Hond van de buren buiten houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Hond van de buren buiten houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 17:09

Beste bokkers,
Wij zitten met een probleem zo groot als een oud duitse herder :+

Wij hebben zelf honden, momenteel nog een amerikaanse stafford en een kleine kruising a la italiaanse straathond.
Wij hebben een gedeelte van de tuin (ons gazon) mooi omheind met planken van 1m80 hoog waar ook nog een betonnen muur achter staat van 1m50.

Niet om onze honden binnen te houden, maar de hond van de buren buiten te houden!!
De muur van 1m50 was efficient toen die hond nog puppy was, maar begin dit jaar hupste hij hier vrolijk overheen, opzich geen probleem, zij het dat deze hond altijd de aanval inzit op onze honden!! Gelukkig zijn de onze goedzakken want ik geloof best dat mijn staffie behoorlijke schade zou kunnen berokkenen, vandaar hebben wij een extra omheining gezet rond een gedeelte van 1m80.
Maar nu blijkt dit dus ook niet meer voldoende!!
Uit schrik laat ik nu de honden nog amper alleen buiten, maar ze zijn gewend altijd vrij binnen en buiten te leven.
Ik voldoe al aan mijn plichten en mijn honden zijn ook het probleem niet!
Maar van zodra we buiten zijn kloutert hij onophoudelijk tegen de omheining aan.
Meermaals samen gesproken maar hun vinden het alleen maar grappig lijkt het, of dan roepen ze eens een paar keer op de hond als ik sta te brullen aan de omheining omdat hij er weer overheen hangt ;(
Tot mijn stafford iets terugdoet en dan zie ik het al gebeuren dat hun pleiten dat Ik mijn hond kan laten inslapen.

Als puppy trouwens ook al laten kennis maken maar de herder reageert gewoon heel dominant en mijn stafford heeft al vaker gaten gehad hiervan. Dus vriendjes zullen het helaas nooit worden omdat hun hier ook het erge nooit van inzien.

Nu had ik al van die pinnen gezien om op de omheining te zetten, eigenlijk een kattenwering, maar deze hond zou hier doorheen banjeren denk ik.
Dus, nu dacht ik... kan ik een draad zetten met stroom bovenop de omheining of aan de achterkant zeg maar.
Op zich nog op mijn terrein want erachter zit ook nog de betonnen muur.

Of kunnen de buren hier tegenin gaan?

Hun hond heeft mijn omheining achteraan ook al gesloopt. Dit was draad van 1m50 met houten palen en boven en onderaan planken. Maar door hier herhaaldelijk tegenaan te springen en te hangen en .. de draad al verbogen, planken los en/of gebroken, palen breken af.

Ik weet niet meer hoe ik mijn tuin "hondproof" kan maken of ik zie mezelf al een 2m hoge muur metselen met prikkeldraadrollen zoals de gevangenis :7

Wie heeft er betere tips voor een omheining die
1) sterk is!!
2) een handige hond niet tegenaan kan klimmen (planken en draad klimt hij)
3) slimme oplossing die ook niet te prijzig is (stuk van 150m totaal)

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:15

Stroom. Gelijk een flinke klap. Zowel onder al boven. Evt. Meerdere draadjes vlak boven elkaar als het een langharige is.

En niet dat huisdieren apparaat maar even een klokje voor schapen, paarden oid.

cariena1
Berichten: 936
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:17

Iets met wat bovenaan rolt een buis als ie springt dat de buis rolt waar ie over wil klimmen?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:17

Er zijn van die draaiende tubes / rollers waardoor ze geen grip krijgen en anders inderdaad stomweg een stroomdraad bovenlangs. Laatste is vermoed ik een stuk goedkoper.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 17:19

Is het wel legaal om stroom te zetten?
Ik heb alle materiaal liggen en idd gewoon een paardenklok eraan.

Maar mss is dit dierenmishandeling?

Rollen ga ik eens bekijken! Mss valt er zelf iets in mekaar te flansen met pvc buizen oid.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:22

Heel eerlijk, ik zou t gerust doen. Of t “toegestaan” is of niet.
Die stroom

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:22

Als die stroom op jouw terrein staat is dat geen enkel probleem.

Is inderdaad het enige dat hem zal tegenhouden.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:23

Ik zou er ook een flinke klap stroom opzetten. Dat voelen ze een of twee keer en de meesten blijven er dan wel achter.

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:24

BillyJ schreef:
Is het wel legaal om stroom te zetten?
Ik heb alle materiaal liggen en idd gewoon een paardenklok eraan.

Maar mss is dit dierenmishandeling?

Rollen ga ik eens bekijken! Mss valt er zelf iets in mekaar te flansen met pvc buizen oid.


Wel even het hier staat stroom op bordje er aan hangen. Het is aan jou buren om op hun hond te passen en aan jou om je dieren veilig te houden. Je buren verzuimen en lachen om het gedrag van hun hond.

Een hond gaat niet dood aan een klapper stroom.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Hond van de buren buiten houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:28

Dat is in ieder geval diervriendelijker dan een gevecht tussen jouw en hun honden.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Hond van de buren buiten houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:33

Ik mis wat de buren hebben gedaan om de hond op eigen terrein te houden. Dat is toch hun verantwoordelijkheid?

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 17:34

Ook duidelijk dan ga ik morgen lekker draad hangen en zeker een duidelijk bordje met "opgepast, stroom" of iets dergelijks.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 17:35

Dorus schreef:
Ik mis wat de buren hebben gedaan om de hond op eigen terrein te houden. Dat is toch hun verantwoordelijkheid?


De buren lachen het weg. Had ook al gezegd om bvb kosten te delen van de omheining.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:40

Het is op jouw terrein toch?
Als je in NL woont hoef je dan geloof ik geen bordje op te hangen tenzij het op je erfgrens is.
Zorg wel voor een aardedraad, dat kan al door een ijzerdraad van bovenop de omheining naar de grond te leiden en een ijzerdraad horizontaal op de omheining te bevestigen, deze 2 draden wel aan elkaar verbinden of iig contact laten maken.
Want als de hond geen contact maakt met de aarde en op een houten (niet stroomgeleidende) omheining klimt heeft een stroomdraad erop geen enkele zin als je geen aardedraad hebt.
Moest ik ook achterkomen doordat mijn kat op de schutting stond, stroomdraad op haar rug, stroomdraad op haar buik en geen klap krijgen. :+

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:41

Een stroomomheining kan het probleem ook juist erger maken.

Bijv. doordat de buurhond de stroomstoot met de andere honden associeert. Die voelt zich daardoor (nog erger) bedreigd. En dat kan motiveren om wél over het hek heen te klimmen.

Of doordat de buurhond gewend raakt aan de stoot (habituatie) waardoor je altijd moet 'escaleren', d.w.z. de stroom moet opvoeren.

Misschien zoiets maar dan aan de kant van de buren?
Afbeelding
Afbeelding
(afbeeldingen zijn van deze website)
Laatst bijgewerkt door silverdapple op 30-09-23 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:41

BillyJ schreef:
Ook duidelijk dan ga ik morgen lekker draad hangen en zeker een duidelijk bordje met "opgepast, stroom" of iets dergelijks.

Doe je goed. Jammer dat ze zelf niets doen, maar dit is wel de beste strategie. Zelf fixen, loslaten ennnn door :D

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 17:42

lor1_1984 schreef:
Het is op jouw terrein toch?
Als je in NL woont hoef je dan geloof ik geen bordje op te hangen tenzij het op je erfgrens is.
Zorg wel voor een aardedraad, dat kan al door een ijzerdraad van bovenop de omheining naar de grond te leiden en een ijzerdraad horizontaal op de omheining te bevestigen, deze 2 draden wel aan elkaar verbinden of iig contact laten maken.
Want als de hond geen contact maakt met de aarde en op een houten (niet stroomgeleidende) omheining klimt heeft een stroomdraad erop geen enkele zin als je geen aardedraad hebt.
Moest ik ook achterkomen doordat mijn kat op de schutting stond, stroomdraad op haar rug, stroomdraad op haar buik en geen klap krijgen. :+


Goede tip!

Ik woon in België, zal mss voor de zekerheid ook maar een boordje hangen tegen het zover is.
Zou wel op mijn terrein zijn, want ik zou het idd op de houten omheining doen en deze staat nog een 30tal cm van de scheidingsmuur af.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:43

silverdapple schreef:
Een stroomomheining kan het probleem ook juist erger maken.

Bijv. doordat de buurhond de stroomstoot met de andere honden associeert. Die voelt zich daardoor (nog erger) bedreigd. En dat kan motiveren om wél over het hek heen te klimmen.

Of doordat de buurhond gewend raakt aan de stoot (habituatie) waardoor je altijd moet 'escaleren', d.w.z. de stroom moet opvoeren.

Misschien zoiets maar dan aan de kant van de buren?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(afbeeldingen zijn van deze website)

Als de klap stroom hard genoeg is zal hij zich neem ik aan wel bedenken voordat ie het weer probeert

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 17:45

silverdapple schreef:
Een stroomomheining kan het probleem ook juist erger maken.

Bijv. doordat de buurhond de stroomstoot met de andere honden associeert. Die voelt zich daardoor (nog erger) bedreigd. En dat kan motiveren om wél over het hek heen te klimmen.

Of doordat de buurhond gewend raakt aan de stoot (habituatie) waardoor je altijd moet 'escaleren', d.w.z. de stroom moet opvoeren.

Misschien zoiets maar dan aan de kant van de buren?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(afbeeldingen zijn van deze website)


Dit zou een optie zijn aan het voorste gedeelte waar mijn honden normaal overdag altijd kunnen, dit is ong. 30m lang. Ben ook aan het kijken om mss zelf een rollensysteem te maken aan de hand van de tips hier.
Maar de rest van de tuin ga ik toch voor stroom opteren denk ik, gaat om een totale lengte van 150m en ik heb al genoeg gedaan dat ons bergen geld heeft gekost.
Daardoor zelfs het vervangen van de ramen al uitgesteld bvb.

ellepel

Berichten: 47340
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:46

ik heb op heel wat boerderijen rondgelopen die een stroomdraad voor de oprit hadden om de honden op het erf te houden,dus dat zou ik zeker gaan doen :j
ik zie het trouwens nog heel veel,dus kan prima.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:49

Ik ben mss een bitch maar als je buren alleen maar dom staan te lachen om het gedrag van hun hond en niets doen zou ik toch echt een wijkagent of de politie inschakelen.
Uitleggen hoe en wat, dat de buren geen actie ondernemen maar dat dit eerdaags gigantisch mis gaat tussen jullie honden en dat jij op kosten gejaagd wordt doordat de omheining constant besprongen wordt.
Dat jij al meerdere omheiningen hebt, de boel al verhoogd hebt etc en er niets helpt.

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Hond van de buren buiten houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 17:58

En flinke klap stroom en desnoods, als je eigen honden niet daar komen, zo'n reigerwaterstraal met bewegingssensor?

Goof

Berichten: 28792
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:02

lor1_1984 schreef:
Ik ben mss een bitch maar als je buren alleen maar dom staan te lachen om het gedrag van hun hond en niets doen zou ik toch echt een wijkagent of de politie inschakelen.
Uitleggen hoe en wat, dat de buren geen actie ondernemen maar dat dit eerdaags gigantisch mis gaat tussen jullie honden en dat jij op kosten gejaagd wordt doordat de omheining constant besprongen wordt.
Dat jij al meerdere omheiningen hebt, de boel al verhoogd hebt etc en er niets helpt.


Ja, precies dit.

Wat een rotsituatie TS.

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:03

Helpt stroom wel als een dier dikke beharing heeft? Als ik per ongeluk een stroomdraad raak met mijn (dikke) kleding dan voel ik niets. Met de blote hand wel.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:21

Sorry TS ik had niet gezien dat het gaat om een stuk van 150 meter. Dan ben ik het eens met lor. Als het om een klein stuk ging dan kan het verstevigen van het hek de makkelijkste oplossing zijn. Maar dit kost je klappen met geld (laat staan dat het je vrijheid beperkt en schade oplevert aan je eigendommen...)

Dorine92 schreef:
silverdapple schreef:
Een stroomomheining kan het probleem ook juist erger maken.

Bijv. doordat de buurhond de stroomstoot met de andere honden associeert. Die voelt zich daardoor (nog erger) bedreigd. En dat kan motiveren om wél over het hek heen te klimmen.

Of doordat de buurhond gewend raakt aan de stoot (habituatie) waardoor je altijd moet 'escaleren', d.w.z. de stroom moet opvoeren.

Misschien zoiets maar dan aan de kant van de buren?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(afbeeldingen zijn van deze website)

Als de klap stroom hard genoeg is zal hij zich neem ik aan wel bedenken voordat ie het weer probeert

Nee niet als hij de link legt met de honden aan de andere kant i.p.v. de omheining zelf. En anders vindt hij wel een andere manier, hij sloopt nu al de planken van het hek.