Secret Santa 2021 - The dog edition

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 05:41

Neonlight schreef:
Leuk idee, ga er ook even over nadenken, als ik opgeef ben ik namelijk niet zo'n makkelijk lootje in verband met allergien en de dame in kwestie is nogal een flapdrol.


Dan kun je altijd aangeven wat je wél leuk vind, misschien meer richting speeltjes dan richting snacks.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 06:42

Dankzij Cursebreaker weet ik nu ook dat je via lootjestrekken.nl je adres op kunt geven, super handig! Daardoor kan het dan ook eigenlijk niet mis gaan met adressen verzenden! *\o/*

De aanmeldingen tot nu toe, deze lijst niet zelf bijwerken asjeblieft! :D
Ik had niet verwacht dat het (nu al) zo'n succes zou zijn, superleuk!

Aanmeldingen Secret Santa - The Dog edition schreef:
KimD
EmptyWords
CupCakes_
Luna2006
Kiimm_
xLaraaj
NorwayFjord
cursebreaker
Eloya
Kaus
StonedRomy
Sastaic
Nynkster
Daffodil
Josewoos
MarlindeRooz
Moestuin
8nnemiek
Candalisa
Zamora
theadora99
Seven

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 07:43

Ik ga me ook inschrijven!
Alleen vraag ik me af, is het handig als iemand meer als 1 hond heeft kwa budget enzo? Ik ga jullie later vandaag Ted even voorstellen.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 07:50

Ik ga straks ook voorstellen maar wilde zo graag meedoen haha

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 07:50

*\o/* *\o/* Whoehoei *\o/* *\o/*
Ik sta ook ingeschreven :):) . Ik heb 2 hondjes (en een kat). Superleuk!!!
Ik wil me ook wel 2x inschrijven? Voor beide honden 1 keer hahaha, maar 1 cadeautje wordt hier altijd prima gedeeld (als het een speeltje is, of riem oid).

Fien (in febr 6 jaar) en Youp (net 2 geworden) zijn Beaucerons <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 07:57

idylle schreef:
Ik ga me ook inschrijven!
Alleen vraag ik me af, is het handig als iemand meer als 1 hond heeft kwa budget enzo? Ik ga jullie later vandaag Ted even voorstellen.


Ach, het gaat om het gebaar en idee! Wij hebben er zes en tegen de tijd dat de pakketten op de post moeten 13 of 14. :')

€12,50 is minimaal maar ik ga daar persoonlijk altijd overheen. Maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk!

Een leuk pakketje wordt toch altijd gewaardeerd, of het nou voor één hond is of voor tien.

NorwayFjord

Berichten: 3158
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:02

Je kan op lootjestrekken ook een verlanglijstje maken inclusief linkjes naar betreffende spullen dus je kan daar altijd een lijstje opgeven wat je wel wil als je zit met allergieën. Met het trekken van de lootjes krijg je een mail met een link naar betreffend verlanglijstje van je lootje dus dat is super makkelijk :)

Dit is Mulan, mijn 2,5 jarige vuilnisbak (vermoed Border Cookie x Herder iets) uit Bulgarije. Ze is eind november alweer 2 jaar bij mij :D Mulan is gek op speelgoed en ik vind zelf bijvoorbeeld bandana's ook altijd leuk en snacks is ook altijd goed. Ze eet geen varkensoren en ze sloopt knuffels dus dat heb ik aangegeven als flop. Ook maak ik zelf halsbanden en lijnen (en anti-tekenbandjes en binnenkort ook tags) en daar heeft ze een nogal belachelijk aantal van dus dat hoeft ook niet :D

De meeste ken ik van het puppy topic waar ik meelees maar niet reageer en dat echt weer eens moet doen O:)

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:09

Ik zal de mijne even officieel voorstellen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zusjes once upon a time the savior Emma en once upon a time the evil queen Raya (met kerst 6 maanden oud)
En mama me and my best friend Mikayla Mila van 3
Eigenlijk vinden ze alles hond gerelateerd (en niet hond gerelateerd) leuk
Zijn dol op konijnen oren pens staven en kipfilet kippenpoten zijn meh ik denk te crunchy := ze zijn dol op knisper speeltjes en alles wat ook maar geluid geeft
Tennis ballen vallen volgens hun onder de eetbaar categorie dus die liggen veilig opgeborgen voor de flyball

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:26

Seven schreef:
Ik heb m'n alles etende heren ook opgegeven

Dit zijn bato en tenno
X mechelse herder en x Hollandse herder
Beide jonge honden en reuen, 6 maand en 1.5 jaar oud. Beide lusten ze vrijwel alles op verse/gedroogde vis na dan := Bato is een veelvraat, tenno is juist heel beheerst en doet lang met voer. Beide zijn ze dol van ballen, bijtspeeltjes en honden frisbee :D
Ze kunnen uren samen spelen met iets simpels zoals een sok.

Ze zijn beide heel stoer (vinden ze zelf) en werken graag met mij samen. Iets waarmee ze samen met mij of met elkaar kunnen spelen zal altijd een hit zijn.

[ [url=m/DmMYbJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zijn zoals ze er uit zien
Bato een grove baby mechel, een vuilnisbak die alles lust en in alles graag z'n kracht in de strijd gooit.
Tenno een smallere net volwassen hollander die kieskeuriger is kwa eten maar uiteindelijk alles wel lust, hij is een zeer snelle hond die in plaats van kracht juist gebruik maakt van z'n atletische vermogen :D
Super verschillend en ze vullen elkaar daarin geweldig aan.


Nog een vraag is iets zelf maken voor het getrokken loodje ook een optie of liever niet?


Wat mij betreft mag er ook zelf iets gemaakt worden hoor

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:30

@KimD, ik kreeg al een e-mail waarin een lootje getrokken werd, lijkt me nog niet de bedoeling? :+

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:52

Wat een mooie foto's hebben jullie! Leuk ook zoveel verschillende rassen :)

Iets zelf gemaakt zou ik ook geen probleem vinden.
Met opgeven had ik al opgegeven dat knuffels zowel top als flop is bij mij in huis. De hondjes worden zoooo blij van een knuffel! Maar als er maar 1 stikje losser zit, dan word de knuffel al snel helemaal versnipperd :=
Dus houd hier rekening mee dat je niet te veel moeite steekt in een knuffel, want het kan zijn dat de knuffel niet lang leeft en dat zou dan zonde van de moeite zijn!

Afbeelding


Kiimm_ schreef:
@KimD, ik kreeg al een e-mail waarin een lootje getrokken werd, lijkt me nog niet de bedoeling?
:+


Vroeg ik me ook al af :)

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:02

Nou voorstelrondje:

Dit is Zelda, een Dobermann van 2 (bijna 3, met kerst is ze 3 haha)
Afbeelding
Deze foto is afgelopen zaterdag gemaakt op de hondenrenbaan in Velp. Daar ben ik er ook achter gekomen dat ze nep 'hazen' ontzettend interessant vindt :')

Verder is het een beetje een apart geval. Sommige dingen kan ze thuis perfect, maar buitenshuis ineens niet meer, en met sommige dingen is het andersom. Op de cursus is ze de laatste tijd super gefocust, maar in onze eigen straat gooit ze er met de pet naar. Ze vindt andere honden spannend, maar ook interessant. Eigenlijk weet ze het zelf allemaal niet zo goed. Wel is het een grote knuffel en haar hobby's zijn eigenlijk alleen slapen, rennen en knuffelen. Ik ga proberen of ze talent heeft voor hoopers/agility, maar dan moet ze eerst los van mij kunnen werken, haha.

Qua eten lust ze eigenlijk alles, behalve die action-emmers met snoepjes, die weigert ze echt gewoon. En fruit, dat vindt ze ook gek. Verder: hoe 'natuurlijker' en stinkender, hoe lekkerder zij het vindt. Als er nog dingen onduidelijk zijn mag je het altijd vragen (volgens mij kan dat via lootjestrekken ook).

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:20

Neonlight schreef:
Nou, hier is het toch wel lastig met die allergien. Het is op nummer 1 struisvogel, nummer 2 patrijs en nummer 3 konijn wat ze mag hebben. Patrijs is al niet te vinden. En mevrouw heeft een hekel aan kluiven, dus ergens waar ze lang over moet doen is een drama (kluif in de bek en rondjes lopen te janken en uiteindelijk belandt het bij ons op schoot). Konijnenoren slikt ze bijna heel door, die mag ze ook niet. Dus al met al knap lastig, al heb ik inmiddels wel de plekjes gevonden om snacks te vinden.


Vind ze bv. vlees strips lekker?
Is niet lang qua knagen en vind je van struisvogel en sowieso konijn bv ook.
Of de vlees sticks? Zijn ook snel weg te werken/niet hard qua knagen.
Of trainers van beiden wat je dan bv met trainen kunt gebruiken - mits je voer beloning gebruikt.
Dat is even out the top of my head wat me al zo te binnen schiet :)

Seven

Berichten: 21209
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:24

Kiimm_ schreef:
@KimD, ik kreeg al een e-mail waarin een lootje getrokken werd, lijkt me nog niet de bedoeling? :+


Dat kan ik zijn geweest :Y)
Ik kreeg een mailtje en drukte er op zonder bij na te denken tijdens het wandelen :D

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 09:47

Ja, sorry! Blijkbaar ook een nieuwe instelling van lootjestrekken! :')

Problem solved! :+
Laatst bijgewerkt door KimD op 29-10-21 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:48

Haha je kan het geloof ik makkelijk ongedaan maken :P

Oshaa
Berichten: 1049
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:49

Ook ingeschreven! Heb beide adressen opgegeven, dus zowel een Belgische als Nederlandse optie :).

En om ons ook maar even voor te stellen:
Beer, onze friese stabij x wetterhoun, nu 2,5 jaar en we hebben hem sinds juli 2020.
Hij vindt heel veel leuk, maar kan ook heel onzeker zijn. Dit merken we nu er op de hondenschool langzaam agility toestellen worden geïntroduceerd - de tunnel eet volgens Beer honden, maar de wip (of hoe noem je die ook) is dan wel weer helemaal fantastisch. Net zoals alles waar over of door gesprongen kan worden.

Hij is dol op ballen met een pieper erin, helaas houden die het niet lang vol omdat ze lek gaan (denk ik). Terwijl hij niet echt een sloper is. Knuffelachtige dingen heeft hij niet zoveel mee, net zoals trektouwen. We hebben wel een trekspeeltje van konijnenhuid gemaakt en dat vindt hij wel geweldig (maar alleen onder supervisie). Qua snacks eet hij alles, al gaat het meeste wel erg snel (stevige kauwer).
Alleen dingen met rijst heeft hij een beetje last van. Halsbanden draagt hij niet (behalve zijn LED band als het donker is).

Ik ben zeker voor alternatieve / creatieve dingen - alleen maar leuk! Wij proberen thuis wel altijd alleen nuttige dingen te kopen (daar vallen snacks en speeltjes ook onder). Kleren voor de hond daardoor liever niet ;).


Afbeelding



Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:03

Verkeerde topic denk ik CB? :=

Wij doen ook mee :D Ik heb twee honden, een Australian Cattle Dog van 5,5 jaar oud en een Working Kelpie die volgende maand 4 wordt. Met de Cattle Dog train ik momenteel gehoorzaamheid en daarnaast is hij gek op de frisbee. Met mijn Kelpie werk en train ik bij de schapen en hij heeft ook een paar eigen schaapjes gekregen om mee te trainen :D

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:05

Werken met schapen is tof! Ik heb het vorige maand een keer gedaan met Bo.
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:09

Shiiiiit, sorry haha!
Heb een melding gemaakt, kon ‘m zelf niet meer verwijderen. Misschien kan een mod dat even doen Hihi.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:11

Mijn riedeltje ook ingeschreven

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:15

Ik zal onze hond ook even voorstellen nu ik hem net heb opgegeven.

Dit is Teddy voor insiders Ted genaamd;
Afbeelding

Hij wordt in februari 7 jaar en is een echte allemansvriend. Hij is enorm onzeker naar andere honden en als hij een hond in het vizier krijgt blaft hij als een malle en begint te trekken om die hond maar te kunnen vermorzelen. Dit maakt het lastig om hem lekker overal mee naartoe te nemen, al proberen we dat wel. Hij is een enorme slaapkop en kan dan als je hem uit z'n slaap wekt of als hij net wakker wordt, heulll charmant kijken met z'n halve hangoor en tong uit z'n bek;

Afbeelding

Verder is hij gek op denk spelletjes zoals die puzzels waar je voertjes in verstopt of z'n snuffelmat is ook een favoriet. Een kong waar je lekkers in kwijt kunt is ook erg fijn. Knuffels enzo daarin tegen sloopt hij meteen en harde kauwkluiven vind hij ook maar niks, dan blijft hij piepen en zenuwachtig draaien zo van, wat moet ik hier mee...

Nu hij wat ouder wordt, begint hij het sinds z'n laatste knipbeurt ook wat sneller koud te krijgen, dus truitjes met ruglengte 35 zijn ook welkom, maar wel uit 1 stuk, dus niet één die je onder z'n buik nog vast moet maken.
Afbeelding

Ted is een onwijs lieve knuffelbeer en houd ervan om lekker samen te zijn.

Wil je nog meer weten, vraag het dan gerust.

*Edit* het is een kruising tussen een York Shire Terriër x Maltezer moeder en Boomer x Shih Tzu vader.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:41

Afbeelding
Met Dexter deden we ook schapendrijven, maar hij is helaas 22 september onverwachts overleden.

Zelfgemaakte dingen vind ik leuk trouwens, mijn vriendin maakt heel vaak sjaaltjes/bandanas voor Zelda! Ik zal kijken of ik een foto heb daarvan haha

TinkerTreas

Berichten: 3702
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:45

Ik heb me ook ingeschreven. Ik heb nog nooit aan zoiets meegedaan, maar het lijkt me erg leuk.

Ik heb 2 honden, die allebei uit Rusland komen.

Buusya is een teefje van bijna 4 jaar(december) en een kruising "weet ik veel wat" met "nog iets".
Waarschijnlijk iets van herder met jachthond. Ze is gek op zwemmen (en eenden jagen) en vangt graag muizen.
Ze kan helaas niet vaak los vanwege haar jachtinstinct.
Buusya lust vrijwel alles, kluift graag en vindt eigenlijk ook alle speeltjes leuk.
Alleen ballen vindt ze te leuk, dan wordt ze erg bezitterig. Dus ik wil liever geen ballen, want dat wordt ruzie met Conan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Conan is een dwergkees, maar hij is stiekem iets te groot geworden. Dus hij is nu eigenlijk een kleinkees. Maar dat zeggen we niet tegen hem, want dan raakt hij in de war.
Conan is een reutje van bijna 2 jaar.
Ook Conan is erg makkelijk kwa lekkers en speelgoed. Hij lust alles, zelfs dingen die niet eetbaar zijn. En hij vindt ook alles leuk. Alleen geen ballen, want die pikt Buusya.
Conan houdt van wandelen en los rennen. En vooral Buusya pesten als zij aan de lijn moet blijven en hij mag los lopen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 12:50

Afbeelding

ik krijg deze melding als ik via de mail ga maar ook via de url.

Wij hebben 4 hondjes. 1 Anatolische herder van 7 maanden, Cody. En 3 Chihuahua's Billy, Peppy En Chucky
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding