Waar laten jullie de honden plassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:09

Huh tegen gevels, maar wel drie meter van een deur?
Je laat je hond toch niet tegen een gebouw aan plassen :+

Mijn hond mag niets denk ik haha. Gemeentebosjes en algemeen groen is prima. Mijn eigen dikke haag ook. Maat zeker niet tegen andermans eigendom.
Of dat nou groen is of gebouw :)

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:12

Mijn uitlaathondje plast meestal tegen bomen die op gemeenteveldjes staan... Verder op molshopen etc. in de uitrengebieden!

wyoming

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:14

Mijn hond mag alleen op aangewezen honden uitlaat plekken haar behoeftes doen.
Nou heb ik die mogelijkheid ook op een passen lopen.

Maar tegen een gemeente boom plassen of in de gemeente bosjes als er niet direct een plek is om te plassen kan ik nog inkomen. Maar tegen gevels of hagen van mensen nee, dat vind ik niet kunnen.

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:22

Ik wist oprecht niet dat er mensen zijn die het oké vinden dat er tegen een gevel van een gebouw of iemand zijn haag wordt geplast :wow:

Die van mij mogen op een grasstrookje hun plasje/poepje doen maar dan ook alleen op grasstroken die niet voor woningen liggen. Verder in het bos of wandelgebieden uiteraard.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:23

In de berm of op t gras en tegen de (lantaarn) palen die daar staan
Maar niet tegen voortuinen of heggetjes en hekjes van anderen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:27

Ik heb een teefje en die plast nergens tegen aan.

Voornamelijk doet ze het thuis in de tuin op het kunstgras of op split. Bij m'n schoonouders op het gras in de achtertuin.

Als we wandelen ruim ik altijd de poep op en plassen doet ze vaak op gras of op een bospad op.
Ze mag van mij niet eens snuffelen in andermans voortuinen!

LWDaisy

Berichten: 4785
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:44

Gevels, daar zou ik niet blij mee zijn.
Mijn haag vind ik niet erg. Die is een meter dik, dus daar heb ik geen last van. Mijn voortuin zou ik niet blij van worden. Autobanden vind ik helemaal gruwelijk.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:37

Alleen tegen bosjes/grasveldjes op gemeentegrond. En dan bv bij mijn ouders pas als we buiten het dorp zijn. (Behalve een snelle plas in het gras op het pleintje voor de deur, maar voor de rest moeten ze maar even wachten). Bij mij moeten ze wachten totdat we de straat uit zijn. Dan loop je een gebied in met meerdere sportclubs.

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 19:52

Simbaa schreef:
Huh tegen gevels, maar wel drie meter van een deur?
Je laat je hond toch niet tegen een gebouw aan plassen :+


Nouja, ze pissen ook tegen mijn huis aan :+ Dacht dat het niet zo'n probleem was met de vele regen de laatste tijd, maar lees al dat ik strikter moet worden :D Geen gebouwen meer, enkel gemeentebosjes :)

Dan moeten ze het maar 10 minuten ophouden tot we in een groene zone zijn :Y)

belle_boef

Berichten: 10745
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:01

Als je aan een drukke route bent wordt je stok ongelukkig van al die hondenzeik op een plek. Dat meurt een uur in de wind en kan je niet opruimen zoals poep. De grond gaat kapot.

Ik snap mensen echt wel daarin. Er zijn niet voor niets uitlaat veldjes in de stad

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:14

Cubone schreef:
Simbaa schreef:
Huh tegen gevels, maar wel drie meter van een deur?
Je laat je hond toch niet tegen een gebouw aan plassen :+


Nouja, ze pissen ook tegen mijn huis aan :+ Dacht dat het niet zo'n probleem was met de vele regen de laatste tijd, maar lees al dat ik strikter moet worden :D Geen gebouwen meer, enkel gemeentebosjes :)

Dan moeten ze het maar 10 minuten ophouden tot we in een groene zone zijn :Y)


Haha dan laat je ze toch tegen je eigen huis plassen? Dan hoeven ze het niet tien min op te houden.

Mijn hond mag echt niet tegen mijn huis plassen, maar ieder zijn ding mbt eigendom :)

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 21:19

Simbaa schreef:
Haha dan laat je ze toch tegen je eigen huis plassen? Dan hoeven ze het niet tien min op te houden.

Mijn hond mag echt niet tegen mijn huis plassen, maar ieder zijn ding mbt eigendom :)


Ja, maar het zijn niet mijn honden dus ze zijn ook niet standaard bij mij thuis :P Om ze alleen tegen mijn gevel aan te plassen moeten ze eerst 45 minuten lopen :')

Tis lastig soms in een stad. Zou zelf ook nooit honden willen als ik niet een landhuis had oid.

Maar goed, ben dus duidelijk niet bekend met normen rondom plassende honden en ga de plasjes van de honden aanpassen :j

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:41

Hier kun je wel zien waar honden vaak hun poot optrekken. Vlekken op gevels, containers, schuttingen. Ik bedenk me altijd wat de bewoner ervan zou vinden als die naar buiten keek en mijn hond zag plassen tegen iets dat van hen is. Mijn hond mag daarom helemaal zijn poot niet meer optrekken als hij is aangelijnd, zodra de lijn los gaat dan zijn we in losloopgebied en mag het wel.

Zelf ben ik trouwens weleens die "bewoner" geweest. De voortuin heeft een hoge, open schutting met daarnaast een open oprit. Stond er een man op de oprit toe te kijken hoe zijn hond de voortuin in was gelopen en middenin het gras zat te plassen.
Tegenover is nota bene een gemeentegrasveld.
Toen stond ik wel even raar te kijken.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:59

Alleen gras/groen van de gemeente. Niet op straat, niet in tuinen etc

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:06

Hier alleen op het gras. Urine tast zowel de planten aan als de bakstenen van de gebouwen. Daarnaast vind ik het ook erg onbeschoft.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:58

Die van mij plassen waar ze maar willen. Wel op eigen erf en land, want ik ga er de straat niet mee uit. En gele plekken in het gras zie ik eigenlijk niet, en anders maar wel dat boeit me niet.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:13

Wij hebben hier geen uitlaatplekken. Ik laat mijn hond alleen plassen in de gemeenteperkjes. Nou heb ik een teefje maar ze wil ook graag hier en daar even vlaggen, en dat beperk ik echt tot "de gemeentedingen". Dus geen speeltuintjes, tuintjes, heggen, hekken etc, maar een boom aan de straat vind ik geen probleem. Voortuinen etc zijn uit den boze. Ze kent de zin "niet in de tuintjes", dus als ik dat zeg is het duidelijk dat we daar niet gaan plassen. Snuffelen mag natuurlijk wel. Ze weet precies waar ze plassen mag, en s'ochtends houdt ze het ook netjes op tot we bij het vaste plas-perkje zijn.

Poepen doet ze ook alleen in de gemeenteperkjes, en heel soms bij hoge hoge nood (ze heeft mega gevoelige darmen) halen we dat niet en dan ligt het op de stoep. Ik heb zo'n zakjesdispenser aan de riem en ruim het altijd netjes op. Als het zacht is (en dat is het vaak want gevoelige darmen) dan pluk ik het onderliggende gras ook vaak eventjes.

In de herfst vindt ze het het altijd mega fijn om in van die flinke bulten dood blad te piesen :Y)


Mijn heggetje is doodgepist door andermans honden, en ik was echt Not Amused kan ik je vertellen. Op een gegeven moment bordje geplaatst met een ludieke tekst, maar dat hielp niks. Toen de heg op de hoek helemaal geel en dor was hebben we hem er maar uitgerooid. Ook de hoek van de gevel is vaak de l*l, en dat vind ik echt mega goor als ik het onkruid daar moet wieden. Dus nee, ik laat mijn hond nergens tegen spullen van particulieren pissen want dat vind ik echt mega goor en asociaal.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:19

In m’n eigen bos, land of tuin doorgaans. Of in een ander bos als we daar een rondje doen.

Als we eens in het dorp zijn en ze moet nog wat doen dan is het ook bij een boom of struik, maar dat komt misschien 3x voor in een hondenleven.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:46

Wat vinden jullie van de volgende situatie:

Villawijk, alle tuinen zijn omheind met hekken. Het is officieel buitengebied in de gemeente en de poep hoeft niet te worden opgeruimd zolang dit in de bermen wordt gedaan.
Tussen de hekken en de openbare weg zit altijd zo'n 3 meter berm.

Nou hebben buren van ons dus de (openbare) berm tussen hun tuin en de weg in volgelegd met kunstgras. Zodat het gras altijd groen is. :')

Zou ik mijn hond daar op mogen laten poepen? Ik laat het hem nooit doen, maar ik zie andere mensen het wel doen. Dus er liggen zo'n 20 drollen op het kunstgras voor dat hek, die niet echt weg kunnen zakken in de grond

Wat vinden jullie? Het is officieel dus wel openbare gemeente grond waar op gepoept mag worden.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:53

DreamGuide schreef:
Wat vinden jullie van de volgende situatie:

Villawijk, alle tuinen zijn omheind met hekken. Het is officieel buitengebied in de gemeente en de poep hoeft niet te worden opgeruimd zolang dit in de bermen wordt gedaan.
Tussen de hekken en de openbare weg zit altijd zo'n 3 meter berm.

Nou hebben buren van ons dus de (openbare) berm tussen hun tuin en de weg in volgelegd met kunstgras. Zodat het gras altijd groen is. :')

Zou ik mijn hond daar op mogen laten poepen? Ik laat het hem nooit doen, maar ik zie andere mensen het wel doen. Dus er liggen zo'n 20 drollen op het kunstgras voor dat hek, die niet echt weg kunnen zakken in de grond

Wat vinden jullie? Het is officieel dus wel openbare gemeente grond waar op gepoept mag worden.


Als mijn hond precies dáár zou gaan zitten poepen, dan ruim ik het zo goed mogelijk op. Maar dat zou ik ook in het echte gras doen waarschijnlijk.

Alleen in een berm waar niemand er last van heeft, laat ik het wel liggen.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:10

mvdende schreef:
Als mijn hond precies dáár zou gaan zitten poepen, dan ruim ik het zo goed mogelijk op. Maar dat zou ik ook in het echte gras doen waarschijnlijk.

Alleen in een berm waar niemand er last van heeft, laat ik het wel liggen.


De berm voor een huis is hier wel dik 20 meter lang. Dus het gaat niet om een heel klein stukje zeg maar.

Opruimen is hier niet gebruikelijk, hoeft ook niet officieel.

belle_boef

Berichten: 10745
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:15

DreamGuide schreef:
Wat vinden jullie van de volgende situatie:

Villawijk, alle tuinen zijn omheind met hekken. Het is officieel buitengebied in de gemeente en de poep hoeft niet te worden opgeruimd zolang dit in de bermen wordt gedaan.
Tussen de hekken en de openbare weg zit altijd zo'n 3 meter berm.

Nou hebben buren van ons dus de (openbare) berm tussen hun tuin en de weg in volgelegd met kunstgras. Zodat het gras altijd groen is. :')

Zou ik mijn hond daar op mogen laten poepen? Ik laat het hem nooit doen, maar ik zie andere mensen het wel doen. Dus er liggen zo'n 20 drollen op het kunstgras voor dat hek, die niet echt weg kunnen zakken in de grond

Wat vinden jullie? Het is officieel dus wel openbare gemeente grond waar op gepoept mag worden.


Gatver wat ranzig. Daar zou ik de mijne niet eens overheen laten lopen. Lekkere verzamelplaats van ziektes en parasieten.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:17

Wat wel echt smerig is zijn mensen die hun hondendrollen met zo'n zakje opruimen :r Vind ik echt geen stijl, leer dan je hond om m in de bosjes te poepen of neem een schepje mee, maar t met je blote handen oprapen is echt vieeess

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:18

onze hond plast gelukkig alleen in bosjes of op gras. ontlasting ruim ik op.. bij ons in de omgeving genoeg prullenbakken... vlakbij een grote dijk en een strand... heel soms als ze het achterin de struiken doet laat ik het wel eens liggen.... ze heeft het nog nooit op straat gedaan... plasjes zou ik me ook niet zo zorgen om maken.. die trekken de grond in.. ik heb het geluk veel groen om me heen te hebben.. in woonwijken mag ze van mij niet plassen en of poepen

belle_boef

Berichten: 10745
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:26

Carol_Beer schreef:
Wat wel echt smerig is zijn mensen die hun hondendrollen met zo'n zakje opruimen :r Vind ik echt geen stijl, leer dan je hond om m in de bosjes te poepen of neem een schepje mee, maar t met je blote handen oprapen is echt vieeess


Er zit een zakje omheen, bij terugkomst handen wassen en klaar.

Als je de staart van je paard uitkamt zit je nog directer met je handen in de stront.