Nu al spinnen seizoen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Divers

Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:50

Speirs schreef:
Utixo schreef:
Bestaat er echt anti-spinnenspray? Ik dacht dat dat een mythe was, net zoals anti-monsterspray!

Yup!
[ [url=m/icG5cy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik moest zo lachen dat mijn man de sticker eraf had gehaald. Hij snapt het.

We sprayden het in de deuropening, maar de volgende dag zat er alweer een dikkerd.

Dat komt omdat je die sticker eraf hebt gehaald. Dan weet die spin niet dat het voor hem is :+

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 12:53

anjali schreef:
Wat jammer,die agressie van sommigen hier tegen deze interessante en nuttige dieren.Ze doen je toch niets.En ze zorgen dat je minder last krijgt van vliegen,muggen,etc.Ik laat ze rustig zitten. Als dat geen optie is dan vangen met een glas en kartonnetje en buiten zetten.



Ik denk dat jij agressie met angst verward.

Ik heb geen last van muggen en vliegen, gelukkig ook weinig van spinnen.
Enige dieren die hier buiten worden gezet zijn bijen, hommels, de enkele wesp en helaas was ik net te laat met een vlinder vorige week.

wortel115

Berichten: 2137
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:06

anjali schreef:
Wat jammer,die agressie van sommigen hier tegen deze interessante en nuttige dieren.Ze doen je toch niets.En ze zorgen dat je minder last krijgt van vliegen,muggen,etc.Ik laat ze rustig zitten. Als dat geen optie is dan vangen met een glas en kartonnetje en buiten zetten.


Ik had pas toch een hele agressieve white tail. Ik ga er niet vanuit dat die niks doet en hij is nog giftig ook. Ik ga ze niet zoeken om te vermoorden maar hij zat op mijn zadel er daar moest ie toch echt af.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:15

anjali schreef:
Wat jammer,die agressie van sommigen hier tegen deze interessante en nuttige dieren.Ze doen je toch niets.En ze zorgen dat je minder last krijgt van vliegen,muggen,etc.Ik laat ze rustig zitten. Als dat geen optie is dan vangen met een glas en kartonnetje en buiten zetten.


Nou ik heb wel eens zo’n groot wijfje in mijn nek gehad, kwam gezellig over de rugleuning zo mijn nek in kruipen, dat beest was HUGE!!!
Ik ben nog nooit zo snel van de bank afgesprongen en heb als een idioot (gillend als een keukenmeid) in de ronde gemept op mijn nek en schouders tot het beest op de grond viel en het daar op een lopen zette. Mijn katten waren zo van mij geschrokken dat ze vergaten om achter het monster aan te rennen, dus ik ben het met een huisbezem te lijf gegaan tot ze hartstikke dood was.

Ik ben normaal een heel beheerd persoon, en vind een spin echt niet erg, er leven er hier genoeg in huis en de renners zijn doorgaans uitstekend vermaak voor de katten, maar ik moet ze niet op mijn lijf hebben, daar staat de doodstraf op!

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:23

:= Ik lach me rot om de verhalen hier.
Ik ben ook heel bang voor die beesten hoor.

Heb ook wel eens een vervel huidje van spin onder de bank vandaan gehaald, dacht dat het wat anders was.
Echt toen ging het zelfs al mis

anjali
Berichten: 15179
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:11

wortel115 schreef:
anjali schreef:
Wat jammer,die agressie van sommigen hier tegen deze interessante en nuttige dieren.Ze doen je toch niets.En ze zorgen dat je minder last krijgt van vliegen,muggen,etc.Ik laat ze rustig zitten. Als dat geen optie is dan vangen met een glas en kartonnetje en buiten zetten.


Ik had pas toch een hele agressieve white tail. Ik ga er niet vanuit dat die niks doet en hij is nog giftig ook. Ik ga ze niet zoeken om te vermoorden maar hij zat op mijn zadel er daar moest ie toch echt af.

Misschien bestaan er in Australie waar jij woont wel giftige spinnen,maar in Nederland niet hoor.

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:36

Onali schreef:
Yavanna schreef:
Overigens zijn mannelijke spinnen vaak kleiner dan de vrouwtjes, zo ook van de grijze huisspin, dus zullen het de vrouwtjes zijn die jullie zien,,,, :(:)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_huisspin


De 3 die ik gezien heb waren alle drie mannelijk.
Ik volg sinds een jaar iemand met tarantula's op YouTube (daar kan ik naar kijken, prachtige dieren) dus ik weet hoe mannetjes eruit zien.

Zij zijn degene die op zoek gaan naar vrouwtjes.

Vannacht weer werken, denk dat ik een handdoek tegen/ onder de deur leg. Hij loopt maar om mijn kantoor heen.


Geen idee, heb nog nooit borsten of een piemel bij spinnen gezien... _/-\o_ Van mij mogen ze ook wegblijven...

_Snow_White

Berichten: 3192
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:05

Yavanna schreef:
Geen idee, heb nog nooit borsten of een piemel bij spinnen gezien... _/-\o_ Van mij mogen ze ook wegblijven...

:') :')

anjali schreef:
Wat jammer,die agressie van sommigen hier tegen deze interessante en nuttige dieren.Ze doen je toch niets.En ze zorgen dat je minder last krijgt van vliegen,muggen,etc.Ik laat ze rustig zitten. Als dat geen optie is dan vangen met een glas en kartonnetje en buiten zetten.


Ik ben toch al een paar keer flink gebeten door een spin -O-

Alle hooiwagens heten hier Tony Verbeek i.v.m. een grapje van mijn broertje toen hij nog een kleuter was.

Gelukkig hebben we hier waar ik woon geen grote huisspinnen, maar wel grote centipedes. Ze mogen in de kelder wonen en 's nachts rondwandelen om muggen te eten. Als ze overdag in mijn slaapkamer of de badkamer zijn worden ze ontslagen :+

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:21

SaraViavia schreef:
Zijn er meer mensen die (na het zien van zo n spin) OVERAL op zitten te letten of er niet ergens eentje zit? Ik check vaak echt de grond, de muren en het plafond voordat ik ergens in loop. Verder kan ik niet door een donker huis lopen zonder die griezels voor me te zien. Nachtmerrie als ik er dan ooit eentje super dichtbij zie als ik de lamp aan doe ofzo.
Mijn spinnenangst is overigens in een huis wel erger dan op stal, denk omdat je daar semi-buiten bent en meer ruimte hebt.



Nope je bent niet de enige, dit doe ik ook

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:42

wortel115 schreef:
Ik had pas toch een hele agressieve white tail. Ik ga er niet vanuit dat die niks doet en hij is nog giftig ook. Ik ga ze niet zoeken om te vermoorden maar hij zat op mijn zadel er daar moest ie toch echt af.


Uchuchuch even opgezocht die witstaartspin maar wat een engerd.

Ik heb een keer op vakantie in Curacao een spin op mn gezicht gehad. Ik werd wakker van gekriebel en veegde iets weg waarvan ik - meer wakker wordend - dacht dat dat toch wel groter was dan een mug. Het was toch iets groots tussen mn vingers... Dus licht aan en zoekende vond ik een dikke spin naast mn bed onder een tijdschrift gekropen. Hetzelfde tijdschrift waarin hij ongetwijfeld van de kast naar mijn bed was verhuist. Nooit achter gekomen wat voor spin dat nu precies was; hij was dik, niet heel groot met dikke poten herinner ik me. Ik heb m niet kunnen vangen dus heb ik het muggenscherm flink om mn bed heen gedraaid en ingestopt. Heb hem ook niet meer gezien die vakantie, dus misschien is hij weer terug de kast in gekropen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:00


Jis_

Berichten: 11665
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 19:40

Britta31 schreef:
Spinnen <3 zijn er in ons huis het hele jaar.Een spinnen huis.


Hier ook. <3 had er van de week èèn op mij arm, en springspinnetje, en naar buiten gebracht waar deze hoort. Zal de foto die ik van hem gemaakt heb maar niet plaatsen hier maar ik vond hem gewoon echt schattig.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:22

Ik doe ook wel vreselijk idioot als ze op me gaan lopen, zitten of wat dan okk, maar verder mogen ze binnen doen wat ze willen. Erg grote zijn verboden in de slaapkamer maar doodmaken doe ik nooit.

In mijn vorige huis kwamen in het najaar spinnen naar binnen waar ik een gemiddeld drinkglas niet overheen kon zetten, maar die kropeb de kruipruimte in en kwamen er pas in t voorjaar weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:22

Ik werd vannacht wakker van het mek-mek-mek geluid waarbij iedereen die kattenbutler is zich afvraagt: WAT zie jij?
Ik deed het licht aan en net buiten Lizz haar bereik zat het kleine broertje van de vorige creep op de muur. Hij maakte de fatale fout een stapje dichterbij haar te doen. En toen was het petssss, toen lag hij op de grond, crunch, smak smak smak. Spin werd kattensnoepje. :')

Suusjepluus

Berichten: 791
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:58

Ik was in de keuken bezig. Viel me daar toch zo een spin uit de lucht :\ Zo hoppa, in mn weckpot. Wel makkelijk vangen trouwens. Vannacht slaapt ie mooi buiten...
Afbeelding

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:07

I feel you TS...


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:08

nine1987 schreef:
I feel you TS...


[ [url=m/CNn6Kk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom plaats je foto's van je nieuwe hond? Het is een topic over spinnen.... >;)

dalena

Berichten: 3142
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:09

Ik vind dit topic niet leuk |( |(
(en toch blijf ik kijken en meelezen)

Lestrange01

Berichten: 2821
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:10

nine1987 schreef:
I feel you TS...


[ [url=m/CNn6Kk.jpg]Afbeelding[/url] ]



:r :r wat een walgelijk beest is dat zeg... :r

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:11

nine1987 schreef:
I feel you TS...


[ [url=m/CNn6Kk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Iehk die is best flink.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:23

nine1987 schreef:
I feel you TS...


[ [url=m/CNn6Kk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zolang je TS voelt en niet die spin zit je nog goed!
}:)

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:29

dalena schreef:
Ik vind dit topic niet leuk |( |(
(en toch blijf ik kijken en meelezen)


Precies dit :')

En het ergste is nog.. overdag valt mijn aandacht niet op dit topic. Maar als ik in bed nog even op mijn telefoon lig te bikken wel. En dan.. kan ik dus niet meer zo makkelijk slapen.
En dan denk ik: dit zou echt een goede reden zijn om in bed mijn telefoon niet meer te pakken!

Volgende avond.. in bed.. ach.. nog even bokken. Topic over spinnen.. niet.. kijken.. niet.. kijken..

KLIK

Oh kak.. here we go again.. MOET... LEZEN.. en foto's kijken...

En dan begint het riedeltje opnieuw..

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 22:32

Anoniem schreef:
nine1987 schreef:
I feel you TS...


[ [url=m/CNn6Kk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom plaats je foto's van je nieuwe hond? Het is een topic over spinnen.... >;)


Eens met Tica.


Geen honden of katten hier plaatsen.

Dat gezegd te hebben, heb je al een naam voor hem?

Britta31

Berichten: 13169
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:36

Die van ons heet Anansi.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:41

wortel115 schreef:
anjali schreef:
Wat jammer,die agressie van sommigen hier tegen deze interessante en nuttige dieren.Ze doen je toch niets.En ze zorgen dat je minder last krijgt van vliegen,muggen,etc.Ik laat ze rustig zitten. Als dat geen optie is dan vangen met een glas en kartonnetje en buiten zetten.


Ik had pas toch een hele agressieve white tail. Ik ga er niet vanuit dat die niks doet en hij is nog giftig ook. Ik ga ze niet zoeken om te vermoorden maar hij zat op mijn zadel er daar moest ie toch echt af.


had ik niet moeten zoeken op google :')