Cytopoint hond, consult kosten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharlesZ
Berichten: 122
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Kralingen

Cytopoint hond, consult kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 12:03

Vandaag heeft mijn hondje voor de tweede keer een cytopoint prik gekregen. Hiervoor heeft ze jarenlang op apoquel gestaan maar op aanrader van de dierenarts nu overgestapt op cytopoint. Volgens de dierenarts was cytopoint beter voor het lichaampje en lager in prijs. Echter kreeg ik vandaag een rekening voor de cytopoint EN consult. Niet wat ik had verwacht. De prik was gezet door de assistent en verder was mijn hondje ook niet nagekeken of was er überhaupt sprake van een consult. Ik ben binnen geweest om het prikje te laten zetten en was met een minuut daar weer klaar. Er is ook niks overlegd of advies gegeven. Ik vroeg hier nog over door over de consultkosten maar nee die horen er gewoon bij >;) Hoe kan dit dan uiteindelijk goedkoper zijn dan de Apoquel? want nu betaal ik op maandelijkse basis veel en veel meer..

Maargoed, mijn vraag hier aan de mensen die ook hun hond op cytopoint hebben staan: betalen jullie ook nog voor de consult kosten elke keer?
Ik vind dit eigenlijk een boosdoener zeker aangezien ik maar een minuut binnen ben en dit niet het gene is wat mij (qua kosten) beloofd is door de dierenarts.

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Cytopoint hond, consult kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:05

Je mag cytopoint zelf spuiten! Gewoon aan je dierenarts vragen om t flesje mee te krijgen.

CharlesZ
Berichten: 122
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Kralingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 12:12

WillemYntJee schreef:
Je mag cytopoint zelf spuiten! Gewoon aan je dierenarts vragen om t flesje mee te krijgen.


Heus? Ik vroeg precies dit aan de dierenarts de eerste keer en die zei dat dat niet mogelijk was.

Pferdelove

Berichten: 468
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Ede

Re: Cytopoint hond, consult kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:15

Ja cytopoint is UDA geregistreerd, anders had de assistente hem ook niet mogen zetten. Cytopoint met consultkosten zijn inderdaad uiteindelijk niet goedkoper dan de Apoquel, helaas. Bij ons op de praktijk betaal je alleen (gereduceerde) consultkosten als de dierenarts de cytopoint prikt.

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Cytopoint hond, consult kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 14:27

Wij spuiten t bij onze klanten meestal ook op de praktijk maar je mag t zelf doen. Dus als er geen (gereduceerd) consult wordt gerekend als een assistent t prikt, dan zou ik t zelf gaan spuiten. Evt doe je om de zoveel maanden even een controle bij de assistent of dierenarts.

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 14:54

Indd even vragen als je dit blijft doen de assistente hem mag zetten.

Ik betaalde bij de ene 98 euro incl consult maar bij de ander 68 zonder consult.

Mijn hond staat ook op deze medicatie, eerst met een halve Apoquel en nu zonder.
Nu las ik wel dat sommige honden juist last krijgen van Apoquel hebben, jeuk, uitslag, ben daar al snel mee gestopt.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Cytopoint hond, consult kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:30

Ik betaal consult + Cytopoint, heb het gelukkig maar 1x per jaar nodig (hij heeft omgevingsallergie en het is altijd dezelfde periode in het voorjaar)

Wij betalen rond de 200euro voor een hond van +- 30kg.
Ik probeer hem voor het consult onder de 30kg te houden want dan is het een stuk goedkoper dan boven de 30kg :+
Hier in BE overigens.

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Cytopoint hond, consult kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:18

Ik ben zelf dierenarts maar een volledig consult rekenen voor een cytopoint injectie welke regelmatig gegeven moet worden, lijkt mij ook wel wat veel hoor.

Dat er tijd gerekend wordt vind ik nog niet zo vreemd, een paravet krijgt ook een salaris. Ik zou dat even uitvragen bij je kliniek.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:44

BillyJ schreef:
Ik betaal consult + Cytopoint, heb het gelukkig maar 1x per jaar nodig (hij heeft omgevingsallergie en het is altijd dezelfde periode in het voorjaar)

Wij betalen rond de 200euro voor een hond van +- 30kg.
Ik probeer hem voor het consult onder de 30kg te houden want dan is het een stuk goedkoper dan boven de 30kg :+
Hier in BE overigens.


Consult op kilo's vind ik ook al zoiets vreemds. Dat je consultkosten betaald zodra je over de drempel stapt begrijp ik, geen problemen mee ook. Maar of ik nu met 1,5kg of 80kg die drempel over stap, dat maakt weinig verschil.

Maar inderdaad TS, je mag hem zelf spuiten. Een volledig consult hiervoor vind ik ook wel overdreven. :=

Nyaleti

Berichten: 6304
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:19

KimD schreef:
BillyJ schreef:
Ik betaal consult + Cytopoint, heb het gelukkig maar 1x per jaar nodig (hij heeft omgevingsallergie en het is altijd dezelfde periode in het voorjaar)

Wij betalen rond de 200euro voor een hond van +- 30kg.
Ik probeer hem voor het consult onder de 30kg te houden want dan is het een stuk goedkoper dan boven de 30kg :+
Hier in BE overigens.


Consult op kilo's vind ik ook al zoiets vreemds. Dat je consultkosten betaald zodra je over de drempel stapt begrijp ik, geen problemen mee ook. Maar of ik nu met 1,5kg of 80kg die drempel over stap, dat maakt weinig verschil.

Maar inderdaad TS, je mag hem zelf spuiten. Een volledig consult hiervoor vind ik ook wel overdreven. :=



:') :') er zal een hogere dosering nodig zijn als de hond boven de 30 kilo weegt. Dus hogere kosten voor Cytopoint, niet voor het consult.

Wij rekenen ook een laag bedrag aan consult kosten omdat er toch tijd voor gemaakt moet worden. (Iemand ergens anders van vrij houden / vandaan plukken om optijd die prik te kunnen geven). Maar een volledig consult is echt bizar. :=

Soms mag je het zelf prikken maar dat moet wel in goed overleg met de dierenarts. Soms vinden we mensen niet bekwaam genoeg om dit zelf te doen dus laten we ze steeds komen. Het blijft namelijk verantwoordelijk heid van de Dierenartsenpraktijk.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:23

Nyaleti schreef:
KimD schreef:

Consult op kilo's vind ik ook al zoiets vreemds. Dat je consultkosten betaald zodra je over de drempel stapt begrijp ik, geen problemen mee ook. Maar of ik nu met 1,5kg of 80kg die drempel over stap, dat maakt weinig verschil.

Maar inderdaad TS, je mag hem zelf spuiten. Een volledig consult hiervoor vind ik ook wel overdreven. :=



:') :') er zal een hogere dosering nodig zijn als de hond boven de 30 kilo weegt. Dus hogere kosten voor Cytopoint, niet voor het consult.

Wij rekenen ook een laag bedrag aan consult kosten omdat er toch tijd voor gemaakt moet worden. (Iemand ergens anders van vrij houden / vandaan plukken om optijd die prik te kunnen geven). Maar een volledig consult is echt bizar. :=

Soms mag je het zelf prikken maar dat moet wel in goed overleg met de dierenarts. Soms vinden we mensen niet bekwaam genoeg om dit zelf te doen dus laten we ze steeds komen. Het blijft namelijk verantwoordelijk heid van de Dierenartsenpraktijk.


Het bedrag heeft inderdaad met de dosering cytopoint te maken voor een bepaald gewicht, boven de 30kg heb je een hogere dosering en die is een stuk duurder. :D Net als met de meeste medicatie eigenlijk ..

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:32

BillyJ schreef:
Nyaleti schreef:



:') :') er zal een hogere dosering nodig zijn als de hond boven de 30 kilo weegt. Dus hogere kosten voor Cytopoint, niet voor het consult.

Wij rekenen ook een laag bedrag aan consult kosten omdat er toch tijd voor gemaakt moet worden. (Iemand ergens anders van vrij houden / vandaan plukken om optijd die prik te kunnen geven). Maar een volledig consult is echt bizar. :=

Soms mag je het zelf prikken maar dat moet wel in goed overleg met de dierenarts. Soms vinden we mensen niet bekwaam genoeg om dit zelf te doen dus laten we ze steeds komen. Het blijft namelijk verantwoordelijk heid van de Dierenartsenpraktijk.


Het bedrag heeft inderdaad met de dosering cytopoint te maken voor een bepaald gewicht, boven de 30kg heb je een hogere dosering en die is een stuk duurder. :D Net als met de meeste medicatie eigenlijk ..


Dan heb ik je bericht echt compleet anders gelezen, hahaha! _O- Vond het al zo vreemd.

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Re: Cytopoint hond, consult kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:57

Ik betaal de cytopoint en €8 voor het zetten van de injectie.
Ze hebben bij mijn dierenarts “abonnementen” een aantekening in de kaart van de hond. Imp heeft een prik-abonnement en een anaalklieren-abonnement. Dan wordt dus alleen die handeling uitgevoerd.

Soms zetten de assistentes de injectie even tussendoor in de wachtkamer, soms zet de dierenarts hem, net wie er tijd heeft.

Heel fijn ook, er is eigenlijk altijd een flesje voor Imp op voorraad, en ik mag bellen wanneer ik het weer nodig vind.