Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:14

Dank je :) Ik vond ze ook nooit leuk, daarna langharige wel en nu deze.. tja.. ze heeft iets, weet ook niet wat het is :')

Heb niks meegekregen van het asiel neen (wel eten en een pamper omdat ze loops is en een soort rompertje waar je ook iets in kan plakken, vond ik toch wel lief), was bij het vorige asiel ook niet.

Qua wandelen trouwens niks te klagen, hadden ze heel wat moeite mee verwacht maar hier zonder andere honden enzo helemaal netjes. Avondrondje gedaan, gewoon snuffelen en aantal keer plassen. Ze plast wel echt als een mannetje, zoekt ook het hoogste gras eruit _O-

Verder nog erg onrustig, op schoot slaapt ze wel maar alle geluiden of bewegingen wordt ze natuurlijk wakker. Hopelijk vindt ze vannacht toch wat rust, in de bench..

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:14

Ach wat leuk, wij hebben het een jaar geleden ook gedaan. Ook een chi en ze was pas 2 jaar, 2 nestjes gehad en ze was broodmager, doodsbang, ze woog maar 1,2 kilo en ze zou zindelijk zijn...dus niet.

Beestje was zo bang dat ze bijna niet te pakken was en nu ...

Ze is nu haantje de voorste en vreselijk klef, altijd kruipt ze op schoot en weegt nu 3,7 kilo.
Zindelijk was ze vrij snel maar ik denk dat het scheelt dat wij nog andere honden hebben. Wat een dankbaar beestje.

Succes en veel geluk met je hondje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:06

Wat leuk djoeka, dat ze zo fijn opengebloeid is!
Dat is hier gelukkig niet aan de orde, ze is daarin echt een uitzondering, maar ze is zelfs een beetje te enthousiast/aanwezig, moet nog leren zichzelf uitschakelen denk ik :')

Maar komt wel goed, momenteel ligt ze er zo bij <3
Afbeelding

Alleen bij elke beweging of geluid schiet dat kopje weer omhoog maar dat went wel.

En neen, ik ben niet van de kleedjes, ze krijgt van mij niks, enkel een regen/winter-jas. Maar dit is een soort operatie-rompertje, om te voorkomen dat ze aan een wonde gaan likken en aangezien ze loops is heb ik dat nu even met een inlegkruisje als oplossing om niet overal druppels bloed te hebben liggen. Heb het meegekregen van het asiel dus dan ook maar gebruiken hé.

Dat soort dingen laat ze ook gewoon allemaal doen, het interesseert haar allemaal niks :')

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:14

Agossie, wat een lief Loesje. Wat een hoog aaibaarheidsgehalte.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:18

Grote kans dat ze met dat pakkie ook gelijk niet meer alles onder plast

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:20

[***] schreef:
Wat leuk djoeka, dat ze zo fijn opengebloeid is!
Dat is hier gelukkig niet aan de orde, ze is daarin echt een uitzondering, maar ze is zelfs een beetje te enthousiast/aanwezig, moet nog leren zichzelf uitschakelen denk ik :')

Maar komt wel goed, momenteel ligt ze er zo bij <3
[ Afbeelding ]

Alleen bij elke beweging of geluid schiet dat kopje weer omhoog maar dat went wel.

En neen, ik ben niet van de kleedjes, ze krijgt van mij niks, enkel een regen/winter-jas. Maar dit is een soort operatie-rompertje, om te voorkomen dat ze aan een wonde gaan likken en aangezien ze loops is heb ik dat nu even met een inlegkruisje als oplossing om niet overal druppels bloed te hebben liggen. Heb het meegekregen van het asiel dus dan ook maar gebruiken hé.

Dat soort dingen laat ze ook gewoon allemaal doen, het interesseert haar allemaal niks :')

Die pakjes zijn ideaal. Die gebruiken wij ook bij de meiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:24

@EmptyWords: Dat is ook een bijkomend voordeel :j Maar moet zeggen dat het voorlopig al bij al best meevalt. Gisteren heeft ze meteen het hele huis willen markeren, daar heb ik dan verbaal een stokje voor gestoken als ik het zag gebeuren, vannacht heeft ze in de bench geslapen en daar heeft ze volgens mij niks in gedaan (de doeken waren wel wat nat/vuil maar ze is natuurlijk loops dus beetje moeilijk inschatten, het leek in ieder geval geen echt bewuste plas) en vanmorgen toen we de woonkamer binnen kwamen heeft ze nog 1x op de mat geprobeerd, waarbij een "uh" genoeg was om het te stoppen (en er kwam ook niks uit want ze had pas een ronde buiten gehad).

Dus op dit moment best tevreden met de gang van zaken, als het zo door gaat is het over een paar dagen de perfecte hond :Y)


@Maflinger_S: ja, ze is echt wel een aaibaar knuffelmeisje :+: Tot ze begint te snurken, dan lijkt het ineens een hele andere hond _O-

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:25

Gefeliciteerd ts wat super leuk, echt een knap hondje ook

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:30

Dat klinkt goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:36

Dank je Amber_anne, ze was ook zo'n beetje het favorietje van het asiel denk ik, iedereen was weg van dat klein gespuis <3

Mij valt het vooral goed mee dat ze zo goed wandelt, dat ging daar echt van geen kanten, maar hier eigenlijk nog geen problemen gehad. Gisterenavond nog 2 kleine rondjes, vanmorgen zelfs al een grotere ronde met een stukje bos en ze vond het allemaal geweldig. Hond van de buren die achter het raam zat te blaffen keek ze eens even naar, en liep dan gewoon door. Mountainbikes die langszoefden maakten niet uit, joggers een stukje verder werden ook bekeken maar dat was het, auto's reageert ze niet op. Eigenlijk helemaal geen gekke dingen gezien tot dusver. En dat maakt me wel blij, had mij al helemaal voorbereid op kleine stukjes en veel gedoe, maar je kan er gewoon mee gaan wandelen alsof ze nooit anders gedaan heeft :+

Heb overigens ook maar even een naam-topic aangemaakt, wie weet komt er nog wat uit.
Heb op zich wel een naam in gedachte die ik wel leuk vind, maar wil de opties toch nog even open houden ;)

[BB] Welke naam komt in jou op?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:37

Sommige honden trekken het asiel gewoon niet. Chi's zijn slim. Misschien heeft ze gewoon door dat jij nu haar mens bent.

anjali
Berichten: 15084
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:30

Wat een leuk hondje!! Eigenlijk vind ik de naam Chanel ook wel passen,een naam met luxe uitstraling!

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:47

Wat een dotje! Volgens mij ben je harstikke goed bezig! Fijn dat het zo goed lijkt te gaan.

En over loops en onzindelijk, mijn eigen teef heeft het gelukkig niet, maar ik heb nu een pleeg teef die loops was en die pieste ook gewoon van zich af. Ik dacht eerst dat het door de leeftijd kwam, maar nu ze niet meer loops is, is ze ook weer droog. Onze vorige teef had ook meer moeite met droog blijven tijdens de loopsheid. Dus ik zie echt wel een verband.
In jouw geval zou je ook nog een dik maandverband of een tena in het pakje kunnen doen, dan heb je het in ieder geval niet in huis.
En bij die kleintjes wil een plasbak ook nog wel eens helpen als ze toch nog lek is na de loopsheid (ik gebruikte daarvoor gewoon een kattenbak met grit).

Maar volgens mij gaat het helemaal goed komen en heeft ze een gouden mandje gevonden!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:53

Hoe gaat het nu met de dame? Begint ze al een beetje te wennen?

Femke_Tweety

Berichten: 11983
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:14

Heb je al een naam?

Anders nog een suggestie op basis van alles wat hier al genoemd is,
Nl nu Chanel,
Cliché naam
En
Chi(huahua)


Ik zou haar CliChi noemen.

Cliché Chihuahua ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:41

Ik vrees dat het gewoon bij [***] gaat blijven, ik kan geen andere naam kiezen, zou niet weten wat :') Denk dat ik het dan ga verbasteren naar Nelleke (of Nel als het kort moet zijn), en binnenshuis gaat het vooral Muis en Trutje worden denk ik _O-


De dame in kwestie doet het prima, ligt momenteel in haar mandje te slapen. Vannacht in de bench ook heel braaf (even 5 minuten wat gejankt maar daarna stil en niet meer gehoord). Ze is gisteren op bezoek geweest bij mijn moeder, had haar body aan gelaten voor de zekerheid (moest ze dan willen plassen was het daarin) maar ze maakte geen aanstalten tot markeren. Hier heeft ze ook niks meer binnen gedaan of geprobeerd. Daarna stukje gaan wandelen naar vrienden van mijn moeder, daar in de tuin kennis gemaakt met hun hond, ging helemaal prima. Toen die hond een plasje ging doen op de dweilen die onder het afdak liggen (is haar plas/poepplaats voor 's avonds of als het regent enzo) moest ze wel haar plasje er even overheen leggen :') En in de tuin heeft ze ook wel wat gemarkeerd, maar ze is ook even met die vrouw binnen geweest en daar had ze volgens haar ook niks gedaan.

Verder wandelen geen klachten, ze begint wat meer rust te krijgen tussendoor. Ze kan intussen ook al op de bank springen, was zo blij dat ze daar te dik voor bleek, maar dat was maar heel tijdelijk, hahaha. Ze is een beetje hardnekkig als zij op schoot wil en jij wil dat op dat moment niet, ze is geen opgevertje. Maar voor de rest gewoon heel lief, geen gebedel, geen gedoe, ze vindt alles prima. Vandaag ook even alleen gezeten in de bench, hoorde niks toen ik vertrok of terug kwam. Toen ik binnen kwam wel blij, maar geen overdreven hysterisch gedoe. Denk dus dat ze het allemaal wel goed vindt. Lekker makkelijk :Y)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:50

Wat een leuke update, klinkt als een goed begin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:04

Iets te vroeg gejuicht denk ik ^)
Vannacht was lichtelijk dramatisch. De eerste nacht was ze wel wat onrustig en af en toe wat piepen of krabben, maar tussenin braaf. De 2e nacht heeft ze na een half uur zo'n 5 minuten wat gejankt, dit genegeerd en daarna niks meer gehoord. Vannacht echter ... Ze is beginnen te janken en niet meer gestopt. Na ongeveer een uur toch maar even opgestaan en haar nog buiten gelaten, misschien was er een probleem. Maar hielp niet. Ook nog het kussen wat in haar mand ligt in haar bench gegooid, maar ook dat maakte geen verschil. Had het idee dat ze schrik had van de wind ed buiten (we hebben een doek die nogal lawaai maakt bij wind, en in die kamer hoor je dat extra goed) dus uiteindelijk haar mand maar in mijn kamer gezet, deur dicht en toen heeft ze geslapen.

Dus ja ... ik weet dat het niet handig is om ze uit de bench te halen als ze janken ed, maar ik woon in een appartement en midden in de nacht is dat echt niet aangenaam, mijn werkende buren hebben toch graag hun nachtrust zeg maar... En ik ook :P

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Ervaringen ex-(brood)fokteef adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:15

Ik denk dat je er goed aan doet om haar bij je te houden, jij bent haar enige veiligheid. Het duurt gemiddeld 3 maanden voor een asielhond zichzelf is en durft te zijn. In die 1e periode kan er nog van alles gebeuren, daar moeten jullie samen doorheen. Laat haar zelf haar plekje zoeken om snachts te slapen, dan komt dat echt goed.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:15

Afbeelding
Geef haar de tijd, echt het komt goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:25

Dank jullie. Het zal ook wel goed komen :j Maar was wel even een dompertje zeg maar. Ik kan veel hebben, maar mijn nachtrust is heilig :o
Nu, van mij mag ze gerust op de kamer slapen, de voornaamste reden om haar in haar bench te laten slapen was zodat ze mijn huis niet tot een openbaar toilet zou degraderen, maar dat probleem lijkt wel opgelost te zijn. Heb toch geen cadeautjes gevonden in ieder geval. Dus dan maakt het niet zoveel uit.

Hoop alleen niet dat de bench nu een algemeen probleem gaat worden, want het is wel de bedoeling als ze eens even alleen moet zitten dat ze daar wel in gaat (om dezelfde reden, en gewoon voor mijn gemoedsrust, dat ze nergens aan kan ed).

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:29

[***] schreef:
Iets te vroeg gejuicht denk ik ^)
Vannacht was lichtelijk dramatisch. De eerste nacht was ze wel wat onrustig en af en toe wat piepen of krabben, maar tussenin braaf. De 2e nacht heeft ze na een half uur zo'n 5 minuten wat gejankt, dit genegeerd en daarna niks meer gehoord. Vannacht echter ... Ze is beginnen te janken en niet meer gestopt. Na ongeveer een uur toch maar even opgestaan en haar nog buiten gelaten, misschien was er een probleem. Maar hielp niet. Ook nog het kussen wat in haar mand ligt in haar bench gegooid, maar ook dat maakte geen verschil. Had het idee dat ze schrik had van de wind ed buiten (we hebben een doek die nogal lawaai maakt bij wind, en in die kamer hoor je dat extra goed) dus uiteindelijk haar mand maar in mijn kamer gezet, deur dicht en toen heeft ze geslapen.

Dus ja ... ik weet dat het niet handig is om ze uit de bench te halen als ze janken ed, maar ik woon in een appartement en midden in de nacht is dat echt niet aangenaam, mijn werkende buren hebben toch graag hun nachtrust zeg maar... En ik ook :P

Bench op de slaapkamer zetten. Naast je bed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:33

Bench te groot/slaapkamer te klein :')
Is ook echt een vreselijk log en zwaar ding om steeds te verschuiven/verplaatsen.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:35

[***] schreef:
Bench te groot/slaapkamer te klein :')
Is ook echt een vreselijk log en zwaar ding om steeds te verschuiven/verplaatsen.

Wat voor joekel heb je dan voor zo'n klein hondje? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:45

Weet niet of het een goed beeld geeft, maar:

Afbeelding

Laten we zeggen dat het bij de vorige hond op de groei is gekocht (niet dat die nog groeide btw :+ ) en die was toch wel een slagje groter dan dit mormeltje. Dus dan krijg je dat soort dingen, hahaha.