Hoge prijzen opvang en uitlaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:22

Stripe000 schreef:
Mijn hond gaat eens per week mee met de uitlaatservice.
Losse trip is 12 euro, koop je een 10 trippen kaart dan is het 11 euro per wandeling.
Daarvoor wordt hij opgehaald, gaat met een groepje mee naar de Loonse en drunense duinen, loopt daar 1.5-2 uur en wordt weer thuis gebracht. Is hij nat dan maakt ze hem handdoek droog...
Hij is altijd wel minimaal drie uur weg en komt altijd voldaan thuis.
Ze kijkt erg goed of evt nieuwe honden wel passen in de groep.
Mijn doodle is bang achterin de bus en mag bij haar voorin zitten.

Ik ken haar toevallig persoonlijk ook, maar ze houd erg goed rekening met de wens van de honden.

Ze werkt vier dagen per week, waarvan drie dagen 3 wandelingen en 1 dag 1 wandeling.
Max 8 honden per groep.

Ik vind dat ik een heel net bedrag betaal en zou het ook niet erg vinden om wat meer te moeten geven.
Je moet uiteraard wel een goed gevoel hebben bij een HUS .
En je hond moet ermee om kunnen gaan



Dit vind ik dus echt wel een redelijke prijs.

Hond loopt minimaal 1,5 uur en is zn 3 uur uit huis.

Ik ken HUSen waar je dezelfde prijs betaald en dan zit er tussen ophalen en thuisbrengen maximaal 60 minuten, waarvan er natuurlijk ook nog tijd af gaat voor het rijden van/naar losloopgebied. De effectieve tijd dat de hond dan echt los loopt is dan maar een half uurtje ofzo.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:40

tja wat is duur. Ik it in een andere sector van de hondensport en het verschilt echt per soort "klant". Ik show honden en heb met best wat rassen ervaring. Mijn prijs is voor iedereen min of meer hetzelfde (tenzij ik de honden ook volledig moet groomen dat komt er bovenop). Wanneer iemand die niet in het wereldje zit mijn prijs hoort krijg ik "ben je gek, zoveel voor een rondje te lopen, dat ga ik ook doen makkelijk verdiend!" naar mijn hoofd geslingert. Terwijl wanneer iemand met kennis van de gangbare prijzen en mijn ervaring weet zegt "oh dat is een goede prijs, ik betaal je onkosten er nog wel bovenop, je hoort geen kosten te hebben aan speciaal voor mijn honden naar een show te komen".

Ik ben dus van mening dat voor ervaring en kwaliteit je gewoon betaald, degene die het werk doet moet er ook nog wat aan overhouden.

AfricanLady

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:54

Ik vraag 5 euro per wandeling en 10 euro per dag oppas.

Een wandeling is bij mij gemiddeld minimaal een halfuur.

Maar ik doe het zwart dus geen btw en ik vind het leuk om te doen en ik ben in beweging.

anjali
Berichten: 15163
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:35

@African Lady: Dat vind ik aantrekkelijke prijzen. Misschien scheelt de regio waarin je zit ook nog? Ik woon in een goedkope regio en eerlijk gezegd denk ik niet dat iemand hier de boven genoemde enorme prijzen voor het uitlaten van zijn hond gaat betalen. De meeste mensen late hier zelf hun hond uit of laten dat door de buren doen...in het geval van tijdelijk het zelf niet kunnen.Toen wij nog een hond hadden ging die dan gratis uit logeren bij familie.

AfricanLady

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:40

Ik woon in Harlingen (friesland)

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:42

AfricanLady schreef:
Ik vraag 5 euro per wandeling en 10 euro per dag oppas.

Een wandeling is bij mij gemiddeld minimaal een halfuur.

Maar ik doe het zwart dus geen btw en ik vind het leuk om te doen en ik ben in beweging.


En toch vind ik dat nog aardig prijzig voor wat je aanbied.

De HUS hierboven rekent €12 voor 1,5 - 2 uur. Voor 1,5 uur kost jij €15.

Dat terwijl je waarschijnlijk geen verzekering hebt? Want in het geval jij mijn hond mee neemt en een foutje maakt in het lezen van de hondentaal en mijn hond wordt gegrepen (of grijpt zelf) is de EIGENAAR van de hond aansprakelijk en niet jij. Dat is niet tof als eigenaar als dat gebeurt....

Dan ga ik liever naar de HUS die wit werkt en dus zelf aansprakelijk is indien conflicten tussen honden.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:01

mvdende schreef:
AfricanLady schreef:
Ik vraag 5 euro per wandeling en 10 euro per dag oppas.

Een wandeling is bij mij gemiddeld minimaal een halfuur.

Maar ik doe het zwart dus geen btw en ik vind het leuk om te doen en ik ben in beweging.


En toch vind ik dat nog aardig prijzig voor wat je aanbied.

De HUS hierboven rekent €12 voor 1,5 - 2 uur. Voor 1,5 uur kost jij €15.

Dat terwijl je waarschijnlijk geen verzekering hebt? Want in het geval jij mijn hond mee neemt en een foutje maakt in het lezen van de hondentaal en mijn hond wordt gegrepen (of grijpt zelf) is de EIGENAAR van de hond aansprakelijk en niet jij. Dat is niet tof als eigenaar als dat gebeurt....

Dan ga ik liever naar de HUS die wit werkt en dus zelf aansprakelijk is indien conflicten tussen honden.

Waarschijnlijk laat African-Lady de hond apart uit terwijl de Hus 10 honden mee neemt dus er zit dan toch een verdien verschil in.

Ik heb zo'n scheit hekel aan die Hus groepen in uitlaat gebieden. Je word wandelend met je hond ineens omringd door tig niet onder appel staande honden.Er ontstond eens een discussie tussen twee hussen van wie de hond in hun groep behoorde. Uhh die was dus van mij :-).
Ik moet binnen kort gebruik maken omdat ik in het ziekenhuis moet worden opgenomen van iemand die mijn hond uitlaat .Maar ik zoek wel bewust naar iemand als Marleen of African -Lady die per hond uit laten of in mijn geval per 2 eigen honden.

AfricanLady

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:04

Ik laat idd de honden individueel uit of met een enkele met doe van mijn eigen erbij.
En gelukkig kan ik heel goed hondengedrag herkennen en weet ik ook hoe ik daarop moet reageren.
Tuurlijk je hebt altijd van die idiote die honden los hebben lopen en op een aangelijnd de hond afjakkeren en er kan dan wat gebeuren.
En ja dan is het voor de eigenaar of verzekering.


Ik laat de honden altijd aangelijnd uit en werk volgens de techniek van cesar millan en anniek winters.
Somige honden ken ik inmiddels goed genoeg om ze mee te nemen naar een losloopgebied en zelfs daar kies ik de rustige momenten uit.

Zelf heb ik ook een hekel aan hus bedrijven die de honden loslaten en totaal niet onder appèl staan.
Ik laat geen hond los die ik niet goed genoeg ken en anders gaat er een 10 of 5 meter lijn aan

femke_harley

Berichten: 3161
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:16

Tja, wat is duur. Dat is echt afhankelijk van wat je ervoor krijgt. De een zal een blokje om gaan van 30 min, terwijl de ander naar een losloopgebied gaat en 60/90 min onderweg is. Hoe zijn ze verzekerd? Hoe gaan ze met je hond om? Etc.

Ik betaal ongeveer €11,- per uitlaat. Dan wordt ze opgehaald en thuis gebracht, en gaan ze zeker een uur lopen in een losloopgebied. Ze gaat dan met meerdere honden mee, maar dat vind ik juist fijn. Lekker kunnen spelen en ravotten met andere honden. Soms mag ze zelf met twee groepen mee.

Voor de dagopvang betaal ik ongeveer €20,- per dag. Ik kan haar dan in de ochtend brengen, dan is ze daar de hele ochtend en middag, gaat dan ook met de groepsuitlaten en ze wordt aan het eind van de middag thuis gebracht. We mogen ze ook ophalen, maar i.v.m. de file is ze zo lief om haar thuis te brengen.

Maar ik vind het ook heel belangrijk hoe ze omgaan met de hond. Met warmte worden bijv. de uitlaten wel verkort, flessen water en koelbandana's gaan voor ze mee. Mijn hond kan bijv. niet zwemmen (franse bulldog), ook dat wordt goed in de gaten gehouden. Sommige lopen bijv. aan een 10 meter lijn. Daarnaast is ze goed bekend met hondengedrag (geeft zelf ook cursussen) en kijkt goed welke honden in welke groep passen.

Daarnaast ook echt een groot voordeel: ze is flexibel. I.v.m. wisselende diensten hoeft ze niet elke week op dezelfde dagen mee met de uitlaat/naar de opvang. Ik geef in het weekend door wanneer we haar nodig hebben voor de aankomende week, dat is super fijn.

Dus voor ons zeker het geld waard!

anjali
Berichten: 15163
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:25

Ik vind dat het er ook wel aan ligt om wat voor hond het gaat. een klein lief schoothondje, daar zou ik voor in de rij staan om daar af en toe een wandelingetje mee te mogen maken.Maar grote HR-honden, tja dan inderdaad maar naar de betaalde beroepsuitlater!

AfricanLady

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:27

anjali schreef:
Ik vind dat het er ook wel aan ligt om wat voor hond het gaat. een klein lief schoothondje, daar zou ik voor in de rij staan om daar af en toe een wandelingetje mee te mogen maken.Maar grote HR-honden, tja dan inderdaad maar naar de betaalde beroepsuitlater!


Zal ik je vertellen dat de kleintjes juist uitdagender zijn dan mijn eigen rottweiler xD

De beardouxdog die ik uitlaat is ook zo lieve sul haha


Zoveel mensen die ik tegenkom met wandelen die de kleintjes voluit laten gaan met gedragsproblemen xD
Die kan je niet normaal passeren soms

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:33

Mijn doggo gaat een aantal keer per week mee naar het Amsterdamse bos met een groep van in totaal 5 honden. Dit vindt hij echt het allermooiste wat er maar is. We betalen 18,50 per keer. Ze worden opgehaald met een bus speciaal ingericht voor hondenvervoer.

anjali
Berichten: 15163
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:42

Hier in de buurt wonen veel bejaarden en als die naar het ziekenhuis moeten wil ik best tijdelijk, en gratis, voor hun huisdier zorgen. Dat zeg ik dan ook, maar tot nu toe heeft de familie het altijd overgenomen dan.Heel grote honden kan ik niet uitlaten vanwege mijn eigen slechte rug en knie.Als die een keer zouden trekken kan ik ze niet houden nl. daarvoor dus zou een professionele opvang nodig zijn, maar hier dus nog veel familiehulp, zeg maar mantelzorg.Maar in andere gebieden zou die hondenopvang dus wel heel nuttig kunnen zijn. Wel schrik ik dus van sommige prijzen,is dat dan hetzelfde voor elk type hond?

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:47

Ik heb al 22 jaar een uitlaatservice.
Bij mij kost het 12 euro per keer, honden lopen 1 tot anderhalf uur en zijn een uur of twee a drie van huis.

Ik heb een eigen terrein die uiteraard geld kost, daarnaast wandel ik op andere plekken met de wat oudere en rustigere honden, hier hebben wij in het midden vh land vergunningen voor nodig, die zijn niet gratis.
Verder rijd ik een hele nette bus, ik koop iedere zeven jaar een nieuwe bus omdat ik van m'n vervoermiddel op aan moet kunnen en ik de honden in een nette bus wil hebben, het is ook m'n visite kaartje.
Hier moet ik iedere maand een aardig bedrag voor opzij zetten om het te bekostigen.
Bus is ook volledig ingericht voor het vervoer van honden en ook mijn terrein is volledig voor de honden ingericht.
Verder is alles goed verzekerd en net als alle ondernemers draag je ook aardig wat af aan de belasting dienst.
Voor vakantiegeld en eventuele ziekte kosten leg ik ook iedere maand geld opzij.
Verder houd ik van mijn werk en hoef ik niet van droog brood en water te leven,mijn
Mijn man heeft gelukkig ook een goede baan want ik denk dat ik als hoofdkostwinner niet rond zou kunnen komen, maar mijn inkomsten zijn wel hard nodig om van te leven, het is dus geen hobby.
Maar rijk worden van de uitlaatservice ga ik nooit, maar ik doe wel wat ik leuk vind, is ook veel waard.

Dus ik denk dat de prijsverschillen dus ook veel te maken hebben of je je verzekeringen op orde hebt, je zwart of wit werkt, eigen terrein hebt of met vergunningen te maken hebt.
Vind het dus beetje gek om te zeggen, ik reken veel minder, die andere hussen zijn maar duur, als je niet weet hoe die prijzen tot stand komen

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:52

Waarom zou een grote hond duurder dan een kleine hond moeten zijn vraag ik me dan af...ik heb zat kleintjes waar ik veel meer werk aan heb dan de meeste grote honden

Ceetje_bokt
Berichten: 5179
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:31

Wij hadden een uitlaatservice die onze honden individueel uitliet. We waren een van de eerste klanten. Later hadden ze een omheinde ruimte en deden groepen, maar dat was voor onze honden geen optie. We betaalden €10 voor een half uur. Dat vonden we erg weinig, hun accountant ook :+ en dus stopten ze met de individuele wandelingen. Geen vervanging gevonden. Nu laten de buren ze in de tuin als we een keer omhoog zitten.

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:52

Tinkermuts schreef:
Ik heb al 22 jaar een uitlaatservice.
Bij mij kost het 12 euro per keer, honden lopen 1 tot anderhalf uur en zijn een uur of twee a drie van huis.

Ik heb een eigen terrein die uiteraard geld kost, daarnaast wandel ik op andere plekken met de wat oudere en rustigere honden, hier hebben wij in het midden vh land vergunningen voor nodig, die zijn niet gratis.
Verder rijd ik een hele nette bus, ik koop iedere zeven jaar een nieuwe bus omdat ik van m'n vervoermiddel op aan moet kunnen en ik de honden in een nette bus wil hebben, het is ook m'n visite kaartje.
Hier moet ik iedere maand een aardig bedrag voor opzij zetten om het te bekostigen.
Bus is ook volledig ingericht voor het vervoer van honden en ook mijn terrein is volledig voor de honden ingericht.
Verder is alles goed verzekerd en net als alle ondernemers draag je ook aardig wat af aan de belasting dienst.
Voor vakantiegeld en eventuele ziekte kosten leg ik ook iedere maand geld opzij.
Verder houd ik van mijn werk en hoef ik niet van droog brood en water te leven,mijn
Mijn man heeft gelukkig ook een goede baan want ik denk dat ik als hoofdkostwinner niet rond zou kunnen komen, maar mijn inkomsten zijn wel hard nodig om van te leven, het is dus geen hobby.
Maar rijk worden van de uitlaatservice ga ik nooit, maar ik doe wel wat ik leuk vind, is ook veel waard.

Dus ik denk dat de prijsverschillen dus ook veel te maken hebben of je je verzekeringen op orde hebt, je zwart of wit werkt, eigen terrein hebt of met vergunningen te maken hebt.
Vind het dus beetje gek om te zeggen, ik reken veel minder, die andere hussen zijn maar duur, als je niet weet hoe die prijzen tot stand komen


Een kennis va mijn idem. Als ik zie hoeveel passieen tijd zei kwijt is schrik ik niet van de prijzen.
Ook zei heeft alles netjes op orde en wat je zegt qua vervoer etc alles top. Daarnaast zit haar man mee in het bedrijf en die hebben ook kennis van gedrag waarbij ze 'therapie' aanbieden (weet niet hoe dit genoemd word hoor dus noem het even zo)

Ik begrijp de redenering grote hond meer betalen dan kleine hond ook niet zo.

anjali
Berichten: 15163
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:46

Onze hond is vroeger door mijn ouders eens naar de hondenschool van Martin Gaus gebracht, en daar was het voor kleine honden goedkoper dan voor grote.

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:55

Onze hond ging 5 dagen per week naar de uitlaat service, 9 euro per dag. Hij was dan ongeveer 3 uur van huis waarvan 2 uur wandelen/spelen.
Natuurlijk is het best een extra kostenpost iedere maand maar hij genoot er altijd zo van dus voor ons was dat het zeker waard.

En ja mijn paarden staan goedkoop gestald dus hij was zeker duurder dan een paard :D

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:25

Als ik zie waar mensen hun hond mee mee sturen snap ik wel dat sommige goedkoop zijn.

Honden met zijn 12en achterin een caddy.
Ontsnapte honden die over de weg rennen en zich niet laten vangen.
Ik vraag mij af of sommigen wel weten waar ze hun hond mee op pd sturen.
Ongeleide projectielen en geen controle over de groep.

Wij wonen vlak naast de ingang van een losloop gebied waar veel services komen. Ik kijk mijn ogen uit.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:28

Ik betaalde 12,50 per wandeling (mijn hond ging 4 x per week mee). In mijn oude woonplaats ging mijn hond dan met een groep naar een uitlaatgebied, in mijn huidige woonplaats naar een omheind uitlaatterrein. Helaas is de HUS in mijn huidige woonplaats gestopt. Kon er niet van rondkomen, dus dat zegt genoeg denk ik.

Ik vind het wel belangrijk dat de uitlater een professional is die honden goed kan lezen en niet met hele grote groepen loopt. Ook zeker niet onbelangrijk: een veilige bus waar alle honden comfortabel in kunnen worden vervoerd. En dat valt nog niet mee om te vinden, op het moment ben ik dan ook naarstig op zoek naar een nieuw adres.....

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:28

AfricanLady schreef:
Ik vraag 5 euro per wandeling en 10 euro per dag oppas.

Een wandeling is bij mij gemiddeld minimaal een halfuur.

Maar ik doe het zwart dus geen btw en ik vind het leuk om te doen en ik ben in beweging.

:+ de belastingdienst is vast ook blij met je extra inkomsten.
Vooral omdat je met foto's en woonplaats op dit forum te vinden bent ;)

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:38

beatje schreef:
Waarschijnlijk laat African-Lady de hond apart uit terwijl de Hus 10 honden mee neemt dus er zit dan toch een verdien verschil in.

Ik heb zo'n scheit hekel aan die Hus groepen in uitlaat gebieden. Je word wandelend met je hond ineens omringd door tig niet onder appel staande honden.Er ontstond eens een discussie tussen twee hussen van wie de hond in hun groep behoorde. Uhh die was dus van mij :-).
Ik moet binnen kort gebruik maken omdat ik in het ziekenhuis moet worden opgenomen van iemand die mijn hond uitlaat .Maar ik zoek wel bewust naar iemand als Marleen of African -Lady die per hond uit laten of in mijn geval per 2 eigen honden.


Tja, dan heb je bij mij ook pech. Als ik de honden van vrienden op vakantie / visite heb dan zit ik al snel aan de +10 honden. Mensen gaan er dan al snel vanuit dat ik een HUS heb, terwijl ze in dat geval allemaal 'van mij' zijn. Mensen hebben dan allemaal hun mening & zegje klaar, tot ik zeg dat het gewoon eigen honden zijn, dan zijn ze uitgeluld... Echter heb ik in de regel meer last van die 'losse' uitlaters dan van fatsoenlijke groepen honden.

Er is geen maximum aan een gebied, ik mag het losloopgebied betreden met 1 hond, maar ook met 20 honden. De honden hebben ook alle recht om los te lopen en te doen wat ze willen. Dat jij daar problemen mee hebt, is jouw probleem, niet dat van mij, of in bovenstaand geval dat van de HUS.

Je verhaal is ook erg onwaarschijnlijk. Want de HUS hier in de buurt zijn erg betrokken bij hun 'klanten' en weten echt wel wie ze bij zich hebben. ;)

***

Naast wat een HUS vraagt voor tarief vind ik kennis ook belangrijk. Iedereen kan met (grote) groepen honden gaan wandelen, maar niet iedereen heeft genoeg inzicht in gedrag om het in goede banen te leiden, daar zie ik vaak veel fouten, dan kan de prijs & intentie nog zo goed zijn.

De prijzen die hier (wit) worden genoemd vind ik erg netjes eerlijk gezegd.

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:50

Ik ben juist blij dat het zo betaalbaar is. Snap soms niet hoe ze het er van doen eerlijk gezegd. Onze hond gaat naar een dagopvang waar ik 12.50 per dag betaal, breng 'm voor mijn werk daarheen en haal 'm aan het einde van de dag weer op. Ze lopen daar in verschillende groepen in weilanden met huisjes enzo. Er zitten echt veel honden maar er werken ook 5 mensen. Onze hond komt er al sinds hij 9 weken is (toen werd hij ook tussendoor te slapen gelegd en zat hij in een puppy/ kleine honden groep) en vind het er geweldig. Dan heb ik ook nog een extra adresje, daar betaal ik geloof ik 15 euro per dag voor dagopvang, 24 uur is hetzelfde, en als hij dan ook nog mee gaat op de wandeling 10 euro extra. Zij komt hem dan wel ophalen als we dat willen wat soms met werk beter uit komt als ik bv. in het buitenland zit. Volgens mij is een losse wandeling 10-15 euro, ze loopt in kleine groepen en hij is dan echt 1,5 uur op pad. Voordeel is dat wij vlak bij het uitlaatbos wonen, dus hij wordt dan als laatste opgehaald, staat 5 min later in het bos en wordt ook als eerste weer thuis gebracht.

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:23

De keren dat ik vakantieopvang deed vroeg ik of de eigenaar zelf voer mee wilde nemen of de kosten van voer wilde betalen.
Onkosten als schade, dierenarts etc waren ook voor de eigenaar.
Verder vroeg ik als ze een opvangprijs wilden weten het symbolische bedrag van een tientje per hond per week en nam ik niet meer dan twee honden tegelijk aan en alleen als ze van dezelfde eigenaar waren.
Sommige eigenaren gaven een grotere vergoeding, anderen zeiden dank je wel evt icm een lieve kaart ofzo en gewoon dank je wel zeggen was voor mij al meer dan voldoende. :)
Inmiddels heb ik zelf honden en doe ik geen vakantieopvang etc meer.

De reden dat ik zo goedkoop was is dat ik geen papieren oid heb en het puur deed om mensen uit de brand te helpen (vaak oppas die op het laatste moment niet kon oid) en zelf te oefenen met het hebben van een hond en intussen door de verschillende honden kon kijken wat mij het beste paste qua karakter etc.