Wandelen met asielhonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 15:19

Nikass schreef:
Wat een ontzettende leuke honden allemaal. Voor mij in de meeste gevallen onbegrijpelijk dat ze worden weggedaan ;(
Ik heb pas net bijgelezen dus beetje late vraag, maar zijn Mambo en Lana uiteindelijk inderdaad sámen geplaatst?
Mambo vond ik echt heel tof, maar ik smelt ook voor Brownie <3


Ik moest mijn hele topic terug lezen want kon me niet voorstellen dat Mambo met een ander hond was geplaatst...... maar het waren Buddy en Lana hahahahaha
Ja die zijn inderdaad samen geplaatst.

Nikass

Berichten: 16722
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:39

Oh haha nou ja, in elk geval fijn dat ze een huisje hebben gevonden :)

lovelyfiefy

Berichten: 5094
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:31

BeFunny schreef:
Sure_lee schreef:
Tobias heeft inmiddels een nieuw huisje gevonden.

Vandaag 8 km gewandeld met Kenzo.
Hij is bijna 11. Hij is tegelijk gebracht met Tessa. Ik was toevallig bij het asiel toen de eigenaar er was en kwam vertellen dat hij op reis ging en dat ze daarom terug naar het asiel moesten. Hij had ze een paar jaar eerder geadopteerd. Zo sneu!
[ [url=m/pmtSk6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6UfGoW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gEqxOD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v0Wyad.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.dierencentrumdeark.nl/dier/kenso-tessa/


Omdat de eigenaar op reis gaat :(


Deze mensen zouden van mij op een zwarte lijst mogen.
je snapt toch dat als je op vakantie gaat dat je oppas moet regelen voor je dieren.
En dat je ze dan niet maar gewoon terug brengt naar een asiel.
En dan zeker na je vakantie weer nieuwe uit te zoeken? 8)7

Nikass

Berichten: 16722
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:11

Op reis kan ook iets anders zijn dan vakantie. Maar los daarvan ben ik het met je eens. Zou toch niet in me opkomen om mijn hond weg te doen, al kreeg ik een gratis wereldreis of de droombaan van mijn leven elders.
:n :n :n

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 14:23

Ja kijk, ik kan het me wel indenken als je op reis gaat hoor. Niet voor een vakantie natuurlijk. Maar ik was er toen hij ze kwam brengen en hij deed er zo makkelijk over. Dus dat vond ik echt vreselijk. Soms lopen dingen anders in je leven dan je vooraf had gedacht. Maar hij behandelde ze echt als wegwerpdingen. Evenals het personeel van het asiel trouwens. Zij konden er niets van zeggen omdat hij wel heel veel geld gaf aan het asiel.... maar ik wel :Y)
Vonden ze wel lief

Dat hele reis gebeuren is precies de reden waarom wij geen nieuwe hond hebben genomen en met de asielhondjes zijn gaan wandelen. Wij gaan vanaf april voor onbepaalde tijd op reis.

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 18:06

Ja jeetje aan de ene kant denk je dan, hebben die honden het daar wellicht toch fijner gehad dan als ze niet uit het asiel gehaald werden. Maar had ze dan lekker laten zitten...dan hadden ze de kans gehad om door iemand anders meegenomen te worden die ze wèl een "forever home" had gegeven wellicht....

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:41

Nikass schreef:
Op reis kan ook iets anders zijn dan vakantie. Maar los daarvan ben ik het met je eens. Zou toch niet in me opkomen om mijn hond weg te doen, al kreeg ik een gratis wereldreis of de droombaan van mijn leven elders.
:n :n :n


Daar weet ik alles van.
Op reis gaan op die manier hoeft echter niet te betekenen dat je je hond dan maar afgeeft bij een asiel op de manier zoals Shure-Lee omschrijft (soms als je alles geprobeerd hebt is het echt niet anders en dan is het fijn dat de asiels er zijn want aan de boom vastknopen is geen fijne optie) .
Daar zijn nog wel tig andere oplossingen te bedenken voordat je je hond naar een asiel brengt.

Ik moet zelf een traject in gaan dat ik mijn fretten af moet staan. Hierbij moest ik nu op het laatste moment hulp zoeken bij een stichting alle andere pogingen zijn op niks uitgelopen. Maar ze zo bij een asiel droppen als je al weet dat je "op reis" gaat waar die reis je ook heen mogen voeren dat getuigd niet van liefde voor de hond

Nikass

Berichten: 16722
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:40

Nee precies.

Jaren geleden zat ik in de trein voor mijn werk. Beetje te slapen. Ineens werd ik gebeld. De eigenaar van een middelgroot herdertje dat ik regelmatig uitliet vertelde me dat hij morgen (!) ging emigreren en vandaag bracht hij zijn hond naar het asiel.
"Ja tenzij jij haar wilt hebben natuurlijk..?"
Oh ik was zo boos, schrok me rot en voelde me zo voor het blok gezet.
Heb het niet gedaan, want zelf al twee honden, maar het deed mij meer pijn dan hem.
Heb wel de dag erna het asiel gebeld. Uitgelegd dat ik de vaste oppas was en dat ze mijn nummer mochten doorgeven aan een mogelijk nieuwe baas.
Ze stelden me wel gerust: hondje van perfect formaat, luistert prima, geen issues.. die wordt binnen een week geplaatst.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:37

BeFunny schreef:
Nikass schreef:
Op reis kan ook iets anders zijn dan vakantie. Maar los daarvan ben ik het met je eens. Zou toch niet in me opkomen om mijn hond weg te doen, al kreeg ik een gratis wereldreis of de droombaan van mijn leven elders.
:n :n :n


Daar weet ik alles van.
Op reis gaan op die manier hoeft echter niet te betekenen dat je je hond dan maar afgeeft bij een asiel op de manier zoals Shure-Lee omschrijft (soms als je alles geprobeerd hebt is het echt niet anders en dan is het fijn dat de asiels er zijn want aan de boom vastknopen is geen fijne optie) .
Daar zijn nog wel tig andere oplossingen te bedenken voordat je je hond naar een asiel brengt.

Ik moet zelf een traject in gaan dat ik mijn fretten af moet staan. Hierbij moest ik nu op het laatste moment hulp zoeken bij een stichting alle andere pogingen zijn op niks uitgelopen. Maar ze zo bij een asiel droppen als je al weet dat je "op reis" gaat waar die reis je ook heen mogen voeren dat getuigd niet van liefde voor de hond


Ik hoop voor je niet bij Frettig Gestoord? Die spenderen eerst drie mails en daarna nog een half uur face to face aan je vertellen wat een slechte huisdiereigenaar je wel niet bent dat je je dieren af wil staan... Zelfs als dat voor de fretten zelf het beste is en je er alles aan gedaan hebt het te vermijden. Lekkere trappen na, echt geen pretje om daar dieren af te staan.

BeFunny

Berichten: 10558
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:55

VuurVleugels schreef:
BeFunny schreef:


Daar weet ik alles van.
Op reis gaan op die manier hoeft echter niet te betekenen dat je je hond dan maar afgeeft bij een asiel op de manier zoals Shure-Lee omschrijft (soms als je alles geprobeerd hebt is het echt niet anders en dan is het fijn dat de asiels er zijn want aan de boom vastknopen is geen fijne optie) .
Daar zijn nog wel tig andere oplossingen te bedenken voordat je je hond naar een asiel brengt.

Ik moet zelf een traject in gaan dat ik mijn fretten af moet staan. Hierbij moest ik nu op het laatste moment hulp zoeken bij een stichting alle andere pogingen zijn op niks uitgelopen. Maar ze zo bij een asiel droppen als je al weet dat je "op reis" gaat waar die reis je ook heen mogen voeren dat getuigd niet van liefde voor de hond


Ik hoop voor je niet bij Frettig Gestoord? Die spenderen eerst drie mails en daarna nog een half uur face to face aan je vertellen wat een slechte huisdiereigenaar je wel niet bent dat je je dieren af wil staan... Zelfs als dat voor de fretten zelf het beste is en je er alles aan gedaan hebt het te vermijden. Lekkere trappen na, echt geen pretje om daar dieren af te staan.


Wel via hun idd. Maar niet aan hun ;)
Ze hebben voor mij bemiddeld en helaas was ik zelf al weken zoekende naar een gepaste oplossing. Tijdelijke opvang voor onbepaalde tijd was ook goed. Maar niks lukte.
En nu ben ik op het punt dat ik iets moest anders zouden de fretten in verwaarlozing terecht gaan komen binnenkort. Dus ben heel blij met de optie die ze boden. En al schelden ze me 3 uur verrot. Als de fretjes dan maar goed zitten is het mij prima ;)

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 08:40

Gisteren hebben we 9km gewandeld met Rocky.
Leuk beestje. Zijn eigenaar was helaas ziek en kon niet meer voor hem zorgen. Dat vind ik wel een legitieme reden om je dier naar een asiel te brengen. Hij is gelukkig ook al gereserveerd. Dus ik denk de eerste en de laatste keer dat we met hem hebben gewandeld.
Jane zit er helaas wel nog. Brownie heeft wel een nieuw huisje gevonden inmiddels.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bootsiebob

Berichten: 5547
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:44

Lekker in de sneeuw :)
Wat een leukerd, fijn dat hij al gereserveerd is

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 20:49

Al een poos niks meer gepost hier.
Heb wel een paar keer gewandeld maar niet meer aan dit topic gedacht. :o
Nu wil ik graag 2 hondjes onder de aandacht brengen.
Misschien lukt met de kracht van Bokt om een baasje voor ze te vinden.
Dat zou super tof fijn!

Dit zijn Bob & Jule
Ze zitten al een hele poos in het asiel en er is 0,0 interesse voor ze.
Ik vind het zo sneu want ze zijn echt super lief en knuffelig.
Vorige week 8 km met ze gewandeld en vandaag 14 km met een uur pauze tussendoor.
Ze zijn dus lekker actief ook.
Hebben naar mijn idee ook echt geen issues ofzo. In ieder geval niet tijdens het wandelen en pauzeren.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.dierencentrumdeark.nl/dier/bob-en-jule/

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 07:15

Ik heb ook een paar uur met ze gewandeld en hoop ook dat ze snel een fijn huisje vinden. Het zijn schatjes! <3

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 08:45

Wat een liefjes, dat zouden toch geen heel moeilijk te plaatsen hondjes moeten zijn...? Mooi formaatje toch ook. Zouden mensen ze al te oud vinden of 2 te veel vinden..?

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 08:58

Ja ik denk een combinatie van die 2 dingen.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:13

Wat een droppies zeg <3
Hoe oud zijn ze?
Wij hebben vorig jaar een oudere hond geadopteerd (hij was toen 8,5 jaar). Maar ik geniet echt iedere dag van hem. Het is een echte gentleman, hoeft niet perse lange stukken te wandelen, als hij maar bij je mag zijn. Ik vind oudjes echt aandoenlijk <3

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 09:19

Bob is 7 en Jule 9 volgens de link die ik heb geplaatst.
Wat leuk dat jullie ook een oudere hond hebben geadopteerd.
Ik zou deze 2 zo adopteren als dat in ons leven had gepast.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:22

Ik heb helemaal over die link heen gekeken :o
Ik hoop dat ze snel een baasje vinden. Oudere honden van dat formaat blijven vaak tot hogere leeftijd actief.

Chawi
Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:50

Oh jeetje, laatst nog een geweldig wat ouder hondje overgenomen via Bokt en geen seconde spijt van gehad, wat een heerlijk ventje, dus dit gaat mij dan ook wel weer aan mijn hart. Hopelijk vinden ze snel een baasje!

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 09:54

7 en 9 vind ik voor dit formaat hond ook nog niet mega oud, die tikken veelal nog weleens de 15 aan :P Maar combi's zijn altijd lastiger te plaatsen volgens mij, veelal zijn mensen toch opzoek naar 1 hond.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Wandelen met asielhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 10:36

Wat een leukies! Wij hebben vorig jaar een hond van 10 uit het asiel gehaald. Superleuke hond en actief zat. Ik zou me niet tegen laten houden de leeftijd van deze twee. Piepjong in vergelijking met onze ondertussen 11 jarige. :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37252
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 12:04

Wat een dotjes. Het is dat mijn oude fikje nog rondloopt en ik hierna vanwege de kosten geen hond meer durf te nemen Maar voor mij zouden ze best zijn. Lekker met zijn tweeen en toch maar 30 kilo hond in huis

Mijn oude dametje is alweer 15,5 jaar bij mij uit het asiel als laatste redmiddel voor haar vanwege haar gedrag anders had ze haar leven gesleten in een kennel. Madammeke is nu net 17 en helaas heeft zich nu het eerste serieuze ouderdomsmankement gemeld ;(

Ik snap ook niet dat mensen 7 of 9 voor dit formaat oud vinden. Toen liep mijn kleine fikje nog marathons mee. :+

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 14:13

Goed nieuws!
Bob en Jule zijn eergisteren geplaatst. *\o/*

Vorige week heb ik 7 km met Bram gelopen. Niet echt mijn soort hond. Zat na afloop helemaal onder het kwijl haha.
Maar hij was wel heel lief. Hij wilde in het begin niet meelopen maar heb hem ervan kunnen overtuigen dat het heel leuk zou zijn. Hij was het wel met me eens gelukkig.
Hij schijnt epilepsie te hebben maar gelukkig niks van gemerkt!

Afbeelding

En vanmorgen 9km gelopen met Spike.
Spike is als gevonden hondje gebracht maar het asiel heeft daar zijn twijfels bij. Ik werd gewaarschuwd dat hij eenkennig zou zijn en uit angst weleens wil happen. Dus ik was zeker in het begin wat terughoudend met toenadering zoeken. Maar hij begon er al snel zelf mee. Dus ook lekker geknuffeld tijdens een pauze. Vond hij echt heerlijk.
Hij is 3 jaar oud. En ik denk dat er vast snel een huisje voor hem komt zodra hij er klaar voor is. Want dat koppies!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:21

Och, wat een leukerd is Spike.