Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:42

Mindim schreef:
SassyMoon schreef:
Ik lees graag mee. Heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zit er zelf over te denken om in de toekomst gastgezin te worden. Het lijkt mij inderdaad heel dankbaar om te doen. Hoe is het eigenlijk geregeld voor wat betreft de kosten? Betalen jullie dat zelf of wordt dat in overleg door de stichting gedaan? Er was een stichting met hondjes uit Roemenië die opvang gezinnen zocht voor oudere hondjes via FB. Daar heb ik op gereageerd en gevraagd hoe het geregeld was met de dierenarts kosten. Die waren er volgens hen niet omdat er in principe alleen gezonde honden naar NL kwamen. Daarop vroeg ik of ze dan wel met een overeenkomst werkte waarin de rechten en plichten van de stichting en het gastgezin staat. Die hadden ze niet omdat ze met een klein clubje waren en alles in goed overleg ging. Dat vind ik echter toch wat te vaag. Maar misschien zie ik teveel beren op de weg?


Ik heb voor straydogsrescue opgevangen. Voer betaalde je daar zelf, medische kosten werden gewoon betaald door de stichting. Zo heeft die van mij een extra operatie gehad waarbij restanten eierstok zijn verwijderd en de milt verwijderd. Ook werden de gebitsbehandelingen en ontwormingen betaald. Bezoek dierenarts ging altijd in overleg met de stichting.
Wen stichting kan nooit 100 procent garantie geven op gezondheid, wat een kul.

https://www.straydogsrescue.nl/


In mijn zoektocht naar een stichting waar ik gastgezin voor wilde zijn, kwam ik dit erg vaak tegen inderdaad. Dat je geacht wordt zelf voor voer te zorgen.

Vind ik eigenlijk maar een rare regel! In hun shelter moet de stichting ook het voer van de hond betalen, waarom dan in een pleeggezin niet?

Als pleeggezin steek je al erg veel tijd (en ook geld, denk aan snoepjes, kluifje) in een opvang hondje, om dan óók nog de kosten ervan te dragen, vind ik niet ok. Je doet het vrijwillig, van het adoptiebedrag zie je ook niets terug.

Ik doe het absoluut niet voor geld, maar een beetje fatsoenlijk voer voor een middenslag hond, ben je toch al snel €40 per maand kwijt. Met de extraatjes die je ongetwijfeld geeft, ben je zomaar €60 per maand kwijt.

Ik had toen dus ook een stichting opgezocht waar voer bij in zat. Daar kwam een vrijwilliger samen met de hond, een zak voer en een bench en tuigje enzo brengen.

Het hondje wat ik in de opvang had, at het voer van de stichting erg slecht, om er iets van voer in te krijgen, had ik zelf kvv gekocht. Maar ik probeerde wél de brokken ook te voeren.


Als ik nu een hond in de opvang zou nemen, dan ook alleen als er voer geleverd wordt door de stichting.

Ik heb het budget niet om voor 2 honden voer te kopen.

Anoniem

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:55

Kijk, ik vind dat dan een kleine moeite. De stichting heeft zo enorm veel kosten, dat ik graag in het voer bijdraag.
De kosten die een stichting betaald aan een particuliere opvang in Roemenie zijn ongeveer 35 euro per hond per maand. Dan zit een hond daar 24/7. Dua jouw 40 euro is dan een aanslag op het budget. Ala je kijkt wat een hondje oplevert en wat het kost, dan snap ik dat stichtingen vragen om zelf te voeren.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:55

SassyMoon schreef:
Ik lees graag mee. Heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zit er zelf over te denken om in de toekomst gastgezin te worden. Het lijkt mij inderdaad heel dankbaar om te doen. Hoe is het eigenlijk geregeld voor wat betreft de kosten? Betalen jullie dat zelf of wordt dat in overleg door de stichting gedaan? Er was een stichting met hondjes uit Roemenië die opvang gezinnen zocht voor oudere hondjes via FB. Daar heb ik op gereageerd en gevraagd hoe het geregeld was met de dierenarts kosten. Die waren er volgens hen niet omdat er in principe alleen gezonde honden naar NL kwamen. Daarop vroeg ik of ze dan wel met een overeenkomst werkte waarin de rechten en plichten van de stichting en het gastgezin staat. Die hadden ze niet omdat ze met een klein clubje waren en alles in goed overleg ging. Dat vind ik echter toch wat te vaag. Maar misschien zie ik teveel beren op de weg?

Geen beren, wel een realistische vraag.
Dierenartskosten kan je vooraf nooit weten.
Bij de stichting waarvoor wij vroeger honden opgevangen hebben kreeg je vooraf een contract waarin alles duidelijk opgelijst stond.
Dierenartskosten volledig voor de stichting. Wel vooraf overleg plegen, tenzij urgentie. Met de uitleg hoe je die kosten moest declareren (bv. officieel factuur vragen aan de DA).
Voerkosten ook voor de stichting, met een max. bedrag per kg. Wilde je duurder voer moest je het extra zelf betalen. Tenzij er redenen waren voor speciaal voer. Zo heb ik ooit een graatmagere pup aangekregen uit Griekenland. Stichting vroeg om onmiddelijk naar de DA te gaan voor volledig onderzoek en voerschema op maat. Werd allemaal netjes terugbetaald. De graatmagere pup is trouwens een prachtige hond geworden.
Voor je eraan begint vraag je best om goede afspraken. Ook of er backup voorzien is mocht de hond toch niet passen bij jouw omstandigheden, bij vakantie etc. Het voordeel van een grotere stichting is dat er altijd wel iemand is die snel een plekje kan voorzien voor noogevallen.

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:08

Mindim schreef:
Kijk, ik vind dat dan een kleine moeite. De stichting heeft zo enorm veel kosten, dat ik graag in het voer bijdraag.
De kosten die een stichting betaald aan een particuliere opvang in Roemenie zijn ongeveer 35 euro per hond per maand. Dan zit een hond daar 24/7. Dua jouw 40 euro is dan een aanslag op het budget. Ala je kijkt wat een hondje oplevert en wat het kost, dan snap ik dat stichtingen vragen om zelf te voeren.


De meeste stichtingen vragen €250 aan adoptiekosten. Daar houden ze nog iets aan over. Zal niet veel zijn, dat geloof ik direct. Maar de kosten zijn toch wel lager dan dat bedrag bij een "standaard hond"

Ze hebben vaak een eigen dierenarts/ afspraken met een lokale dierenarts wat betreft het neutraliseren, enten, chippen en paspoort aanvraag.

Het vervoer gaat per vrachtwagen of per vlucht. Kosten vlucht zijn €60 bij Transavia.

Ik snap héél goed dat er ook hondjes binnen komen die meer kosten met zich meebrengen, omdat ze iets onder de leden hebben.

Maar om dan voer kosten aan een pleeggezin te vragen, gaat mij wat ver. Desnoods doen ze een standaard bedrag of inderdaad een bedrag per kg lichaamsgewicht = hoeveelheid voer.

Genoeg om bijvoorbeeld een supermarkt huismerk brokken van te kunnen bekostigen. Wil je al pleegopvang andere brokken? Dan zelf geld bijleggen. Dat is helemaal prima!

Maar om gewoon te zeggen: hier heb je een hondje, alle kosten voor voer en dergelijke zijn voor jouw, maar komt er een adoptant, dan gaat hondje weer weg.. En jij blijft met de kosten achter.....

Sorry. Komt waarschijnlijk ook omdat ik het niet heel breed heb financieel. Dan de kosten van voer moeten dragen, is voor mij een rede om niet meer op te vangen.

Heb natuurlijk ook een eigen hond en ik wil niet dat die moet lijden als ik kosten ga hebben voor een opvang hondje.

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:30

Dit gaat nu over voerkosten,maar SassyMoon vroeg wie de dierenartskosten gaat betalen van een tijdelijke opvanghond.Dat lijkt me nog veel belangrijker aangezien die onvoorspelbaar zijn en vreselijk uit de hand kunnen gaan lopen.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 12:32

De stichting heeft alles voor de hond, zoals voer en een bench en andere zaken. Als er een dierenarts nodig is dan neem je contact op, hun hebben een eigen dierenarts. Voer heb ik zelf, ik vraag proefpakketten aan dat is goedkoper.

Ik wil geen bench ik heb een oud dekbed dat doe ik in een hoes en dan vouw ik het op.De hoeken daar bind ik touw om heen zo dat het goed op elkaar blijft.

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:38

anjali schreef:
Dit gaat nu over voerkosten,maar SassyMoon vroeg wie de dierenartskosten gaat betalen van een tijdelijke opvanghond.Dat lijkt me nog veel belangrijker aangezien die onvoorspelbaar zijn en vreselijk uit de hand kunnen gaan lopen.


De meeste stichtingen betalen de dierenarts kosten, vaak na overleg.

Een stichting waarbij de dierenarts kosten voor rekening gaan zijn van het pleeggezin, gaat weinig pleeggezinnen krijgen vermoed ik.

Ik denk dat bijna niemand zo "stom" gaat zijn, de dierenarts kosten te gaan betalen voor een tijdelijk opvanghondje.

Met een beetje pech, loopt dat aardig uit de klauwen....

De buitenlandse hondjes zijn helaas vaak niet de allergezondste

Snippergroen

Berichten: 6687
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:39

Even uit nieuwsgierigheid. Ik zie om me heen vaak dat er hondjes uit Roemenië worden gehaald. Is dat dan omdat daar veel straathonden zijn die ze een nieuw huis willen geven? En voert Roemenïe dan ook een actief beleid om de hoeveelheid straathonden te verminderen of is het 'dweilen met de kraan open'? :)

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:51

Negerzoen schreef:
Even uit nieuwsgierigheid. Ik zie om me heen vaak dat er hondjes uit Roemenië worden gehaald. Is dat dan omdat daar veel straathonden zijn die ze een nieuw huis willen geven? En voert Roemenïe dan ook een actief beleid om de hoeveelheid straathonden te verminderen of is het 'dweilen met de kraan open'? :)


Zover ik weet, zijn zwerfhonden een groot probleem in Roemenië. Juist omdat er maar héél weinig geneutraliseerd wordt.

Het is inderdaad dweilen met de kraan open.

Het idee achter het opvangen van de honden Daar (en elders op de wereld) is natuurlijk om de wereld van die éne hond te verbeteren. Iedere hond die een warme mand vind, is er natuurlijk één!

Wat ook meespeelt, is dat de vraag naar honden in Nederland, groter is als het aanbod van goed doordachte nesten pups die in Nederland gefokt worden.

In dat gat zitten nu de broodfok én de buitenland hondjes. Om maar aan de vraag te kunnen voldoen.

Roemenië is natuurlijk niet het enige land dat kampt met zwerfhonden, Spanje en Portugal hebben er ook last van. Komt ook door de mentaliteit van de mensen daar. Die behandelen honden (en andere dieren) alsof ze een paar schoenen zijn bijvoorbeeld. Na een tijdje is de lol eraf en dump je de hond op straat. Vaak krijgen ze een pup, maar vanaf dat de pup begint uit te groeien naar hond en in de puberteit beland, worden ze op straat gezet want dan zijn ze niet schattig meer.

En een intacte jonge hond... gaat zich voortplanten, op straat òf bij de mensen thuis.. en voila... op deze manier worden er ontzettend veel pups geboren, die vaak weer gedumpt worden op straat.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 07-12-20 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

SassyMoon
Berichten: 294
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:53

anjali schreef:
Dit gaat nu over voerkosten,maar SassyMoon vroeg wie de dierenartskosten gaat betalen van een tijdelijke opvanghond.Dat lijkt me nog veel belangrijker aangezien die onvoorspelbaar zijn en vreselijk uit de hand kunnen gaan lopen.


Klopt anjali, maar ik vind het nu toch ook interessant om over de overige kosten/ afspraken te lezen.

Princesj

Berichten: 4550
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:54

Wij zijn nu 2 jaar opvang gezin voor zowel Roemeense als Nederlandse honden. Inmiddels zit nummer 16 bij ons in huis. Voor Roemeense honden regelen wij alles zelf, na overleg mogen ze wel mee naar onze eigen dierenarts (daar hebben wij ook een regeling mee), voor Nederlandse honden is een vergoeding in voer etc, of krijgen wij alles mee.

Negerzoen, in Roemenie geldt een registratieplicht voor honden. Echter wordt hier niet op gehandhaafd, waardoor veel honden zonder eigenaar op straat wonen. De stichting waar wij opvang voor zijn (Hondenbrokkenmakers) heeft als doelstelling het minderen van de straathonden door middel van sterilisatiecampagnes en educatie voor de bewoners van deze omgeving, zodat zij leren op een correcte manier met hun dier om te gaan (voeding, medische zorg etc). Mocht het toch mis zijn gegaan zijn de eigenaren ook welkom om om hulp te vragen, of de pups anoniem op een veilige plek op de farm achter te laten.

De mensen weten niet beter, maar inmiddels werkt de mond op mond reclame komen er steeds meer eigenaren om hulp vragen of hun dier steriliseren.

SassyMoon
Berichten: 294
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:03

marleen_usar schreef:
De stichting heeft alles voor de hond, zoals voer en een bench en andere zaken. Als er een dierenarts nodig is dan neem je contact op, hun hebben een eigen dierenarts. Voer heb ik zelf, ik vraag proefpakketten aan dat is goedkoper.

Ik wil geen bench ik heb een oud dekbed dat doe ik in een hoes en dan vouw ik het op.De hoeken daar bind ik touw om heen zo dat het goed op elkaar blijft.


Dat klinkt niet slecht, heb je wel afspraken op papier met deze stichting? Kan de hond wel terug/ ergens anders heen als het echt niet gaat? Heb je al meerder (oudere) honden opgevangen voor deze stichting? Een oudje opvangen spreekt mij op dit moment het meeste aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:08

mvdende schreef:
Mindim schreef:
Kijk, ik vind dat dan een kleine moeite. De stichting heeft zo enorm veel kosten, dat ik graag in het voer bijdraag.
De kosten die een stichting betaald aan een particuliere opvang in Roemenie zijn ongeveer 35 euro per hond per maand. Dan zit een hond daar 24/7. Dua jouw 40 euro is dan een aanslag op het budget. Ala je kijkt wat een hondje oplevert en wat het kost, dan snap ik dat stichtingen vragen om zelf te voeren.


De meeste stichtingen vragen €250 aan adoptiekosten. Daar houden ze nog iets aan over. Zal niet veel zijn, dat geloof ik direct. Maar de kosten zijn toch wel lager dan dat bedrag bij een "standaard hond"

Ze hebben vaak een eigen dierenarts/ afspraken met een lokale dierenarts wat betreft het neutraliseren, enten, chippen en paspoort aanvraag.

Het vervoer gaat per vrachtwagen of per vlucht. Kosten vlucht zijn €60 bij Transavia.

Ik snap héél goed dat er ook hondjes binnen komen die meer kosten met zich meebrengen, omdat ze iets onder de leden hebben.

Maar om dan voer kosten aan een pleeggezin te vragen, gaat mij wat ver. Desnoods doen ze een standaard bedrag of inderdaad een bedrag per kg lichaamsgewicht = hoeveelheid voer.

Genoeg om bijvoorbeeld een supermarkt huismerk brokken van te kunnen bekostigen. Wil je al pleegopvang andere brokken? Dan zelf geld bijleggen. Dat is helemaal prima!

Maar om gewoon te zeggen: hier heb je een hondje, alle kosten voor voer en dergelijke zijn voor jouw, maar komt er een adoptant, dan gaat hondje weer weg.. En jij blijft met de kosten achter.....

Sorry. Komt waarschijnlijk ook omdat ik het niet heel breed heb financieel. Dan de kosten van voer moeten dragen, is voor mij een rede om niet meer op te vangen.

Heb natuurlijk ook een eigen hond en ik wil niet dat die moet lijden als ik kosten ga hebben voor een opvang hondje.


Denk dat je dan een verkeerd beeld hebt hoor.

SassyMoon
Berichten: 294
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:17

@Princesj betekend dat jullie alles zelf regelen voor de Roemenen dat jullie ook de kosten zelf dragen? Ik heb op FB van Hondenbrokkenmakers gekeken, jee wat een leuke honden staan daar op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:24

Negerzoen schreef:
Even uit nieuwsgierigheid. Ik zie om me heen vaak dat er hondjes uit Roemenië worden gehaald. Is dat dan omdat daar veel straathonden zijn die ze een nieuw huis willen geven? En voert Roemenïe dan ook een actief beleid om de hoeveelheid straathonden te verminderen of is het 'dweilen met de kraan open'? :)

In Roemenie vangt men de honden en dan gaan ze in het gemeenteasiel. Daar zijn de omstandigheden erbarmelijk. Vaak zitten ze met te veel honden in een buitenkennel zonder beschutting, in weer in wind en vaak zonder eten.
In de kennel geld de recht van de sterksten, het schaarse voer dat eens gegeven wordt komt bij dezelfde honden. De mindere in rang verhongert of wat ook nog wel eens gebeurd is dat ze verscheurd worden, ze sterven iig op een gruwelijke manier.
Andere honden worden enkel in het donker gehouden, zelfs de pups of hun leven lang aan een korte ketting of in een benchachtig hokje. Er zijn ook kennels waar ze honden in stoppen, de deur dicht doen en niet weer naar omkijken, de honden sterven dan een gruwelijke dood en eenmaal dood liggen ze tussen de rest. Of je hebt de dodingsstation, waar ze soms levend worden verbrand, hup veel honden in een kennel benzine er op en de fik er in. Lekker goedkoop. Pups worden met regelmaat als voetbal voor de jeugd gebruikt.
En wonderwel komen er soms nog hondjes ongeschonden uit. Maar het is allemaal een afgrijselijke toestand.

De stichting waar ik het over heb, kiest honden uit het asiel en plaatst deze in een particuliere opvang. Voor nederlandse begrippen nog steeds een erbarmelijke toestand, maar goed, geen agressie meer en veel meer ruimte. Dat kost een per maand en hondjes zitten daar soms 2 tot 3 maanden. Ze worden gevaccineerd aldaar en geneutraliseerd, gewoon bij de lokale dierenarts. Zieke honden of gewonde honden krijgen daar ook al medische hulp. Ze komen met particulier transport aldaar naar nederland, meestal in een grote bus. In nederland wordt de registratie bij het NDG ook voor je geregeld en betaald. De jonge gezonde honden gaan voor een hoger tarief weg. De honden met een rugzakje of wat hogere leeftijd gaan soms voor 125 weg. Dus als je het over de gehele linie trekt blijft er niets over. Heb je eens meevallers door donateurs dan worden er sterilisatieacties gedaan en wordt er voer aangekocht voor het gemeenteasiel waar de honden vandaan komen.
Ander geld gaat op aan plots zieke honden al hier.

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:38

Een vriendin van mij heeft dit tijdelijk gedaan. Maar die had wel heftige gevallen hoor. Honden die niet zindelijk werden, eentje die gewoon niet leerde. Nog eentje met een ernstige ziekte. Een hele bange hond die gewoon niet minder bang werd, wat ze ook deed. Ze is ermee gestopt omdat ze de honden niet herplaatst kreeg en ze konden ook nergens anders terecht. Dat was echt een gedoe. Ook wat onenigheid met de stichting gehad daardoor. Kosten die niet direct werden vergoed etc.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 13:39

Ik heb papieren ondertekend en lukt het niet dan kan hij terug, maar dat doe ik nooit. Ik Heb al eerder opgevangen voor hun, het vriest dat het kraakt dus wilden ze de oudjes snel weg hebben. De oudste is bijna 18,die kwam ook.

Jack die wij nu hebben heeft 8 jaar in het asiel gezeten, hij kent mensen maar verder is ze niks geleerd.

Lindsey_99
Berichten: 2496
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:06

30 jaar geleden onze herder uit het asiel gehaald. Toen was de problematiek nog niet zo dat ze uit het buitenland kwamen. Ze was volgens het asiel een probleemhond (had kinderen gebeten) maar dat was achteraf niet haar schuld. Ruim 12 jaar gehad, en een schat van een hond, ook toen onze kinderen kwamen. Onze oudste hond is nu 15, en zodra zij er niet meer is overwegen we een oudere opvanger. Dus wie weet zoek ik dit topic dan weer op. Pups wil ik niet meer. We hebben al veel honden opgevangen tijdens vakanties van de eigenaren, en dat beviel eigenlijk prima.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 14:21

Wat doen jullie als een hond niet "durft" te plassen en te poepen buiten. Ik ga iedere 2 uur naar buiten en ik laat hem uitgebreid snuffelen. Het heeft tijd nodig maar kan ik het iets versnellen?

SassyMoon
Berichten: 294
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:40

Earth schreef:
Een vriendin van mij heeft dit tijdelijk gedaan. Maar die had wel heftige gevallen hoor. Honden die niet zindelijk werden, eentje die gewoon niet leerde. Nog eentje met een ernstige ziekte. Een hele bange hond die gewoon niet minder bang werd, wat ze ook deed. Ze is ermee gestopt omdat ze de honden niet herplaatst kreeg en ze konden ook nergens anders terecht. Dat was echt een gedoe. Ook wat onenigheid met de stichting gehad daardoor. Kosten die niet direct werden vergoed etc.


Earth, weet je ook om welke stichting dit ging? Bestaat deze nog? Mag ook per PB

SassyMoon
Berichten: 294
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:51

marleen_usar schreef:
Wat doen jullie als een hond niet "durft" te plassen en te poepen buiten. Ik ga iedere 2 uur naar buiten en ik laat hem uitgebreid snuffelen. Het heeft tijd nodig maar kan ik het iets versnellen?


Begeleid de stichting waar hij vandaan komt je daar niet in?

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 14:53

Ja dat doen ze,maar niet alles werkt altijd. Komt goed maar het duurt gewoon even.

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:34

mvdende schreef:
anjali schreef:
Dit gaat nu over voerkosten,maar SassyMoon vroeg wie de dierenartskosten gaat betalen van een tijdelijke opvanghond.Dat lijkt me nog veel belangrijker aangezien die onvoorspelbaar zijn en vreselijk uit de hand kunnen gaan lopen.


De meeste stichtingen betalen de dierenarts kosten, vaak na overleg.

Een stichting waarbij de dierenarts kosten voor rekening gaan zijn van het pleeggezin, gaat weinig pleeggezinnen krijgen vermoed ik.

Ik denk dat bijna niemand zo "stom" gaat zijn, de dierenarts kosten te gaan betalen voor een tijdelijk opvanghondje.

Met een beetje pech, loopt dat aardig uit de klauwen....

De buitenlandse hondjes zijn helaas vaak niet de allergezondste

Maar als je een opvanghondje hebt en hij\zij wordt ziek wat veel gaat kosten,dan kun je hem toch niet medische zorg onthouden omdat de stichting niet zou willen betalen.Vandaar denk ik dat je dat vantevoren heel goed moet afspreken.

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 15:48

anjali schreef:
mvdende schreef:


De meeste stichtingen betalen de dierenarts kosten, vaak na overleg.

Een stichting waarbij de dierenarts kosten voor rekening gaan zijn van het pleeggezin, gaat weinig pleeggezinnen krijgen vermoed ik.

Ik denk dat bijna niemand zo "stom" gaat zijn, de dierenarts kosten te gaan betalen voor een tijdelijk opvanghondje.

Met een beetje pech, loopt dat aardig uit de klauwen....

De buitenlandse hondjes zijn helaas vaak niet de allergezondste

Maar als je een opvanghondje hebt en hij\zij wordt ziek wat veel gaat kosten,dan kun je hem toch niet medische zorg onthouden omdat de stichting niet zou willen betalen.Vandaar denk ik dat je dat vantevoren heel goed moet afspreken.


Ik zou dus nooit een hondje opvangen voor een stichting die de dierenarts kosten niet wil betalen.

Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen: dat niemand zo stom gaat zijn met een stichting in zee te gaan die geen dierenarts kosten betalen.

In mijn geval had ik de contact persoon opgebeld en uitgelegd wat er aan de hand zou zijn en dat diegene (de stichting) òf de rekening kan betalen óf ik het hondje direct terug geef aan de stichting.

Ik heb voor mijn eigen hond een verzekering afgesloten, juist omdat ik niet ff €1000 in één keer kan betalen.

En dat is voor mijn eigen hond.

Voor een hondje wat hier in de pleeg zou komen, nee sorry daar ga ik niet €100-€1000 aan uitgeven, met zodra het hondje beter is en een forever home heeft gevonden een "dank je wel voor de zorgen" en verder niets.

Ik zie pleegopvang dan ook echt al als "donatie" op zich aan de stichting. Ik doneer mijn tijd en energie én natuurlijk wat geld dat gebruikt wordt voor snackjes en botjes enzo. En natuurlijk de liefde en een warm veilig thuis.

Ik wil ook best af en toe wat geld doneren, maar dat gaat dan om €5-€10 en niet over een dierenarts rekening van €20-€2000. Als ik dat geld zou willen "doneren" aan een hondje, dan had ik hem zelf wel geadopteerd.

Maar ik heb de financiële mogelijkheid niet voor een 2e hond. Voornamelijk vanwege de kosten van voer en de dierenarts.

Dan ga ik die kosten niet alsnog kwijt zijn aan steeds weer een nieuw opvangertje. Want het blijft dan niet bij één keer de dierenarts kosten voor één hondje, maar natuurlijk iedere keer voor elk hondje opnieuw als je pech hebt.

Princesj

Berichten: 4550
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 16:12

SassyMoon schreef:
@Princesj betekend dat jullie alles zelf regelen voor de Roemenen dat jullie ook de kosten zelf dragen? Ik heb op FB van Hondenbrokkenmakers gekeken, jee wat een leuke honden staan daar op!


Wij dragen kosten voor de voeding van de honden. Ze komen op Schiphol aan met een passend veiligheidstuig en een tracker hebben wij in bruikleen. Ons huishouden is ingericht op 2 honden, dus alles hebben wij minimaal dubbel :') Dierenarts behandeling is zelden nodig gelukkig (wij hebben wel een pechvogel gehad die helaas een operatie moest, maar dat is gelukkig uitzonderlijk), dat wordt uiteraard als je dat in overleg doet vergoed.

En ja, de hondjes zijn heel leuk <3 <3