Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:47

Dimphyl schreef:
Hij is er!
Maar nu twijfel ik over een maat kleiner.. hoort ie zo lang te vallen??
[ [url=m/H9Awbt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QDVuZc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar, op haar borst ben ik bang dat kleiner te strak gaat zitten..

[ [url=m/dJxD8X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar staart kan overigens gewoon omhoog, de flap daarvoor zit wel op de goede hoogte..


Ik zou een maatje kleiner proberen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:31

Mizora schreef:
@Dimphyl: als de jas een maat kleiner is, gaat hij iets hoger op de hals zitten, dan dekt hij de voorkant van de schouder ook wat netter af en daar is de halsmaat kleiner, ik denk dus dat je inderdaad een maat kleiner moet hebben. Op de foto lijkt het alsof de hele strook stof na de reflecterende rand al voorbij de billen uitsteekt.


Hij steekt inderdaad zover uit.
Volgens de webshop overigens niet kleiner nemen, die denkt ook dat het dan te klein wordt op borst/schouder..

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:32

Dimphyl schreef:
Warboel schreef:
Ik heb voor m’n windhond een DG Doggear jas met teddy voering :D die is wel echt heel warm, ze heeft ‘m pas 1x aan gehad eigenlijk.
[ [url=m/Dy01V4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die Pomppa jassen zien er goed uit, maar ben bang dat Otje die niet past omdat ze zo lang en dun is. Is meestal een probleem met windhonden :=


Staat deze niet heel wijd aan de voorkant, of zit daar nog een laag onder? Zo vanaf de foto lijkt het alsof de wind daar zo onder door gaat.. en geen staart opening?

Hier ook een 'windhond' (qua vorm dan) dus ken je probleem.. zit ie qua lengte goed, is ie van voren te breed, of hangt totaal los langs dr buik door de flinke borstkas >;)


Hij is wel een beetje groot nog (op de groei gekocht, ze is nu 8 maanden dus ze is nog niet helemaal uitgegroeid) maar er zit idd een soort buik/borststuk aan dus geen inwaaiende wind :D

Vind die hierboven (die Pomppa geloof ik? Met die kleurtjes iig) zooo leuk maar die gaan ze echt niet in een passende maar hebben voor mijn lange dunne slungel met d’r kippennekkie :')

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:27

Warboel, mijne is dan wel een heel ander slag dan de jouwe (ik ben overigens wel enorm fan van de windsprites, volg je topic en een hoop op facebook :+ ) maar ik heb een kleinere besteld, dus zal je op de hoogte houden over de pomppa pasvorm bij mijn smurf

Dit is namelijk haar bouw (iets in overconditie en verschrikkelijk geschoren :+ )
Afbeelding

Dus ik hoop echt dat die maat kleiner beter is, anders ga ik toch eens kijken naar die DG jasjes.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:49

Mijn ervaring is dat de Pomppa jasjes iets naar voren trekken bij wandelen, ik zou hem daarom niet kleiner nemen. Als je hem een klein beetje naar voren trekt (ongeveer een centimeter), zit hij dan wel beter?

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:10

@silverdapple nee de Extreme overall heb ik online nog niet gevonden, maar intussen heb ik besloten het eerst te gaan proberen met een extra laagje onder de Summit parka. Anders wordt het weer te warm ben ik bang...

Zojuist een Hurtta regenjasje van +/- 10 jaar oud tevoorschijn getoverd, blijkt nog 100% waterdicht te zijn. :D Maar het scheelt misschien dat wij de jassen zelden wassen, hooguit 2x per jaar.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 06:45

Als het goed is (drukte bij de bezorgdiensten) komen er vandaag twee jassen: een Pomppa èn een Hurtta. Kan ik mooi vergelijkend warenonderzoek doen ;)
Ik zal foto's plaatsen!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 17:02

De Hurtta Expedition Parka is er!
(de Perus Pomppa nog niet...)
Omdat het vandaag sch**tweer is, meteen maar aan gedaan. Deze zal ik dus niet meer kunnen terugsturen. Heeft ze er straks misschien twee... O:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze is 55cm ruglengte. 50cm had misschien ook nog wel gekund.
Eerste indruk bij het ‘unboxen’: wat een prachtige jas! :oo De materialen voelen super aan, echt kwaliteit, werkelijk keurig afgewerkt enz. Net een skijas voor mensen.
Ik heb de beenkoorden gebruikt anders ging hij tijdens het wandelen wat scheef hangen. Onze hond heeft nog nooit een kledingstuk gedragen maar dit vond ze helemaal prima.
Het wordt ook echt snel al lekker warm onder de jas!

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:09

Die is inderdaad mooi zeg!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:23

Ik lees even mee, want ons teefje heeft een hekel aan de regen. ( houdt wel van zwemmen en moet haar weghouden bij de sloot, maar goed..........)

Ze zijn kleine bull achtige type's en kortharig. Heb eenvoudige dekjes, maar de flap gaat regelmatig los als het nat wordt, dus niet ideaal.

Ik zou ook een grotere buikflap willen. Maar niet dat de reu daar tegenaan kan plassen. Is maar een klein hondje, dus dichtbij de grond en gebeurt iets sneller.

Ze hebben een brede nek, zijn breed, maar wel klein.

En ik heb de anny X tuigjes en dat is altijd wel een beetje klooien als je een jasje of dekje op wil doen. Met halsbandje kan niet, want er is geen halsbandje die blijft zitten of ik moet ze wurgen.

Zijn broer en zus, maar zus draagt staartje in ene krul en broer meestal staart omlaag.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:05

Klijntje schreef:
Ahh ik hartje Bokt weer eens <3
Moet idd wel deze zijn geweest! Dank jullie wel! Ik ga meteen even kijken welke het meest geschikt is voor onze senior.


Bij cranenbroek in schijndel hebben ze die ook . Verschillende maten voor paar centen.

Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:08

TS, wat een lieffie is jouw hond <3

Ik heb verder niets bij te dragen over jasjes etc, maar wilde dit even zeggen!
Ik had voorheen een kruising bull terrier, mis haar nog steeds. Overigens had zij ook een jasje, maar niet zo'n mooie als ik hier voorbij zie komen. Hoop dat je hond er veel plezier van heeft.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:11

@Klijntje: Ziet er superfijn uit! Misschien net een tikkeltje lang? Zit er geen elastiek boven de staartaanzet zodat ie iets hoger komt?
Nu wil ik ook een Hurtta. :') Vind dat er zoveel mooie en kwalitatieve jassen te vinden zijn, mijn portemonnee vindt dat iets minder leuk wel!
Hier in Frankrijk mogen we eindelijk weer vrij bepalen wat we doen, hoop dus snel met Sia (& jas :') ) de Pyreneeën in te trekken!

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:48

@superpony zoek je gewoon iets simpels of moet het dik gevoerd zijn?
Ik heb een jasje van trixie, het lijkt heel dun maar (in ieder geval met een gespierde hond) is het er zo warm onder. Lopend dan. Voor een reu is die minder geschikt, althans die van mij spettert tegen de buikflap en een stukje zijkant is modderig(?) van binnen (vraag me niet hoe). De buikflap is op zich prima even af te nemen met een doekje. Of dit jasje een wasbeurt overleefd heeft qua waterdichtheid, weet ik zodra het weer koud wordt (en regent). Mijn hond heeft 't pas nodig onder 5 graden.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:51

_Christina schreef:
@superpony zoek je gewoon iets simpels of moet het dik gevoerd zijn?
Ik heb een jasje van trixie, het lijkt heel dun maar (in ieder geval met een gespierde hond) is het er zo warm onder. Lopend dan. Voor een reu is die minder geschikt, althans die van mij spettert tegen de buikflap en een stukje zijkant is modderig(?) van binnen (vraag me niet hoe). De buikflap is op zich prima even af te nemen met een doekje. Of dit jasje een wasbeurt overleefd heeft qua waterdichtheid, weet ik zodra het weer koud wordt (en regent). Mijn hond heeft 't pas nodig onder 5 graden.


Ik zou niks meer kopen, ik zou niks meer kopen, ik zou niks meer kopen....
Gaat op zoek waar die te koop is :o
Lijkt heel veel op de Bucas die ik heb. Wel super handig dat m'n prinses d'r ook 1 heeft bij m'n schoonouders, omdat die veel oppassen en ook met d'r wandelen

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:54

Ik heb niet het hele topic gelezen en weet dus niet of hij al genoemd is, maar de hondenjas van Back on Track valt ook over de kont. Mijn oudje droeg hem heel graag, door de werking met de magneten blijven ze er lekker warm onder en het is ook nog goed voor de doorbloeding.
https://www.agradi.nl/back-on-track-hon ... 8JEALw_wcB

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 18:57

Ik wou even zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de hoeveelheid mensen die functionele kleding voor hun hond gebruikt, en dat ik heel blij ben met alle nuttige behulpzame reacties in dit topic.
Echt een fijne sfeer hier! Bokt op z'n best! _/-\o_

(en ja ik ben even een emotionele dweil omdat het gewoon niet zo heel goed gaat met onze gouwe ouwe en vanwege de nieuwe covid maatregelen. Maar ik meen het wel <3 )

@Eowyn3003, ja hij is ietwat lang. Maar niet hinderlijk. Er zit geen elastiek aan de achterzijde, alleen bij de halsaanzet en kol.

@Goof, dankjewel :) Ze is ons zonnetje in huis. Ze kwam als 8,5 jarige bij ons dus was toen al een beetje senior. Geen moment spijt van <3

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:51

x_Jeanine_x schreef:
_Christina schreef:
@superpony zoek je gewoon iets simpels of moet het dik gevoerd zijn?
Ik heb een jasje van trixie, het lijkt heel dun maar (in ieder geval met een gespierde hond) is het er zo warm onder. Lopend dan. Voor een reu is die minder geschikt, althans die van mij spettert tegen de buikflap en een stukje zijkant is modderig(?) van binnen (vraag me niet hoe). De buikflap is op zich prima even af te nemen met een doekje. Of dit jasje een wasbeurt overleefd heeft qua waterdichtheid, weet ik zodra het weer koud wordt (en regent). Mijn hond heeft 't pas nodig onder 5 graden.
Ik zou niks meer kopen, ik zou niks meer kopen, ik zou niks meer kopen....
Gaat op zoek waar die te koop is :o
Lijkt heel veel op de Bucas die ik heb. Wel super handig dat m'n prinses d'r ook 1 heeft bij m'n schoonouders, omdat die veel oppassen en ook met d'r wandelen

Op zich kost ie weinig in vergelijking met andere jassen O:) ik heb 'm in Nederland bij Jumper gezien. Als je een winkel in de buurt hebt die Trixie voert, kun je altijd even vragen of ze ook vrijblijvend kunnen bestellen. :Y)

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:18

Ik heb de Toppa Pomppa besteld! Waterdicht en fitting waren doorslaggevend. Wachttijd helaas 2-3 weken dus wordt na kerst en misschien zelfs na nieuwjaar. Nou ja, we zien wel, ik ben benieuwd.

Maar toegegeven, Klijntje (en anderen die foto's hebben geplaatst van hun hond in een jas van Hurtta) als ik jouw foto's zie dan vind ik Hurtta gewoonweg zoveel mooier. :')

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:20

Ik vind het grote voordeel van Pomppa dat je geen elastieken rond de achterpoten hoeft te doen. Bij mijn teef zakte de deken scheef en dan schuurde het elastiek bij 1 poot het haar er af.
Ik gebruik nu alleen ongevoerde regenjassen omdat het langstokharen zijn (blijven lang nat), maar voor mijn teef die 10 is twijfel ik om een licht gevoerde te gaan kopen omdat ze wat last lijkt te hebben van haar rug/achterhand.

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:13

Wij gebruiken ze voor onze 3 berners. Niet voor de kou maar tegen de regen. Die vachten blijven zolang nat.....daarbij vindt onze senior van 10,5 het stiekem toch wel lekker op z'n oude, stramme spieren.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 01:13

_Christina schreef:
@superpony zoek je gewoon iets simpels of moet het dik gevoerd zijn?
Ik heb een jasje van trixie, het lijkt heel dun maar (in ieder geval met een gespierde hond) is het er zo warm onder. Lopend dan. Voor een reu is die minder geschikt, althans die van mij spettert tegen de buikflap en een stukje zijkant is modderig(?) van binnen (vraag me niet hoe). De buikflap is op zich prima even af te nemen met een doekje. Of dit jasje een wasbeurt overleefd heeft qua waterdichtheid, weet ik zodra het weer koud wordt (en regent). Mijn hond heeft 't pas nodig onder 5 graden.


Ow, die is netjes! En niet duur ook, toch? Wat kost een jasje normaal?

Hij lijkt netjes te sluiten aan de zijkant. Onze dekjes sluiten onder en dat is echt waardeloos.

In principe is het alleen voor de regen. Ons teefje vindt het gewoon echt niet leuk. Koud krijgen ze het niet snel.

Mizora

Berichten: 18103
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:08

superpony schreef:
_Christina schreef:
@superpony zoek je gewoon iets simpels of moet het dik gevoerd zijn?
Ik heb een jasje van trixie, het lijkt heel dun maar (in ieder geval met een gespierde hond) is het er zo warm onder. Lopend dan. Voor een reu is die minder geschikt, althans die van mij spettert tegen de buikflap en een stukje zijkant is modderig(?) van binnen (vraag me niet hoe). De buikflap is op zich prima even af te nemen met een doekje. Of dit jasje een wasbeurt overleefd heeft qua waterdichtheid, weet ik zodra het weer koud wordt (en regent). Mijn hond heeft 't pas nodig onder 5 graden.


Ow, die is netjes! En niet duur ook, toch? Wat kost een jasje normaal?

Hij lijkt netjes te sluiten aan de zijkant. Onze dekjes sluiten onder en dat is echt waardeloos.

In principe is het alleen voor de regen. Ons teefje vindt het gewoon echt niet leuk. Koud krijgen ze het niet snel.


Wat ik zo zie kost hij 18-25 euro afhankelijk van welke dierenwinkel, maar de meeste dierenwinkels hebben alleen nog maar de 35cm.
https://tims.nl/_1-trixie-hondenjas-bre ... auw-35-cm/

Deze heeft meerdere maten:
https://www.zoomalia.nl/dierenwinkel/tr ... 64719.html

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:34

Ts ik weet niet waar je woont maar bij van Nunen in Oirschot hebben ze echt veel jasjes /truitjes / dekjes in alle maten op voorraad! Ik word daar altijd heel hebberig, zó veel mooie spulletjes :) . Zelf heb ik de jas van Hurtta expedition voor als het regent maar bij alleen kou en geen nattigheid vind mijn hond een fleece trui fijner. Succes met je zoektocht, hopelijk vind je gauw een jasje wat je hond lekker warm houdt en hem nog vele winters er door heen sleept! Wat zouden we zonder onze trouwe viervoeters moeten in deze rare tijden :).

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 11:14

@maras, grappig ik ben daar zo'n beetje vaste klant voor paardenvoer :)
Maar we zijn inmiddels voorzien, zie een paar posts terug :)