Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 12:59

*\o/* Vanmiddag worden er wat eitjes meegenomen. Het zouden eieren zijn van een man/vrouw combinatie als het goed is. Tenminste dat is de huidige eigenaar gezegd door de vorige eigenaar. Dat zou mooi zijn omdat ik graag man/vrouw heb. Zo niet dan mag ik nog maanden wachten op het uitkomen :')

Voor de ervaren mensen is 1 man op 2 vrouwen te doen? Of 1 op 3. Meer wil ik er absoluut niet. Voorkeur is max 3.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 16:35

Afbeelding

Alweer een stap dichter bij huis. De eitjes *\o/*

Alleen best veel, oeps :x hopelijk komt niet alles uit. :P Anders binnenkort een advertentie plaatsen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 10:50

Het bakje eitjes staat er goed bij. En ik weet nu zeker dat het van een man/vrouw combinatie is. :j Heb een filmpje gehad van het hele spul.

Alleen geen idee hoe je kan zien wanneer ze uitkomen. Van een eitje was de coating af, even naar binnen gegluurd. Zonder coating zijn ze doorzichtig. Ik zag verder niks zoals bij een vogelei.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:05

Spannend!
Ook best bijzonder dat daar dus flappentakken uit komen... ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 11:16

Elk eitje ziet er anders uit. De een een bijna zwarte coating de ander lichterbruin. De meesten hebben een wit minibolletje aan een uiteinde zitten en sommigen een zwart flubbertje. En er zitten kleine zwarte ronde bolletjes ook. Ik vermoed dat dat loze eitjes zijn? Geen idee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 14:55

Het tuig staat geinstalleerd. Daglicht lamp voor plantjes blijft 8 uur aan na aanzetten. De temperatuur is er nu een stabiele 20 graden. De isolatie folie had ik nog over van mijn dak. Die houden de kou van het raam wat weg zo.

De overgebleven bakjes ga ik morgen wat kruiden en rucola zaaien. Het is een fijne kweekset (voor kruiden en groentes niet voor andere plantjes :+ ) die ik zelf een tijd als daglicht wekker heb gebruikt toen mijn wake up light stuk ging.

En de eucalyptus is binnen. Drie mooie frisse jonge plantjes. Ruikt ook meteen lekker

Afbeelding



Afbeelding

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:57

Wat leuk! Hopelijk komt er snel iets uit.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 15:08

Het zou in januari moeten zijn, maar ja dat is zou, eitjes hebben best een reis achter de rug, eerst van de oude naar de nieuwe eigenaar, daarna op de fiets in een rugzak naar een fabriek, daar een dag in een kleedvakje gestaan. Daarna op de vensterbank voor een nacht, weer in een auto en nu staan ze eindelijk rustig. Met parkieteneitjes of kippeneitjes moet je met zoveel schommeling in temperatuur oppassen. Dus ik ben benieuwd, mocht het fout zijn gegaan komen van dezelfde wel nymphjes deze kant op.

Nu nog wachten op het pakket met de inrichting, die is ergens onderweg via de post.nl en nog berecht krijgen dat het verblijf klaar is, dat zou ergens tussen oud en nieuw of de eerste week van het nieuwe jaar zijn.ŷ

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:21

Afbeelding

Eitjes zijn er! Hopelijk in februari de eerste. Van de week terrarium inrichten dan ziet dat er in ieder geval ook gezellig uit.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 09:16

Hee jou eitjes zijn er ook. Leuk, nu begint het lange wachten. Hoeveel heb jij er? Ik ben bij 40 gestopt met tellen :')

Jou eitjes lijken wel lichter en kleiner dan die ik heb liggen? Of vertekent de foto?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:48

Leuk! Ik heb ze ook gehad, zelfs een topic over gemaakt op bokt :)

Het zijn ontzettend fascinerende dieren. Ik wens je er veel plezier mee!

muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:11

karuna schreef:
Hee jou eitjes zijn er ook. Leuk, nu begint het lange wachten. Hoeveel heb jij er? Ik ben bij 40 gestopt met tellen :')

Jou eitjes lijken wel lichter en kleiner dan die ik heb liggen? Of vertekent de foto?


Meeste zijn vrij licht en paar behoorlijk donker. De foto vertekend wel. Vind ze niet heel klein.

Ik heb er 17 intotaal. vind het ook wel genoeg als ze allemaal uit zouden komen haha. Bij eentje is het knopje/dopje eraf. Vraag mij af of die nog uitkomt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 22:13

Pepperr heb je een link ernaar? En wat is de reden dat je ze niet meer hebt?

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 22:41

Ik ga mee volgen omdat ik het apart vind dat iemand zo een -ja sorry- vreemd huisdier kiest. Ik krijg er eerder wat kriebels van maar allicht onterecht, ik ken deze dieren niet, dus ik wil wel wat over ze leren.

Je vroeg ook naar een vlinderstruik ... Zonder 100% zekerheid denk ik dat die wel kan omdat die voor meerdere dieren, waaronder vogels die nogal gevoelig zijn, niet giftig zijn.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:02

karuna schreef:
Pepperr heb je een link ernaar? En wat is de reden dat je ze niet meer hebt?


Zal hem even zoeken!

Edit: [BB-ITP] Meet Extatosoma Tiaratum!

De vrouwtjes werden op een gegeven moment best agressief als ik het hok wilde verschonen en ze er dus uit wilde halen. En dan gaan ze slaan met hun achterpoten en achterlijf. En met die stekels is dat niet bepaald fijn :+ Durfte ze op een gegeven moment niet meer op te pakken, en iemand anders wilde ze graag hebben, dus heb ik ze aan haar gegeven :)
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 25-12-20 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:03

Lukasje schreef:
Je vroeg ook naar een vlinderstruik ... Zonder 100% zekerheid denk ik dat die wel kan omdat die voor meerdere dieren, waaronder vogels die nogal gevoelig zijn, niet giftig zijn.

Dat is absoluut géén maatstaf! Er zijn vogels die bessen kunnen eten die voor mensen dodelijk giftig zijn.
Een minder ernstig voorbeeld is dat vogels totaal ongevoelig zijn voor capsicaine, de stof die spaanse peper scherp maakt.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:32

Kuggur schreef:
Lukasje schreef:
Je vroeg ook naar een vlinderstruik ... Zonder 100% zekerheid denk ik dat die wel kan omdat die voor meerdere dieren, waaronder vogels die nogal gevoelig zijn, niet giftig zijn.

Dat is absoluut géén maatstaf! Er zijn vogels die bessen kunnen eten die voor mensen dodelijk giftig zijn.
Een minder ernstig voorbeeld is dat vogels totaal ongevoelig zijn voor capsicaine, de stof die spaanse peper scherp maakt.


Ik zei : meerdere dieren

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:38

Pepperrr schreef:
karuna schreef:
Pepperr heb je een link ernaar? En wat is de reden dat je ze niet meer hebt?


Zal hem even zoeken!

Edit: [BB-ITP] Meet Extatosoma Tiaratum!

De vrouwtjes werden op een gegeven moment best agressief als ik het hok wilde verschonen en ze er dus uit wilde halen. En dan gaan ze slaan met hun achterpoten en achterlijf. En met die stekels is dat niet bepaald fijn :+ Durfte ze op een gegeven moment niet meer op te pakken, en iemand anders wilde ze graag hebben, dus heb ik ze aan haar gegeven :)


Precies om deze reden hebben wij ze ook weg gedaan, toen ze klein waren waren ze super leuk.
Maar eenmaal groot begonnen ze eng te worden :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 14:29

Ah maar hoe veel zeer kunnen ze je doen? Ik ben gewend aan kleine en medium kromsnavels die bij nestcontrole aan mijn vel vastgebeten zaten. Soms tot bloed aan toe. :P Ik kan me niet voorstellen dat het meer zeer doen dan dat? Ik ga het merken hoe het gaat lopen met schoonmaken of bij problemen. Een andere reden om ze te handelen is er voor mij niet. :+

Bij het vlieg tuig was het soms ook dat ik een tak wilde verwijderen maar ze er stug op bleven zitten. Dan plaatste is eerst de nieuwe tak met vers blad waardoor de oude tak heel rap leeg was. :Y)


Het is nog steeds wachten op het verblijf inrichtinspul. Post.nl houdt het pakket al een week tegen. -O- Het verblijf zelf zal ik vandaag even mailen of er zicht is op wanneer.

De eitjes staan s nachts nu op een andere plek. Dan blijftde temperatuur beter. De eitjes worden langzaam aan lichter hier ook. Sommige dopjes lijken te groeien, andere dopjes zijn verschrompeld. We staren met zijn tweeen soms best een tijd of we iets zien bewegen. Bij jonge vogels kun je op een gegeven moment een eitje zien trillen.

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:55

Leuk flappentakken! Wij hebben PSG1 (indische Wandelende takken)
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 15:16

Ah die ken ik en heb ik wel gehad al eerder als klein meisje. Meesters in ontsnappen toen. Hihi

Mochten de flappentakken om de een of andere reden niet bevallen (ga ik niet van uit, kan altijd) dan zijn dit de nieuwe bewoners van het verblijf.

pillow
Berichten: 7805
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:30

Ik lees in het topic van Pepper dat de eitjes uitkomen tussen de 6 en 12 maanden. Wat een ruim verschil, dus dan weet je toch ook niet of je daadwerkelijk in januari jongen krijgt?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 15:33

Het hangt af van of het vrouwen eitjes zijn of door een man bevrucht, deze eitjes zijn afkomstig van een man/vrouw combinatie. Die doen er tussen de 4 maanden en 6 maanden (maar meestal 6) over, januari is maand 6. De vrouw eitjes doen er tussen de 10 maanden en een jaar over.

Ik zal uit moeten gaan van waar de eitjes als eerste vanaf komen dat de uitkomst maand zal moeten kloppen. Zo niet wacht ik langer :P

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:32

Ik had vooral de ervaring, zodra er één uitkomt, komen ze met zn allen tegelijk :')
Edit: het ligt ook heel erg aan hoe je de eitjes houdt! Het best kun je ze in een vochtig klein bakje (wel met ventilatie gaatjes) houden (keukenpapiertje of aarde erin en dit regelmatig met warm water even nat sproeien).

En nee echt pijn doet het niet als ze slaan, maar als je zoiets niet gewend bent schrik je wel := Het is niet dat ze je tot bloedens toe kunnen slaan ofzo. Maar vanwege de stekels kunnen ze soms wel wat in je vel blijven steken zegmaar. Maar ik schrok er vooral van _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 16:49

Ik snap dat je je rot schrikt wel. Maar zolang ze me niet kunnen vermoorden of zwaar verwonden doet het me meestal weinig. :+

Eitjes zitten sinds ze zijn overgehuisd naar van wie ik ze heb in een bakje van de chinees :Y) op keukenpapier met gaatjes. En bij mij onder de lamp overdag en op een warmte mat voor puppys s nachts. Als het papier twee uur droog is gaat er voorgewarmd sproeiwater overheen.

En meer dan wachten kunnen we niet. Als ze nu uitkomen voor het verblijf er is wordt het improviseren in een wekpot met klamboe eroverheen gespannen, of iets waar koekjes ingezeten hebben met gaatjes in de deksel :')