Hond blaft de héle nacht...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:18

Hutcherson schreef:
Volgens de theorie van canadees lachaux werkt het reptielenbrein weldegelijk net zo goed voor potentieel straffen als voor potentieel belonen. Men zegt altijd dat straffen niet werkt maar ik ben echt van mening dat dat soms wel echt werkt. Ik ben tegen slaan/schoppen/geweld. Maar even corrigeren (stem/houding) is meestal prima en effectief. Niet van een klein probleem een olifant maken, hup corrigeren. Kop dicht snachts, slapen! Huppakee geen gezeik. Vrij praktisch maar ik heb liever een oplossing dan eerst een diepgaand onderzoek over de oorzaak. Spijkers met koppen.
Stel het is een getraumatiseerde hond, zeker de oorzaak zoeken en een werkbare manier. Maar dit is gewoon aandachtzoekerij. Niet teveel tijd aan besteden.


Meestal ben ik het hier niet mee eens maar dit keer wel. Ik geloofde het eerst ook niet maar blijkbaar werkt het wel. Mijn moeder heeft een hondje wat dit af en toe doet, in periodes. Ze was het op een gegeven moment zo zat dat ze naar beneden is gegaan, heel boos is geworden op de hond en weer naar boven is gegaan. En het hield op. Ik dacht dat het toeval was maar een maand later begon hij weer en toen ze weer boos was geworden hield het weer op. Ik had niet gedacht dat een hond die link zou kunnen leggen maar het werkt toch. Al is het niet voor hele lange tijd, na een maand is hij het weer vergeten denk ik. :')

Sky

Berichten: 5069
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:16

Ik volg dit ook even, mijn labrador kruising is nu een puber en heeft als nieuwe hobby ons heel vroeg te wekken. Ik ben voorstander van het negeren, echter is de buurvrouw hoogzwanger en die vindt dat een minder leuke strategie :+ ... Echt ellende hoor!

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:20

Suzanne F. schreef:
Hutcherson schreef:
Volgens de theorie van canadees lachaux werkt het reptielenbrein weldegelijk net zo goed voor potentieel straffen als voor potentieel belonen. Men zegt altijd dat straffen niet werkt maar ik ben echt van mening dat dat soms wel echt werkt. Ik ben tegen slaan/schoppen/geweld. Maar even corrigeren (stem/houding) is meestal prima en effectief. Niet van een klein probleem een olifant maken, hup corrigeren. Kop dicht snachts, slapen! Huppakee geen gezeik. Vrij praktisch maar ik heb liever een oplossing dan eerst een diepgaand onderzoek over de oorzaak. Spijkers met koppen.
Stel het is een getraumatiseerde hond, zeker de oorzaak zoeken en een werkbare manier. Maar dit is gewoon aandachtzoekerij. Niet teveel tijd aan besteden.


Meestal ben ik het hier niet mee eens maar dit keer wel. Ik geloofde het eerst ook niet maar blijkbaar werkt het wel. Mijn moeder heeft een hondje wat dit af en toe doet, in periodes. Ze was het op een gegeven moment zo zat dat ze naar beneden is gegaan, heel boos is geworden op de hond en weer naar boven is gegaan. En het hield op. Ik dacht dat het toeval was maar een maand later begon hij weer en toen ze weer boos was geworden hield het weer op. Ik had niet gedacht dat een hond die link zou kunnen leggen maar het werkt toch. Al is het niet voor hele lange tijd, na een maand is hij het weer vergeten denk ik. :')



Dan stopt de hond niet met het vertonen van het gedrag omdat het omgebogen is maar uit angst voor de consequenties. Ik weet niet of je dat moet willen, zeker niet als je de oorzaak niet weet.

Stel de oorzaak is ergens bang voor zijn of een onveilig gevoel hebben straf je de hond daarvoor. Dan ben je niet goed bezig.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:21

Nu ben ik niet hoogzwanger, maar jarenlang een constant blaffende hond in de buurt gehad.
Ik werd er knettergek van.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:27

tones schreef:
Nu ben ik niet hoogzwanger, maar jarenlang een constant blaffende hond in de buurt gehad.
Ik werd er knettergek van.


Gelukkig hebben de buren van TS geen overlast van de hond.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:36

Nee, ik doelde op Sky.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:40

tones schreef:
Nee, ik doelde op Sky.


Oh sorry! Daar had ik compleet overheen gelezen.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:23

Hutcherson schreef:
Volgens de theorie van canadees lachaux werkt het reptielenbrein weldegelijk net zo goed voor potentieel straffen als voor potentieel belonen. Men zegt altijd dat straffen niet werkt maar ik ben echt van mening dat dat soms wel echt werkt. Ik ben tegen slaan/schoppen/geweld. Maar even corrigeren (stem/houding) is meestal prima en effectief. Niet van een klein probleem een olifant maken, hup corrigeren. Kop dicht snachts, slapen! Huppakee geen gezeik. Vrij praktisch maar ik heb liever een oplossing dan eerst een diepgaand onderzoek over de oorzaak. Spijkers met koppen.
Stel het is een getraumatiseerde hond, zeker de oorzaak zoeken en een werkbare manier. Maar dit is gewoon aandachtzoekerij. Niet teveel tijd aan besteden.


Corrigeren kan zeker een doeltreffende trainingsmethode zijn, maar het klopt dat ik dan wel weer liever naar de oorzaak van gedrag kijk en daaraan mijn oplossing aanpas.

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:28

Van een keer een brul naar beneden loopt een hond heus geen trauma op, dat kan je best proberen.
Bij de honden van mijn ouders werkt dat ook heel goed.

Zij hebben er vaak last van als de klok wordt verzet

Amy111

Berichten: 79
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Almere

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:32

Precies, een keer flink op de plek zetten. Ook een fysieke correctie kan echt geen kwaad. Is veel duidelijker voor een hond dan de hele tijd een 'foei'

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 14:40

Ik kan jullie gelukkig mededelen dat het blaffen gestopt is!
We hebben de bench open gelaten en de deur naar boven open zodat hij de mogelijkheid heeft om bij ons te komen. Daarnaast hebben we een oude telefoon opgehangen als camera (tip uit dit topic). Hij heeft 1 keer geprobeerd wat te slopen, toen hebben we via de camera zijn naam geroepen. Hier schrok hij zo van dat hij het ook niet weer heeft gedaan. Inmiddels gaat het al 3 nachten op rij goed! :D

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:07

Jeej super!

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:20

Fijn zeg, ik duim voor jullie dat het zo blijft.