Hoge prijzen opvang en uitlaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:34

Ik zou met alle liefde het geld betalen wat er hier voorbij komt bij bijvoorbeeld Tinkermuts, Machie enzovoorts. Zelfs nog wel meer. Ik heb zelf een tijdje naar een uitlaatservice gekeken en ik wil dus niemand die het zwart doet, ik wil iemand die een bus heeft met hokken, goede verzekeringen, kennis van honden die aansluit bij mijn manier van houden (dus geen CM bijv.) En niet iemand die onderscheid maakt in kleine en grote honden qua bedragen bijvoorbeeld. Oh en absoluut geen snoepjes geven oid, tenzij het dingen zijn waar ze tegen kunnen. Ik had iemand gevonden die misschien zou kunnen passen met een paar concessies, alleen die gaf dus snoep en kauwdingen. Snoep tijdens de wandelingen een iets te kauwen als ze thuis gebracht werden. Op mijn vraag hoe ze dat deed als een hond geen snoep mocht was het antwoord dat ze dan overgeslagen werden, maar de rest van de groep wel kreeg. En thuis een iets te kauwen vond zij geen probleem en het was onzin dat ik dat niet wil als een hond alleen thuis is.

Uiteindelijk konden mijn honden nergens terecht. :')

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:38

Ik ga altijd op intake, dan stel ik ook de vraag of de hond wat mag en zo ja wat wel of niet, bij speciaal voer vraag ik de baasjes zelf wat klaar te leggen dat als de andere honden iets krijgen ik het eigen koekje of wat dan ook kan geven.
Bij thuis brengen krijgen ze alleen iets als dat mag, vaak ligt er ook iets klaar bij de honden met allergie oid
Kaukluiven geven niemand bij is word ik ook niet zo gelukkig van.

Maar daar zijn de intake gesprekken voor mij ook voor om uit te vinden hoe de honden op bv vuurwerk en onweer reageren, wat ze wel en niet mogen, waar ze angstig of juist fel op zijn enz.
En natuurlijk kennismaken en kijken of de baasjes ook een goed gevoel bij mij krijgen want ze moeten me immers wel in huis laten en dan moet het gevoel wel goed zijn.
Nu rijd ik al meer dan twintig jaar rond in deze woonplaats en kennen de meeste hondenbezitters me wel maar zo'n intake vind ik voor beide kanten wel belangrijk

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:39

AfricanLady schreef:
Ik vraag 5 euro per wandeling en 10 euro per dag oppas.

Een wandeling is bij mij gemiddeld minimaal een halfuur.

Maar ik doe het zwart dus geen btw en ik vind het leuk om te doen en ik ben in beweging.



Je zit in de bijstand toch?
Ik zou maar uitkijken met deze info op openbaar internet
Ik zag ook een foto met je echte naam op een diploma van je hond

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:32

tokedri schreef:
AfricanLady schreef:
Ik vraag 5 euro per wandeling en 10 euro per dag oppas.

Een wandeling is bij mij gemiddeld minimaal een halfuur.

Maar ik doe het zwart dus geen btw en ik vind het leuk om te doen en ik ben in beweging.



Je zit in de bijstand toch?
Ik zou maar uitkijken met deze info op openbaar internet
Ik zag ook een foto met je echte naam op een diploma van je hond


Bij de bijstand hebben ze zelfs gezegd zolang ik het contant laat uitbetalen en niet boven een bepaald bedrag is het prima is xD

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:06

tokedri schreef:
AfricanLady schreef:
Ik vraag 5 euro per wandeling en 10 euro per dag oppas.

Een wandeling is bij mij gemiddeld minimaal een halfuur.

Maar ik doe het zwart dus geen btw en ik vind het leuk om te doen en ik ben in beweging.



Je zit in de bijstand toch?
Ik zou maar uitkijken met deze info op openbaar internet
Ik zag ook een foto met je echte naam op een diploma van je hond


Bij de bijstand hebben ze zelfs gezegd zolang ik het contant laat uitbetalen en niet boven een bepaald bedrag is het prima is xD[/quote]


Dat is vreemd, zwart mag gewoon niet en de gemeente gaat dat niet adviseren normaal gesproken (werkervaring...)

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:22

Zal dat bij jou anders geweest zijn schijnbaar

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:26

AfricanLady schreef:
Zal dat bij jou anders geweest zijn schijnbaar


Ik zit niet in de bijstand ik werk veel samen met gemeentes voor mijn clienten die in de bijstand zitten

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:31

tokedri schreef:
AfricanLady schreef:
Zal dat bij jou anders geweest zijn schijnbaar


Ik zit niet in de bijstand ik werk veel samen met gemeentes voor mijn clienten die in de bijstand zitten


Oké schijnbaar niet in mijn gemeente dan

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:22

Je mag inderdaad wat bijverdienen met een uitkering. Maar ik vind dit niet de plaats om de financiën van een mede bokker te bespreken. Helemaal aangezien ze er niet om vraagt. :)

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:39

Jessix schreef:
Je mag inderdaad wat bijverdienen met een uitkering. Maar ik vind dit niet de plaats om de financiën van een mede bokker te bespreken. Helemaal aangezien ze er niet om vraagt. :)


Zwart mag je niks bijverdienen
Wit wel

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoge prijzen opvang en uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:45

Hoewel het offtopic is, zal het uitlaten en oppassen als vrijwilligersvergoeding worden geteld. :)

Ik vind zelf de prijzen van opvang hoog. Maar, ik snap wel dat ze zo hoog zijn vanwege de kosten die er gemaakt moeten worden en er ook van geleefd moet worden. Zelf nooit de hond in de opvang, niet vanwege de kosten maar ze raakt zwaar in paniek als ze op een vreemde plek is en wij zijn er niet.

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 12:07

tokedri schreef:
Jessix schreef:
Je mag inderdaad wat bijverdienen met een uitkering. Maar ik vind dit niet de plaats om de financiën van een mede bokker te bespreken. Helemaal aangezien ze er niet om vraagt. :)


Zwart mag je niks bijverdienen
Wit wel

Jawel hoor, zie ook de opmerking van Neonlight over de vrijwilligers vergoeding voor diensten als oppassen etc. Moet je wel aangeven bij de uitkeringsinstantie maar wordt onder een bepaald bedrag niet belast.

Dus maak je geen zorgen over de rechtmatigheid van de mede bokker. :) Verder laat ik het er bij want het is off topic en gaat ons ook geen bal aan.