Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:55

Goof schreef:
Ik vind dit echt vreselijk triest voor de hond, maar dit is echt een heel dom gevolg van je hond los laten lopen in een woonwijk.

Ik werd een tijdje geleden aangesproken op het feit dat ik mijn hond altijd aangelijnd heb in de wijk. Ik kreeg het verwijt dat het een zielig beest was met een kansloos leven omdat hij nooit los mocht lopen in de wijk.
Nee trut, omdat ik mijn hond dus niet onder een auto terug wil vinden. Sommige mensen hebben een rare kijk op het leven.


Ow, die discussie had ik van de week in het bos: ik heb een wegloper. Hij mag dus niet los, voor zijn veiligheid. Daarnaast is het een fervent jager, dus ook voor de veiligheid van het wild mag hij niet los. Kreeg een man op mijn dak die boos was omdat ik mijn hond geen vrijheid gunde. Euhm? Hij loopt lekker in het bos, snuffelt overal, kan rennen. Maar wel aan de lijn... Safety first, all the rest later.

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:58

Goof schreef:
Ik vind dit echt vreselijk triest voor de hond, maar dit is echt een heel dom gevolg van je hond los laten lopen in een woonwijk.

Ik werd een tijdje geleden aangesproken op het feit dat ik mijn hond altijd aangelijnd heb in de wijk. Ik kreeg het verwijt dat het een zielig beest was met een kansloos leven omdat hij nooit los mocht lopen in de wijk.
Nee trut, omdat ik mijn hond dus niet onder een auto terug wil vinden. Sommige mensen hebben een rare kijk op het leven.

Vreemd inderdaad, hier loopt er in de wijk dus nooit een hond los. Denk dat je juist commentaar krijgt als je je hond wel los laat lopen.

Telpeva

Berichten: 14757
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:07

Hoe is het nu met jou en je hond ts, al een beetje bij kunnen komen van de schrik?

Dit soort hondeneigenaren heb ik echt een pesthekel aan. Verdorie zeg, een 50kmh weg, bosjes langs de weg waardoor bestuurders geen zicht hebben, en dan op 10 meter afstand een beetje gaan toekijken wetende dat je hond niet luistert. Ze zien ts met de hond en zelfs dan doen ze niks. Waar zaten die mensen met hun gedachten, een auto zie je in het donker toch ook aankomen (straatlampen, koplampen) , en als het daar echt zo donker en overzichterlijk is dat je een auto niet ruim van tevoren kan zien aankomen zodat je je dier op tijd van de weg kan halen... Dan is dat toch verdorie NOG een extra reden om ze niet los te laten lopen. Bah, zo onverantwoord.
Ik zou het ook melden, zeker omdat ze de BOA ook gewoon negeren. Deze keer was het een auto en met mazzel houdt die bestuurder er niks aan over, maar dit had ook een motorrijder, scooterrijder of bejaarde op een fiets kunnen zijn.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Hond (niet de mijne Halleluja) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:23

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en dat een hond aangereden word is echt vreselijk. Ik had mijn hond naast de fiets en we kwamen langs een huis met 3 hondjes die altijd iedereen aanvielen. Ze sprongen over het dekje de weg over waardoor mijn hond in paniek onder mijn fiets doorschoot toen ze hem pakten. Mijn hond werd toen aangereden en ik viel met de fiets maar hoorde hem janken. Nergens bloed maar ben door de man die hem aangereden had naar de dierenarts gebracht. Hij liep gelukkig alleen een aantal dagen mank. Maar hij werd ook niet met 50 aan gereden eerder 30. Maakt niet uit welke hond het is nooit leuk.
Toch ben ik ook blij dat jullie er goed vanaf gekomen zijn.

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:22

Mlies schreef:
Amandavd schreef:
Niet uit medelijden niet melden, want dat vergeef je jezelf nooit als deze honden jouw hond wel een keer te pakken krijgen.

Dus melding maken bij de BOA met het hele verhaal. Deze mensen zijn niet alleen een gevaar voor jou maar ook voor anderen. Voor hetzelfde geldt had die automobilist aan het stuur gerukt en ergens tegenop gebotst en was ook die flink gewond geraakt.

Voor jou wens ik veel sterkte. Ik heb helaas ook een hond ooit aangereden zien worden en deze overleed ter plekke. Geen prettig beeld. Zoek eventueel hulp daarbij om die beelden enigszins kwijt te raken. Heel veel sterkte.


Hier sluit ik me bij aan.
Heel verdrietig voor de hond, maar de baasjes zijn in dit geval toch echt onverantwoordelijk bezig.

Heb je nog kunnen slapen?


Dit ja... het is toch te zot voor woorden dat de eigenaren deze risico's nemen... voor hetzelfde geldt trekt een automobilist in paniek aan het stuur en had hij jou plat gereden in plaats van een hond..

Sneu voor het beestje...

Maar ook voor de verzekering van de persoon die het beest heeft aangereden nis het fijn als er melding gedaan wordt... geloof mij dat een hond van dit formaat flink wat schade aan een auto veroorzaakt...
Ts gaf overigens aan dat ze niet weet of de automobilist naderhand gestopt is...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Hond (niet de mijne Halleluja) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:49

Wie zou er (als vrouw alleen) durven stoppen in zo'n geval? De eigenaar van 2 loslopende agressieve honden wil ik niet in mijn eentje in het donker confronteren in elk geval. Kans is groot dat hij de automobilist agressief benadert.

Mondy

Berichten: 11859
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:51

elnienjo schreef:
Wie zou er (als vrouw alleen) durven stoppen in zo'n geval? De eigenaar van 2 loslopende agressieve honden wil ik niet in mijn eentje in het donker confronteren in elk geval. Kans is groot dat hij de automobilist agressief benadert.


Jij bent wel fan van een lekker potje drama en speculeren he ?


Ts ik hoop dat je wel nog even melding maakt bij de wijkagent. Sowieso voor de hond die miss nog niet is teruggevonden maar ook als getuige.

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:51

elnienjo schreef:
Wie zou er (als vrouw alleen) durven stoppen in zo'n geval? De eigenaar van 2 loslopende agressieve honden wil ik niet in mijn eentje in het donker confronteren in elk geval. Kans is groot dat hij de automobilist agressief benadert.


Dat is ook meteen een beetje overdreven, dat ze agressief naar honden zijn wil niet zeggen dat ze meteen ook mensen opvreten. En de kans dat de automobilist in het donker zo snel ziet om welke hond het gaat en daarop besluit door te rijden lijkt me nogal klein.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:54

Hier in het dorp is de maximumsnelheid 30kmh, al zijn de auto's die netjes 30 rijden per dag op één hand te tellen.

De stoepen zijn echt heel smal, op sommige stukken zelfs zo smal, dat als mijn hond overdwars op de stoep staat, zijn staart uitsteekt de weg op.

En dan nog met een bloedvaart langs willen rijden.

Tegenwoordig ga ik maar midden op het weggetje lopen als ik weer een idioot aan zie komen, over het algemeen rijden automobilisten liever geen medemens plat dus remmen ze af. Als ze dan met een gepaste snelheid achter me zitten, stap ik opzij, mezelf en hond op het stoepje proberen te wurmen.

Hier loopt Skip dus echt nooit los in de woonwijk!

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:57

elnienjo schreef:
Wie zou er (als vrouw alleen) durven stoppen in zo'n geval? De eigenaar van 2 loslopende agressieve honden wil ik niet in mijn eentje in het donker confronteren in elk geval. Kans is groot dat hij de automobilist agressief benadert.


Ok, als je dat niet ziet zitten prima,

Maar meld je je dan de volgende ochtend wel netjes bij de politie?

In dat geval zou ik er best vrede mee hebben, maar gewoon denken "neh, ik rijd liever gewoon door, had de hond maar niet los moeten lopen"
Is wel echt mega asociaal!

Daarbij, vaak gaat een aanrijding zo snel, dat je niet geheel duidelijk kan zien wat je nou geraakt hebt.

Nu was het een led lampje aan een hond, maar wat als er ineens een peuter met led lampje voor je auto schiet? Zie jij direct het verschil?
Een kleine peuter is vaak even "hoog" als een flinke hond.

Daarom zou ik altijd stoppen!
Laatst bijgewerkt door mvdende op 18-12-19 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:00

Ik denk dat alles wel gezegd is, ook ik kan de onverantwoordelijk niet begrijpen.

Maar TS, was dat halleluja in de titel nou nodig? De aangereden hond kan er geen zak aan doen.

En ja ElNienjo, ik zou gewoon stoppen. Een aangereden dier heeft hulp nodig. Punt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:15

Mlies schreef:
elnienjo schreef:
Wie zou er (als vrouw alleen) durven stoppen in zo'n geval? De eigenaar van 2 loslopende agressieve honden wil ik niet in mijn eentje in het donker confronteren in elk geval. Kans is groot dat hij de automobilist agressief benadert.


Dat is ook meteen een beetje overdreven, dat ze agressief naar honden zijn wil niet zeggen dat ze meteen ook mensen opvreten. En de kans dat de automobilist in het donker zo snel ziet om welke hond het gaat en daarop besluit door te rijden lijkt me nogal klein.

Mensen die hun honden los laten lopen daar waar dat niet hoort zijn vaak aso, dus daar zou ik niet voor stoppen. Als ik schade had zou ik wel de politie bellen overigens dan mag die de hondeneigenaar aanpakken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:16

Palmera schreef:
Ik denk dat alles wel gezegd is, ook ik kan de onverantwoordelijk niet begrijpen.

Maar TS, was dat halleluja in de titel nou nodig? De aangereden hond kan er geen zak aan doen.

En ja ElNienjo, ik zou gewoon stoppen. Een aangereden dier heeft hulp nodig. Punt.

Het dier zal hulp krijgen van z'n eigenaar mag ik hopen. Ik zou niet het risico willen lopen in elkaar gemept te worden door de eigenaar.

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:17

elnienjo schreef:
Mlies schreef:


Dat is ook meteen een beetje overdreven, dat ze agressief naar honden zijn wil niet zeggen dat ze meteen ook mensen opvreten. En de kans dat de automobilist in het donker zo snel ziet om welke hond het gaat en daarop besluit door te rijden lijkt me nogal klein.

Mensen die hun honden los laten lopen daar waar dat niet hoort zijn vaak aso, dus daar zou ik niet voor stoppen. Als ik schade had zou ik wel de politie bellen overigens dan mag die de hondeneigenaar aanpakken.


Ik geloof niet dat het in theorie zo werkt. En als ik in die situatie dan iets asociaal vind... dan ben jij dat...

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 16:22

Bedankt voor alle reacties. Ik heb vannacht wel geslapen maar ben wel totaal gedesorienteerd wakker geworden. Zelda was 10 minuten na binnenkomst gisteravond alweer diep in slaap, dus daar gaat het goed mee lijkt me :P

Mijn hoofd is de hele dag al in een kringetje aan het rondgaan; van "wat als er GEEN auto geweest was? Was mijn hond dan verscheurd?" naar "Ohjee wat erg, die doffe dreun... hoop dat die hond nog leeft..." en weer terug. Ik ga ook zeker melding maken bij de BOA en de gemeente, want dit is ronduit gevaarlijk inderdaad.

Verder heeft BlackKelpie gelijk, op dat stuk mogen auto's 50, en ze geven er over het algemeen flink gas. Vooral in het donker is het echt een stuk waar je even lekker op het gas trapt. Door de wonderen van de techniek kan ik (denk ik?) laten zien waar het was op Google Maps.

Hier dus.

Ik stond ongeveer bij die gehandicaptenparkeerplaatsen en mijn looprichting was met het verkeer mee. De honden waren op de parkeerplaats precies bij dat trappetje. Die kwamen tussen de auto's door, trapje af de straat op, terwijl de eigenaren er achter op de parkeerplaats liepen. De auto die die hond raakte kwam mij tegemoet, dus de eigenaren achterop zeg maar. Het perkje waar ze achterweg kwamen is nu wel flink hoger dan ze op google maps zijn. Ik denk niet dat die auto op tijd had kunnen stoppen.

Ik weet niet of de auto doorreed ja of nee. Mogelijk zijn ze een stukje verderop gestopt. Maar dat was dus 'achter mij' qua looprichting en mijn eerste reactie was "grijp mijn hond en wegwezen!" dus ik heb niet staan kijken. Hij had in elk geval geen piepende banden-remactie.

Ik ben eerlijk gezegd bang om de straat op te gaan met de hond. Ik was van plan naar mijn ouders te lopen (wandelingetje van 20 minuten) maar denk dat ik de auto pak. En ja, dat een aantal van jullie opmerken dat het van de zotten is dat ik rond bepaalde tijdstippen niet fatsoenlijk kon buitenlopen in mijn eigen buurt zonder enorm te moeten opletten is eigenlijk wel waar. Zo had ik er nog niet over nagedacht.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 16:24

Palmera schreef:
Ik denk dat alles wel gezegd is, ook ik kan de onverantwoordelijk niet begrijpen.

Maar TS, was dat halleluja in de titel nou nodig? De aangereden hond kan er geen zak aan doen.

En ja ElNienjo, ik zou gewoon stoppen. Een aangereden dier heeft hulp nodig. Punt.



Ik snap je punt, maar op het moment van schrijven had ik knikkende knieeen en was ik misselijk van de stress en was ik vooral heel heel heel blij dat ik en Zelda er zonder kleerscheuren vanaf gekomen waren. Want mijn ergste nachtmerrie is hond onder de auto en die doffe dreun hakte er flink in bij mij. Maar je hebt gelijk, ik zal een mod vragen de titel aan te passen.

capopjekop

Berichten: 30662
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:27

Honden moeten altijd aangelijnd zijn tenzij het anders word aangegeven, Het is heftig wat je hebt mee gemaakt maar vooral nalatig van de baasjes van As's dus voor hun is het karma. een hond die alleen maar oog heeft voor zijn (prooi)vijand en daar vervolgens op af stormt hoort niet los te lopen want dan gebeuren dit soort dingen

Mondy

Berichten: 11859
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hond (niet de mijne Halleluja) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:35

Maar je hebt nu dus nog geen melding gemaakt ??

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 16:38

Mondy schreef:
Maar je hebt nu dus nog geen melding gemaakt ??


Ben er nu mee bezig. Vind het lastig, want je wilt de feiten geven en niet te veel inkleuren, maar wat zet je er nou in? Dat ik die mensen vaker tegenkwam en ze last-minute hun honden moeten grijpen? Dat ze nog steeds loslopen? Dat ze de pik op mijn hond hebben? Dat ik het idee had dat mijn hond aan stukken gescheurd zou worden? Of echt alleen de droge feiten.

Kairos
Berichten: 2719
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:41

Haarbal schreef:
Mondy schreef:
Maar je hebt nu dus nog geen melding gemaakt ??


Ben er nu mee bezig. Vind het lastig, want je wilt de feiten geven en niet te veel inkleuren, maar wat zet je er nou in? Dat ik die mensen vaker tegenkwam en ze last-minute hun honden moeten grijpen? Dat ze nog steeds loslopen? Dat ze de pik op mijn hond hebben? Dat ik het idee had dat mijn hond aan stukken gescheurd zou worden? Of echt alleen de droge feiten.

Denk dat de beste optie is droge feiten. Iets in de trend als:'Honden in kwestie vertonen regelmatig agressief gedrag richting andere honden, waaronder de mijne.' Dat is niet over de top, maar het beschrijft wel het probleem. En verder zou ik beschrijven wat er gisteren gebeurd is.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 17:14

Zo, ik heb melding gedaan. Ik heb het zo zakelijk mogelijk gehouden, maar heb wel aangegeven dat ik het zeer onverantwoord vind dat ze moedwillig de honden laten loslopen, en dat ik overtuigd was dat ik (en mijn hond) er niet zonder kleerscheuren af was gekomen als er geen aanrijding had plaatsgevonden. Want dit was naar mijn inzien geen spelen of intimideren, dit was echt de killmodus.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:43

Goed zo TS, mag toch hopen dat de eigenaars hun lesje hebben geleerd...op een wel heel vervelende manier.

Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:50

elnienjo schreef:
Bovendien zou ik als automobilist ook geen zin hebben te moeten dealen met een asociale hondeneigenaar, want mensen die hun honden los laten lopen op straat zijn nu eenmaal niet het meest beleefde volk doorgaans.


Bedankt he! :')

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:51

Jee, wat zal je geschrokken zijn! Ik hoop wel dat die andere hond er zonder te veel letsel van af is gekomen en dat de eigenaren er van geleerd hebben.
Goed dat je aangifte hebt gedaan! Niet alleen vanwege de eigenaren van deze honden, maar mocht de auto zijn doorgereden, dan hoop ik dat de politie daar ook achteraan gaat.

Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:55

Ik ga stuk om de vooroordelen hier. Omdat je een stafford heb ben je aso. En helemaal als ze los lopen :o

Ik ben dubbel aso denk ik dan, leuk om te weten :j zou zeker niet stoppen als je mij ziet lopen met mijn hond hoor stel je voor dat ik je opeet :D