kat verdronken in het zwembad van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11886
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:03

Ik vind dat soort van zwembaden behoorlijke ondingen.
Zo'n grote bak water met een stijle gladde wand is gevaarlijk, zeker als er geen maatregelen zijn genomen. (Plank of trapje in het water en goede afrastering)
Katten kun je misschien binnenhouden, maar wilde dieren niet. En dan nog maar niet te spreken over het moment dat kinderen eventjes uit het oog raken...
Ongelukken zitten in kleine hoekjes, maar zo'n zwembad is wel een flink risico

Onali

Berichten: 18492
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:19

senna21 schreef:
Ik vind dat soort van zwembaden behoorlijke ondingen.
Zo'n grote bak water met een stijle gladde wand is gevaarlijk, zeker als er geen maatregelen zijn genomen. (Plank of trapje in het water en goede afrastering)
Katten kun je misschien binnenhouden, maar wilde dieren niet. En dan nog maar niet te spreken over het moment dat kinderen eventjes uit het oog raken...
Ongelukken zitten in kleine hoekjes, maar zo'n zwembad is wel een flink risico




Ik neem aan dat als je die hebt je dan inderdaad voorzorgsmaatregelen neemt.

meggiemeg

Berichten: 12244
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:12

ThreeFingers schreef:
Mizora schreef:
Ik snap niet dat je je katten nog buiten je eigen grond laat komen. Het is nu dus al kat 4 die je door dit gedrag hebt verloren. De eerste drie hadden nog geluk dat ze een snelle dood hebben gehad, deze niet.

Hoe je hier mee moet om gaan is relatief simpel, leren van je fouten en zorgen dat je katten enkel nog op eigen grond blijven. De schuld naar de buurman schuiven is uitermate onlogisch. En wat je zegt over werken in preventie maakt het voor mij nog minder plaatsbaar. En ja, een tuin van 1500 meter is prima af te zetten zodat ze op eigen terrein blijven. En zo niet, dan maak je een ren van 100m2 waar ze toegang toe hebben en niet de hele tuin.


Duur geintje, 1500 meter omheinen, en "katdicht" maken.

Het is inderdaad oneerlijk als je zelf voor kosten op moet draaien als een ander geen verantwoording neemt voor zijn huisdier. Heb het ook gehad maar dan met de hond van de buren, die vond onze net opnieuw aangelegde oprit erg leuk, we hadden nieuw gras met mooie borders en fruitbomen aangelegd. De hond plaste-poepte overal, gaten graven. Daar zit je niet op te wachten als je net de boel mooi hebt. Buren vonden het onzin dus heb ik zelf maatregelen moeten treffen om de hond weg te houden.

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:14

Super verdrietig voor je TS. Het gaat gewoon tijd kosten om het verdriet een plek te geven en zal waarschijnlijk altijd een nare bijsmaak blijven geven omdat het zo rot gegaan is. Ik heb een kat gehad die is aangereden en weg gekropen. Daarna door een buurtbewoner in de kliko gegooid toen hij dood was. Gelukkig kwam ik daar uiteindelijk achter en heb ik hem alsnog kunnen begraven. Het is nog altijd een pijnlijk idee hoe hij is doodgegaan en hoe er daarna met hem is omgegaan. Maar toch, het slijt wel iets. En waarschijnlijk zullen jouw buren nu ook wel voortaan een zeil over het zwembad doen, het zal hun ook niet lekker zitten wat er is gebeurd. Gelukkig waren ze wel zo netjes om je in te lichten. Ze hadden dat ook niet kunnen doen om de confrontatie te vermijden of uit onverschilligheid, zoals mijn buren destijds met de kliko, maar daar hebben ze niet voor gekozen. Dat verzacht niet de pijn voor jou, maar zegt ook iets goeds over je buren. Heel veel sterkte met het verlies van jouw vriendje. Je moet door een rouwproces.

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:33

Wat een triest ongeluk zeg, ik zou er ook kapot van zijn ;(
Gisteren reed ik toevallig langs een soort gemeente vijver met water lelies. Die had ook zo‘n hoge rand, welliswaar met hek maar dat houdt natuurlijk niet perse dieren tegen. Onze buurman heeft een zwembad maar die is tot boven gevuld en verder altijd afgedekt.
Ik ken iemand die haar broertje verloren is vroeger omdat hij onderweg op straat heel kort uit het oog was, een willekeurige tuin ingelopen is en in het zwembad gevallen. Echt een verschrikkelijk drama.

Majabeestje
Berichten: 3816
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:38

Wat sneu, afscheid nemen van een huisdier nemen doet pijn. Sterkte!

Ik ga er overigens vanuit dat ook hoogopgeleide mensen geen rekening houden met de kat van de buren, die frustratie zou ik loslaten.

octavodia
Berichten: 303
Geregistreerd: 12-04-05

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:53

dit soort ongelukken is verschrikkelijk verdrietig...heel veel sterkte...alles is hierover al gezegd.. Ik ben ook als grote tuin eigenaar erg bezorgt over het feit dat er veel katten in onze tuin komen...hij is goed afgezet, zodat onze hond lekker kan rondstruinen...maar ze heeft een bloedhekel aan katten in onze tuin...als ze er ooit een te pakken krijgt...ik wil er niet aan denken...katten los laten lopen is een groot risico altijd en overal...Maar dat doet niets af aan het intense verdriet en de frustratie die jij nu hebt...echt heel veel sterkte..want ook ik houd veel van katten..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:15

Eerlijk is eerlijk: heb je dan echt niet een andere band met je dieren als je ze los buiten laat? Je weet toch dat het risico enorm is? Kat nummer vier en toch nog in shock, ik kan niet anders zeggen dat ik daar dan gewoon niet snap dat je ze los laat buiten. Er zijn zoveel oplossingen.

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:43

Mensen, is het niet al genoeg geweest met TS af te breken?
Ts komt naar hier om eigenlijk het verdriet te verwerken. Niet om in een depressie te belanden door alle goedbedoelde en ware feiten en de korte, brute en onvriendelijke manier waarop velen spreken tegenover TS.
TS is zich daar van bewust en het moet dan toch ook niet toch keer herhaald te worden.
Elk doet met zijn dier wat hij wilt en moet daar dan voor op draaien.
Onze buren waren op verlof vertrokken en kat zat niet binnen, kat is op eerste avond doodgereden.
Was een aangename vakantie voor de buren, maar eigen schuld.
Het is toch frapant hoe onverdraagzaam de mensen geworden zijn de laatste tijd.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:49

Sizzle schreef:
Wat een triest ongeluk zeg, ik zou er ook kapot van zijn ;(
Gisteren reed ik toevallig langs een soort gemeente vijver met water lelies. Die had ook zo‘n hoge rand, welliswaar met hek maar dat houdt natuurlijk niet perse dieren tegen. Onze buurman heeft een zwembad maar die is tot boven gevuld en verder altijd afgedekt.
Ik ken iemand die haar broertje verloren is vroeger omdat hij onderweg op straat heel kort uit het oog was, een willekeurige tuin ingelopen is en in het zwembad gevallen. Echt een verschrikkelijk drama.

Bij mij in de straat is een burenruzie geweest omdat de ene buur die bevriend was met de andere en waarvan de kinderen dan ook bij die in de tuin kwamen spelen,een vijver gingen aanleggen in de (niet afgezette) voortuin.Waarop de ouders van de buurkinderen kwaad werden vanwege het verdrinkingsgevaar voor hun kinderen. De vijver is er wel gekomen,gelukkig nooit een ongeval mee geweest. Maar die buren waren geen vrienden meer.

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 15:19

Heel veel sterkte met dit grote verlies. Het verliezen van je dierbare huisgenoot door zo’n onzinnig ongeluk.
Ik zou er ook kapot van zijn...

Toevallig hoorde ik afgelopen week iets over katten die verdrinken in een haven. Daar gaan ze speciaal scheepstouwen hangen vanaf de kade zodat ze toch nog naar boven kunnen klimmen.

In onze eigen vijver hebben we een grote platte steen gelegd zodat egeltjes er altijd uit kunnen.

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:10

Katten binnen houden of in zo'n stomme ren,dat vind ik pas kat onvriendelijk... Jeetje, allemaal opgehokte binnenkat-mensen hier blijkbaar.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:27

Shalimar schreef:
Katten binnen houden of in zo'n stomme ren,dat vind ik pas kat onvriendelijk... Jeetje, allemaal opgehokte binnenkat-mensen hier blijkbaar.

Laat maar, wil ts dr topic niet verzieken en de katten binnen/buiten discussie heeft toch geen zin hier.

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:43

Shalimar schreef:
Katten binnen houden of in zo'n stomme ren,dat vind ik pas kat onvriendelijk... Jeetje, allemaal opgehokte binnenkat-mensen hier blijkbaar.


Je weet toch wel dat als een kat binnen opgroeit al dat niet met een afgezette tuin met voldoende prikkeling dat er echt niks kat onvriendelijks aan is hé? Dat is gewoon vermenselijken.. En menig buitenkat kan prima wennen aan het binnenleven.

Het is pas sneu als anderen last hebben van JOUW kat of het genoegen hebben om JOUW kat onder de band van een auto te zien komen. Om nog maar niet te spreken over het feit dat jij daar dus allemaal geen moeite mee hebt.

On topic: sterkte ts. Het zal even duren voordat je dit een plekje kan geven maar dat komt vanzelf!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:47

Shalimar schreef:
Katten binnen houden of in zo'n stomme ren,dat vind ik pas kat onvriendelijk... Jeetje, allemaal opgehokte binnenkat-mensen hier blijkbaar.



Nee niets tegen katten buiten laten maar ik ga ervan uit dat je er dan ook mee kunt leven dat je al snel met een dode kat zit want er verongelukken er gewoon erg veel.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:58

Shalimar schreef:
Katten binnen houden of in zo'n stomme ren,dat vind ik pas kat onvriendelijk... Jeetje, allemaal opgehokte binnenkat-mensen hier blijkbaar.

Een platgetreden kat is pas vriendelijk, die kat heeft tenminste een leven gehad, ook al was het maar 10maanden...

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:02

De discussie kat binnen of buiten daar zal men nooit uitkomen. Heb 4 katten waarvan 3 in mijn afgezette achtertuin lopen maar heb ook een kat die 5 jaar geleden is aan komen lopen die hier echt niet aan kan wennen dus deze loopt wel op straat. Binnenhouden vind ik ronduit zielig voor elke kat.

Sterkte ts met het verlies.
Je buren zullen er ook flink van geschrokken zijn. Dit soort berichten zou ik alleen niet op Bokt plaatsen vervalt altijd in dezelfde discussie.

Mizora

Berichten: 18120
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:03

Nog los van het feit dat die kat eerst andermans huisdieren heeft mogen terroriseren en eventueel zelfs vermoorden. Want het welzijn van huisdieren geldt alleen voor de kat en de katteneigenaar, niet voor alle andere mensen die dieren bezitten.

Als een hond losloopt en hetzelfde doet met 3 (loslopende!) katten, dan wordt hij in beslag genomen en zou hij moordlustig zijn, laat het het belang van aanlijnplicht zien en mogelijk te gevaarlijk zijn voor het wonen in een dichtbevolkte stad. Andermans huisdieren vermoorden mogen blijkbaar alleen katten.

https://www.duic.nl/algemeen/losgebroke ... elenbuurt/

Edit: het zit hem niet alleen in het feit dat de TS niet de verantwoordelijkheid heeft genomen om haar eigen kat veilig te houden. Maar het, niet alleen in de OP maar ook in haar latere posts, nog altijd de buurman kwalijk neemt dat hij in haar ogen niet zijn verantwoordelijkheid heeft genomen om haar kat veilig te houden. Waar dan nog bovenop komt dat het niet de eerste kat is waarvoor de TS niet de verantwoordelijkheid heeft genomen, maar blijkbaar al de 4e kat is.

Het kostenplaatje, dat ook aangedragen wordt, wordt dan ook al een heel ander verhaal als de kat netjes gechipt, geënt en gecastreerd is voordat hij naar buiten mocht. Samen met een aanschaf van 50 euro zit je dan al snel aan een bedrag van 250-300 euro per kat. Dat betekent dat er ondertussen al 1000-1500 euro aan omheining had kunnen worden uitgegeven. Ruim voldoende voor een gaas-omheining. Rondom fijnmazig 1.80 gaas waarbij de bovenrand met schrikdraad is, of eventueel nog eens 40cm gaas naar binnen gebogen bovenop, is voor een gebied van 1500m2, een gebied van grofweg 20x75, dus 190m omheining, grotendeels te doen voor 1500 euro.

8 rollen van dit: https://www.giga-gaas.nl/volieregaas-25 ... zinkt.html
60 palen van dit: https://www.giga-gaas.nl/bruin-250cm-8c ... t-imp.html
1-3 rollen van dit: https://www.giga-gaas.nl/schrikkoord-ba ... zwart.html
1-2 zakken van dit: https://www.giga-gaas.nl/gallagher-ring ... lator.html
En een redelijk schrikdraadapparaat: https://www.giga-gaas.nl/schrikdraadapp ... -230v.html

Het niet wllen omheinen van een tuin is een keuze. Maar dat is het hebben van een kat ook. En een gedeelte van de tuin omheinen kan uiteraard ook. Een kat kan je ook 100 of 200m2 geven, in plaats van de volledige 1500m2. Je hoeft een ren niet te beperken tot 2-6m2 zoals je vaak ziet.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 19-09-20 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:11

Dit is niet de plaats voor deze discussie. Elk topic wat over katten gaat draait bijna hier op uit. Kan er veel op gaan zeggen maar ik laat het hierbij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41728
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:24

Mizora schreef:
Nog los van het feit dat die kat eerst andermans huisdieren heeft mogen terroriseren en eventueel zelfs vermoorden. Want het welzijn van huisdieren geldt alleen voor de kat en de katteneigenaar, niet voor alle andere mensen die dieren bezitten.

Accurate samenvatting.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:38

De kat waar TS het over heeft, is geen eigen kat. Een kat is die komen aanwaaien, en altijd, buiten heeft geleefd. Die ga je niet even opsluiten.

Het is een stom ongeluk. oliebol happens!!

Ik ben hier komen wonen, en zag ook steeds een schuwe kat, volgens de buurt de kat, van een oude overleden dame.

Dus ben ik de kat gaan voeren. Is al een wat oudere dame. En is altijd buiten geweest.
Zulke katten kun je niet opsluiten.
En als ze ooit, doodgereden word of of, het zij zo.

Het is niet mijn kat, ik help haar alleen.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:42

Maar het is toch heel erg voor ts dat haar lievelingskat dood is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:10

Ja kijk ik zou met een ‘lievelingskat’ ook minder risico nemen. Hoe vreselijk verdrietig ook. TS blijft verwijzen naar de buurman en zijn intelligentie en functie maar vermeldt nergens dat zij de eerste in rij was die dit had kunnen voorkomen. Heel verdrietig ja.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:28

Wat sneu, heel veel sterkte.
Misschien een tip. Wij hebben petsafe op het hekwerk. Hierdoor blijven onze katten altijd op eigen terrein.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 23:42

loulou schreef:
Wat sneu, heel veel sterkte.
Misschien een tip. Wij hebben petsafe op het hekwerk. Hierdoor blijven onze katten altijd op eigen terrein.

Ik overweeg dit ook, fijn om te lezen dat het bij jullie goed werkt. Hoe hebben jullie dit precies gemaakt? En dan doel ik op de hoogte van de omheining en waar je de draad hebt gedaan (ondergronds, op de grond of aan het hek op een bepaalde hoogte) bijvoorbeeld.