Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 08:24

Ik heb 2 kleine honden, beide rond de 10 kilo..... 1 teefje en 1 intact reutje van 11. Reutje is een beetje een mietje, daarom nooit gecastreerd... leek de dierenarts geen goed idee.

Anyway....
Wij werken thuis en in principe gaan de honden met ons mee wanneer we met vakantie gaan (wat vrijwel nooit is).
Maar goed, we zouden wel eens een paar dagen samen weg willen of soms hebben we bijvoorbeeld elders een vergadering die dan vervolgens uitloopt... en dan is het lekker dat je niet zo op de wip zit.
Dat soort dingen dus.....

Ik vraag me af hoe jullie dat hebben gedaan? Ik heb ooit 1 poging gewaagd via PetBnB.... leek allemaal leuk en aardig, maar die vrouw bleek eigenlijk helemaal niet met ze te lopen en was kortaf en snauwerig.
Sindsdien durf ik dus niks meer....

Maar je mag toch hopen dat het niet allemaal van dit soort gekkies zijn? Ik onderzoek de optie dat ze naar iemand toe kunnen, maar ook dat iemand hier oppast (we hebben wel een hele fijne plek).

Hoe pak ik dit aan?!

Selina

Berichten: 14348
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:33

Hier oppas gevonden via Pawshake.
M’n hond knalt iedere keer nog net niet uit elkaar van enthousiasme als ze daarnaartoe mag.
Wel jammer dat je dan net een rotte appel tegen bent gekomen.

Hommage

Berichten: 2769
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:37

Wij brengen ze altijd bij familie. Hebben wel eens iemand gezocht om de honden uit te laten tussen de middag. Maar nadat de buren het even in de gaten hadden gehouden, bleek dat mevrouw naar binnen liep, honden het weiland van de paarden in gooide en na 5 minuten weer naar binnen deed en vertrok. Waren gelijk genezen, makkelijk geld verdienen. Ik lees even mee hoe anderen het aanpakken. Ik ben door bovenstaand nogal wantrouwig geworden.
Laatst bijgewerkt door Hommage op 27-05-23 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88103
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:37

Mijn ouders doen dit voor een paar adresjes met vakanties (niet in Gelderland helaas). Zijn gepensioneerd, altijd honden gehad, maar ze willen nu zelf geen hond meer. Ze slapen dan in het huis en nemen zelf de fietsen mee. Passen op de honden, laten ze regelmatig uit, geven ze eten en aandacht, fietsen dan zelf wat tochtjes in de omgeving (zonder honden uiteraard). Voor hun is het zo ook vakantie en de honden hebben een prima oppas. Misschien kun je via via zoiets vinden.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 27-05-23 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 08:38

Selina schreef:
Hier oppas gevonden via Pawshake.
M’n hond knalt iedere keer nog net niet uit elkaar van enthousiasme als ze daarnaartoe mag.
Wel jammer dat je dan net een rotte appel tegen bent gekomen.


Nou echt.... en ik heb er echt in geïnvesteerd, haar eerst tig keer laten oefenen, eerst kennismaken, dan een een uurtje, en rustig opgebouwd, keurig betaald, heel dankbaar geweest... maar wat een akelig mens :-(

Wat fijn dat het bij jou zo goed uitpakt. Pawshake, ga ik opzoeken!

Goof

Berichten: 28968
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:44

Je kan eens kijken op de facebooksite 'dierenoppas gezocht en aangeboden'.
Zo ben ik ook al aan adresjes gekomen en tot nu toe heb ik allemaal goede ervaringen.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 08:53

Goof schreef:
Je kan eens kijken op de facebooksite 'dierenoppas gezocht en aangeboden'.
Zo ben ik ook al aan adresjes gekomen en tot nu toe heb ik allemaal goede ervaringen.


Ga ik proberen!! Dank je!

moonsparkle
Berichten: 21787
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:53

Misschien via oopoeh? Daar bieden veel mensen zich aan die met pensioen zijn

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:22

MarlindeRooz hier op bokt zit in Gelderland en is hondenoppas. Als ik zie wat voor leuke dingen zij altijd doet met haar oppashondjes, zit t daar zeker goed!!

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:28

Voor mijn katten gebruikte ik altijd Pawshake, eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee gehad. Met een redelijk makkelijke hond zou ik dat dus ook wel aandurven, maar snap dat je na een vervelende ervaring wat huiverig bent. Misschien helpt het als je om (foto) updates vraagt? Dat stelde mij altijd wel gerust, dat ik wist dat diegene echt langs was geweest en dat ik kon zien dat alles goed was.

Onze hond is nogal eenkennig dus die zou een oppas denk ik opvreten :+ Gelukkig is ze gek op mijn ouders dus die passen voor ons op als dat nodig is.

BeFunny

Berichten: 10853
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:31

MarlindeRooz misschien. Maar Gelderland is groot.

Maar dat is een leuke meid.

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:40

Via pawshake idd. Ik heb zelf ook oppaswerk gedaan via die site en die mensen waren allemaal erg tevreden. Welke regio in Gelderland zoek je? Mss hebben mensen wel aanraders voor je

Of toch via bekenden. Een vriendinnetje voert altijd mijn ponys als we met de hele familie weg gaan en ik heb een aantal keer bij haar in huis gezeten om op hun honden te passen. Zo help je elkaar.

LaDonna75

Berichten: 2194
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:44

Waar in Gelderland? Een vriendin van ons is dierenoppas-aan-huis van beroep. Ze komt dus bij je thuis om de dieren te verzorgen, uit te laten enz maar voor zover ik weet, rijdt ze niet de hele provincie door ;)

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:15

Mijn zusje heeft een oppas gevonden via iets van Opoe ofzo. Ze heeft een Leonberger. Volgens mij betaalt ze niets en is het gewoon dat oudere mensen wat gezelschap hebben af en toe of regelmatig van een hond maar hem niet zelf willen of kunnen houden.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 15:57

Ik heb onze oppas (weliswaar voor de katten) via huisdierenoppas.nl gevonden. Misschien kun je via daar ook iemand vinden?

Hennos

Berichten: 502
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 17:50

LaDonna75 schreef:
Waar in Gelderland? Een vriendin van ons is dierenoppas-aan-huis van beroep. Ze komt dus bij je thuis om de dieren te verzorgen, uit te laten enz maar voor zover ik weet, rijdt ze niet de hele provincie door ;)


Welke regio zit je vriendin O:)

LaDonna75

Berichten: 2194
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 20:17

Hennos schreef:
LaDonna75 schreef:
Waar in Gelderland? Een vriendin van ons is dierenoppas-aan-huis van beroep. Ze komt dus bij je thuis om de dieren te verzorgen, uit te laten enz maar voor zover ik weet, rijdt ze niet de hele provincie door ;)


Welke regio zit je vriendin O:)

Zutphen-Dieren

Hennos

Berichten: 502
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 20:36

Waar in Gelderland? Een vriendin van ons is dierenoppas-aan-huis van beroep. Ze komt dus bij je thuis om de dieren te verzorgen, uit te laten enz maar voor zover ik weet, rijdt ze niet de hele provincie door ;)
[/quote]

Welke regio zit je vriendin O:)[/quote]
Zutphen-Dieren[/quote]

Kun je mij in contact brengen met haar?

LaDonna75

Berichten: 2194
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:16


belle_boef

Berichten: 10763
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:21

Ik ga voor het eerst op vakantie en ben gegaan voor een goed aangeschreven honden pension. Ik wil ontzorgd worden en geen stress hebben. Ik zit 2000 kilo ter verderop. Doe mij maar een professional.

ElCid

Berichten: 9248
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Hondenoppas (regio Gelderland) betrouwbaar; hoe vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:49

Wij hebben hele goede ervaringen met Care4yourpet https://care4yourpet.nl/. Ik weet alleen niet of zij nog veel in Gelderland doet i.v.m. drukte. Maar zeker een aanrader. Ze heeft meerdere keren op ons huis en dieren ( hond, katten, paarden, kippen, etc.) gepast en dat verliep altijd vlekkeloos.