Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 09:38

Hallo allemaal,

Ik heb een super lieve kruising Boerboel x Bullmastiff. Echt een super hond maar nu loop ik toch tegen een klein probleempje aan.
Over het algemeen loopt ze vrij rond op het erf. Alleen als ik met de paarden aan het trainen ben mag ze niet vrij rondlopen omdat ze de neiging heeft achter de paarden aan de rennen en te gaan spelen. Nu met dit mooie weer leg ik haar dan vast aan een sterk touw. Dit gaat prima. Tot ze afgelopen week een kat achter in de wei zag lopen. Haar super brede leren halsband brak door alsof het niets was! -O-

Nu ben ik opzoek naar een nieuwe halsband. Hiervoor had ik een sterke canvas halsband maar deze zit wat te strak. Maar ik ben op internet gaan zoeken naar zo'n extreem sterke canvas halsband maar helaas de winkel waar ik voorheen mijn halsbanden kocht is er niet meer. Maar als ik verder zoek, vind ik deze halsbanden ook bijna nergens meer en als ik ze vind, helaas niet meer in de maat van mijn hond. ( Nek omvang van 60 cm dus halsband zal 70cm moeten zijn)

Heeft hier misschien iemand nog een tip waar ik een super sterke halsband kan vinden voor deze lieve schat

Afbeelding

Afbeelding

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:17

Wij hebben voor onze kruising Bordeaux Dog x bullmastiff een katoenen halsband. ( zie foto) is ook xxl maar bij hem nog niet op volle lengte daar hij nog een pup is.Afbeelding

Ik heb de band online besteld, weet niet meer precies waar maar dat zal ik op kunnen zoeken.

Heb je overigens niet de optie om een grote buitenkennel ergens te plaatsen als je met de paarden bezig bent? Aan een dik touw vind ik persoonlijk best gevaarlijk en lijkt mij ook niet bevorderlijk voor de nek als ze een spurt wil nemen maar een harde ruk krijgt omdat ze niet verder kan.

Renss

Berichten: 175
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Fryslan

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:22

Moest meteen aan de touwhalsters denken van Love Lance. Zij hebben ook dingen voor honden en maken dat op maat.

Lukasje
Berichten: 11298
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:28

De ketting is zo sterk als de zwakste schakel natuurlijk ... Ook de sluiting, de knip en het touw zijn belangrijk.
Is zelf maken een optie? Bij www.paracord.nl hebben ze ontzettend veel touw en gespen, D- en O-ringen, ook geschikt voor klimmen. Bij sommige staat de breekkracht bij. Ze hebben een superservice. Je zou hen kunnen mailen of bellen en het probleem voorleggen. Dan krijg je goed advies.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:31

Ik moest meteen denken aan een hondenharnas toen ik je verhaal las. Wij hebben een tijd een opvanger gehad (Mechelaar) en daar heb ik toen meteen een tuigje ipv band voor gehaald. Als ze namelijk een sprintje trok en vastzat, dan kwam er een gigantische klap op de nek als het touw op was en strak kwam te staan. Omdat zo'n tuigje steviger zit maar de krachten ook beter verdeeld vond ik dat zelf een fijner idee. Ik weet niet meer precies wat voor harnas we hadden, maar het was er in ieder geval eentje die als een Y gevormd was aan de voorkant, die paste haar niet alleen beter, maar ontzag de nek ook meer dan de tuigjes die nog steeds een soort halsband maar dan met verlengstuk zijn. Succes met je zoektocht! En mooi hond trouwens. :j

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:43

Ketting met stevige haak.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:06

QHP maakt inderdaad paardenhalsbanden. Die zullen op meer trekkracht voorzien zijn dan de sterke hondenhalsbanden... En voor deze gaan die niet te groot zijn denk ik. :)

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:12

Ik weet niet of ze internationaal leveren maar anders https://store.rogueroyalty.com.au/

Hebben onze leren halsband daar en die is echt super sterk en breed.

De katoenen halsband eerder geposts heeft een slechte sluiting. Daar gaan ze zo doorheen.

Sure_lee

Berichten: 10411
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:33


LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 12:05

Dankjewel allemaal voor de reacties en tips.

Sure_lee schreef:
https://www.dogwithamission.nl/joplin-4 ... 466&m=4051

Net geen 70 cm. Maar wel heel stevig.


Deze halsband had ik en is dus helaas door de midden gebroken. -O-
Het gekke is dat ze normaal dus echt onwijs rustig ligt en als ze maar een klein beetje druk ervaart dan stopt ze al. Ze reageerde nu alleen zo impulsief toen ze die kat zag dat ze echt lomp sterk is opeens.

Ik ga ook een tuigje even overwegen. Een ren vind ik voor zo´n relatief korte tijd niet ideaal. De rest van de dag loopt ze lekker vrij rond bij mij op het erf of ligt ze lekker op haar kussen in huis. (ja ja ze is een beetje een verwende hond hahaha) Afbeelding

Seven

Berichten: 21209
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:06

Mag maakt brede en extreem sterke halsbanden
Verder kan een zadelmaker/leder atelier een band op maat maken in de door jou gewenste sterkte en breedte daar zou ik zelf voor gaan, niets is sterker dan dubbellaags handgestikt tuig leer met een laag webbing er tussen :j

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 12:22

Ja dat is ook nog een optie inderdaad gewoon laten maken. ga ik ook even naar kijken thx!

Anoniem

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:26

Misschien is een koeienhalsband een alternatief? Die zijn wat langer en vaak van stevig canvast :)

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:16

Gewoon rogz for dogz band. De sint bernards en de mastiff espanol die we vrieger hadden hebben er nooit 1 kapot gekregen. Mijn oudste band is inmiddels 20 jaar oud en nog steeds betrouwbaar

Yavanna

Berichten: 2648
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:30

Waarom geen halsband van paracord? Eventueel met een biothane adapter?
Paracord kan heeel veel trekkracht hebben en kun je eigen kleuren en knoop uitkiezen.
Ik kan halsbanden en riemen maken in meer dan 2000 verschillende kleuren, dessins etc..
Zie mijn onderschrift...

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8340
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:37

Dit past beter op BB[BeestenBoel]. Daarom een zwiep die kant op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:31

Heb je een boerenbond/welkoop/agri winkel in de buurt?

Zo ja dan ben je het snelste en goedkoopste klaar met een zeugen of koeien band. Kan je een paard mee vast zetten en niet kapot te krijgen.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:58

Biothane? De breedste variant?

Die hielden mijn paarden ook op de plek met niet eens de zwaarste musketon en gesp die er te krijgen is.

Is vergelijkbaar met leer.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 21:16

Super bedankt weer voor de tips.
Vooral dat biothane klinkt erg interessant. Ik eens kijken om daar een halsband van te bestellen.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:42

Blijheid schreef:
Misschien is een koeienhalsband een alternatief? Die zijn wat langer en vaak van stevig canvast :)

Klopt; zijn echt supersterk.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:54

Maar wil je zo'n zware hond wel vastzetten aan een halsband als zij er zo ontzettend hard aan trekt? Lijkt me hét recept voor fysieke schade...

In dit geval zou ik kijken naar een tuig van Extreme Dog Gear, denk dat je daar wel zou slagen voor een veilig tuig.

En anders zou ik haar naar binnen doen op die momenten.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 00:03

Heb je geen lege box waar je de hond zolang in kunt doen.
Zo heb ik het altijd weten op te lossen.

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 00:08


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 01:23

Is een buitenkennel voor dit soort momenten misschien een idee? Tenminste zo deden we het hier.Lijkt me een stuk gezonder voor de hond dan die rukken aan haar nek telkens.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Zoektocht extreem sterke halsband xxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 01:40

Caspers in noord scharwoude verkoopt vele soorten. Als je de naam googlet kom je ze vast tegen.