Ongelooflijke hork van een dierenarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9127
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:29

Wat een nare tijd ;( k heb er verder geen woorden voor.

Mocht je toch een andere kliniek willen dan kan ik mijn zusje even vragen welke zijn aanraadt, zij werkt bij Anicura, een keten van dierenklinieken.

Veel sterkte, ik hoop dat je katje er doorheen komt.

Texas02

Berichten: 4704
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:37

dierenfan schreef:
Heel veel sterkte!!

Wat ik mij af vraag is waarom geen euthanasie als ze al zo slecht is en er maar minimale kans is op herstel en dan nog in vreemde omgeving zonder toezicht?? Ik had gisteren afscheid genomen en laten inslapen. Dat is richting je kat waarschijnlijk het beste wat je nog kan doen als ze al zo enorm slecht is. Vind dit erg triest klinken voor je kat........al weet ik natuurlijk niet het hele verhaal maar enkel wat ik hier lees.


Daar ben ik het niet mee eens.. Als er nog een kans is, waarom het dier deze dan niet geven? Mensen laat je ook niet inslapen.. Ik snap dat iedereen het anders ziet hoor, dus geen aanval op jou.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:44

dierenfan schreef:
Heel veel sterkte!!

Wat ik mij af vraag is waarom geen euthanasie als ze al zo slecht is en er maar minimale kans is op herstel en dan nog in vreemde omgeving zonder toezicht?? Ik had gisteren afscheid genomen en laten inslapen. Dat is richting je kat waarschijnlijk het beste wat je nog kan doen als ze al zo enorm slecht is. Vind dit erg triest klinken voor je kat........al weet ik natuurlijk niet het hele verhaal maar enkel wat ik hier lees.


Soms zit je net op een kantelpunt. Dan kan het beide kanten nog uit vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:45

Texas02 schreef:
dierenfan schreef:
Heel veel sterkte!!

Wat ik mij af vraag is waarom geen euthanasie als ze al zo slecht is en er maar minimale kans is op herstel en dan nog in vreemde omgeving zonder toezicht?? Ik had gisteren afscheid genomen en laten inslapen. Dat is richting je kat waarschijnlijk het beste wat je nog kan doen als ze al zo enorm slecht is. Vind dit erg triest klinken voor je kat........al weet ik natuurlijk niet het hele verhaal maar enkel wat ik hier lees.


Daar ben ik het niet mee eens.. Als er nog een kans is, waarom het dier deze dan niet geven? Mensen laat je ook niet inslapen.. Ik snap dat iedereen het anders ziet hoor, dus geen aanval op jou.. ;)

Mensen worden ook ingeslapen hoor, die kiezen daar echter zelf voor, maar dat terzijde.

dierenfan
Berichten: 9649
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:45

Texas02 schreef:
dierenfan schreef:
Heel veel sterkte!!

Wat ik mij af vraag is waarom geen euthanasie als ze al zo slecht is en er maar minimale kans is op herstel en dan nog in vreemde omgeving zonder toezicht?? Ik had gisteren afscheid genomen en laten inslapen. Dat is richting je kat waarschijnlijk het beste wat je nog kan doen als ze al zo enorm slecht is. Vind dit erg triest klinken voor je kat........al weet ik natuurlijk niet het hele verhaal maar enkel wat ik hier lees.


Daar ben ik het niet mee eens.. Als er nog een kans is, waarom het dier deze dan niet geven? Mensen laat je ook niet inslapen.. Ik snap dat iedereen het anders ziet hoor, dus geen aanval op jou.. ;)


Ligt er aan wat voor kans, wat voor leven er na en hoe lang mogelijk nog in combinatie met leeftijd van het dier enz enz daarom zeg ik er is te weinig informatie (en ze hoeft niet meer informatie te geven uiteraard) om dat te kunnen beoordelen. Echter als kans zo groot is dat je dier eenzaam en alleen op vreemde locatie gaat overlijden dan zou ik sowieso kiezen voor euthanasie. In die situatie zou ik persoonlijk denken beter te vroeg dan eenzame doodsstrijd (dat klinkt heel hard maar kan realiteit zijn)

mystery1980
Berichten: 4246
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:46

toevallig omgeving spijkenisse? Moet gelijk aan iemand denken.

Heel veel sterkte met je kat! hoop dat het daar in elk geval mee goed komt.
En helemaal terecht hoor je klacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:07

Texas02 schreef:
dierenfan schreef:
Heel veel sterkte!!

Wat ik mij af vraag is waarom geen euthanasie als ze al zo slecht is en er maar minimale kans is op herstel en dan nog in vreemde omgeving zonder toezicht?? Ik had gisteren afscheid genomen en laten inslapen. Dat is richting je kat waarschijnlijk het beste wat je nog kan doen als ze al zo enorm slecht is. Vind dit erg triest klinken voor je kat........al weet ik natuurlijk niet het hele verhaal maar enkel wat ik hier lees.


Daar ben ik het niet mee eens.. Als er nog een kans is, waarom het dier deze dan niet geven? Mensen laat je ook niet inslapen.. Ik snap dat iedereen het anders ziet hoor, dus geen aanval op jou.. ;)


Ik heb mijn kat 30 december laten inslapen. Binnen gebracht met een abces en omdat hij slecht herstelde, bloed laten nemen waaruit bleek dat hij terminaal nierfalen had. De dierenarts zei dat poes nog hooguit een mand te leven had, met zijn nierwaarden misschien zelfs minder. Ja, een mens kan dan zelf kiezen of hij nog verder wil of niet, voor een dier moet je als baas die beslissing nemen. Ik zie genoeg mensen lijden in de laatste fase van hun leven en wil dat mijn dieren niet aandoen. Geen enkel dier van mij laat ik leven als ze hun zelfstandigheid niet kunnen behouden. Voor mij geen dier in een rolstoel, of het rekken van het leven bij terminale kanker, nierfalen of aandoeningen waarbij je weet dat het dier continu pijn heeft.

TS, ik weet hoe jij je voelt. Ben ooit zo'n hork tegen gekomen bij mijn paard. We hadden toen een pech jaar en ik stond voor de 4de keer in de kliniek. Alles wees op een sinusitis, maar om een duidelijk beeld te krijgen, moest hij onder de scan. Echt wel een dure grap en ik wist even niet of ik nog meer geld in dat paard wilde steken, wat ik luidop zei. Kreeg toen het verwijt dat ik hen geen schuldgevoel mocht aanpraten voor het feit dat mijn dier ziek was. Er viel gewoon niet te praten met die man. Ben toen opgevangen door een dierenarts die mijn paard de 1ste keer had onderzocht en heb nadien mijn verhaal gedaan bij de hoofddierenarts. Geen idee of er nadien actie ondernomen is tegen die man, maar je verhaal kunnen doen, vaststellen dat men ernaar luistert en excuses krijgen voor dat ongepast gedrag, lucht op.

Heel veel sterkte de komende dagen.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:58

He ts, is er al nieuws? Hopelijk goed nieuws

AnnoNiemand

Berichten: 912
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 12:49

Poes is helaas overleden. |( |( |( |( |(

Ben nu heel blij dat we hem toch gisteravond nog hebben kunnen zien. Hij herkende ons duidelijk. |( |( |( |(
Laatst bijgewerkt door AnnoNiemand op 04-02-21 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Berichten: 11971
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:50

Ach jeetje. Wat ontzettend rot voor je, helemaal op de manier waarop het gegaan is. Heel veel sterkte gewenst! :knuffel:

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:50

Ach wat verdrietig TS. Heel veel sterkte gewenst..

Ik zou inderdaad het ook aan gaan kaarten bij de praktijk dat je er geen goed gevoel bij hebt gehad hoe het gisteren is gegaan met de dienstdoende DA. Zo ga je niet om met mensen en dieren.

LoveBodin

Berichten: 4364
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:50

Heel veel sterkte TS!!! Y;(

Prairy
Berichten: 9127
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:01

Wat verdrietig ;( Heel veel sterkte!

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:04

Sterkte

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:05

Sterkte,

Brimi_Disa

Berichten: 498
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:05

Sterkte ts Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:07

Nou, wat een rotsituatie, zeg. Fijn dat je hem toch nog hebt kunnen zien! Veel sterkte. :(:)

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:08

Jeetje wat enorm rot zeg, heel veel sterkte met het verlies.

Als dieren zo slecht zijn, neemt de dierenarts ze hier mee naar huis zodat ze 's nachts ook bij haar zijn en alles kan doen wat ze kan. Zo sneu :(
Je energie wil nu helemaal niet naar die man toe gaan, zeker nu helemaal niet meer. Jij hebt in ieder geval alles gedaan wat in je macht lag.

NibbitLotus

Berichten: 1672
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:11

Wat verschrikkelijk TS, heel veel sterkte! :(:)

Fijn dat jullie gister nog op bezoek zijn geweest en afscheid hebben kunnen nemen, ondanks het belachelijke gedrag van de arts.

Radiostilte
Berichten: 986
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:12

Ah jeetje, heel veel sterkte!

Ik zou toch een officiƫle klacht indienen bij deze kliniek. Je kunt er ook bij vermelden dat je door de rest netjes en fijn geholpen bent. Maar dat je dus bij deze dierenarts een naar gevoel kreeg. En het hem aan enige empathie ontbreekt (en ik vind terecht dat dit bij het vak hoort). Zelfs mocht hij het allemaal wat genuanceerde gezegd hebben dan nog heb je er een naar gevoel aan overgehouden. Dat zit hem toch ergens in. Wellicht dat jouw klacht iets in beweging zet en hij in de toekomst beter met zijn klanten om kan gaan.

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:17

Bah wat een naar einde sterkte met je verlies

Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:22

Wat vervelend dat het zo heeft moeten eindigen. Heel veel sterkte met het verlies :knuffel:

Rocamor

Berichten: 10936
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:22

Wat verdrietig dit! Gelukkig heb je gisteravond voet bij stuk gehouden en heb je poes nog even kunnen zien.

sas66
Berichten: 635
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:25

Wat vreselijk TS, heel veel sterkte. Fijn voor je dat je gisteravond nog geweest bent en je afscheid kon nemen. Idd wat iedereen al schrijft, wat een mafketel van een dierenarts, dan heb je het niet helemaal begrepen. Je hebt gedaan wat je kon en ik zou als je weer wat rustiger bent contact opnemen met die praktijk en je verhaal doen over deze man.

Mando

Berichten: 15705
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Ongelooflijke hork van een dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:26

Ach wat sneu, sterkte met het verlies.
Is er nog wel controle geweest dan vannacht?