Een kat nemen - ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:34

Ik heb een paar maanden lang een kat gehad en deze jammer genoeg al vrij vlot moeten laten inslapen aangezien die het aan de nieren kreeg. Hou alsjeblieft er rekening mee dat de dierenartskosten van een kat heel hoog kunnen uitvallen. De mijne heeft mij in 3 maanden tijd 2000 euro gekost (opname in het weekend oa) Zorg er dus zeker voor dat je een goeie spaarpot hebt voor je er aan begint. Je gaat er uiteraard niet vanuit maar het kan zomaar gebeuren en je slaat jezelf echt voor je kop als je dat niet doet en het toch nodig blijkt te hebben.

Marcella

Berichten: 36755
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Een kat nemen - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:39

Had er 1 en toen kwam er nog een. En dit jaar mijn eerste nestje blauwe Rus gefokt en daarvan is mijn nieuwe fokpoes blijven hangen en zit nu op 3 katten. Zou niet meer anders willen.

Ro0sje
Berichten: 539
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Zuid holland

Re: Een kat nemen - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:37

Ik was geen katten mens dacht ik. Mijn man wel. Zo hadden we altijd wel een kat. Twee jaar terug overleed onze hoog bejaarde asielkat.

Toen kwam er een Noorse boskat kitten bij ons wonen. Ik was meteen stapelgek op haar. Velen zullen het ontkennen, sommige wel herkennen; het karakter van een ras kat is echt anders dan een htk kat.

Ons Noortje heeft een nestje gehad in de hoop dat daar een poesje bij zou zitten, dat we dan zouden houden. Ze had een geweldig mooi nestje maar er zat maar 1 poesje bij, welke een kopie was van har moeder. Ik wilde juiste graag een andere “kleur”. De katertjes die ze kreeg waren rood, blauw/wit, en crème rood.

Alle kittens verhuisden naar een liefdevol huisje maar ik miste ze enorm. En zo kwam er ineens onverwachts snel een ragdoll kitten bij.

En ik ben zo gek op ze. Ben echt een crazy cat lady geworden. Heerlijk. Ik wil nooit meer zonder katten in huis.

De kosten vallen mee. Zeker als je het houden van paarden gewend bent zoals de meeste hier haha.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 16:40

Ro0sje schreef:
Ik was geen katten mens dacht ik. Mijn man wel. Zo hadden we altijd wel een kat. Twee jaar terug overleed onze hoog bejaarde asielkat.

Toen kwam er een Noorse boskat kitten bij ons wonen. Ik was meteen stapelgek op haar. Velen zullen het ontkennen, sommige wel herkennen; het karakter van een ras kat is echt anders dan een htk kat.

Ons Noortje heeft een nestje gehad in de hoop dat daar een poesje bij zou zitten, dat we dan zouden houden. Ze had een geweldig mooi nestje maar er zat maar 1 poesje bij, welke een kopie was van har moeder. Ik wilde juiste graag een andere “kleur”. De katertjes die ze kreeg waren rood, blauw/wit, en crème rood.

Alle kittens verhuisden naar een liefdevol huisje maar ik miste ze enorm. En zo kwam er ineens onverwachts snel een ragdoll kitten bij.

En ik ben zo gek op ze. Ben echt een crazy cat lady geworden. Heerlijk. Ik wil nooit meer zonder katten in huis.

De kosten vallen mee. Zeker als je het houden van paarden gewend bent zoals de meeste hier haha.


Haha, volgens mij is bijna geen enkel (huis)dier zo duur als een paard :D dan valt het idd mee haha.

Wat vond jij anders aan het karakter? Ik kende wel iemand met een Maine Coon, die had echt z'n eigen agenda. :P hij kwam zeer zelden op schoot zitten (die momenten moest je koesteren, haha) en verder was hij vooral erg zelfstandig. Wel echt mooie beesten.

Maar ik zou sowieso een htk willen :) al heeft ie 3 poten of 1 oog, maakt mij niet uit. Wel heel graag een schootkatje <3

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Een kat nemen - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 16:56

Moet zeggen dat ik dit wel een erg mooi ras vind <3 een chartreux (lijkt erg op de blauwe rus)
Afbeelding
Zag toevallig eentje voorbij komen op Instagram :)

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:16

Ik heb er momenteel 8 rondlopen.

1 htk kater 2 abessijn poezen en 5 kittens.

Die hierboven lijkt veel op een brits korthaar zeker die kop.

En aan haren kun je wat doen. Zeker met een brit of een ander ras met een ondervacht. Als je die naar een trimmer brengt en laat ontwollen dan scheelt je dat veel haren. Maar dat is natuurlijk geen must.
Mijn katten zijn nu 10, bijna 3, 1 en 6 weken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Een kat nemen - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:21

Xoranlover, jij bent gemeen met het delen van de kittens. Daar wordt je toch spontaan verliefd op <3 :P

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:21

Chartreux <3 <3

Ik heb als compromis een blauwe BSK (boerenschuurkat, de agrarische variant van de HTK :+ ). Die noem ik ook wel mijn pluche poes vanwege haar fluweelzachte vacht.
De bedoeling was dat zij mijn muizenvanger zou worden, want boerenkat. In de praktijk is zij vooral een laatmijmaarlekkerinmijnmandjebovendeverwarmingliggen-kat.

Mijn rode kater is een Noorse Boskat, en hij zou mijn schootkat worden. Door hem ben ik wel helemaal verslingerd geraakt aan het ras <3. Ondanks dat hij het niet in de cattery van zijn moeder heeft geleerd is het een begenadigd jager en hij is dus mijn muizenvanger. Hij is graag buiten en maakt dankbaar gebruik van het luikje dat ze sinds kort hebben.
Het is zo'n clown en hij is zo ontzettend grappig. Ik moet dagelijks minstens 1x hardop om hem lachen :') . En dan kijkt hij mij zo brutaal en tegelijk ontwapend en onschuldig aan. Je kan er niet boos op worden.

's Avonds zitten we met zijn 3-en op de bank. De grijze poes op schoot. De boskat op schoot of op de bank tegen mij aan (op schoot is hem vaak te warm met zijn dikke vacht).

Het grootste verschil tussen mijn Boskat en mijn korthaartjes (heb hiervoor ook een BSK gehad) is dat de Noor veel nieuwsgieriger en ondernemender is. De korthaartjes ruiken alleen aan de boodschappentas, doos of koffer. Die rooie kruipt echt overal in. Maar dan ook echt overal... Rij je weg met een aanhanger met rommel voor de stort, springt er nog snel een rode kater uit :roll: . Ben je de auto aan het zuigen, zit er opeens een boskat op de achterbank je aan te kijken :wave: .

Ik heb speciaal voor mijn boskat mijn inrichting aangepast. Ik heb een plank met foto's boven de tv weg gehaald omdat hij die als springplank gebruikte om boven op de vitrinekast te komen. Het plankje boog door onder zijn gewicht dus dat vond ik niet zo'n strak plan boven de tv :+ . Idem voor een hoge standaard met een mooie varen. Die gebruikte hij om bovenop een deur te springen. Tot hij te zwaar werd en de standaard met een luide klap op het laminaat viel en een mooie deuk achterliet. En zo nog een paar dingen.

De korthaartjes vinden het prima om 's nachts in een aparte ruimte te zijn. Mijn rooie ook wel, maar niet als hij mij nog kan horen. Ook na >10 jaar staat hij dan nog hartverscheurend te mekkeren achter de deur en probeert de deur open te doen. Hij is gewoon zo gezellig en wil graag bij je zijn.

Het is lastig te omschrijven, hij is gewoon anders dan de korthaartjes. Ook anders van karakter dan de Maine Coons van een vriendin. Maar het is ook wel duidelijk dat elke kat, net als elk mens, een individu is. Ik denk alleen dat een raskat een beter te voorspellen karakter heeft omdat die daar bewust(er) op gefokt worden.

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:40

Earth schreef:
Xoranlover, jij bent gemeen met het delen van de kittens. Daar wordt je toch spontaan verliefd op <3 :P



Sorry :')

Zal ik ze weg halen ? :P

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:41

xoranlover schreef:
Earth schreef:
Xoranlover, jij bent gemeen met het delen van de kittens. Daar wordt je toch spontaan verliefd op <3 :P



Sorry :')

Zal ik ze weg halen ? :P


Nee doe maar niet <3

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Een kat nemen - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:26

Wij hebben toevallig vandaag onze eerste eigen kat opgehaald! :) altijd katten gehad bij mijn ouders, en toen ik ging samenwonen met vriend miste ik het erg. Uiteindelijk na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt.

Afbeelding

Ze is een 5 maanden oude rescue uit Portugal, woonde een maand bij een ander meisje maar die bleek allergisch te zijn. Inmiddels is ze al een middagje thuis en ligt momenteel tussen ons in op de bank te dutten. We zijn helemaal verliefd. <3

Afbeelding

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:50

Soepblik schreef:
Wij hebben toevallig vandaag onze eerste eigen kat opgehaald! :) altijd katten gehad bij mijn ouders, en toen ik ging samenwonen met vriend miste ik het erg. Uiteindelijk na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt.

[ [url=m/jH00WP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is een 5 maanden oude rescue uit Portugal, woonde een maand bij een ander meisje maar die bleek allergisch te zijn. Inmiddels is ze al een middagje thuis en ligt momenteel tussen ons in op de bank te dutten. We zijn helemaal verliefd. <3

[ [url=m/cwE1XD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Omg wat schattig!!! <3

Eef_Bam

Berichten: 4106
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:05

IsaCalixa schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik heb drie pluizige vrienden in huis.

Qua kosten moet je ongeveer denken aan zo'n €350 per jaar. Dat is voer, dat zijn entingen, dat zijn vlooiendruppels, wormen pipetjes etc. Mocht er een keer iets gebeuren dan komt er (net als bij een paard) natuurlijk nog wat bovenop.

Ik voerde eerst gewoon supermarktvoer, maar ben door de gevoelige maag van kat 1 over gestapt op Royal Canin brokjes, en die vind ik ideaal. Al mijn katten hebben een voerautomaat: de oudste eentje die 3x per dag op gezette tijden een vooraf ingestelde hoeveelheid voer geeft (een Catmate C3000) hier kan tot 2 maanden aan voeding in opgeslagen worden. De twee jongsten hebben een automaat die alleen zij zelf open kunnen maken (een Surefeed), dit om te voorkomen dat de oudste hun eten opvreet. Die moet ik ongeveer eens in de 2 à 3 dagen vullen voor de volwassen kat.

Herrie maken 's nachts doen ze helemaal niet, ze komen hooguit lekker bij me liggen op bed, maar ik ben nog nooit wakker van ze geworden.

En soms lijkt het een beetje alsof ze verkeerd gemonteerd zijn :P
[ [url=m/K1ZrKY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo'n voerautomaat klinkt wel ideaal! Vooral als je eens een dagje weg bent of zo.

Fijn dat ze bij je op bed komen liggen <3

Als hier (hypothetisch gezien) een kat zou komen wonen, moet ik ook 's nachts met de kat dezelfde ruimte delen, gezien het bed in eenzelfde ruimte staat. Het zou dan dus niet handig zijn als de kat dan 's nachts de boel op stelten gaat zetten :P Maar "als" ik dus een kat zou nemen, zou ik ook een oudere nemen (geen kitten of 1 jarige zoiets), en bij aankoop goed navragen hoe het karakter is. Eentje die gewoon lekker z'n ding doet, ergens gaat slapen en af en toe op schoot komt, lijkt me prima :)



Even om te reageren op het slaapgedeelte. Ik heb toen ik in een studiootje wonde een oudere kat geadopteerd die niet zo heel veel beweging meer nodig had. Die heb ik uiteindelijk zo weten op te voeden dat hij als het licht aan was gezellig op bed mocht, maar met licht uit niet (tenzij ik klopte op het bed,dan mocht hij komen knuffelen :D ). Heb hem wel de eerste weken regelmatig van bed moeten gooien, maar uiteindelijk was het dus goed te trainen.

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 10:43

Katten zijn gewoon echt heel leuk! :D <3

Afbeelding

Afbeelding

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:33

De eerste kat die k in huis nam kwam van marktplaats, iemand die het niet over haar hart verkreeg de kat naar het asiel te doen. Maar door overlijden van een 3e kat was het mot geworden tussen deze en de andere kat. Ik woonde toen in een oude school, en als ik niet thuis was had ze een open ruimte van 50m2. Zij ging prima alleen. Ook op een appartementje in België, maar ook met gemak een weekje naar mijn moeder waar wel meerdere katten rondlopen.

Afbeelding

Ik heb er na 7 jaar wel een tweede kat bij genomen (eigenlijk 3e, want de vorig is maar een jaar oud geworden, beiden uit asiel). Ik heb nu de ruimte (100m2) zodat ze elkaar kunnen ontwijken. Reden voor een tweede kat is dat m'n ouwetje er wel actiever van wordt, en dat is weer beter voor d'r oude botjes.

Afbeelding

Kosten waren nooit hoog, supermarkt brokjes en goedkoop kattengrit, en ik had een tevreden kat. Intussen is ze 15 en begint ze echt oud te worden. Naast brokjes nu ook natvoer. €20-30 per maand aan medicatie en dan in elk geval 2 keer per jaar nog een standaard consult, los van de andere metingen/foto's die gedaan moe(s)ten worden.

Mijn beste tip wanneer je alleen woont en een kat neemt: zorg voor een goede back-up wanneer jij om wat voor reden ook niet thuis kunt zijn (weekendje weg, vakantie, ziekte).

Maar echt. Ik wil nooit meer zonder katten wonen <3

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:36

Ik reageer later uitgebreider!

Maar ik vind het erg leuk gezelschap :) Zou zelf geen 'nieuwe' poes nemen, maar een uit het asiel. Daar hebben ze ook kittens.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:43

Ik had ruim dertien jaar geleden dezelfde gedachte als TS en wilde er twee die al goed met elkaar overweg konden, omdat ik full time werk en ze dan in elk geval elkaar hadden.

Ze waren een half jaar oud, twee zusjes overgebleven van een nestje, en ze zijn er nog steeds. En ze zijn de liefste. Ik heb ze nu twee weken uitgeleend als knortherapeut aan mensen van wie de eigen kat dit jaar is overleden, en dat doen ze ook met overtuiging. Het is zo gezellig met die twee in huis. Dat ik grootafnemer van de plakrollers van de IKEA ben geworden nemen we gewoon voor lief :+

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:48

Ja die haren. := En de htk kater van mij heeft met zijn amper 4 jaar al aardig wat gekost door zijn gebitsproblemen maar je weet dat je dat kan treffen en het valt in het niet aan het plezier wat we van ze hebben.

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Een kat nemen - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:55


Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:14

Mensen en dieren horen niet 24 uur per dag/7 dagen per week/ 52 weken per jaar binnen opgesloten te worden. Een wezen dat nog zo dicht bij de natuur staat als de kat al helemaal niet.

Absolute voorwaarde vind ik dat de kat dagelijks op een goede manier naar buiten kan en mag. Zonder dat de buren er overlast van hebben. Daarmee maak ik me niet populair. Maar honden sluiten we niet op, dat zouden we met katten ook niet moeten doen. Dat gaat finaal tegen hun natuur in, hoe knuffelig en gezellig ze ook zijn. Het zijn katten.

Ik heb een kat van 17 jaar alweer. Helaas ben ik allergisch geworden voor haar, maar ze mag blijven tot haar einde, omdat ze erg eenkennig is. Ze is klein en slank en eet niet zo veel. Ze heeft een goed kosthuis: ze krijgt (een beetje) kattenmelk, droge brokjes en natte brokjes. Dat zijn de kosten niet, vind ik.

Dierenartsen kosten altijd geld. Gelukkig is onze kat altijd goed gezond geweest en nog. De jaarlijkse vaccinatie en een goede vlooienband zijn wel relatief hoge uitgaven.

Ik dacht na altijd honden gehad te hebben dat een kat minder vuil zou geven in huis. Maar daar ben ik van terug gekomen. Meer vind ik.

Een kat verliest best veel haar (liefst elke dag stofzuigen hier) en springt veel meer van dingen op en af dan een hond. Regelmatig borstelen/kammen is aan te raden, dat gebeurt hier te weinig en daarom meer haar in huis.

De kattenbak moet je goed bijhouden anders krijg je zo'n typische kattenbaklucht in huis die jou zelf misschien niet (meer) opvalt, maar je bezoek wel :r Onze kattenbak staat in de berging, die enige plek in huis die ik een beetje hygiënisch en acceptabel vind voor een dierentoilet. Maar dat is persoonlijk.

Dat is allemaal bij te houden. Waar ik echt een hekel aan heb, is vieze pootje op de muur: van de grond ergens op en af springen en dan even die pootjes tegen de muur. Er valt niet tegenop te sausen natuurlijk, en afwasbare verf blijft bij intensief poetsen ook niet ideaal heb ik gemerkt.

En ja, niet iedere kat doet het, maar de mijne wel: ondanks een prachtige krabpaal soms krabben aan de bank. Die zie er echt niet meer uit (lijkt wel harig in plaats van van leer) en ik schaam me voor bezoek. Maar er komt pas een nieuwe bank als de kat er niet meer is, dat zul je begrijpen.

Verder heeft onze kat steeds regelmatiger (maar ze is dan ook al een bejaarde dame) ongelukjes in huis. Dat ligt niet alleen aan de leeftijd. Ze maakt regelmatig haar maagje leeg. En 's nachts kun je haar niet snel naar buiten doen als ze het welbekende geluid begint te maken. Ook ligt er wel eens wat poep buiten de kattenbak, soms ook wat verder weg. Ik heb geen moeite mee om dat op te ruimen, mijn man haat het :D

Ik heb onze kat genomen tegen de muizen en ik ben als hondenmens katten echt gaan waarderen. Juist omdat ze nog zo eigen/natuurlijk zijn. Heb je de (buiten-)ruimte, dan zeg ik doen :)

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:57

Hier eigenlijk nooit langer dan een week katloos geweest. Kan ook eigenlijk niet meer zonder. Op het moment een dame en een heer die uit het asiel komen. Beide heerlijke dieren maar allebij heel anders.

Vind het altijd super gezellig. Wordt altijd begroet als ik thuiskom. Liggen er gezellig bij en met de poes ook wat extra aanspraak want die kletst (klaagt)

Haren Liggen wel overal net zoals kattengrit. Blijf stofzuigen. Ook kan de poes flink stinken zelfs op rauw dus dat moet ik wel gelijk opruimen. Ook kunnen dierenarts kosten best flink oplopen als je pech hebt. Verder is katten hebben echt heerlijk en raad ik het zeker aan.

Afbeelding


Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Een kat nemen - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:24

En TS, ben je er ondertussen al uit wat je gaat doen?

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:50

Boras schreef:
Mensen en dieren horen niet 24 uur per dag/7 dagen per week/ 52 weken per jaar binnen opgesloten te worden. Een wezen dat nog zo dicht bij de natuur staat als de kat al helemaal niet.

Absolute voorwaarde vind ik dat de kat dagelijks op een goede manier naar buiten kan en mag. Zonder dat de buren er overlast van hebben. Daarmee maak ik me niet populair. Maar honden sluiten we niet op, dat zouden we met katten ook niet moeten doen. Dat gaat finaal tegen hun natuur in, hoe knuffelig en gezellig ze ook zijn. Het zijn katten.

Ik heb een kat van 17 jaar alweer. Helaas ben ik allergisch geworden voor haar, maar ze mag blijven tot haar einde, omdat ze erg eenkennig is. Ze is klein en slank en eet niet zo veel. Ze heeft een goed kosthuis: ze krijgt (een beetje) kattenmelk, droge brokjes en natte brokjes. Dat zijn de kosten niet, vind ik.

Dierenartsen kosten altijd geld. Gelukkig is onze kat altijd goed gezond geweest en nog. De jaarlijkse vaccinatie en een goede vlooienband zijn wel relatief hoge uitgaven.

Ik dacht na altijd honden gehad te hebben dat een kat minder vuil zou geven in huis. Maar daar ben ik van terug gekomen. Meer vind ik.

Een kat verliest best veel haar (liefst elke dag stofzuigen hier) en springt veel meer van dingen op en af dan een hond. Regelmatig borstelen/kammen is aan te raden, dat gebeurt hier te weinig en daarom meer haar in huis.

De kattenbak moet je goed bijhouden anders krijg je zo'n typische kattenbaklucht in huis die jou zelf misschien niet (meer) opvalt, maar je bezoek wel :r Onze kattenbak staat in de berging, die enige plek in huis die ik een beetje hygiënisch en acceptabel vind voor een dierentoilet. Maar dat is persoonlijk.

Dat is allemaal bij te houden. Waar ik echt een hekel aan heb, is vieze pootje op de muur: van de grond ergens op en af springen en dan even die pootjes tegen de muur. Er valt niet tegenop te sausen natuurlijk, en afwasbare verf blijft bij intensief poetsen ook niet ideaal heb ik gemerkt.

En ja, niet iedere kat doet het, maar de mijne wel: ondanks een prachtige krabpaal soms krabben aan de bank. Die zie er echt niet meer uit (lijkt wel harig in plaats van van leer) en ik schaam me voor bezoek. Maar er komt pas een nieuwe bank als de kat er niet meer is, dat zul je begrijpen.

Verder heeft onze kat steeds regelmatiger (maar ze is dan ook al een bejaarde dame) ongelukjes in huis. Dat ligt niet alleen aan de leeftijd. Ze maakt regelmatig haar maagje leeg. En 's nachts kun je haar niet snel naar buiten doen als ze het welbekende geluid begint te maken. Ook ligt er wel eens wat poep buiten de kattenbak, soms ook wat verder weg. Ik heb geen moeite mee om dat op te ruimen, mijn man haat het :D

Ik heb onze kat genomen tegen de muizen en ik ben als hondenmens katten echt gaan waarderen. Juist omdat ze nog zo eigen/natuurlijk zijn. Heb je de (buiten-)ruimte, dan zeg ik doen :)


Dat ben ik inderdaad niet zo met je eens, katten kunnen prima binnen leven. Mits ze dat altijd hebben gedaan. Natuurlijk is een tuin altijd leuker, maar imo niet perse een must. Sommige katten maak je er ook echt niet perse blij mee ofzo. En ik vind de overlast van katten buiten veel erger :=

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 16:50

Lukasje schreef:
En TS, ben je er ondertussen al uit wat je gaat doen?


Ik ga op het moment nog geen kat nemen, maar nog even wachten tot ik meer financiële zekerheid heb na mijn afstuderen :) Gelukkig duurt dat niet zo heel lang meer, dus ik kan de informatie uit dit topic goed gebruiken! :)

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:11

Ik ben het wel eens met Boras, een kat moet in ieder geval een tuin, ruim balkon kan wat mij betreft ook voldoende zijn, in kunnen vind ik. Een kat nemen vinden sommige mensen een stuk makkelijk dan een hond maar er komt eigenlijk net zo veel bij kijken, hier wel in ieder geval met erg happy katten als resultaat.