Handen in het haar; voedselallergie kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Handen in het haar; voedselallergie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:10

KVV voor honden kun je prima aan katten geven. In de rund, lam en combinaties daarmee zit echter pens en veel katten vinden dat niet te vreten. Verder kan het zijn dat er net (niet) genoeg taurine aanwezig is.
Bij een eliminatiedieet kun je beter een KVV met premix vermijderen omdat daarop ook een allergische reactie kan zijn.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:14

Haha nou gelukkig vreet mijn allergiepatientje alles :') dat scheelt echt heel erg.
Zo te lezen kan ik dus prima in elk geval de komende weken dat hondenvlees geven, dat is fijn. Echt overal zit kip in verder :=

herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:23

Magrathea schreef:
Haha nou gelukkig vreet mijn allergiepatientje alles :') dat scheelt echt heel erg.
Zo te lezen kan ik dus prima in elk geval de komende weken dat hondenvlees geven, dat is fijn. Echt overal zit kip in verder :=

Ja, da's lekker goedkope vulling...

Alroda Puur vind ik wel goed omdat daarvan verschillende niet standaard diersoorten enkelvoudig gemalen vlees wordt aangeboden en je voor katten extra hart apart kunt bestellen.
Overigens kun je ook te veel hart voeren, dus lees je goed in.

Farouk

Berichten: 67
Geregistreerd: 14-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:24

Humpiedumpie schreef:
Bij ons in de buurt zit vianatura. Daar hebben ze ook konijnrolletjes maar daar zit weer zalmolie in.
Een ander alternatief is een rol voor honden met alleen konijn, maar die is dan weer lang houdbaar gemaakt.

Pff wat een gedoe #)

Meer mensen tips waar te bestellen?
Op barfplaats heb ik me idd ingeschreven en al rondgeneusd.


Bij Via Natura kunnen ze je goed adviseren, daar komen veel mensen met zeer allergische huisdieren voor hulp.
Goed gezuiverde dierlijke olie of vet bevat geen eiwitten en geeft daardoor vaak geen problemen bij allergieën. In de eliminatiefase is het duidelijker om het zo enkelvoudig mogelijk te houden, anders weet je nog niet precies waar ze op reageren. Maar met kieskeurige katten is het soms behelpen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:42

Update;
Het was niet makkelijk om mijn kieskeur aan het eten te krijgen.
Van een likje van mn vinger en een boel gesmeer met een vies gezicht kan ik nu zeggen; hij vreet het! Hij kwam me er zelfs vanmorgen om wakker maken!
Ik ben blijjj!
De nieuwe bestelling konijn komt vandaag binnen. Heb er ook wat gewoon konijnenvlees bij besteld en konijnenhartjes. Gewoon als klein extraatje.
En ik heb eendagskuikens besteld ook. Weet dat dit geen konijn is en misschien niet handig met een eliminatiedieet, maar ben zo benieuwd hoe ze erop reageren. Kijken of het oerinstinct van mijn luie vensterbankhangers wat naar boven komt.
Nu afwachten of het ook wat met zijn allergie klachten gaat doen. Ben al enorm blij dat ze het vreten! Nooit verwacht..

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Handen in het haar; voedselallergie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:53

Jeej goed begin!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:56

Ik wilde jullie ook nog even bedanken voor de tips die ik heb meegekregen. Mijn kater lijkt het goed te doen op grotendeels konijn. Zijn vachtje was eerst enorm ruw en schilferig en nu is beiden al sterk verminderd :):) Heel fijn!

Anoniem

Re: Handen in het haar; voedselallergie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:56

Fijn dat het jou ook heeft geholpen!
Mijn kat lijkt zich ook al wat beter te voelen. Hij is weer wat meer “aanwezig” als eerder en wat actiever +:)+

Marcella

Berichten: 36797
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Handen in het haar; voedselallergie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:00

Dan ben ik toch heel benieuwd hoe je het voor elkaar gekregen heb. Al heeft die van mij gelukkig geen voedsel allergie. Maar de oudste weigert vers vlees en haalt letterlijk en figuurlijk haar neus ervoor op.

De jongste heb ik nu aan de rund die met heel veel smaak gegeten word. De carny (kip/rund) word hier wel weer door de oudste met super veel smaak gegeten wat ik eigenlijk al nooit verwacht had.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:18

Marcella schreef:
Dan ben ik toch heel benieuwd hoe je het voor elkaar gekregen heb. Al heeft die van mij gelukkig geen voedsel allergie. Maar de oudste weigert vers vlees en haalt letterlijk en figuurlijk haar neus ervoor op.

De jongste heb ik nu aan de rund die met heel veel smaak gegeten word. De carny (kip/rund) word hier wel weer door de oudste met super veel smaak gegeten wat ik eigenlijk al nooit verwacht had.

Die van mij eet gewoon alles wat je hem voorzet :') Hij vreet zelfs een stukje tofu ofzo wat op de grond valt

Marcella

Berichten: 36797
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Handen in het haar; voedselallergie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:24

Ze wilde gisteren wel het vet van mijn speklapje van mijn bord likken, maar dat mag niet van mij aangezien ik wegens lage bloeddruk niet zoutloos bak.

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Handen in het haar; voedselallergie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:41

Varensvlees sowieso niet geven aan katten. ;)

Mijne zijn ook te kieskeurig.
Blikjes natvoer ed laten ze gewoon staan.
Lam en zalm van Darf eten ze wel.
Maar als ik ander KVV pak eten ze het weer niet.
Snap geen reet van ze. haha
Snoepjes hoeven ze ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:29

Mijne (De allergische) is ook extreem kieskeurig. Die andere vreet ook alles op van sperziebonen tot vegavlees, tot aardbeien, snoep chips echt alles :Y) .
Toch vreet de kieskeur het nu liever dan de allesvreter..
Blijven proberen. Ik gaf eerst 1 of 2 brokjes om t hongergevoel op te wekken. Of beetje blikvoer in saus mengen met de kvv en een beetje water.. Nu eten ze de kvv er tussenuit en laten de blikvleesjes liggen.
Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk dat het zo makkelijk ging. Heb wel meer gelezen over dat het soms maaanden kan duren.
Ik vond het ook zielig dat ze zeurden omdat ze honger hadden. Maar het is voor zijn eigen bestwil.. En in mijn geval is het noodzaak.
Heb het ook wel eens eerder geprobeerd en na een paar dagen was ik het ook wel zat al dat gesmeer en geknoei..

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:49

Humpiedumpie schreef:
Mijne (De allergische) is ook extreem kieskeurig. Die andere vreet ook alles op van sperziebonen tot vegavlees, tot aardbeien, snoep chips echt alles :Y) .
Toch vreet de kieskeur het nu liever dan de allesvreter..
Blijven proberen. Ik gaf eerst 1 of 2 brokjes om t hongergevoel op te wekken. Of beetje blikvoer in saus mengen met de kvv en een beetje water.. Nu eten ze de kvv er tussenuit en laten de blikvleesjes liggen.
Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk dat het zo makkelijk ging. Heb wel meer gelezen over dat het soms maaanden kan duren.
Ik vond het ook zielig dat ze zeurden omdat ze honger hadden. Maar het is voor zijn eigen bestwil.. En in mijn geval is het noodzaak.
Heb het ook wel eens eerder geprobeerd en na een paar dagen was ik het ook wel zat al dat gesmeer en geknoei..

Hier heb ik ze ook zo laten wennen aan kvv.
Ik heb 1 poes die na sterilisatie de kvv weigerde dus die weer eerst op blikvoer en langzaam
Op kvv terug.

Marcella

Berichten: 36797
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:02

Jongste is verzot op ananas kan niet normaal een blik optrekken of heb er een aan het zeuren. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:31

Inmiddels een paar dagen verder en gaat het allemaal wat moeizamer. De prinsjes op de erwt willen het niet meer van het bordje eten, maar alleen uit mn hand :+ .
Zonde om telkens weg te moeten gooien. Iemand tips? Hoe lang kan je het eigenlijk laten staan?

herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:27

Humpiedumpie schreef:
Inmiddels een paar dagen verder en gaat het allemaal wat moeizamer. De prinsjes op de erwt willen het niet meer van het bordje eten, maar alleen uit mn hand :+ .
Zonde om telkens weg te moeten gooien. Iemand tips? Hoe lang kan je het eigenlijk laten staan?

Minder (qua hoeveelheid) aanbieden en niet te lang laten staan. Als ze de aangeboden portie niet binnen een dag opeten zou ik het weggooien.
Zelfs mijn hond gaat moeilijk doen met eten als hij een aantal dagen te veel heeft gegeten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Handen in het haar; voedselallergie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:46

Ik besteed er hier vooral niet teveel aandacht aan. Hoe meer het een "ding" wordt, hoe minder ze gaan eten.

Anoniem

Re: Handen in het haar; voedselallergie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:59

Ja denk dat dat ook mijn probleem is. Ze moeten natuurlijk wel eten.. En als ze dat niet doen vind ik het zielig dat ze misschien honger hebben..

herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:52

Humpiedumpie schreef:
Ja denk dat dat ook mijn probleem is. Ze moeten natuurlijk wel eten.. En als ze dat niet doen vind ik het zielig dat ze misschien honger hebben..

Dat moet je echt loslaten. Nu even mini hapjes aanbieden, 5 tot 10 minuten laten staan en dan weghalen. Volgende voermoment weer een kans...
Enige waar jij op moet letten is dat je leververvetting voorkomt. Dus, als er niet binnen 18 tot 24 uur een hapje gegeten wordt toch maar een heel klein beetje natvoer of brokjes aanbieden, maar echt heeel weinig.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Handen in het haar; voedselallergie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:16

Een beetje kokend water erop gieten kan ook wel werken, dan ruikt het sterker

Zoolgangster

Berichten: 9703
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Handen in het haar; voedselallergie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:33

Nu maar hopen dat het goed blijft gaan...
Bij bekenden meegemaakt dat de "hopeloos allergische " kat uiteindelijk allergisch bleek voor vlooienbeten. Door die kat ècht goed vlovrij te houden, had hij al snel weer een gave huid. Kostte wel een bezoek plus onderzoek bij de dermatoloog voor diagnose, maar dat scheelde geexperimenteer met voer.
Dus mocht het toch weer misgaan, zou ik met kat naar een dermatoloog gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 01:02

Zoolgangster schreef:
Nu maar hopen dat het goed blijft gaan...
Bij bekenden meegemaakt dat de "hopeloos allergische " kat uiteindelijk allergisch bleek voor vlooienbeten. Door die kat ècht goed vlovrij te houden, had hij al snel weer een gave huid. Kostte wel een bezoek plus onderzoek bij de dermatoloog voor diagnose, maar dat scheelde geexperimenteer met voer.
Dus mocht het toch weer misgaan, zou ik met kat naar een dermatoloog gaan.


Mocht dit niet blijken te werken, ga ik inderdaad verder zoeken.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Handen in het haar; voedselallergie kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:38

In ieder geval mijn vloer en mijn bank zijn dankbaar voor jullie tips. Geen haarbalkots meer *\o/*
Ook maakt ie mooie ( :') ) drolletjes nu.