Windhonden liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SassyMoon
Berichten: 288
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:34

Heeft iemand de docu "dierbaren" vorige week gezien? Ging over het asiel in Amsterdam DOA. Daarin was een Barzoi (geen asielhond denk ik) te zien in een aquatrainer. Zo mooi hoe elegant die door het water draafde! <3

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:05

@Tempura - ik ken een aantal greyhound fokkers, zowel van show- als renlijnen. Waar gaat je voorkeur naar uit? Wij hebben zelf op de lijst gestaan bij een fijne fokker uit Frankrijk, uiteindelijk toch voor een whippet gegaan van Nederlandsche bodem en de dracht van de greyhound teef gevolgd via Facebook.. uiteindelijk is daar helaas ook maar 1 (prachtig) teefje uitgekomen en die heeft de fokker zelf besloten aan te houden. Eind goed, al goed dus. :-)

Als je wil kan je me een PB’tje sturen, dan geef ik je een aantal namen door!

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 22:14

Otje heeft gisteren kennis gemaakt met bevroren gras! En dat vond ze maar raar haha. Ze wilde er eerst niet op, en toen ineens moést ze zoomies doen _O-
Afbeelding

En gisteren waren we bij m’n schoonouders eten, mevrouw weet wel dat ze dan niet mag bedelen maar ze moest toch echt stiekem even alles scherp in de gaten houden :')

Afbeelding

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:48

Kesh mijn saluki bedelt nooit, heel prettig zou je denken maar hij steelt echt als de raven, vreselijk. We moeten er altijd aan denken dat als wij naar buiten gaan we hem opsluiten in de woonkamer dat ie niet in de keuken kan komen, haakje op de deur want anders maakt ie die ook nog gewoon open ondanks omhooggezette deurklink _-:( .
Vandaag weer een kort onachtzaam moment, en in een paar minuten tijd had hij de twee eerste eieren van mijn cream legbar kippen buitgemaakt (zo leuk, blauwe eieren, was er helemaal blij mee) en een vol bakje gedroogde pruimen. Beiden van het aanrecht, en de eieren dus rauw en met schil en al. Echt onvoorstelbaar is ie. Maar bedelen? Nee echt nooit 8)7

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:57

Die van ons gaat schooien, maar laat zich ook goed weg sturen. Stelen doet ze niet, we hebben wel eens (nou ja meer dan eens) een bord met vlees laten afkoelen op het aanrecht en daar blijft ze vanaf, ook als we er niet zijn. Zelfde geldt voor open koektrommel op de salon tafel, snoep op de bank enz. Mijn vriend is na zijn avonddienst wel eens wat vergeten op te ruimen en de volgende ochtend vond ik d'r slapend op een mars.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:51

Pippa is ook een rat. Die is laatst van de bank op de boekenkast gesprongen om het kattenvoer op te eten.. en alles wat we laten staan is ook niet veilig. Schooien kan ze ook als de beste.

Pip heeft epilepsie en sinds ze daar medicijnen voor heeft, is het schooien en jatten wel een stuk erger geworden. De bijwerking is dat ze echt onverzadigbaar is.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:23

Mijn ouders hebben onze hond leren bedelen helaas, en geleerd om eten van de tafel te pakken _-:(
Bij ons doet ze het bijna nooit. Eten kan ik ook gewoon laten staan, daar blijft ze vanaf. Alleen als het écht lekker is, kaas bijvoorbeeld, en het staat op ooghoogte op de salontafel, dan wil ze nog wel eens wat pikken.
Maar fruit, dat staat dag en nacht op de salontafel.. Koekjes kan ik ook laten staan.. brood, geen probleem..

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 20:50

Otje bedelt soms wel een beetje, maar ze is niet echt opdringerig. Niet springen ofzo, ze gaat dan heel netjes zitten en heel schattig kijken :+
Ze heeft eigenlijk nog nooit eten gepikt, ze likt heel soms wel eens stiekempjes aan de tafel of een bordje dat er staat haha. Ik ruim voor de zekerheid wel altijd de salontafel op als ze eventjes alleen is.

In het begin deden we haar tijdens het eten in de bench, nu gaat het het beste als ze naast mij op de bank ligt. Ze gaat dan gewoon slapen of “tv kijken”. Laatst hadden we sushi besteld en dat stond allemaal op de salon tafel maar daar gaf ze niks om terwijl ze rauwe vis wel heel erg lekker vindt. Dat vond ik echt heel goed van d’r! Toen wij helemaal klaar waren met eten heeft ze dan ook 2 stukjes sashimi in d’r voerbakje gehad :))

Voor haar 8 maanden ben ik heel tevreden hoe ze het doet iig! :) ze is bijvoorbeeld ook heel voorzichtig met de kerstboom en we kunnen ook prima dingen op tafel laten staan. Tassen op de grond ofzo is ook geen probleem, daar houdt ze die enorme neus ook wel uit.
Bij mn moeder bedelt ze wel, zodra de koelkast daar open gaat komt ze aan geracet want ze krijgt als ze daar is altijd een blokje kaas van mn moeder en mevrouw wist heel snel waar de kaas ligt _O-

Hoe vinden jullie honden het weer nu?
Otje wilde vanochtend dus niet naar buiten omdat ze het zo koud had... mn vriend wilde d’r om 06:30 uitlaten, ze zat helemaal te bibberen en wilde niet lopen. Hij heeft d’r toen weer binnen onder de dekens gelegd en ik heb d’r later uitgelaten maar toen toch maar d’r jas aangedaan.
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 21:08

Toby bedelt vooral bij mijn ouders. Zo duikt hij ook alleen de vaatwasser in als mijn moeder in de buurt is en anders niet. Eten pikken, tjah... Hij is een subtiele dief :+ als er bijv een bakje chips op tafel staat, en ik ben niet in de buurt, dan pikt hij stiekem één chipje. Of als ik cappuccino op de eettafel heb, de stoel niet aanschuif en even naar boven loop, dan pikt hij het melkschuim. Altijd subtiel, dat wel. Een hele bak naar binnen schuiven in drie tellen, zoals de beagle van mijn tante deed, dát doet hij niet. Maar pikken doet hij wel degelijk ~~}>

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 21:09

Oh, misschien doet Otje dat ook wel en heb ik het gewoon niet door _O-

Ze kan best wel een sneaky boefje zijn. Mn vader vindt het niet fijn als ze hem in zn gezicht likt, want hij heeft een tumor in zijn slokdarm die behandelt is met chemo dus dat is allemaal nogal gevoelig (huid verbrandt van de bestraling). Dat weet ze. Dus legt ze heel lief d’r hoofd op z’n schouder, zodat ze vanuit d’r mondhoek stiekem toch een beetje aan zn oor kan likken _O-

En wat ze wel steelt zijn scrunchies, van die stoffen haar elastiekjes. Dat doet ze ook heel sneaky. Weet soms echt niet waar ze ze vandaan haalt als ze er weer met een langs komt paraderen :')

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 22:36

Onze grey weet bij wie die moet bedelen... :+

Bij mij, mijn ouders en vreemden niet. Bij mijn vriend en schoonouders wel... Dan nog bedelt hij niet op een vervelende manier en kan je hem heel makkelijk uit de 'bedel modus' halen. Vaak gaat hij heel netjes zitten en je aanstaren met een blij koppetje, alsof hij al weet datie t krijgt en jij daarop dus geen nee meer kan zeggen :j Hij lust ook echt bijna niks eigenlijk. Wol alleen vlees of vis! Zelfs hondenkoekjes en brokjes zijn voor hem niet zo interessant.

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:20

Haha, boeven hier allemaal! ~~}> Nacho steelt geen eten, maar... wel de meest willekeurige spullen. Favoriet: stofdoekjes, sokken, karton, opgebrande waxinelichtjes. Rent hij keihard mee naar zijn mand (je hoort alleen al aan z’n loopje dat hij iets gejat heeft :') ), en gaat er vervolgens blij naast liggen. Soms probeert hij het ook in zijn mand te “begraven”.

Echt dit:
Afbeelding

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 10:52

Gefeliciteerd met je verjaardag Moondust :D Y)(^)

Haha zo herkenbaar dat je dat loopje herkend! Toen we Otje net hadden pakte ze ook altijd sokken. Vooral knoedels sokken uit de sokkenla waren favoriet! Ons huiselfje <3
Inmiddels doet ze dat niet meer, alleen scrunchies (en soms lege wc rolletjes om te verscheuren maar ze weet heel goed dat ze dat niet mag; dat doet de dan ook alleen bij mn ouders en de buurvrouw _O- ).

Dat plaatje is zo accuraat! Ik trof Otje d’r mand gisteren zo aan:
Afbeelding
Met d’r schatten erin {:}

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:20

Jaaa dat is inderdaad zoooo herkenbaar! Betsy hamstert echt alles: speeltjes, sokken, vieze onderbroeken uit de wasmand... erg leuk als er ineens visite is

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:43

Eloy jat als raven xD vooral eten..
dus dat hebben we wel geleerd om goed op te ruimen en deuren te sluiten.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:52

Zijn er saluki fokkers in Nederland? Via Google heb ik wel wat gevonden, maar die websites zijn allemaal verouderd. Dus ik weet niet of die nog fokken?

Moondust

Berichten: 261
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:18

Warboel schreef:
Gefeliciteerd met je verjaardag Moondust :D Y)(^)


Aah dankjewel nog!
Je weet dat je echt een hondengekkie bent als je direct bedenkt wat voor whippetspulletjes je kunt gaan kopen van je verjaardagsgeld. :)
We willen komend jaar een meerdaagse hike gaan maken en Nacho meenemen. Heeft iemand hier ervaring met een goede hondenrugzak voor windhondenlijven?
Ik vraag me bijvoorbeeld af of deze goed is:

https://www.actievehonden.com/p/tuigen- ... 1lEALw_wcB

Die is op vijf punten te verstellen, maar ziet er wel behoorlijk groot uit voor een slanke hond.

Warboel schreef:
Haha zo herkenbaar dat je dat loopje herkend! Toen we Otje net hadden pakte ze ook altijd sokken. Vooral knoedels sokken uit de sokkenla waren favoriet! Ons huiselfje <3
Inmiddels doet ze dat niet meer, alleen scrunchies (en soms lege wc rolletjes om te verscheuren maar ze weet heel goed dat ze dat niet mag; dat doet de dan ook alleen bij mn ouders en de buurvrouw _O- ).

Dat plaatje is zo accuraat! Ik trof Otje d’r mand gisteren zo aan:
[ [url=m/9q65sF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met d’r schatten erin {:}


Ooh ja lege wc rollen en keukenrollen! Nacho
heeft dat een keer of drie mogen verscheuren, en nu komt hij nog steeds aanrennen als hij hoort dat we de lege rol verwisselen.
Die verzameling schatten van Otje! _O-

Mloui schreef:
Jaaa dat is inderdaad zoooo herkenbaar! Betsy hamstert echt alles: speeltjes, sokken, vieze onderbroeken uit de wasmand... erg leuk als er ineens visite is


Haha met visite is dat inderdaad minder handig! _O-
Zo grappig dat ze allemaal hamsteren. Nacho doet het zelfs met stokken buiten. Als hij er al één heeft en hij ziet nog een mooi exemplaar liggen, moet en zal hij ze allebei meeslepen. Hij is al eens met drie stokken in z’n bek komen aanrennen. Toch handig zo’n lange bek. :')

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:54

@moondust: in heb een paar keer een meerdaagse hike gedaan met de honden, maar kies er bewust voor om ze geen tas te laten dragen. Je kunt ze eigenlijk heel weinig belasten, en dan geniet ik er meer van om ze gewoon vrij te laten lopen.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 15:45

@Moondust het baasje van Otje d’r vader heeft die Ruffwear voor hun hikes, volgens mij bevalt hij haar heel goed. Op insta is ze @thedutchsighthound, denk dat ze er prima voor open staan wat vragen te beantwoorden erover :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:48

Ik heb er eentje van Easydog of zoiets dacht ik. Ik gebruik em niet heel vaak, maar hij zit wel mooi nadat ik em wat heb aangepast.

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:44

@Moondust

Windhonden kunnen heel slecht omgaan met extra gewicht. Zo'n rugzak zal ik dus niet volproppen maar meer gewoon voor de 'leuk' wat kleine dingetjes in doen.

Ruffwear is een heel goed merk en veel windhonden eigenaren zijn erover te spreken :) Alles zit als gegoten en het materiaal is stevig en flexibel op de juiste plekken. Het verschuift ook echt niet!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:58

Ik had er ook nooit veel gewicht in zitten, maar wel een inklapbaar siliconen voerbakje, wat snoepjes, poepzakjes en een handdoekje.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:45

Ik ben met Eloy een paar daagjes weg maar merk nu ineens nog harder dat hij wel heel oud word :(
Normaal ben ik niet hele dagen met hem samen omdat hij bij mn moeder woont.

Hij loopt steeds slechter. Trilt enorm met zijn achterpoot spieren en overdag slaapt die veel en heel diep om in de avond en voornacht dan onrustig te zijn.. wat zich uit door hijgen en rondlopen..

Wel confronterend:(

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:33

@eloya nooit leuk om ze ouder te zien worden :(:)
Lekker genieten toch maar van het feit dat hij er wél nog is, genoeg honden (en mensen) die helemaal niet oud mogen worden...

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:37

Wat vervelend dat hij zo oud wordt :(

Bij ons jat ze geen eten want ze eet al nauwelijks. Als je schoenen kwijtbent kan je het beste bij Charley zoeken. Ook eet ze van die botjes pas op als ze aan iedereen heeft laten zien dat ze een botje heeft _O-

Laatst nam ik haar mee naar een losloopgebied en toen ik haar thuisbracht was mijn moeder nog niet thuis. Kreeg ik later een appje dat ze haar jas en tuigje random ergens had neergelegd zodat mijn moeder kon vragen: waar is je tuigje dan en waar ben je vandaag geweest. Helemaal kwispelen en seinen naar haar nog vieze poten _O-