Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elin_

Berichten: 9649
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:12

Luca03 schreef:
Onze buren hebben hun hond (Duitse staande) buiten in een ren zitten met een heel schuurtje aan vast. Die jankt, blaft en huilt heel de buurt bij elkaar de hele periode dat deze mensen op vakantie zijn. Vaak is dit hoog zomer en kunnen wij dus niet met onze ramen open slapen want je wordt gewoon wakker gehouden door het gehuil. En dit is dan een hond die het gewoon is om buiten te leven... kan me niet voorstellen wat het wordt met een binnenhuishond.
Ik vind dit dus echt geen diervriendelijke oplossing... zoals eerder aangegeven zijn er genoeg andere opties qua pension of iets in die aard. Heb je geen vrienden waar je dochter 's morgens de hond kan afzetten en 's avonds weer ophalen ofzo?

Hier zou ik echt de dierenbescherming voor bellen. Ongelooflijk..


xSCWx schreef:
Even over een hele andere boeg; hoe groot gaat de hond worden? Kan je niet zo'n kattenluik nemen met chip, dan kan hij zelf bepalen of hij naar buiten/binnen wil. Moet je alleen geen hond groter dan formaat kat nemen...
Overigens lijkt me het geen probleem als jullie dochter hem gewoon meerdere keren per dag uitlaat. Het moet hem dan wel goed aangewend worden.


En wat als ie ziek of whatever wordt? Je kunt bepaalde dieren gewoon niet onbeheerd achterlaten 24/7

Ergens houdt het gewoon op dan..

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:16

Hij zit toch niet 24/7 alleen?
Dochter is er toch ook nog?

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:21

Dochter zal toch ooit het huis wel uit gaan? Als een buur/vriend/oppas al te onzeker is omdat 'die het volgend jaar wel eens niet meer zou willen doen' dan is aannemen dat je dochter nog 10 jaar thuis blijft wonen ook niet heel logisch :))

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:33

En puberkinderen of ietje ouder kunnen ook gewoon s avonds de hort op gaan ook na werk.ik zou daar niet op durven gokken eigenlijk.

Pension of een priveopvang of de hond mee als dat kan zijn oplossingen. Of opvang adres voor honden van anderen gaan worden.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:33

Maar ts wil een ouder hondje. Geen idee of bij ouder een 2 jarig hondje bedoeld word of al een senior. Dan moet deze 10 jaar nog maar eens vol zien te maken :)

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:43

Als een hond een buitenleven gewend is, is het in de tuin wonen niet het grootste probleem lijkt mij.
Echter zou ik dan 1 hond in zijn uppie en weinig aandacht wel zielig vinden.
Een vriendin van mij heeft haar honden ook gewoon in de tuin, met uiteraard wel op gezette tijden wandelen (ook lange wandelingen) en die komen heel tevreden over omdat ze elkaar prima vermaken. In de winter zijn ze wel meer binnen, maar in de zomer zijn ze dag en nacht buiten met toegang tot de garage zoals ook veel boerderij honden dat zijn.
Wellicht kun je gericht op zoek naar 2 voormalige erf honden.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:52

Ik vind dat TS de opties goed bekijkt en ook heel eerlijk is. Ze stelt een vraag, krijgt (veel) antwoord en reageert. Daarnaast is ze ook gewoon eerlijk dat ze de hond niet mee gaat nemen op vakantie. Vakantie doe je voor je lol, als je op vakantie wilt gaan stedentrippen of ergens all in gaat zitten dan is dat je goed recht.

Qua pension heb ik geen verstand... Mijn ouder hebben onze hond 1x weggebracht en die is daar overleden, maar dat lijkt me niet de normale gang van zaken :').

Hoe doen bokkers het dan als ze gaan werken? En een keer savonds uit eten gaan? Ik vind het echt niet zo raar gedacht om de hond in een goede ren + kennel (dat wil zeggen warm en behaagelijk genoeg) overdag te zetten voor een paar dagen als er sochtends en savonds iemand voor hem/haar is. Mits de hond dat gewend is uiteraard. Wie zegt dat een 'hondje' niet overdag in een buitenkennel kan, er is verder niks gezegd over het ras of de herkomst.

Was de vraag geweest: 'Onze dove senior toypoedel zit altijd bij ons binnen, maar kan niet mee op vakantie, kan ze dan voor een paar dagen overdag buiten in de ren verblijven?' dan had ik ook nee gezegd, maar zonder dat je weet over wat voor een hond of wat voor een ren/kennel het gaat kan je hier toch moeilijk iets over zeggen?

TS, is een kleine erfhond niet een idee? Die het al gewend is om veel (alleen) buiten te zijn?

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:57

Goed dat je er zo over nadenkt, TS. Ik werk 3 dagen per week en mijn hond gaat die dagen naar de oppas. Kost me 13 euro per dag en dan breng ik hem 's ochtends rond 8 uur en haal hem tussen 17.30 en 18.30 uur weer op. Hij zit dan in huis, loopt daar in de tuin en wordt 3 keer uitgelaten.
In de zomervakantie wil ik zonder mijn hond op vakantie. Niet omdat ik het niet gezellig vindt met hond, maar omdat ik met mijn 2 kinderen ga en een vouwwagen en dus geen plek heb om hem even veilig alleen te laten als we een paar uur gaan zwemmen. Met een caravan was dat geen probleem geweest. Hij gaat dan dus ook naar de oppas en dat kost me dan 25 euro per dag.

Hij zit daar gelukkig goed, dus ik laat hem met een gerust hart een weekje achter.

Elin_

Berichten: 9649
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:17

karuna schreef:
En puberkinderen of ietje ouder kunnen ook gewoon s avonds de hort op gaan ook na werk.ik zou daar niet op durven gokken eigenlijk.

Pension of een priveopvang of de hond mee als dat kan zijn oplossingen. Of opvang adres voor honden van anderen gaan worden.

Sowieso niet een dier nemen waarbij je op voorhand al op bepaalde periodes (onbetaald, geen dienst) het dier opscheept bij een ander.. je moet er zelf verantwoordelijk voor zijn. Net als kids.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 11:18

djinnie schreef:
Goed dat je er zo over nadenkt, TS. Ik werk 3 dagen per week en mijn hond gaat die dagen naar de oppas. Kost me 13 euro per dag en dan breng ik hem 's ochtends rond 8 uur en haal hem tussen 17.30 en 18.30 uur weer op. Hij zit dan in huis, loopt daar in de tuin en wordt 3 keer uitgelaten.
In de zomervakantie wil ik zonder mijn hond op vakantie. Niet omdat ik het niet gezellig vindt met hond, maar omdat ik met mijn 2 kinderen ga en een vouwwagen en dus geen plek heb om hem even veilig alleen te laten als we een paar uur gaan zwemmen. Met een caravan was dat geen probleem geweest. Hij gaat dan dus ook naar de oppas en dat kost me dan 25 euro per dag.

Hij zit daar gelukkig goed, dus ik laat hem met een gerust hart een weekje achter.

Is die 25 euro per dag inclusief eten? Anders is het nog duurder dan een paard in volpension,althans in mijn regio.

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-22 11:21

De beslissing is al gemaakt.Er komt geen hondje.Bedankt voor jullie advies.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:32

anjali schreef:
djinnie schreef:
Goed dat je er zo over nadenkt, TS. Ik werk 3 dagen per week en mijn hond gaat die dagen naar de oppas. Kost me 13 euro per dag en dan breng ik hem 's ochtends rond 8 uur en haal hem tussen 17.30 en 18.30 uur weer op. Hij zit dan in huis, loopt daar in de tuin en wordt 3 keer uitgelaten.
In de zomervakantie wil ik zonder mijn hond op vakantie. Niet omdat ik het niet gezellig vindt met hond, maar omdat ik met mijn 2 kinderen ga en een vouwwagen en dus geen plek heb om hem even veilig alleen te laten als we een paar uur gaan zwemmen. Met een caravan was dat geen probleem geweest. Hij gaat dan dus ook naar de oppas en dat kost me dan 25 euro per dag.

Hij zit daar gelukkig goed, dus ik laat hem met een gerust hart een weekje achter.

Is die 25 euro per dag inclusief eten? Anders is het nog duurder dan een paard in volpension,althans in mijn regio.


Nee, ik breng zelf het eten mee. Wel wordt ie 5 keer per dag uitgelaten dan en 3 keer per dag gevoerd. Hij zit bij de oppas in huis, mag in de tuin en is dus niet alleen.

Het is wellicht niet goedkoop, maar hij zit er goed en ik ben dus niet de halve vakantie bezig met me zorgen maken over mijn hond.

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 11:50

Het hondje zit nog steeds in mijn achterhoofd.Ik denk nu aan een uitlaat service.Maar hoe werkt dat?Je moet natuurlijk de huissleutel geven,maar dan komt er ook een vreemde in mijn huis.Hebben jullie daar ervaring mee?En kent iemand misschien een uitlaat service in Groesbeek?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:52

Ik doe dat dus zelf en ik krijg dan gewoon de sleutel van die persoon. Je moet iemand inderdaad gewoon vertrouwen. Sowieso handig dat diegene in je huis kan. Dan kan diegene ook checken of je hond nog water heeft en of hij niets heeft gesloopt etc.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:03

Ik doe dit ook. We maken altijd even kennis via de app (bvb pawshake) en dan ook live. Ikzelf wil ook altijd even kijken of het met de hond klikt (want ze zijn niet allemaal makkelijk en dat werkt voor mij niet).

Dan krijg je idd de sleutel en spreek je af :)

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:10

Ik heb geen hond maar katten. In de vakantie komt een service langs (betaald) en die sturen ook regelmatig even een foto of zo.
Uiteraard ben je een soort van overgeleverd, maar bij een bestaand bedrijf kun je natuurlijk de recenties checken en ze ook officieel aansprakelijk stellen. Met de buren zijn zulke dingen lastiger.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:14

Ik ben zelf, al zeg ik het zelf, gewoon heel betrouwbaar en veel oppassers zijn dat.

Ik heb ooit ook de opmerking gekregen in een huis: oei ja Uh die juwelen zijn geen echte hoor is allemaal namaak.

Fijne start haha :D maar het komt altijd goed. Mij interesseert het letterlijk niets hoe mensen leven en wat ze hebben zolang het maar enigszins schoon is waar ik moet zijn (je komt soms wat tegen). En ik kan echt wel wat verdragen haha.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:25

Ik heb niet alles gelezen maar is een huiselijke opvang geen optie?

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:27

Er komt idd een “vreemde” in je huis maar dat is maar net hetzelfde als een poetsvrouw vind ik. Onze hond is één dag per week alleen thuis van ongeveer 8u30 tot 16u en dan komt er ’s middags iemand een uur mee wandelen. Is in ons geval iemand die dit professioneel doet, en zij heeft permanent een sleutel van ons huis. Zo iemand kan je ook inhuren voor kortere periodes bijv. tijdens je vakantie.

Ik denk alleen dat dit niet goedkoper is dan een pension, integendeel. Ik betaal voor een wandeling van een uur 25 € + kilometervergoeding.
Laatst bijgewerkt door Eilandje op 12-01-22 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:28

Overigens zou ik bij veel weg nog altijd voor 2 honden gaan en eventueel een hondenluik naar de tuin.

Jester_

Berichten: 12272
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:30

Ik schrik soms van de harde reacties joh. Ik denk dat 95% van de mensen met dieren op vakantie gaat zonder dier. Dat betekent dat iedereeen zijn eigen manier van opvang heeft. Het is echt geen ramp als je hond een keer een midweekje wat meer thuis zit. Zorg enkel dat hij het een beetje gewend is ook. En bekijk het ook per hond, de 1 zal het prima vinden en de ander wat minder. Een uitlaatservice lijkt me helemaal prima. En tuurlijk zullen er dingen veranderen in de toekomst, maar dan kan je er dan alsnog op inspelen? Ts heeft honden gehad dus die weet vast hoe het werkt.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:50

Britta31 schreef:
Het hondje zit nog steeds in mijn achterhoofd.Ik denk nu aan een uitlaat service.Maar hoe werkt dat?Je moet natuurlijk de huissleutel geven,maar dan komt er ook een vreemde in mijn huis.Hebben jullie daar ervaring mee?En kent iemand misschien een uitlaat service in Groesbeek?



Waarom dan niet het hondje naar een goed pension brengen?

Scheelt echt niet veel in prijs, sterker nog, een klein hondje kan in pension goedkoper zijn dan een uitlaatservice laten komen.

Pensions werken namelijk vaak met verschillende tarieven voor verschillende formaten honden. Omdat er ook voer bij zit en omdat een grote hond meer ruimte inneemt dan een kleine.

Bij een uitlaatservice zit er vaak geen verschil in, maakt natuurlijk ook niet uit of je een uur met een hondje van 10 of van 25kg loopt, je bent dezelfde tijd kwijt.


Je hebt de keuze tussen particuliere uitlaatservice/ opvang zoals Pawshake of professionele uitlaatservice en pensions.

De laatste zijn duurder, maar wel een stuk betrouwbaarder en je weet zeker dat je hondje krijgt wat wordt afgesproken.

Ik vang wel eens op met Pawshake, maar mijn harde eis is dat er altijd een noodadres is waar de hond naar toe kan, mocht het hier thuis uit de hand lopen.

Één keer heb ik een reu gewoon terug naar huis gestuurd na 2 nachten zonder slaap, omdat dat beest de gehele nacht liep te huilen en blaffen omdat ie het niet pikte dat ik boven in de slaapkamer sliep en hij beneden in de bench. En mee naar de slaapkamer ga ik écht niet doen. (Dat had waarschijnlijk ook oorlog geworden met mijn eigen hond, die dat privilege wél verdiend heeft. Maar er zijn duidelijke afspraken tussen mijn hond en mij wat betreft slapen op de slaapkamer en hij houdt zich daar keurig netjes aan)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:52

Omdat niet iedereen hun hond naar een pension wil brengen? Ik zou dat ook niet doen. Zitten ze de hele dag in een kennel en wordt er af en toe mee gelopen / wat mee gedaan. Als een hond hier bij mij komt ligt hij de hele dag op de bank en doe ik alleen maar dingen die de hond leuk vindt. Bijvoorbeeld ver wandelen, play dates, losloopgebied opzoeken, hersenwerken etc. De hond krijgt alle aandacht ipv hooguit 3 mensen met 20 honden oid.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:05

MarlindeRooz schreef:
Omdat niet iedereen hun hond naar een pension wil brengen? Ik zou dat ook niet doen. Zitten ze de hele dag in een kennel en wordt er af en toe mee gelopen / wat mee gedaan. Als een hond hier bij mij komt ligt hij de hele dag op de bank en doe ik alleen maar dingen die de hond leuk vindt. Bijvoorbeeld ver wandelen, play dates, losloopgebied opzoeken, hersenwerken etc. De hond krijgt alle aandacht ipv hooguit 3 mensen met 20 honden oid.


Er zijn ook echt pensions waar de honden gewoon in een roedel lopen. Het is even zoeken, maar ze zijn wel te vinden.

Als je een leuke ongecompliceerde hond hebt, is Pawshake zeker wel een oplossing.

Maar mijn Skip durf ik echt niet bij iemand van Pawshake achter te laten, daar is hij wat te lastig voor. Dan liever gewoon ergens waarvan ik wéét dat ie geen ongein uit kan halen zoals weglopen in een losloopgebied, fietsers, wandelaars enz najagen...

Stukken veiliger voor alles en iedereen en een stuk beter voor mijn gemoedsrust!

Maar meestal gaat Skip gewoon lekker mee op vakantie.

Elin_

Berichten: 9649
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:07

MarlindeRooz schreef:
Omdat niet iedereen hun hond naar een pension wil brengen? Ik zou dat ook niet doen. Zitten ze de hele dag in een kennel en wordt er af en toe mee gelopen / wat mee gedaan. Als een hond hier bij mij komt ligt hij de hele dag op de bank en doe ik alleen maar dingen die de hond leuk vindt. Bijvoorbeeld ver wandelen, play dates, losloopgebied opzoeken, hersenwerken etc. De hond krijgt alle aandacht ipv hooguit 3 mensen met 20 honden oid.

Wat een onzin. Je hebt ook kleine pensions.
Een hond is graag bij de mens of in de roedel. Dat is echt onvriendelijk om dan te zeggen joh ik ga een week weg en hij ziet alleen voor een rondje 3 maal daags iemand. Dat is dus max 3 uur op een dag van 24 uur.