Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:25

Wat een leuk initiatief. Hier zelf geen huisdieren, maar wel in de periode van 25 tm 29 juli 4 dagen beschikbaar om evt ergens bij iemand in huis op huisdier te passen. Beetje afhankelijk van locatie wel, maastricht of groningen zijn wel erg uit de richting bv.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 23:05

Wij zijn ook nog steeds op zoek naar iemand die op onze 2 katten wil passen in november. Gaan dan 2,5 week op vakantie. Ik heb een mooie werkplek dus er kan ook vanuit huis gewerkt worden als dit voor diegene een optie is. Afbeelding

Regio is zuidoost Drenthe.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 23:27

Hier nogmaals een oproepje: ik ben met aan het oriënteren voor oppas in de periode van 5-12 september. Helaas kan de oppas niet hier in huis, dus Minty zou evt uit logeren gaan.
Regio maakt me niet zoveel uit, maar zou graag wat proef (mid)dagen of nachtjes doen voordat ik echt weg ben zodat Minty kan wennen.

Tips voor pension met huiselijke sfeer zijn ook welkom.

ijslandfan

Berichten: 610
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:55

Is Minty een hond(je)?
En groot en oud?
Mits het klikt met mijn hond en kat is ze welkom in Dordrecht

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:24

ijslandfan schreef:
Is Minty een hond(je)?
En groot en oud?
Mits het klikt met mijn hond en kat is ze welkom in Dordrecht



Oh oeps! Vergeten te melden inderdaad.
Minty is een gecastreerd poesje van bijna 1. Binnenpoes die wel in de tuin komt en ook aan de riem kan lopen.
Ze kan met de honden van stal, vreemde honden is blazen en slaan, maar daar zou ze wel aan kunnen wennen. Hoe ze is met katten weet ik niet. Op het werk (de dierenkliniek) doet ze wel stom en de katten van de buren mag ze ook niet echt helaas.

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:24

Ik ga die van mij toch weer omhoog schoppen want na een proef weekend ergens helaas toch met de nodige eisen.
Ik denk niet dat ik op korte termijn iets geschikters ga vinden maar wie weet voor het vervolg.

Ik zoek voor soms in de schoolvakanties (vakanties regio midden )een fijn oppas adres voor mijn 2 naakte dames.
De zomer vakantie gaan wij altijd 3,5 week en in de herfst en voorjaarsvakantie als we gaan een weekje.

-American hairless terries
-Geholpen teefjes
-Iemand met een flinke tuin zodat ze niet perse uit hoeven.
-Zonder kleine kinderen(zijn kinderen gewent maar bij het proef weekend waar ze nu zijn geweest was het jongetje heel opdringerig waardoor 1 van de dames ontzettend onzeker werd)
-houden heel erg van knuffelen en bij je op de bank slapen.
-wandelen vinden ze super leuk maar in een rustig gebied is wel aan te raden ivm de ene dus heel onzeker wordt.
- max 1 uur rijden van Rotterdam.


Even een kant tekening voordat ik half bokt over me heen krijg…. :')
Ze gaan bij mij gewoon 4x per dag mee wandelen en lopen ook los maar de ene heeft dus gewoon heel duidelijk iemand nodig die haar goed kan leiden als ze onzeker is.

Ze zijn echt heel leuk maar wel dus af en toe onzeker.
Ze houden van spelen met elkaar maar ook met mensen.
Zijn heel actief maar vooral buiten.


Afbeelding

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:53

Ik vind je dames leuk.

Helaas woon ik wat verder weg, en heb ik geen tuin. Daarnaast heb ik twee poezen. Die zijn opgegroeid met Franse bulletjes, maar ik heb zelf geen honden. Dus geen idee hoe ze daarop reageren.

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:40

Luxorvalkje schreef:
Ik vind je dames leuk.

Helaas woon ik wat verder weg, en heb ik geen tuin. Daarnaast heb ik twee poezen. Die zijn opgegroeid met Franse bulletjes, maar ik heb zelf geen honden. Dus geen idee hoe ze daarop reageren.


Ze zijn ook echt leuk <3 alleen met een gebruiksaanwijzing.
Ik heb ook nog 2 Chinese naakthonden en die zijn toch veel relaxter.
Ik heb ook geen idee hoe ze met katten zullen zijn want die hebben we niet.
Verder weg had ik wel een fijn adresje maar wij gaan altijd met de auto en caravan weg dus als ik dan eerst bijna 4 uur in de auto moet zitten om vervolgens door te tuffen naar Spanje zag ik niet zo zitten :o
Vandaar dus proberen om wat dichterbij te vinden.

Een tuin vind ik wel echt een must want stel dat ze te onzeker wordt met uitlaten is in de tuin blijven minder stress vol.
Tenzij mensen aan een bos wonen oid dan is het natuurlijk een ander verhaal maar ik zit zelf midden in rotterdam dus op elke hoek loopt er wel een hond oid :')

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:32

Het is dat mijn schutting plat ligt én mijn teefje vreemde honden nogal eng vindt, anders waren de nakerds hier in Almelo welkom geweest. :)
Ik wandel op afwijkende tijden (zonsopgang, midden in de nacht etc) waardoor ze vrijwel dagelijks ook los op een ruim omheind veld kunnen uitrazen maar ook zeer weinig vreemde honden tegenkomen en 99 vd 100x op geruime afstand.

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:01

lor1_1984 schreef:
Het is dat mijn schutting plat ligt én mijn teefje vreemde honden nogal eng vindt, anders waren de nakerds hier in Almelo welkom geweest. :)
Ik wandel op afwijkende tijden (zonsopgang, midden in de nacht etc) waardoor ze vrijwel dagelijks ook los op een ruim omheind veld kunnen uitrazen maar ook zeer weinig vreemde honden tegenkomen en 99 vd 100x op geruime afstand.


ik moet gelijk denken dat ze in het donker bang zijn haha en ze willen s’avonds niet eens meer mee om te wandelen,tis dat ze moeten want anders blijven ze liever op de bank plakken :')
Dat bedoel ik een gebruiksaanwijzing :P
Overdag daarin tegen is het buiten AAN!

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:03

Gezocht
Eventueel zoek ik nog een plekje voor Atlas (geholpen reu die honden negeert) van 3 tot 8 augustus, zonder katten. Hier in huis is ook prima we wonen mooi aan het (losloop)bos.
Afbeelding

Aangeboden
Buiten die tijd kunnen wij op een of 2 andere honden passen. Door het toch wel wat populaire losloopgebied is een heel onzekere hond niet handig maar ik kan goed met verschillende honden om gaan en we hebben geen kinderen dus in huis is het lekker rustig. Er is deze vakantie waarschijnlijk altijd wel iemand thuis, ik werk flexibel en mijn vriend zit in het onderwijs.
Lilith woont ook nog bij ons, zij is een speelse geholpen teef.
Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:27

cinniz123 schreef:
lor1_1984 schreef:
Het is dat mijn schutting plat ligt én mijn teefje vreemde honden nogal eng vindt, anders waren de nakerds hier in Almelo welkom geweest. :)
Ik wandel op afwijkende tijden (zonsopgang, midden in de nacht etc) waardoor ze vrijwel dagelijks ook los op een ruim omheind veld kunnen uitrazen maar ook zeer weinig vreemde honden tegenkomen en 99 vd 100x op geruime afstand.


ik moet gelijk denken dat ze in het donker bang zijn haha en ze willen s’avonds niet eens meer mee om te wandelen,tis dat ze moeten want anders blijven ze liever op de bank plakken :')
Dat bedoel ik een gebruiksaanwijzing :P
Overdag daarin tegen is het buiten AAN!

Oh boy, dat zou dan in de buggy gaan hier en tussendoor eruit voor een plas en poep. :')

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 15:27

Ja dat is ook een optie maar ze houden wel van lopen dus ze lopen maar gewoon :')

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:28

Das mijn houding normaal ook maar mijn Shih Tzu is niet zo hittebestendig en hem 24/7 thuis houden is ook niet zo'n succes.
Vandaar een goede buggy aangeschaft, dan kan hij ook mee en tussendoor stukken lopen. :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33853
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:31

Ik heb in oktober en tot half november nog wel plek (wel betaald). Wat ik aanbiedt:
- Plek voor één hond maximaal maat herder en/of 2 kleine hondjes die bij elkaar horen
- Normaal formaat tuin voor een tussenwoning
- Park als achtertuin met losloopgebieden en een omheind veld
- Playdates als je hond dat leuk vindt
- Leuke spelletjes zoals braingames, likmat etc
- Op de bank knuffelen
- Mee naar het bos
- Veel liefde, zorg en aandacht

Wat ik vraag:
- Hond moet een paar uur alleen kunnen zijn dit ivm dat ik af en toe boodschappen moet kunnen doen etc.
- Hond moet zindelijk zijn of bijna zindelijk
- Reactieve honden kunnen wel maar het is wel lastig omdat het park hier best druk is

Ik heb ervaring met van alles. Van teckel tot bordercollie. Van Golden Retriever pup tot aan hondje met rugzakje uit het buitenland.

Ik vraag wel een vergoeding.

Bewijs van hondje Lizzy die hier nu is dat ik best leuk ben:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 16:17

Tom Poes zit inmiddels helemaal op zijn plek bij zijn oppas, ik hoop dat het jullie ook allemaal lukt om een lieve oppas te vinden!

Anoniem

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:49

Ik ben de eerste 2 weken van augustus op vakantie. Buiten dat ben ik altijd wel bereid konijnen of cavias in huis te nemen. Ik zit in ZW Drenthe

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:55

Hier ook iemand die altijd plek heeft om tijdens een vakantie op een setje buitenkonijnen te passen, bij mij thuis. Ik woon in Noord-Holland, boven Amsterdam :)

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 19:34

Mijn oppas liet vandaag weten eigenlijk niet meer te kunnen, dus de allerliefste kat uit de OP is op zoek naar een nieuwe lieve oppas.
22 t/m 30 oktober.

Hij is echt te leuk, wie wil een week van zijn gezelschap genieten?

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie wil er deze zomer van huisdier 'ruilen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 01:38

Wat jammer Goof. Het beviel wederzijds nog wel zo goed!

Wij willen in die periode zelf ook misschien nog even weg, dus ik kan het je niet eens aanbieden te vragen aan mijn vriend ;)

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 15:25

Even een upje! Zijn er mensen die nog oppas zoeken voor hun huisdier deze zomer? Ik las dat pensions overvol zitten..