nu eerst even op de knop drukken

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Poten aan de knoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 08:02

Ik ben bewust niet met snoepje of eten begonnen omdat ik niet wilde dat hij de knop zou associeren met een trucje/beloning.

Elke keer als ik ging wandelen drukte ik op de knop, of als we gingen spelen bijv. Uiteindelijk liet ik hem dat zelf doen en het heeft echt wel weken geduurd voordat hij uit zichzelf naar de knoppen ging om er mee te communiceren :) .

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 08:19


IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 09:56

rien10 schreef:
Beetje onzin. Hond drukt per ongeluk op sound. Baasje Did you hear a sound upstairs?
Ze denkt echt dat ze met haar hond praat.


Ik zou echt wel meer van Bunny kijken dan. Het is echt fascinerend om te zien, je ziet toch echt wel communicatie.

Het is niet praten zoals wij praten, maar wel zeer interessant om te zien hoe ze communiceren. Meen dat Bunny ook meedoet met wetenschappelijk onderzoek hieromheen.


K_nolan schreef:
Naar aanleiding van dit topic en na al veel filmpjes gekeken te hebben eerder ook 4 knoppen gekocht. Ik gebruik er nu twee 'snoepje' en 'plasje doen' zijn nu 2 dagen bezig en als ik ze aanwijs en ze hoort wordt zo wel heel enthousiast want ze weet de betekenis, maar ze gaat er niet zelf heen voor iets. Als ik haarga uitlaten moet ze nu eerst even op de knop drukken


Ja ik begreep ook dat het idd lang kan duren! Veel geduld hebben haha.

Die van ons is atm wat te enthousiast en wil nog wel een knop jatten om erop te bijten dus ze krijgt ze nu alleen onder toezicht.

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Poten aan de knoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:07

Het belachelijke erin is voor mij "Ja, maar het is goed hoor want (naam hond) is familie, dus het is goed" Komop; Buddy verstaat dat niet.

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Poten aan de knoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:34

Wij gebruiken ze ook voor onze hond! Ze heeft 3 knoppen - puzzel, buiten en spelen. Het was makkelijk om het haar aan te leren, het is een dame die precies weet wat ze wilt en deze woorden gebruikten we al voordat we de knoppen hadden :+
Ik heb het idee dat ze weet wat ze betekenen, drukt ze op de knop buiten dan loopt ze naar de achterdeur, als ze op spelen drukt dan komt ze ook naar je toe met een speeltje. Ze kan dan ook heerlijk door drammen als ze haar zin niet krijgt door 10x op de knop te drukken :))

Wij zijn ook geinspireerd door Bunny! Maar zeker ook door Copper, ze drukt op haar knoppen zonder te kijken. Erg leuk om te zien :D
https://www.instagram.com/thechattylab/

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 15:24

rien10 schreef:
Het belachelijke erin is voor mij "Ja, maar het is goed hoor want (naam hond) is familie, dus het is goed" Komop; Buddy verstaat dat niet.


Het gaat om keywords (eigenlijk ook net hoe zij “praat”) dus natuurlijk niet de volledige zin: “Naam hond” “goed”. De associatie tussen die woorden zeg maar. Een hond kan prima de naam van een ander leren, en de betekenis / gevoel van “goed”. Waarom niet de associatie tussen die twee als je het zo zegt?

Als ze opmerkt dat er vreemden zijn, waarom zou zo’n associatie niet kunnen? Bedoel ik ga er geen stelling in nemen maar zou het ook niet willen afschrijven zonder de research ingezien te hebben. Denk wel dat ze slimmer kunnen zijn dan we denken!

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Poten aan de knoppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 16:15

Eten of snoepje wordt juist afgeraden. Als je er echt serieus mee bezig wilt kan ik de 'starter' van dit alles aanraden, zij is spraaktherapeut voor kinderen en heeft een boek geschreven over hoe ze dit heeft aangepakt.
Haar hond heet Stella en dit is de website:
https://www.hungerforwords.com/

IMANDRA

Berichten: 9823
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 16:21

mooney schreef:
Eten of snoepje wordt juist afgeraden. Als je er echt serieus mee bezig wilt kan ik de 'starter' van dit alles aanraden, zij is spraaktherapeut voor kinderen en heeft een boek geschreven over hoe ze dit heeft aangepakt.
Haar hond heet Stella en dit is de website:
https://www.hungerforwords.com/


Yes klopt. Wij hebben het wel gedaan omdat die van ons helemaal niet zo voer gemotiveerd is (aka, na 3x op dat knopje drukken heeft ze t wel weer gezien). Maar het was wel handige motivatie om haar snel het knopje bij te brengen.

Maar ik denk dat we die uiteindelijk wel gaan veranderen :j