Hond vecht met andere hond in kennel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 16:57

Wildgrounds schreef:
Ibbel schreef:
Waar denk je dat de uitdrukking 'bitch fight' vandaan komt? Teven vechten soms tot de dood. Uit elkaar halen dus, dit gaat van kwaad tot erger.
2x3 als buitenverblijf is ergens ook wel heel klein, dus niet echt een wonder dat ze elkaar naar de strot vliegen. Ik zou dus toch kijken of je twee toegangen vanuit het binnenverblijf kunt maken, met voor iedere hond een eigen uitloop naar hun deel van de buitenkennel.


Ik ken het, vechtende teven. Deze honden gaan hun hele leven al goed samen, zelfs met een derde teef erbij geen probleem. Dit is iets van het laatste jaar.
Binnenverblijf loopt met een grote deur oven in buitenverblijf, dus in principe is er ruimte.
Ik heb veel ervaring met honden, ook honden in kennels en weet ook dat scheiden de beste oplossing is, maar ik dacht, misschien heel misschien is er iemand met een andere oplossing...

Als je zoveel ervaring met honden hebt ,weet je toch ook dat je ,je honden heel sneu houd. Kleine ruimte ,weinig te doen dan ga je veel spanning opbouwen.
Vind het een sneue manier van honden houden.

Wildgrounds
Berichten: 96
Geregistreerd: 16-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 17:12

beatje schreef:
Als je zoveel ervaring met honden hebt ,weet je toch ook dat je ,je honden heel sneu houd. Kleine ruimte ,weinig te doen dan ga je veel spanning opbouwen.
Vind het een sneue manier van honden houden.


Misschien moet je beter lezen en niet gelijk oordelen. Er is ook een speelwei waar ze vier keer per dag een tijd lopen. En daarnaast wandel ik met ze uiteraard...

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Hond vecht met andere hond in kennel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:37

Ik snap ook niet echt wat hier sneu aan is. Het merendeel vd honden in Nederland zit de hele dag thuis en mag 3 keer per dag aan een riem een blokje om.... De honden van Ts hebben zo te lezen een prima leven. Tuurlijk kan alles altijd beter, maar zonder de situatie gezien te hebben vul je volgens mij veel in beatje.

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:44

Hier een situatie tussen 2 teven. Roedel met 1 reu en 3 teefjes. een teef niet geholpen en die heeft de jongste van het stel op een gegeven moment te grazen genomen. Grondig...
Teef op advies dierenarts laten steriliseren, 2 maanden geen last en toen weer mis.
Nu de kennel in 2 delen gesplitst met 2 honden per kennel. Buiten gaat het goed, daar kan het jonkie wegblijven van de oudere teef.
Ik vrees dat je idd iets aan de kennel moet doen of een schuilhokje op de speelwei plaatsen en hopen dat dat wel goed blijft gaan.
Vorige week kwam jonkie in contact met het stroomdraad en het gillen wat ze daar door deed triggerde de oudere teef toch weer om er bovenop te klappen en gelijk zo door te gaan dat ik haar letterlijk van het jongere hondje af moest trappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:50

Emj_23 schreef:
Ik snap ook niet echt wat hier sneu aan is. Het merendeel vd honden in Nederland zit de hele dag thuis en mag 3 keer per dag aan een riem een blokje om.... De honden van Ts hebben zo te lezen een prima leven. Tuurlijk kan alles altijd beter, maar zonder de situatie gezien te hebben vul je volgens mij veel in beatje.


Dus omdat het merendeel het zo doet is het ok?

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hond vecht met andere hond in kennel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:12

Hoe dan ook, lijkt het me wijs om een van de dames te herplaatsen. Zoals eerder gezegd, teven houden niet op met vechten.

De vergelijking met mensen vind ik onzinnig. Genoeg dames die het gewoon bijleggen, en heren die het nooit meer bijleggen.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:15

enzino schreef:
Uit elkaar halen en houden voor het echt mis gaat. Of er een nog grotere reu bij zetten die ze onder controle gaat houden, maar als dat mislukt zit je met 3 vechtende honden.

Een reu die teefjes onder controle gaat houden? :') :')
Dat die groter is zegt weinig, de dames zijn meestal toch de baas.
Hier heeft de grotere reu ook niets te zeggen over de kleine dames. De vorige reu die 2x zo groot was ook niet. :+

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hond vecht met andere hond in kennel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:34

Hier waren de dames ook de baas hoor :) hoe groot de reu ook was.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:50

Wildgrounds schreef:
Ja, kruising mechelaar x duitser en ze heeft de labiliteit van de mechelaar met het leidende vd duitser. Niet echt handige combi. Het is een herplaatser, heb haar met 7 mnd gekregen.
De herder is de oudste en de baas, maar haar ingrijpen op de berghond slaat nergens op en dat bind de berghond op een gegeven moment ook.
Ik ben absoluut leider, maar ik ben natuurlijk ook weleens weg.
Als ik een brul geef stopt ze gelijk. Ze heeft groot respect voor mij.
Ik denk niet dat het bij haar om het ouder worden gaat, ze is duidelijk aan het regelen op dat moment, zoals een herder graag doet.


Dat vermoedde ik al, het is een beetje een negatief trekje van het ras vind ik. Ik zie het ook terug bij andere (mix) Mechelaars.
Dat jij echt leider bent en een brul genoeg is, is een groot pluspunt. Niet iedere eigenaar heeft die positie en niet iedereen ziet het punt waarop het fout gaat in.
Ik ken meerdere honden waarbij dergelijk eigen initiatief juist als leuk en speels wordt gezien := Tot het inderdaad fout gaat en dan zijn ze verbaasd. :roll:
Het scheelt ook dat je er een Berghond hebt wat dat betreft. Ik denk dat je bij een willekeurig ander ras al sneller/ vaker in de problemen was gekomen.

Maargoed, als jij er niet bij bent dan loop je inderdaad risico op een mogelijk bloedbad uiteindelijk en dat wil je niet.
Ik zou dus wel echt gaan voor splitsen op de momenten dat je er geen oog op kunt houden.
En als dat op lange termijn geen optie is, 1 van de 2 herplaatsen zoals hierboven ook genoemd wordt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:56

dees_daan schreef:
Je kan er misschien voor zorgen dat ze geen gaten oplopen (muilkorven) of ervoor zorgen dat de ene hond niet blaft (anti-blafband) maar dat is niet in het belang van de honden dus uit elkaar halen is imo de enige optie dan nog.

Als je één hond een blafband omdoet is het regelrechte mishandeling want die blafband reageert ook op het blaffen van de andere hond. Daarnaast vind ik een blafband omdoen (ook als je het bij beide zou doen) absoluut niet ethisch hier, die honden zitten al jaren in die kennels de boel te bewaken en aan te blaffen en dan moeten ze ineens in diezelfde situatie stil blijven op straffe van een stroomstoot?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:04

Emj_23 schreef:
Ik snap ook niet echt wat hier sneu aan is. Het merendeel vd honden in Nederland zit de hele dag thuis en mag 3 keer per dag aan een riem een blokje om.... De honden van Ts hebben zo te lezen een prima leven. Tuurlijk kan alles altijd beter, maar zonder de situatie gezien te hebben vul je volgens mij veel in beatje.

Honden die in een klein hok zitten en op een speel weitje mogen als uitdaging vind ik sneu .

En omdat er dingen nog erger kunnen zijn of omdat merendeel het doet ,maakt het nog niet oke.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:18

GDG schreef:
dees_daan schreef:
Je kan er misschien voor zorgen dat ze geen gaten oplopen (muilkorven) of ervoor zorgen dat de ene hond niet blaft (anti-blafband) maar dat is niet in het belang van de honden dus uit elkaar halen is imo de enige optie dan nog.

Als je één hond een blafband omdoet is het regelrechte mishandeling want die blafband reageert ook op het blaffen van de andere hond. Daarnaast vind ik een blafband omdoen (ook als je het bij beide zou doen) absoluut niet ethisch hier, die honden zitten al jaren in die kennels de boel te bewaken en aan te blaffen en dan moeten ze ineens in diezelfde situatie stil blijven op straffe van een stroomstoot?


Geen idee of de honden in NL wonen maar gebruik van stroom bij honden is inmiddels al verboden dacht ik in Nederland ;)

Wildgrounds
Berichten: 96
Geregistreerd: 16-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 19:37

Oke, ik ga een hond niet zomaar herplaatsen, zeker geen hond van 10 jaar die bij mij al herplaatst is.
En Beatje, ik vind dat je erg snel conclusies trekt betreft het leven van mijn honden. Als ik hun hele leven moet gaan beschrijven leest niemand de openingspost meer omdat die dan 4x zo lang is geworden. Dit topic gaat om het gedrag vd herder, niet om hoe ik het leven van mijn honden uitdaging geef etc.
Wij wonen buitenaf en onze honden hebben de ruimte en voldiende uitdaging.
Door verschillende reacties ben ik er nu uit dat het territoriaal gedrag is, waarschijnlijk doordat ze een jaar gescheiden zijn geweest omdat de berghond binnen zat ivm blessure, en de kennel toen het terrein vd herder was. In een grotere ruimte zoals de speelwei of uit wandelen gaan de dames prima met elkaar om en is er geen wolkje aan de lucht.

En een grotere reu erbij.. uhm berghond is tamelijk groot hoor, dat lijkt mij ook op gebied van gedrag, en ruimte geen oplossing. Blafband om is ook geen oplossing. Het gaat erom dat de herder de berghond gaat grijpen tijdens het waken. Ze mógen blaffen en dus waken.

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hond vecht met andere hond in kennel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:59

Is geen territoriaal gedrag. Gewoon teven die elkaar niet moeten en het niet kunnen bijleggen.

Als je geluk hebt gaat het nog een tijd goed, als je pech hebt ga je een van de honden dood terug vinden.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Hond vecht met andere hond in kennel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 01:44

Hier meerdere teven en je kan er nog zoveel meedoen,appel ophebben en overwicht vroeg of laat kan het opeens omslaan en dan is er vaak geen houden meer aan en dat kan ook heel heftig uitpakken tot er 1 blijft liggen, Kan je maar 1 ding aanraden en dat is scheiden want gaat het eenmaal mis dan is naast elkaar houden ook niet meer mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 05:40

GDG schreef:
dees_daan schreef:
Je kan er misschien voor zorgen dat ze geen gaten oplopen (muilkorven) of ervoor zorgen dat de ene hond niet blaft (anti-blafband) maar dat is niet in het belang van de honden dus uit elkaar halen is imo de enige optie dan nog.

Als je één hond een blafband omdoet is het regelrechte mishandeling want die blafband reageert ook op het blaffen van de andere hond. Daarnaast vind ik een blafband omdoen (ook als je het bij beide zou doen) absoluut niet ethisch hier, die honden zitten al jaren in die kennels de boel te bewaken en aan te blaffen en dan moeten ze ineens in diezelfde situatie stil blijven op straffe van een stroomstoot?


Misschien moet je de zin daarna ook even lezen.

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:49

Je hebt al 1 hond binnen. De berghond is een jaar ook binnen geweest vanwege een blessure. Als ik het goed gelezen heb...

Hoe onmogelijk is het (als de kennel niet - eenvoudig - op te delen is) om permanent twee honden binnen te hebben en één overdag in de kennel? En dan om de andere dag de kruising en de berghond in de kennel zodat ze beiden evenveel tijd binnen/buiten hebben?

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hond vecht met andere hond in kennel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:56

Ik zou deze honden enkel nog samen laten onder toezicht. Je zegt dat het voorheen met 3 wel ging. Wss had die een leidende of kalmerende functie waardoor het niet escaleerde. De herder denkt de boel te moeten regelen maar kan dat niet aan.
Als jij erbij bent en je kan op tijd ingrijoen, geen probleem. Maar als je er niet bij bent gaat het vroeg of laat mis.

Betreft de weide en beschutting;een vlonder van een paar palletten en enkele hondenhokken erop lijken me geen giga grote moeite? (Als het met meer ruimte wel lukt)

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:08

Ik heb helaas ook de ervaring dat twee teefjes niet goed samen ging.
Van alles geprobeerd, maar het is nooit meer goed gekomen tussen die twee.
We hebben ze echt volledig moeten splitsen, dat waren ook herderkruisingen.
Sindsdien hebben we ons nooit meer gewaagd aan de combinatie van twee teefjes samen, en hebben nu altijd een reu en een teef.
Dat gaat altijd goed, echt nooit problemen meer mee gehad.
Misschien een idee om in je achterhoofd te houden bij volgende honden.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:54

Kuggur schreef:
Freggle_Edge schreef:
Reuen zijn net al mannen. Die vechten het uit en dan is het klaar. Ze drinken er nog net geen biertje op :D
Teven zijn net als vrouwen, die weten van geen ophouden. :x

Op zich ben ik het met je eens, als algemene regel.
Maar het gaat niet altijd op, ken meerdere gevallen waar twee reuen in één huis elkaar haatten, met dodelijke afloop.
Dus als je de indruk hebt dat het niet botert tussen twee honden is het altijd een goed idee in te grijpen, óók als het twee reuen betreft.


Ik zou sowieso altijd ingrijpen, ongeacht het geslacht. Het uitvechten was meer om het verschil tussen reuen en tegen aan te geven. Maar ik zou ze het ook nooit uit laten zoeken. Onder mijn dak zijn mijn regels. Dat geldt dus ook voor de honden. Ik heb Stafford reuen gehad, die moet je ook begrenzen want anders lossen ze een onenigheidje wel heel drastisch op. :Y)

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hond vecht met andere hond in kennel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:59

Ik heb gruwelijke wonden gezien bij mensen die er even dachten tussen te springen....... no way dat ik ingrijp.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:23

Avalanche81 schreef:
Ik heb gruwelijke wonden gezien bij mensen die er even dachten tussen te springen....... no way dat ik ingrijp.

Ingrijpen is iets anders dan er domweg tussen springen.
Je moet weten wat je doet. Ik heb wel eens twee honden die op leven en dood vochten uit elkaar gehaald, zonder zelf risico op verwonding te lopen.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:30

Kuggur schreef:
Avalanche81 schreef:
Ik heb gruwelijke wonden gezien bij mensen die er even dachten tussen te springen....... no way dat ik ingrijp.

Ingrijpen is iets anders dan er domweg tussen springen.
Je moet weten wat je doet. Ik heb wel eens twee honden die op leven en dood vochten uit elkaar gehaald, zonder zelf risico op verwonding te lopen.



Ja hier ook. Ga er niet bij staan kijken. En er niet gewond door geraakt maar je moet wel weten wat je doet.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 00:10

Avalanche81 schreef:
Ik heb gruwelijke wonden gezien bij mensen die er even dachten tussen te springen....... no way dat ik ingrijp.


Ik heb ook gruwelijke wonden gezien bij mensen die door een hond gebeten zijn. Maar never dat ik ga staan toekijken hoe mijn hond wordt gesloopt.

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 00:57

Kuggur schreef:
Avalanche81 schreef:
Ik heb gruwelijke wonden gezien bij mensen die er even dachten tussen te springen....... no way dat ik ingrijp.

Ingrijpen is iets anders dan er domweg tussen springen.
Je moet weten wat je doet. Ik heb wel eens twee honden die op leven en dood vochten uit elkaar gehaald, zonder zelf risico op verwonding te lopen.

Dan ben je handiger dan ik :) ik zou echt niet weten hoe je dat doet