Nu al spinnen seizoen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rubs

Berichten: 513
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:50

Oh die huisspinnen, ik noem ze putspinnen, ZIJN ALTIJD MET ZN 2-EN! Dat jullie het weten!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:52

Klopt, maar een trilspin is geen hooiwagen. Trilspin is inderdaad die met het langwerpige lijf. De hooiwagen is de ronde met die rechte spriet poten die je altijd zo buiten op de muren ziet zitten.

Ben net terug van de workshop, dit is de spin die ik mocht opzetten. Weet zo niet welke soort het is, mocht iemand het mij kunnen vertellen, graag!

Spoiler:
De spin in de 'verpakking':
Afbeelding

Spin uit de verpakking gehaald en de poten uit elkaar gehaald. Helaas bleek er een stukje afgebroken te zijn, dus zodra de spin opgedroogd is over een week plak ik hem er weer aan met speciale insectenlijm.
Afbeelding

Dan beginnen met spelden! Alles mooi neerleggen en zorgen dat de pootjes mooi krom staan. Helaas is het gebroken pootje nu niet zo mooi omdat ik hem niet op het juiste 'gewrichtje' kon buigen.
Afbeelding
Afbeelding

En klaar!
Afbeelding


Nu vooral wachten tot hij opgedroogd is en dan kan ik hem in een lijst gaan plakken. Ik zal het uiteindelijke resultaat hier ook posten! :D

Onali

Berichten: 18471
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 00:02

Mooi Pepper.
Ik weet alleen van bepaalde kleuren welke soort het is.
Trouwens bizar hoe mooi tarantula's zijn.


Yavanna

Berichten: 2648
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:31

We stikken aan boord echt van de spinnen en iedere keer geven we ze een naam,Bertus, Babette, Dikkie Dik. Nu ben ik erachter dat als we ze een naam geven, ze verdwijnen. Dus nu hebben we Keesie, Henkie, Karel en Betsie... ( Oh ja, en we voeren ze ook vliegen :') is zo leuk om te zien hoe ze ze inrollen )
En nee, ik ben echt geen spinnenmens... Maar aangezien we midden in de natuur liggen, komen ze nogal vaak voor aan boord..

Rocamor

Berichten: 10897
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:57

Ik vind achtpotige spinnen niks, maar zat geobsedeerd naar de 10poot van Pepper te kijken

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:34

Rocamor schreef:
Ik vind achtpotige spinnen niks, maar zat geobsedeerd naar de 10poot van Pepper te kijken


Die voorste 2 zijn geen poten, maar palpen. Die worden gebruikt om te paren. Dit is een mannetjesspin, die heeft grotere palpen :)

[UK] [ART] Kevers en spin opzetten!

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 02:48

Afbeelding

Dit is Bill, ofwel Bill te trilllllspin. Bill bouwt sinds kort elke dag een web boven mijn kussen en elke avond voordat ik mijn bed in kruip moet ik Bill weer verjagen. Hij rent dan aan de andere kant het bed af, waarna hij zich verstopt en wegblijft tot ik weer weg ben uit de slaapkamer.

Bill heeft al 3x een mug gevangen, voordat hij besloot dat hij graag nestelt boven mijn kussen. Vanwege de goede daden, heb ik Bill nog niet vermoord toen hij het regioverbod negeerde en al 3x gratie verleend. Ik hoop dat Bill binnenkort wel snapt dat hij alleen mag blijven als hij uit mijn buurt en bed blijft, we kunnen niet eeuwig gratie blijven verlenen.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:08

Naar mijn zin heb ik nog niet genoeg spinnen in huis, want ik word regelmatig wakker vanwege muggen.
Hier worden spinnen dus met rust gelaten, zolang ze geen deuropening versperren met hun kunstwerken.
Jullie ongewenste exemplaren mogen dus gerust deze kant op gestuurd worden.

Anoniem

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:46

Dit lag vanochtend naast mijn bed. Eén van mijn katten heeft een snack gehad vannacht, maar zij lust geen pootjes. :=

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49275
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:49

:')
Jakkes. Wel knappe kat!

Anoniem

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:51

Ik vind het regelmatig zo. Alleen wat pootjes. Het doet me altijd denken aan de overblijfselen van een spareribsmaaltijd.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16176
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:32

Vers van de pers...

Afbeelding

Dacht toch niet dat ik hier ga zitten. :n :evaw:
Kruk gepakt en aan andere kant van de kamer gaan zitten

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:02

Ik wou de poort op slot draaien

Spoiler:
Afbeelding


Hmmm nope

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 00:03

Anoniem schreef:
Ik vind het regelmatig zo. Alleen wat pootjes. Het doet me altijd denken aan de overblijfselen van een spareribsmaaltijd.


_O-

Anoniem

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:26

Vannacht had Lizzy (een van mijn katten) geen honger denk ik. Of zou dit een kadootje/snack voor mij moeten zijn? :')

Afbeelding
Het is een 2 euro munt. Als dood frummeltje is deze spin al huge. Hoe groot was hij bij leven? :wow:

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:05

Iewwwwww!

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:26

Mag ik een tipje geven: Sla ze niet (per ongeluk) dood. Dan rollen er allemaal bolletjes uit :j

Suzanne F.

Berichten: 49275
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:43

Ailill schreef:
Mag ik een tipje geven: Sla ze niet (per ongeluk) dood. Dan rollen er allemaal bolletjes uit :j


Oh ik heb er hier al genoeg doodgeslagen en geplet. Nog nooit bolletjes gezien. Maar mocht dat gebeuren dan worden de bolletjes ook geplet. Brrrrrrrr.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:55

Ik normaal ook nooit, maar het was toevallig in een lamp dus al de bolletjes rolden mooi naar elkaar toe. Maar ik was te lui om ze dood te meppen, en niet mijn eigen huis :')

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:58

Dus degene waar het huis van is zit dus volgende week tussen de 100 mini spinnen _O-

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:00

Huis van m'n ouders, waar een van mijn zussen tijdelijk in woont, en bang is voor spinnen :=

Suzanne F.

Berichten: 49275
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:01

Ailill schreef:
Huis van m'n ouders, waar een van mijn zussen tijdelijk in woont, en bang is voor spinnen :=


De vraag is of die bolletjes uit gaan komen hoor. En er wordt ook gestofzuigd neem ik aan?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:03

Ik weet het niet, waren best grote grijze bolletjes, niet doorzichtig. Stuk of 10/15 denk ik. Stofzuigen vrijwel dagelijks, zeker nu mijn zus d'r in zit. Ik zal d'r eens appen om die staande lamp ook eens mee te nemen, lol :)

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:11

Bbrrr waarom kijk ik in dit topic. Heb er letterlijk nachtmerries van. Ik ga er van hyperventileren.

Vorig jaar op vakantie ben ik niet meer buiten geweest, omdat dit monster naast de deur zat!
Spoiler:
Afbeelding


Gelukkig bleven we maar één nacht!
Laatst bijgewerkt door TheWelsh op 01-09-20 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:14

wtf is dat :') en waarom staat dat niet in spoiler :') en waar was dat zodat ik daar zeker niet naartoe ga xD