Nestje Tamaskans verwacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 15:23

:o welke van de witte mannen ??
De blik, de uitstraling en de verschijning van een van die mannen :j
volgens mij heb je een reïncarnatie van mijn mix malamute x husky erbij zitten en die zou ik zo willen hebben dan <3

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 23:52

Waarschijnlijk Chico. Volgende week krijgen ze een gedragstest en word besloten wie naar wie gaat maar Lowieke en Chico verschillen niet zo heel veel van elkaar en degene die graag een wit reutje wouden hadden een voorkeur voor Lowieke

Hommage

Berichten: 2768
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 08:34

Hoe werkt zo'n gedragstest eigenlijk? Wat en hoe gaan ze testen en hoe maak je dan een match met de geïnteresseerden? Oprecht heel nieuwsgierig hoe dat in zijn werk gaat

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 08:56

Van schreef:
Waarschijnlijk Chico. Volgende week krijgen ze een gedragstest en word besloten wie naar wie gaat maar Lowieke en Chico verschillen niet zo heel veel van elkaar en degene die graag een wit reutje wouden hadden een voorkeur voor Lowieke


haha nou ik snap dat helemaal.
Lowieke zou idd ook mijn voorkeur hebben <3 wat een knap eigenwijs ding :') heerlijk

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 09:15

Hommage schreef:
Hoe werkt zo'n gedragstest eigenlijk? Wat en hoe gaan ze testen en hoe maak je dan een match met de geïnteresseerden? Oprecht heel nieuwsgierig hoe dat in zijn werk gaat
Elke gedragstherapeut doet het waarschijnlijk net even iets anders maar het principe is per pup in een ruimte waar ze niet eerder zijn geweest, een aantal testjes te doen en kijken hoe ze daarop reageren. Daar krijg je dan een klein verslagje van mee en vaak een advies in wat voor situatie je de pup het beste kan plaatsen(wel of geen kinderen bijvoorbeeld). Het blijft een moment opname dus ik ga niet 100% van de testresultaten uit maar gebruik ook mijn eigen waarnemingen van de pups. Zo vindt ik het ritje naar de dierenarts belangrijk om te zien hoe ze daar reageren en neem ik ze ook een aantal keer mee naar mijn ouders waar mijn paarden staan en die een hele lieve hond hebben. Ook kijk ik zeker ook naar hoe de pups reageren als er mensen op bezoek komen soms zie je toch dat er al een klik is in zo'n kort bezoekje.

Hommage

Berichten: 2768
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:35

Van schreef:
Hommage schreef:
Hoe werkt zo'n gedragstest eigenlijk? Wat en hoe gaan ze testen en hoe maak je dan een match met de geïnteresseerden? Oprecht heel nieuwsgierig hoe dat in zijn werk gaat
Elke gedragstherapeut doet het waarschijnlijk net even iets anders maar het principe is per pup in een ruimte waar ze niet eerder zijn geweest, een aantal testjes te doen en kijken hoe ze daarop reageren. Daar krijg je dan een klein verslagje van mee en vaak een advies in wat voor situatie je de pup het beste kan plaatsen(wel of geen kinderen bijvoorbeeld). Het blijft een moment opname dus ik ga niet 100% van de testresultaten uit maar gebruik ook mijn eigen waarnemingen van de pups. Zo vindt ik het ritje naar de dierenarts belangrijk om te zien hoe ze daar reageren en neem ik ze ook een aantal keer mee naar mijn ouders waar mijn paarden staan en die een hele lieve hond hebben. Ook kijk ik zeker ook naar hoe de pups reageren als er mensen op bezoek komen soms zie je toch dat er al een klik is in zo'n kort bezoekje.


Bedankt voor de uitleg. Klinkt wel goed. Was met name ook benieuwd of de potentiële eigenaren dan ook "getest" worden, maar dat dus niet zozeer. Wel fijn dat je hoogstwaarschijnlijk een betere match kunt maken.

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 21:21

Nee de bedoeling is dat de potentiële eigenaren eerlijk vertellen over hun leef situatie en wat ze verwachten van een hond.
In overleg is er veel mogelijk

Een paar foto's van afgelopen week. Ik plaats bijna dagelijks foto's op onze facebookpagina(Morass Tamaskan)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:38

Wat een leuke foto's! Ook op FB.

Anoniem

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:59

Oooo, kijk die pretbekkies dan! <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 07:36

Heerlijk die koppies.

Ik.lig echt nog steeds in een deuk van die staarttrek foto :D en lekker gecamoufleerde " witte " pups

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:23

Oleta wordt alleen maar leuker <3
Is de Tamaskan ook een beetje een sportieve hond? Of hangt dat erg af van de lijnen die zijn gebruikt?

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 11:15

over het algemeen zijn het wel vrij sportieve honden maar het hangt inderdaad wel van de lijn af.
Onze Ravi van een behoorlijk luie hond en die eigenschap heeft hij wel aan een aantal van zijn nakomelingen door gegeven zo ook Roek, die hoeft ook niet zo nodig :+ Vos is wel wat actiever maar ook geen hond die perse iets moet doen.
De lijnen met veel wolf of saarloos zijn over het algemeen niet echt sporthonden maar je hebt ook lijnen met werklijn husky erachter zitten en fokkers die echt op sport fokken. Een van Roek haar pups van vorig jaar is naar een fokker gegaan die sledehonden sport doet en daar ook naar fokt.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:30

Ik zit echt steeds meer te denken om na deze honden ( zijn 12, 10 en 9) een Tamaskan aan te schaffen.
We hebben nu een neurotische border collie, een kruising husky x samojeed die enorm lui is (maar super lief!) en een kruising poedeltje.

Hoe zijn jullie honden met los lopen? Kan dat of is het echt zoals met husky's dat hun instinct het toch over neemt.
En welke rassen zitten er vooral bij jullie door heen? Er wordt ook vaak wel herders door heen gefokt toch?

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:19

Van schreef:
over het algemeen zijn het wel vrij sportieve honden maar het hangt inderdaad wel van de lijn af.
Onze Ravi van een behoorlijk luie hond en die eigenschap heeft hij wel aan een aantal van zijn nakomelingen door gegeven zo ook Roek, die hoeft ook niet zo nodig :+ Vos is wel wat actiever maar ook geen hond die perse iets moet doen.
De lijnen met veel wolf of saarloos zijn over het algemeen niet echt sporthonden maar je hebt ook lijnen met werklijn husky erachter zitten en fokkers die echt op sport fokken. Een van Roek haar pups van vorig jaar is naar een fokker gegaan die sledehonden sport doet en daar ook naar fokt.

Ravi was ook een groot deel Malamute, toch? Mijn reu ook, die is ook niet graag sportief :')
Leuk om te weten, dank! Mijn grote man is nu 10 en de Tamaskan staat al tijden op mijn verlanglijstje.

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 16:43

Klopt, Ravi was half malamute :Y)

DanielleB schreef:
Ik zit echt steeds meer te denken om na deze honden ( zijn 12, 10 en 9) een Tamaskan aan te schaffen.
We hebben nu een neurotische border collie, een kruising husky x samojeed die enorm lui is (maar super lief!) en een kruising poedeltje.

Hoe zijn jullie honden met los lopen? Kan dat of is het echt zoals met husky's dat hun instinct het toch over neemt.
En welke rassen zitten er vooral bij jullie door heen? Er wordt ook vaak wel herders door heen gefokt toch?
Mijn 2 dames kunnen prima loslopen maar die hebben dan ook een flinke scheut herder.
Onze eerste Tamaskan(Ravi) was Malamute x Tsw/Husky. Hij kon ook loslopen maar liep wel altijd een meter of 10-15 voor ons uit en als je hem riep duurde het altijd even voor hij kwam maar weglopen zat er echt niet in en jagen was hij te lui voor.
Roek is een dochter van Ravi en haar moeder was een Groenendaeler.
Vos is weer een dochter van Roek en haar vader was een Zwitserse witte herder.
Hier is Vos haar stamboom te zien. Bijna alle Tamaskans zijn terug te vinden in deze database
https://wolflookalike.com/dogs/99139998321744976

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:47

Ik kan helaas geen bloedlijn terug zien verder dan drie generaties. Daarvoor moet ik inloggen lijkt het. Ben wel benieuwd naar de verdere witte herder kant van de bloedlijn :j

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 16:49

Laatst bijgewerkt door Van op 22-06-23 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:53

Klopt de drie generaties lukken wel. Ik ben meer benieuwd naar de generaties ervoor. Voor onze eerste afdank witte herderreu hebben we flink moeten spitten in de bloedlijnen ivm wat erfelijke sjit dankzij een foute reuenhouder die een hele generatie heeft verpieept door zijn beslissingen. -:(- ik heb daar een nieuwsgierigheid aan over gehouden wat betreft oudere bloedlijnen :P

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 16:57

Je kunt ook doorklikken op de namen
Maar zie mijn wijziging in mijn vorige reactie.

Al is dit een hond uit Brazilië waar ouderschaps testen niet verplicht is dus de stamboom kan je met een korreltje zout nemen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 16:57

Ah dan kun je daar alle kanten mee op. Ik ga eens neuzen

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 20:21

Ze zijn alweer 7 weken

Isadora Paradijsvogel
Afbeelding

Oleta Vulpecula
Afbeelding

Bor de Wolf
Afbeelding

Margaretha Bontekoe
Afbeelding

Lowieke de Vos
Afbeelding

Kato Ooievaar
Afbeelding

Chico Lama
Afbeelding

Jacob de Uil
Afbeelding

Zaza Zebra
Afbeelding

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 21:42

Ik volg al een aantal topics in stilte mee.

Dit nestje toch wel een voorkeur voor de witjes <3
maar ik ben mogelijk wat bevooroordeeld O:)

Afbeelding


Wie weet ooit als onze oude Roemeense er niet meer is, dat we voor zoiets gaan kijken naast ons witje.

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 20:10

Ze zijn alweer 8 weken.
Vanmiddag is Lowieke mee gegaan met zijn nieuwe eigenaren. Morgen gaan er nog 3 en van het weekend nog 3.

Morass Isadora Paradijsvogel
Afbeelding

Morass Oleta Vulpecula
Afbeelding

Morass Bor de Wolf
Afbeelding

Morass Margaretha Bontekoe
Afbeelding

Morass Kato Ooievaar
Afbeelding

Morass Chico Lama
Afbeelding

Morass Jacob de Uil
Afbeelding

Morass Zaza Zebra
Afbeelding

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:26

Ik geniet al lekker mee op FB! Ze zijn zo leuk!! <3

BelgenGek

Berichten: 2271
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Nestje Tamaskans verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:31

Ze zijn zo prachtig allemaal, en ook al zo groot !