Goudvissen en vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Goudvissen en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:12

Goudvissen houden in een aquarium kan eigenlijk alleen als deze bak heel erg groot is (en dan zit je echt wel minimaal rond 150 l) Goudvissen zijn echt vijvervissen en het is mega triest dat sommigen mensen ze in een kom of kleine bak houden. Ik zou dus echt opzoek gaan naar een ander plekje voor de vissen.

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:19

ik denk eigenlijk vooral, is er niémand buiten die kennis van je om die ervoor wil zorgen? je zegt dat je het niet weet, maar heb je heb je al wel meer mensen uit je omgeving geprobeerd te vragen? Ik bedoel, katten/konijnen of wat dan ook wordt qua oppassen al snel lastig, maar dit kost zo weinig tijd en energie dat daar toch wel iemand voor te vinden moet zijn? Ik zou gewoon de stoute schoenen aandoen en nog wat meer rondvragen eigenlijk, of misschien vragen op plaatselijke fb oid.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:58

lor1_1984 schreef:
@maralyn, jij zit zelfs nog aan de zeer lage kant qua liters per vis. :o
Sluierstaarten hebben minimaal 50l per vis nodig en een bak van minimaal een meter lang.
Gewone goudvissen het dubbele.
En aangezien het ontzettende varkens zijn is minimaal 3-5x de hoeveelheid liters/u filteren wel het minimum wil je niet zo ongeveer om de dag ofzo een waterwissel moeten draaien.
Dan kom je uit op een stevig potfilter oid, geen filterpompje wat standaard bij een aquariumset geleverd wordt of een sponsfiltertje oid. :)


Moet je nagaan, zelfs mijn informatie is verouderd.
Gelukkig wél al beter dan de 6 liter kommen :')

Hier zwemmen er 9 in zeven kuub. Denk dat dat wel okey is voor ze.
Met een flinke filter er op. *\o/*

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 22:27

Ik verplaats dit topic naar [BB] Beestenboel