Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3553
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:57

Leuke vergelijking! De Hurtta blijft hier gelukkig wel goed liggen :j

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 20:59

Ik ben echt super blij dat ik een jas voor onze hond heb aangeschaft :)
Ze gaat nu weer graag mee, draaft soepel en vlot naast me, staart omhoog en meer aandacht voor haar omgeving :)
Voorheen kwam het vrijwel dagelijks voor dat ze het liefst meteen buiten voor de deur een plas wilde doen en meteen rechtsomkeert terug naar binnen... En als een Bull niet wil, dan gaat ie echt in de ankers en moet je van goeden huize komen om ze toch mee te krijgen ;)
PS de Hurtta blijft beter liggen nu ik het koordje aan de voorkant wat strakker heb getrokken!
Laatst bijgewerkt door Klijntje op 22-12-20 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:00

Wat fijn zeg klijntje!

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:19

Super zeg! Alle credits voor een hondenjas!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:31

Hier toevallig van de week 3 jassen van back on track binnen gekregen. 2 gevoerde dekens en 1 maasdeken. Daar ook weer heel blij mee. :)F

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:35

Zie jij daar effect van kiwitje?

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:58

Oh en wil je daar mss foto’s van posten?

Ik heb trouwens nog een vervelend iets. Mijn italiaans windhondje is laatst aan zijn piemeltje geopereerd, er werd een tumor verwijderd. Sinds plast hij nogal ongelukkig. Zonder jas in de winter trekt hij het niet maar hij plast dus zijn truien en jasjes onder -O- . Na elke wandeling verdwijnt de jas in de hondenwasmand. Euh, iemand een tip?

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:24

Hmm dan heb je een hondendek nodig, denk ik, iets waarbij zijn borst/buik zo veel mogelijk vrij blijft?

Warboel postte hier een jas van DG Doggear, speciaal voor haar windhond. Als je op die site kijkt dan zie je wel hier en daar een jas waarbij de buik minimaal bedekt is. https://www.dgdoggear.com/en/dg-basic-jacket-5
Als de gesp ver genoeg naar voren zit dan kan dat misschien een oplossing zijn. :) Je kunt het eventueel aanvullen met een truitje: https://www.dgdoggear.com/en/dg-underwe ... m-dark-red

Mijn hondenjas heeft onderaan een split zitten, maar online kom ik nu niets vergelijkbaars tegen...

Zoeken op de term "hondendeken" levert bij mij wel meer jassen op met enkel een gesp aan de onderkant dan de term "hondenjas".

En anders zou je hem misschien kunnen leren eerst te plassen buiten voordat je hem een jas aantrekt en echt een wandeling maakt? Als hij tussendoor niet zijn poot optrekt, tenminste. :Y)

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:47

Lukasje misschien een plasband over de deken heen doen? Dat ie de plasband raakt ipv de deken?

Heb nog geen betere foto’s

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar ik merk met de gevoerde BOT jassen al wel dat de honden ze prettig lijken te vinden. Mijn oudste teef(4,5 jr) heeft net een nest gehad/gespeend. En die mist een hoop spier maar de deken lijkt haar echt te helpen.
Ze rekt ook echt goed uit na de deken. En beide meiden zijn net iets relaxter
Mijn reu heeft t eerder snel warm dus die heeft buiten passen de deken nog niet echt om gehad

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:48

Dankjewel voor het meedenken!
Ik vrees echter dat het ook met zo’n model fout gaat. Tja, het is “daar” nu een beetje misvormd door de operatie, de pipi gaat de foute richting uit. Ik ga toch eens verder kijken bij dat merk want dat ziet er voor een windhond wel super uit.
En hij markeert, anders had het zeker een goede oplossing geweest hem de jas aan te trekken nà zijn plas.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:51

Lukasje schreef:
Dankjewel voor het meedenken!
Ik vrees echter dat het ook met zo’n model fout gaat. Tja, het is “daar” nu een beetje misvormd door de operatie, de pipi gaat de foute richting uit. Ik ga toch eens verder kijken bij dat merk want dat ziet er voor een windhond wel super uit.
En hij markeert, anders had het zeker een goede oplossing geweest hem de jas aan te trekken nà zijn plas.

Dat kan je deels oplossen. Mijn reu weet dat ie aan de flex tig keer mag markeren. Aan de vaste lijn is het lopen en niet zeuren dus ook niet 300x piesen.

Maar piest ie nu echt recht richting zn buik dan?

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:51

Ow Kiwitje, die zijn mooi! Die zou de windhond heerlijk vinden zo over zijn poten heen maar zoiets hangt natuurlijk dadelijk vol.

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:53

Hij plast schuin naar boven toe

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:59

Lukasje schreef:
Hij plast schuin naar boven toe

Oh wat onhandig zeg..

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:02

Zeg dat wel!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:25


silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:26

O ja, dat wordt wel een zootje inderdaad. Misschien wil DG Doggear meedenken als je een mailtje stuurt.

Ik heb nog even verder gegoogled en ben deze jas nog tegengekomen: https://www.bol.com/nl/p/4animalz-water ... 126664397/ Alhoewel op de foto met de hond de jas meer om de borst heen lijkt te komen dan ik zou denken naar aanleiding van de voorbeeldfoto.

Verder kan ik alleen nog bedenken om de kleermaker te vragen om een jas te vermaken als je weet tot waar hij tegen zichzelf plast. Een plasband kende ik tot nu niet!

kiwiwitje ik moest bij de foto van je reu met jas aan even twee keer kijken naar de achtergrond. :')
Die jassen zien er ook prettig uit.

Klijntje schreef:
Ik ben echt super blij dat ik een jas voor onze hond heb aangeschaft :)
Ze gaat nu weer graag mee, draaft soepel en vlot naast me, staart omhoog en meer aandacht voor haar omgeving :)
Voorheen kwam het vrijwel dagelijks voor dat ze het liefst meteen buiten voor de deur een plas wilde doen en meteen rechtsomkeert terug naar binnen... En als een Bull niet wil, dan gaat ie echt in de ankers en moet je van goeden huize komen om ze toch mee te krijgen ;)
PS de Hurtta blijft beter liggen nu ik het koordje aan de voorkant wat strakker heb getrokken!

Fijn! Achteraf kijk je terug en vraag je je wellicht af hoe je nou nooit hebt gezien dat ze het koud heeft. :7
Merk je of de ene jas warmer is dan de ander of (nog) niet?

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:44

Agos silver. Das Chicka _O- _O-
Van mn reu nog geen foto gemaakt. Haha
Maar die achtergrond is wel leuk toch O:)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 23:55

Silverdapple, nee ik merk geen verschil qua warmte. Het zijn twee heel verschillende jassen qua materiaal. Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken naar de specificaties behalve, waterdicht en gevoerd.

Ik wist wel dat ze het koud had hoor, plus ziek (geweest), afgevallen... Die hond moest gewoon een jas aan :)
Voorheen ging ze altijd graag mee, hoe verder hoe liever èn ze bepaalde ook graag zelf de route. Maar ze is gewoon een beetje op aan het raken, helaas. Vandaar, lekker comfortabel houden :)

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 02:37

Lukasje schreef:
Oh en wil je daar mss foto’s van posten?

Ik heb trouwens nog een vervelend iets. Mijn italiaans windhondje is laatst aan zijn piemeltje geopereerd, er werd een tumor verwijderd. Sinds plast hij nogal ongelukkig. Zonder jas in de winter trekt hij het niet maar hij plast dus zijn truien en jasjes onder -O- . Na elke wandeling verdwijnt de jas in de hondenwasmand. Euh, iemand een tip?



Ik kan 2 opties bedenken.

1: je plakt een maandverband je dubbel over 't eind van de flap. Zal echter wat lastig zitten misschien schuren of we wrijven na paar stappen.

2 : je maakt een band, van elastisch materiaal maar onderkant waterafstotenddie je over de jas doet over de buikflap heen. Drukknopen of klittenband bovenop. Functie van de jas blijft bewaard, plas raakt de band maar trekt niet in.
Moet je wel creatief zijn of handig met stof. Daar kan ik je evt mee helpen, ik heb een goeie naaimachine gezien ik ook al wat honden jassen heb gemaakt ( ipv die band zou je ook een waterdichte of afstotend stop op de buikflap kunnen zetten.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 07:36


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:11

Lukasje schreef:
Hij plast schuin naar boven toe


Plast ie dan niet tegen zijn eigen voorbenen of koppie aan?

Kan hij nog wel veel in 1 keer uitplassen?

Ons ene jasje zat niet fijn bij de reu qua buikflap. Toen hij daar tegenaan plaste, stopte hij gewoon met plassen, dus dat wilde ik ook niet.
Heb dat toen aangepast en kon hij weer vrij plassen.

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:44

TS, hoe bevallen de jassen inmiddels, welke pak je het liefst?

Voor onze Shar Pei wil ik een regenjas aanschaffen en twijfel nu toch om voor hem een Pomppa te nemen. De Hurtta van onze andere hond past op zich prima, maar hij zou bij de voorpoten wat meer bewegingsvrijheid mogen hebben.

Alleen heeft hij wel een rechtopstaande staart en ik vraag me af of dat geen problemen oplevert bij de Pomppa?

Dit is hem, hij draagt zijn staart meestal nog hoger:

Afbeelding

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:33

Afbeelding

Hier gaat het goed.

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 17:24

Dank je Mizora! En hoe trek je de Pomppa aan? Over het hoofd en klaar?