Hond met obesitas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:23

ik ben pas van een facebook group geblokt omdat ik een opmerking maakte hoe je als een husky liefhebber een husky obesitas kan laten zijn, volgens de eigenaar was de hond niet te dik en was het alleen maar de winter vacht, arm dier kon niet meer normaal lopen :( was zo verschrikkelijk dik

Als een eigenaar het niet inziet dan kun je er jammer genoeg niks mee behalve melden misschien?

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 14:27

Billy schreef:
xRivaldo schreef:
Er zijn soms situaties waarin eigenaren onwetend zijn. Dan kun je best het gesprek er (op een subtile wijze) over aangaan. :j Krijg je de wind van voren (net zoals maralyn nu van jou), dan kun je die gene het beste maar zijn/haar gang laten gaan. Hoe vervelend ook voor het beestje..

Ze hebben het al over de dierenbescherming en de dierenkliklijn 144....walgelijk gedrag vind ik dat

Dat mag je vinden en dat neem ik je ook niet kwalijk. :)

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:43

Superfijn dat je je het lot van de hond aantrekt maar ik vrees dat je niet zo heel veel kan doen.
Eerlijk gezegd zou ik ook niet zo snel dan 144 bellen als je weet dat de eigenaar dan alsnog een dikke middelvinger opsteekt.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 14:45

karijn schreef:
Superfijn dat je je het lot van de hond aantrekt maar ik vrees dat je niet zo heel veel kan doen.
Eerlijk gezegd zou ik ook niet zo snel dan 144 bellen als je weet dat de eigenaar dan alsnog een dikke middelvinger opsteekt.


Daar ben ik ook bang voor.
Daarom vroeg ik ook optiek vanuit hier. Is wel even fijn om bepaalde optieken te kunnen lezen en vanaf alle kanten te bekijken.

Van deze post word ik dus heel blij! Want daar kan ik wel wat mee.

Dankjewel <3

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Hond met obesitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:47

Gewoon lief blijven tegen de hond. Daar kan dat beestje alleen maar blij van worden.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 14:49

karijn schreef:
Gewoon lief blijven tegen de hond. Daar kan dat beestje alleen maar blij van worden.


Ow absoluut!

De hond kan er maar weinig aan doen!

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:52

Billy schreef:
Billy schreef:
Je hebt geen idee waarom die hond dik is... Als het mijn hond was en je bemoeide je er mee had je echt een groot probleem... Bemoei je met je eigen zaken!!



Zeg jij ook tegen de buurvrouw dat ze overgewicht heeft? Of tegen je oma? Waar trek jij de grens om je met het leven van anderen te bemoeien?

Ik denk dat een belangrijke grens is, dat een hond niet voor zichzelf kan spreken. Het beestje is compleet afhankelijk van zijn eigenaar. En een hond overmatig voeren is een vorm van dierenmishandeling. Ik vind het dus heel goed dat mensen zoals Ts hier iets aan willen doen.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hond met obesitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 15:04

Maar ts gaat niet naar de eigenaar, maar durft alleen achter d'r rug om te klikken. Daar hou ik niet van

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 15:17

Billy schreef:
Maar ts gaat niet naar de eigenaar, maar durft alleen achter d'r rug om te klikken. Daar hou ik niet van


En waarop maakt jij uit dat ik dat al niet gedaan heb?

Je zou natuurlijk ook vragen kunnen stellen in plaats van direct te roepen natuurlijk.

Daarnaast vind ik je behoorlijk aanvallend overkomen.
Terwijl als je goed leest, vraag ik om advies en optiek.

Jouw advies is, als ik tussen de regels door lees, om je er niet mee te bemoeien! Wat ik eigenlijk ook een goed advies vind.

Nergens schrijf ik mijn plan van aanpak, van wat ik nu daadwerkelijk ga doen. Juist omdat ik eerst een andere kijk wil hebben.

Mag ik je vragen om iets minder heftig te reageren?
Zou ik wel fijn vinden.
Dankjewel.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hond met obesitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 15:20

Ik reageer niet heftig, alleen mijn eerste reactie. Dat jij je aangevallen voelt is ws omdat je weet dat je niet goed bezig bent...

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 15:28

Billy schreef:
Ik reageer niet heftig, alleen mijn eerste reactie. Dat jij je aangevallen voelt is ws omdat je weet dat je niet goed bezig bent...


Dat is jouw mening. Ik doelde inderdaad op je eerste twee reacties.

Wel jammer dat je zo reageert, en ook niet verder leest. Zou je sieren namelijk!

Verder voel ik niet de behoefte om verder met jou deze discussie voort te zetten.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hond met obesitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:32

Ik heb zelf de dierenpolitie op de stoep gehad met een volkomen onterechte beschuldiging over mijn honden. Ze konden zien dat de honden blij, gezond en goed verzorgd waren, en toch werd ik behandeld als een dierenmishandelaar. Want ze beweerden dat er echt niet voor niks gebeld zou zijn.. Dus ja, ik reageer daar fel op, want ik weet hoe het voelt.
Weet wat je een ander aandoet met je melding!!

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 17:42

Billy schreef:
Ik heb zelf de dierenpolitie op de stoep gehad met een volkomen onterechte beschuldiging over mijn honden. Ze konden zien dat de honden blij, gezond en goed verzorgd waren, en toch werd ik behandeld als een dierenmishandelaar. Want ze beweerden dat er echt niet voor niks gebeld zou zijn.. Dus ja, ik reageer daar fel op, want ik weet hoe het voelt.
Weet wat je een ander aandoet met je melding!!


Ahaaaaaa het is dus persoonlijk!
Dat maakt je reactie een stuk duidelijker!

Als je ook gewoon (rustig) verder leest, dan lees je ook dat ik enkel aan het kijken ben, wat ik kan doen en wat wijsheid is!

Dus er wordt nog héle maal geen melding gemaakt!

En waarschijnlijk komt die er wel helemaal niet, zoals je in mijn vorige post kon lezen. :)

Dus, blijf ademhalen... Ik ben enkel een bezorgd persoon, die verschillende optieken bekijkt.

Edit.

Ik weet ook uit ervaring, zelf mee gemaakt, dat er mensen zijn die uit pure trolloll meldingen maken om mensen hun het leven zuur te maken.

Dat zou ik dit geval absoluut niet het geval zijn. Deze persoon het leven zuur maken, zit niet in mij.

Om die reden is het fijn, dat mensen aangaven dat hier consequenties aan zitten en of ik dat überhaupt wil.

En dat zijn post waar ik oprecht wat aan heb. Want dat geeft een andere kijk en word ik blij van :)

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:07

Billy schreef:
Ik heb zelf de dierenpolitie op de stoep gehad met een volkomen onterechte beschuldiging over mijn honden. Ze konden zien dat de honden blij, gezond en goed verzorgd waren, en toch werd ik behandeld als een dierenmishandelaar. Want ze beweerden dat er echt niet voor niks gebeld zou zijn.. Dus ja, ik reageer daar fel op, want ik weet hoe het voelt.
Weet wat je een ander aandoet met je melding!!

Dat is heel vervelend maar als je een echte dierenliefhebber bent zou je eigenlijk blij moeten zijn wanneer mensen wel de moeite nemen om te bellen. Hoe je als persoon ook word behandeld, wanneer er met de dieren niets aan de hand is, klaar. Daar word ook melding van gedaan in het systeem dus. En om nu iemand meteen frontaal aan te vallen omdat zij zich zorgen maakt om een hond en de suggestie van 144 word gegeven is gewoon belachelijk. Omdat jij blijkbaar in het kruis getast voelt door de controle mag er dus niemand meer melding doen bij 144.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hond met obesitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:13

Niet zonder eerst met de persoon zelf te spreken nee, dat vind ik achterbaks...

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 18:20

Billy schreef:
Niet zonder eerst met de persoon zelf te spreken nee, dat vind ik achterbaks...


Maar dat is allang gebeurt.
Al meerdere malen zelfs.

En als je goed leest, lees je dat ook terug in mijn berichten.

Er is niks achterbaks aan informatie vragen in wat mensen in situaties zouden doen. En verschillende optieken.

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:23

En ze is volgens mij niet van plan iets te ondernemen, dus iedereen blij. Handjes schudden en door ;)

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:39

Hoeveel te dik is de hond ? Is het baasje ook aan de zware kant ? Vaak zie je dat als een mens zwaar is hij / zij het minder snel ziet dat de hond ook te zwaar is.
Als de eigenaar zelfs de dierenarts uitlacht, wordt het lastig. misschien toch overleggen met 144 ? Is er iemand die ze wel hoog heeft zitten, kan diegene uitleggen dat haar hond een stuk gelukkiger is met minder overgewicht, en ook langer zal leven ?

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Hond met obesitas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 18:47

Mag ik jou daar een pb voor sturen? Want openbaar voel ik mij daar niet prettig bij!

@karijn

Precies!
Nee, ik zie inderdaad van 144 af.

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Hond met obesitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:48

Ja natuurlijk !

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Hond met obesitas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 20:03

Familie pakt het op! Zodat de juiste ondersteuning komt voor de hond!

Erg blij mee <3

Het zijn lieve mensen! Oprecht. Maar inderdaad onwetend.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hond met obesitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:07

Top! Goed gedaan!