Secret Santa 2021 - The dog edition

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 21:41

Hier ook onze unboxing gedaan!!

De kleintjes vonden het geweldig de pakjes open doen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan nu de hints!


Afbeelding
Hint nmr1: Een rebus met als oplossing Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!


Afbeelding
Als 2de aan de voorkant, 2x 5 streepjes. Was in het begin afgeleid door de 2 stickers Daar helemaal op aan het gaan googlen, maar die hadden er niets mee te maken :+


Afbeelding
Op de achtergrond een woordzoeker. uitkomst Cacil. Google is my friend vandaag! FCI Races & Coursing agenda komt je op uit door te googlen. Mijn SS moet dus iets doen met hondenrennen..

Afbeelding
En de laatste hint! Queen Elisabeth! Koninklijke hondjes dus!

Toen ben ik hier het topic gaan doorspitten. 1 bokker had 1 corgi, een koninklijk hondje.
Ook 2 whippets, Pippa & Nuska. P I P P A --> 5 letters! N U S K A --> ook 5 letters! hint 2 geplaatst!!
Nuska haar ouders bleken ook nog eens uit hele goede race lijnen te komen!

Bonna
ben jij mijn secret Santa? *\o/* *\o/*

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:20

Okeeey, dus, japanse stokjes. Ik ga een gokje wagen...

StonedRomy ben jij mijn SS?

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:21

Ja klopt zozenn, ik was inderdaad je santa

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 01:47

Jaa luna2006 dat klopt :)

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:05

Oshaa schreef:
Jaaaa wij zijn ook in Nederland en hebben ons super leuke pakket opengemaakt! Beer is er helaas niet bij (veel katten in huis) maar heb hem met behulp vd katten opengemaakt. De kat op de foto is 19 jaar en vind bijna niks meer lekker, maar probeerde er toch met een snack vandoor te gaan!

[ [url=m/emgLbI.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/mbTRft.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/nVrt3g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ga even alle voorstelposts doornemen zodat ik mijn secret santa persoonlijk kan bedanken! ;)


Edit:

Tova klopt het dat jullie onze Secret Santa zijn?


Ja *\o/*

Waren mijn hints te doen?

Oshaa
Berichten: 1049
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:12

Tova schreef:
Ja *\o/*

Waren mijn hints te doen?


*\o/* *\o/* *\o/*

Dankjewel voor het toffe pakket! Die knuffel is ook echt té leuk!

Ik zat eerst in een Aussie tunnel, met de meerdere kleuren, maar dat kwam niet helemaal overeen met de weinig met dit ras in het topic. Maar met alle voorstelpost is het gelukt :). Keek eerst nog verkeerd in de lijst (dacht dat je iemand anders had) maar uiteindelijk kon het niet anders :+

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:47

Leuk dat vrijwel iedereen hun lootje geraden heeft :D
Waren prachtige pakketten ook van iedereen
Die van mij is helaas niet zo actief in het topic en doet niet zo veel moeite helaas beetje jammer

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 22:06

AfricanLady schreef:
Leuk dat vrijwel iedereen hun lootje geraden heeft :D
Waren prachtige pakketten ook van iedereen
Die van mij is helaas niet zo actief in het topic en doet niet zo veel moeite helaas beetje jammer


Wie weet wat er privé aan de hand is of om wat voor reden diegene minder post. ;) Ze is daarom vast niet minder dankbaar voor je pakket.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:08

Ja dat kan altijd, zo heb ik een paar helse dagen achter de rug vanwege mijn zusje en mijn altijd irritante hysterische moeder dus ik zou ook gerust een paar dagen niet gekeken hebben.

Maar superleuk al die pakketten, zo leuk om ook terug te lezen!

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:37

Het was een tof topic met erg leuke santa's!
Ik kijk nu al uit naar volgend jaar :):)

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 13:03

Als iedereen wilt mogen jullie even aangeven wat jullie graag anders zouden zien volgend jaar.

Ik trap wel af:
- het verzenden één hele week naar voren schuiven zodat we de ergste kerstdrukte voor zijn.
- budget omhoog
- anoniem T&T naar je lootje zenden. Of eventueel pakketpunten als optie toevoegen.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:07

Budget omhoog zou ik niet doen. Ik ben wel iets over budget gegaan, maar als het budget veel omhoog gaat is dat voor mij een reden om niet mee te doen.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:07

KimD schreef:
Als iedereen wilt mogen jullie even aangeven wat jullie graag anders zouden zien volgend jaar.

Ik trap wel af:
- het verzenden één hele week naar voren schuiven zodat we de ergste kerstdrukte voor zijn.
- budget omhoog
- anoniem T&T naar je lootje zenden. Of eventueel pakketpunten als optie toevoegen.


- goed lezen mbt allergieën of dingen die niet gewenst zijn. (denk aan slopers en knuffels, granen met gevoelige darmen etc)
- Eventueel al eerder lootjes trekken zodat het hogere budget voor meer mensen haalbaar is.
EDIT

Ik weet even niet hoe je een lijstje maakt, dus ik vul aan... :')
Verder ben ik het eens met wat KimD al vermeld :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:23

Ik zou ook wel voorstander zijn van een budgetverhoging. Maar daarnaast misschien ook wel een max budget.

Daarnaast zou ik meepraten ook wel een vereiste vinden. En dat hoeft niet mega actief maar in dit hele topic maar 1-2 berichten plaatsen vind ik zonde persoonlijk als dat mijn lootje zou zijn geweest.

Sastaic

Berichten: 1201
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:31

Ik vind het allemaal al wel best prima, maar juist het zo actieve topic schrikt me wel een beetje af. Als ik 3 dagen niet op bokt kijk en er zijn 12 pagina's bijgekomen denk ik al snel laat maar :+ maar ik zou ook niet snel weer mee doen denk ik. Het is me tegengevallen hoe weinig tijd ik heb. Overigens ligt dat niet aan de organisatie maar is dat gewoon iets persoonlijks :Y)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:36

Citaat:
- het verzenden één hele week naar voren schuiven zodat we de ergste kerstdrukte voor zijn.
- budget omhoog / max budget
- anoniem T&T naar je lootje zenden. Of eventueel pakketpunten als optie toevoegen.
- goed lezen mbt allergieën of dingen die niet gewenst zijn. (denk aan slopers en knuffels, granen met gevoelige darmen etc)
- Eventueel al eerder lootjes trekken zodat het hogere budget voor meer mensen haalbaar is.
- Voorstel rondje


Misschien is dan een voorstelrondje een idee?

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 13:41

Goeie! Die wilde ik inderdaad ook zeker toevoegen. Ik kreeg van sommige bokkers inderdaad de vraag hoe en wat omdat ze moeite hadden met info vinden.

In dat voorstel rondje kunnen ook direct allergieën, tops & flops worden meegenomen.

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:44

budget iets omhoog is voor mij een goed idee. Maar dan inderdaad vroeger lootje trekken, dan spreid je de kosten ook.

Ben dit jaar niet heel actief geweest qua mee posten maar ontzettend ontzettend druk

CupCakes_

Berichten: 3341
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:54

Citaat:
- het verzenden één hele week naar voren schuiven zodat we de ergste kerstdrukte voor zijn.
- budget omhoog / max budget
- anoniem T&T naar je lootje zenden. Of eventueel pakketpunten als optie toevoegen.
- goed lezen mbt allergieën of dingen die niet gewenst zijn. (denk aan slopers en knuffels, granen met gevoelige darmen etc)
- Eventueel al eerder lootjes trekken zodat het hogere budget voor meer mensen haalbaar is.
- Voorstel rondje
- Aangeven of je wel/niet naar België en/of buitenland wil verzenden.
- Misschien de voorstel rondjes bundelen en in een document of iets anders plakken wat iedereen kan bekijken?

cursebreaker

Berichten: 11507
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:55

Max budget hoeft van mij persoonlijk niet want afhankelijk van voor hoeveel honden je koopt kun je hier echt mee in de knoei raken. Vind juist dat iedereen z’n eigen budget moet kunnen bepalen als je een minimum afspreekt. Qua koop gedrag kun je namelijk zelf best nog wat spelen met waar je koopt en wanneer (met kortingen ed)

Minimum mag van mij in principe ook omhoog, zeker als we nu veel eerder lootjes zouden trekken, dan kun je het financieel beter verdelen bv.

Iets eerder verzenden is denk ik wel een goede, want nu was het toch wat krap met de laatste pakketten.

EDIT
Nog een optie
Bij de boeken ss spreken we qua inhoud bv af wat er in basis een beetje in komt zodat je in basis voor iedereen hetzelfde pakket hebt bv. En speciale wensen pas je dan zelf aan als je lootje bepaalde dingen liever niet wilt bv en dan vervang je dat met een ander ding. En extra dingen zijn ook vrij om te kopen. Zo kan iedereen zelf bepalen wat ze uitgeven per ‘onderdeel’ bv maar is t qua inhoud wel in basis gelijkwaardig.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-12-21 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:56

Budget mag wat hoger maar dan zou ik ook eerder beginnen. Bv begin september en dan loten midden september? Ook vind ik dat een voorstelpost echt noodzakelijk is. Actief mee praten vind ik nu niet zo belangrijk, maar je moet wel weten wat voor honden het zijn, waar ze graag mee spelen etc :)

_HS_

Berichten: 143
Geregistreerd: 18-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:57

Dit jaar alleen meegelezen, maar ik vond dat al zo leuk, dat ik volgend jaar ook graag mee zou doen!

cursebreaker

Berichten: 11507
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:03

Moestuin schreef:
Budget mag wat hoger maar dan zou ik ook eerder beginnen. Bv begin september en dan loten midden september? Ook vind ik dat een voorstelpost echt noodzakelijk is. Actief mee praten vind ik nu niet zo belangrijk, maar je moet wel weten wat voor honden het zijn, waar ze graag mee spelen etc :)


Dit idd of aanvullen op de lootjes trekken pagina. Daar is ook ruimte om meer te vertellen en is het snel terug te vinden voor de persoon wie je als lootje heeft en zo hoeft iemand niet een heel document in elkaar te zetten. Maar even voorstellen hier aan het begin is ook wel even leuk. Hele topic actief zijn snap ik wel dat dat niet haalbaar is voor iedereen en zeker richting de feestdagen niet. Maar hints en unboxings delen ed erna is dan wel weer iets wat ih topic gedeeld moet blijven worden natuurlijk - vind ik Hihi

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:13

Citaat:
- het verzenden één hele week naar voren schuiven zodat we de ergste kerstdrukte voor zijn.
- budget omhoog / max budget
- anoniem T&T naar je lootje zenden. Of eventueel pakketpunten als optie toevoegen.
- goed lezen mbt allergieën of dingen die niet gewenst zijn. (denk aan slopers en knuffels, granen met gevoelige darmen etc)
- Eventueel al eerder lootjes trekken zodat het hogere budget voor meer mensen haalbaar is.
- Voorstel rondje start topic / document of vermelden in extra info van lootje
- Aangeven of je wel/niet naar België en/of buitenland wil verzenden.
- Hints & Unboxing delen in het topic.


In de basis het zelfde vind ik dan wel weer lastig, want als het budget omhoog gaat ben je toch eerder geneigd om echt iets te kiezen uit het lijstje van je SS... Dus dan is het weer lastig om daar aan te houden.

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:14

Ik zou het ook leuker vinden als iedereen zo nu en dan wat mee kletst in het topic :j

Qua budget ligt het er hier helemaal aan welke andere kosten ik heb. Een hoger budget zou misschien niet lukken. Een maximumbudget zou ik dan juist weer zonde vinden. Als ik in die maand toevallig wat minder andere kosten heb en een leuk kado voor mijn lootje tegen kom dan zou ik het ook leuk vinden om juist wat meer uit te geven eraan. Ik vind het wel fijn dat iedereen wat vrijheid heeft met budget.

Misschien is het een idee om volgende keer een standaard lijstje te maken dat iedereen met ja of nee kan invullen; balletjes: ja/nee, knuffels: ja/nee, varken: ja/nee, tarwe: ja/nee enz.. of met open vragen: favoriete kleur, ruglengte, waar kun je hem/haar voor wakker maken enz.