Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:07

borderjay schreef:
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe het met die hond is afgelopen....

Ik ook :=

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 00:25

Ik ook

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 01:50

Ik ook! :+

Ik heb besloten dat ik geen kaartje in de bus ga doen en niet ga aanbellen, want ze hielden ook geen rekening met mij. Ik kan al tijden niet meer fatsoenlijk de hond uitlaten omdat ik bang ben ze tegen te komen. Ze hebben mijn hond al eens gebeten, en ben niet mega vriendelijk behandeld daarna. Dus hoe zielig ik het ook vind voor de hond, ze hoeven van mij geen sympathie te verwachten.

Sterker nog, ik ben eigenlijk best heel boos. Want wat ben je een *&&%%&*( als je na een officiele waarschuwing en MEERDERE incidenten je hond nog steeds niet aanlijnt "want ze luisteren en kunnen met alle honden overweg" terwijl ik bepaalde straten en bepaalde tijdstippen moet mijden omdat ik anders dat duo op mijn hond heb hangen in killmodus.

Daar komt bij dat ik vanavond de hond moest uitlaten in het donker, in mijn eentje, en ik toch best wel een beetje angst had. Bij elk geluid in de bosjes keek ik gauw of die honden er niet aankwamen. Zelda was lekker mollebulten aan het uitgraven dus het sloeg niet op haar over. Maar ik kneep hem toch, heel irreëel maar angst is een raar iets. En ook daar ben ik boos over.

imaudy
Berichten: 5062
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 02:22

Ik hoop dat dit dan toch een waarschuwing voor ze is geweest. Je hoeft ook zeker geen kaartje in de bus te doen oid. die mensen brengen moedwillig jouw hond in gevaar.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 02:54

Ik zie net dat ik een mailtje van de politie heb. Ze schrijven het volgende:

"Wij willen deze melding graag zorgvuldig behandelen, daarom is deze doorgezonden naar het basisteam met het verzoek telefonisch contact met u op te nemen."

Ik heb meteen de eerste melding die ik gedaan heb er even bijgepakt, die was van 7 januari 2019. Vind het best raar om terug te lezen dat mijn laatste regel destijds "Stel dat het de volgende keer erger afloopt?" was. Maar goed, de politie pakt het op, ik heb het ook weer bij de gemeente gemeld en dan zien we wel wat het staartje wordt. Ik hou jullie op de hoogte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:01

Haarbal schreef:
Ik ook! :+

Ik heb besloten dat ik geen kaartje in de bus ga doen en niet ga aanbellen, want ze hielden ook geen rekening met mij. Ik kan al tijden niet meer fatsoenlijk de hond uitlaten omdat ik bang ben ze tegen te komen. Ze hebben mijn hond al eens gebeten, en ben niet mega vriendelijk behandeld daarna. Dus hoe zielig ik het ook vind voor de hond, ze hoeven van mij geen sympathie te verwachten.

Sterker nog, ik ben eigenlijk best heel boos. Want wat ben je een *&&%%&*( als je na een officiele waarschuwing en MEERDERE incidenten je hond nog steeds niet aanlijnt "want ze luisteren en kunnen met alle honden overweg" terwijl ik bepaalde straten en bepaalde tijdstippen moet mijden omdat ik anders dat duo op mijn hond heb hangen in killmodus.


Juist daarom zou ik toch aanbellen.
Niet om deze mensen eens verrot te schelden of sympathie te tonen oid, maar juist om te laten weten dat dit voor jou en je hond ook een flinke impact heeft.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:16

Cayenne schreef:
Haarbal schreef:
Ik ook! :+

Ik heb besloten dat ik geen kaartje in de bus ga doen en niet ga aanbellen, want ze hielden ook geen rekening met mij. Ik kan al tijden niet meer fatsoenlijk de hond uitlaten omdat ik bang ben ze tegen te komen. Ze hebben mijn hond al eens gebeten, en ben niet mega vriendelijk behandeld daarna. Dus hoe zielig ik het ook vind voor de hond, ze hoeven van mij geen sympathie te verwachten.

Sterker nog, ik ben eigenlijk best heel boos. Want wat ben je een *&&%%&*( als je na een officiele waarschuwing en MEERDERE incidenten je hond nog steeds niet aanlijnt "want ze luisteren en kunnen met alle honden overweg" terwijl ik bepaalde straten en bepaalde tijdstippen moet mijden omdat ik anders dat duo op mijn hond heb hangen in killmodus.


Juist daarom zou ik toch aanbellen.
Niet om deze mensen eens verrot te schelden of sympathie te tonen oid, maar juist om te laten weten dat dit voor jou en je hond ook een flinke impact heeft.


De vorige keer waren ze al niet erg vriendelijk, laat staan nu, als ze emotioneel zijn wat betreft de hond. Ik zou dat ook zeker niet doen en daar nog even mee wachten

Storm

Berichten: 20850
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:17

Als die mensen overal al schijt aan hebben, is er nog een reëel kans dat ze de TS de schuld geven ook.
Ik zou ook willen weten hoe het met de hond is, maar nu (nog) niet aanbellen.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:26

Ik zou af en toe zonder hond eens langs lopen/rijden op momenten dat ze normaal gaan wandelen. Wie weet zie je ze binnenkort weer lopen met beide honden, dan weet je iig dat het goed is afgelopen, of juist niet natuurlijk.
Wat fijn dat de politie er serieus mee aan de slag gaat.

En wat vervelend dat je nog niet meer met je eigen hond durft te wandelen.
Maar wel herkenbaar; hier in onze straat zitten op twee uiteindes van de straat ook mensen met agressieve honden die regelmatig loslopen waarvan een mijn hond al eens heeft gepakt, en ik loop dus ook bijna nooit meer in mijn eentje met de hond de straat uit.. Ik vraag altijd of mijn vriend of mijn vader even mee wil lopen, als ik die kant op ga. Van de zotte eigenlijk :=

DreamUp

Berichten: 1616
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:34

8nnemiek schreef:
Ik zou af en toe zonder hond eens langs lopen/rijden op momenten dat ze normaal gaan wandelen. Wie weet zie je ze binnenkort weer lopen met beide honden, dan weet je iig dat het goed is afgelopen, of juist niet natuurlijk.
Wat fijn dat de politie er serieus mee aan de slag gaat.

En wat vervelend dat je nog niet meer met je eigen hond durft te wandelen.
Maar wel herkenbaar; hier in onze straat zitten op twee uiteindes van de straat ook mensen met agressieve honden die regelmatig loslopen waarvan een mijn hond al eens heeft gepakt, en ik loop dus ook bijna nooit meer in mijn eentje met de hond de straat uit.. Ik vraag altijd of mijn vriend of mijn vader even mee wil lopen, als ik die kant op ga. Van de zotte eigenlijk :=


Dit zou ik ook doen, en dan zie je gelijk of die mensen ze nu wel aan de lijn doen.

Hier helaas ook veel problemen met loslopers. Heb zelfs al iemand gehad die boos werd op mij, want haar losse hond dook op mijn hond omdat ze aan de lijn zat. Daar kon haar hond niet tegen dus ik moest mijn hond snel losklikken toen ik haar hond aan zag komen :Y)
Heb hier ook al veel overleg met politie gehad en die raad aan om foto's te maken van de loslopers en hun baasjes, anders moeten ze een heterdaad tegenkomen en dat is vaak lastig.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:54

Ik zou met de auto een paar km verderop rijden om te gaan wandelen, wellicht naar bos/natuurgebied als je dat in je omgeving hebt

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:04

Jeejtje TS wat heftig om mee te maken.
Hopelijk word dit goed door de politie opgepakt en kan jij relaxt je hond uitlaten!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:53

Wat moet jij geschrokken zijn! Ik heb dit zelf helaas al heel vaak meegemaakt. Loslopende "hij doet niks"-honden die de weg over gestierd komen naar mijn hond. Veel honden denken nu eenmaal dat mijn Chi een leuk vogeltje/ konijntje is om mee te spelen. Dus dan kun je ze nog zo goed onder appel hebben staan. Het blijven beesten.

Asociaal, misschien kun je beter zeggen egoistisch. Ik loop namelijk EXPRES in een aanlijn-gebied. Zodat ik daar ontspannen kan lopen. En niet om me heen hoef te kijken/ op hoef te letten voor andere honden. Ik heb die ontspanning nodig. Dus baal dan vreselijk als ik me druk moet maken over mensen die alleen maar aan hun eigen plezier denken. En niet aan de medemens/ medehond. De natuur hoef je niet te tarten. Risico's moet je niet opzoeken. Voor mij is het een therapeutisch rondje wandelen.

Eerst takelde ik mijn hond altijd op als er een hond aangestierd kwam. Later sprong ik voor mijn hond en jaagde ik met handen en benen dat beest weg. Maar nu heb ik iets effectievers gevonden. Toen er weer een hond naar die van mij kwam (baas erachteraan roepende "hij doet niks"), heb ik het even laten gaan. Toen vertelde ik de eigenaresse dat dit niet zo handig was omdat mijn hond een ernstige, besmettelijke ziekte had en ik hem daardoor aan de lijn had. Ze wist niet hoe snel ze haar hond moest pakken hahahahahhahaha. Maar het is eigenlijk te erg dat dat nodig is.......................

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:02

astridastrid schreef:
Wat moet jij geschrokken zijn! Ik heb dit zelf helaas al heel vaak meegemaakt. Loslopende "hij doet niks"-honden die de weg over gestierd komen naar mijn hond. Veel honden denken nu eenmaal dat mijn Chi een leuk vogeltje/ konijntje is om mee te spelen. Dus dan kun je ze nog zo goed onder appel hebben staan. Het blijven beesten.

Asociaal, misschien kun je beter zeggen egoistisch. Ik loop namelijk EXPRES in een aanlijn-gebied. Zodat ik daar ontspannen kan lopen. En niet om me heen hoef te kijken/ op hoef te letten voor andere honden. Ik heb die ontspanning nodig. Dus baal dan vreselijk als ik me druk moet maken over mensen die alleen maar aan hun eigen plezier denken. En niet aan de medemens/ medehond. De natuur hoef je niet te tarten. Risico's moet je niet opzoeken. Voor mij is het een therapeutisch rondje wandelen.

Eerst takelde ik mijn hond altijd op als er een hond aangestierd kwam. Later sprong ik voor mijn hond en jaagde ik met handen en benen dat beest weg. Maar nu heb ik iets effectievers gevonden. Toen er weer een hond naar die van mij kwam (baas erachteraan roepende "hij doet niks"), heb ik het even laten gaan. Toen vertelde ik de eigenaresse dat dit niet zo handig was omdat mijn hond een ernstige, besmettelijke ziekte had en ik hem daardoor aan de lijn had. Ze wist niet hoe snel ze haar hond moest pakken hahahahahhahaha. Maar het is eigenlijk te erg dat dat nodig is.......................


Haha, ow geweldig! Ik takel mijn hond (9kg) gewoon op altijd en ben ook écht niet te beroerd om een schop uit te delen aan opdringerige honden als eigenaren niet ingrijpen. Maar inderdaad: in woonwijken en in natuurgebied met aanlijnplicht, wil ik ongehinderd kunnen lopen met mijn aangelijnde hond. In losloopgebied lopen nou eenmaal honden los (en ook daar mag het alleen als ze onder appel staan), maar dat is ook de enige plek waar het mag volgens de gemiddelde APV.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:24

Ik snap je redenatie helemaal om er niet naar toe te gaan of een kaartje in de bus te doen, zeker als ze de vorige keer nadat hun honden die van jou te pakken hadden ook totaal geen sympathie hebben getoond. Dat soort mensen zien dit toch niet in, straks is het nog jouw schuld omdat jij daar met jouw hond liep op de openbare weg... Hoe het is afgelopen kom je vast nog wel een keer te weten, of je ziet ze lopen met 1 of beide honden. Of iemand uit de buurt die het verhaal heeft opgevangen en door verteld..

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:39

Jester_ schreef:
Ik heb mijn hond oprecht nooit aan de riem, ook niet in de wijk om 50 meter naar het veldje te lopen.

Als ik iemand tegenkom met een hond aan de riem ga ik stilstaan, gaat mijn hond naast mij zitten en lopen we verder.

Beetje off-topic, maar als je hond luistert, waarom dan niet gewoon doorlopen als er een andere hond is?
Ik heb er geen enkel probleem mee dat iemand zijn hond laat loslopen, maar met je hond blijven staan als iemand anders moet passeren is dubbel vervelend voor de andere hond. Als de ander dat ook doet schiet het echt niet meer op :)
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 19-12-19 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:41

astridastrid schreef:
Wat moet jij geschrokken zijn! Ik heb dit zelf helaas al heel vaak meegemaakt. Loslopende "hij doet niks"-honden die de weg over gestierd komen naar mijn hond. Veel honden denken nu eenmaal dat mijn Chi een leuk vogeltje/ konijntje is om mee te spelen. Dus dan kun je ze nog zo goed onder appel hebben staan. Het blijven beesten.

Asociaal, misschien kun je beter zeggen egoistisch. Ik loop namelijk EXPRES in een aanlijn-gebied.
Zodat ik daar ontspannen kan lopen. En niet om me heen hoef te kijken/ op hoef te letten voor andere honden. Ik heb die ontspanning nodig. Dus baal dan vreselijk als ik me druk moet maken over mensen die alleen maar aan hun eigen plezier denken. En niet aan de medemens/ medehond. De natuur hoef je niet te tarten. Risico's moet je niet opzoeken. Voor mij is het een therapeutisch rondje wandelen.

Eerst takelde ik mijn hond altijd op als er een hond aangestierd kwam. Later sprong ik voor mijn hond en jaagde ik met handen en benen dat beest weg. Maar nu heb ik iets effectievers gevonden. Toen er weer een hond naar die van mij kwam (baas erachteraan roepende "hij doet niks"), heb ik het even laten gaan. Toen vertelde ik de eigenaresse dat dit niet zo handig was omdat mijn hond een ernstige, besmettelijke ziekte had en ik hem daardoor aan de lijn had. Ze wist niet hoe snel ze haar hond moest pakken hahahahahhahaha. Maar het is eigenlijk te erg dat dat nodig is.......................


Bedoel je dat jou hond dan los loopt in aanlijngebied? Anders is er toch niks asociaal aan aan aangelijnd wandelen?

Zo ja, heb je aan mij een verkeerde. Ook al heb ik mijn hond netjes aan de lijn, als ik een loslopende hond zie, gooi ik de mijne ook los.

Ik ben namelijk van mening óf allebei vast óf allebei los. Dus als iemand zich niet aan de regels houdt en zijn / haar hond loopt los, dan gaat de mijne ook los. Tenzij er snel aangelijnd wordt door de eigenaar van de losloper.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:16

Neeeeeeeeee ik juist aangelijnd in aanlijngebied. Natuurlijk :)

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:38

Jester_ schreef:
Ik ga stuk om de vooroordelen hier. Omdat je een stafford heb ben je aso. En helemaal als ze los lopen :o

Ik ben dubbel aso denk ik dan, leuk om te weten :j zou zeker niet stoppen als je mij ziet lopen met mijn hond hoor stel je voor dat ik je opeet :D



Mooie is; het gaat niet eens om een stafford maar om een Australian Shepherd....toevallig idd zelfde afkorting als de Amerikaanse Stafford.

Maar de opmerkingen van elnienjo slaan sowieso nergens op. Honden schieten tussen auto's en struikjes door, waardoor automobilist nooit op tijd die honden heeft kunnen zien. Dus hoezo zou je bang moeten zijn dat je in elkaar getimmerd wordt? Alsof de gemiddelde hondeneigenaar iedereen aanvliegt als er wat met fikkie gebeurt zeg.
De aanname; mensen die hun hond op straat los laten lopen zijn aso's is al helemaal van een gehalte...na ja daar ga ik verder niet eens op reageren, dat is van zo'n triest gehalte; de tijd niet waard


Ik hoop voor de hond zelf dat hij de klap overleeft heeft, maar of die kans groot is, aangezien er met 50 km p u erop ingereden is...betwijfel het. Grote kans dat de hond flinke inwendige bloedingen heeft opgelopen.
De hond van mijn buren jaren en jaren terug overleefde zo'n klap in elk geval niet. En dat leek in eerste instantie ook met een sisser af te lopen; geen bloed, hond rende keihard weg. Half uur later hond terug gevonden, leek toen nog ok, maar niet lang daarna ging die hard achteruit en is alsnog overleden door inwendige bloedingen.

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:15

Fijn dat de politie het serieus neemt.
Hopelijk kan dit in de toekomst voorkomen worden.

Ik zou niet aanbellen bij die mensen of een kaartje in de bus doen.
Via de tamtam hoor je wel hoe het met de aangereden hond gaat.

Zoolgangster

Berichten: 9652
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:33

Storm schreef:
Als die mensen overal al schijt aan hebben, is er nog een reëel kans dat ze de TS de schuld geven ook.
Ik zou ook willen weten hoe het met de hond is, maar nu (nog) niet aanbellen.


Precies.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:41

Het is toch eigenlijk raar ook dat je zelf op je tellen moet passen omdat andere zich boven de regels stellen.

Wij hebben een bos bij ons in de buurt, kwartiertje lopen. Daar is een aanlijnplicht en geen losloopgebied. En ik moet er altijd opletten want bijna alles loopt daar los en dan gaan eigenaren tegen mij schreeuwen dat ik hier niet moet lopen met mijn hond aangelijnd.
Mijn hond is flink aan de maat en over het algemeen zeer sociaal, maar een paar keer aangevallen dus 3cht niet meer gediend van opspringene honden en al helemaal niet als die lopen te grommen. Dan snap ik echt niet als mensen dat ingeleid projectiel op die van mij afstuiven want vooral met die kleintjes hij zou maar een hap nemen, dan zijn ze doormidden.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:58

Als iedereen gewoon zijn hond aanlijnt bij het zien van een aangelijnde hond,is het probleem opgelost. Maar er zijn altijd mensen die denken dat hun hond beter luistert als anderen en zich boven de wet stellen .Zulke mensen komen ook gewoon als aso over.Terwijl het heel simpel kan zijn.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:18

alice0cullen schreef:
Het is toch eigenlijk raar ook dat je zelf op je tellen moet passen omdat andere zich boven de regels stellen.

Wij hebben een bos bij ons in de buurt, kwartiertje lopen. Daar is een aanlijnplicht en geen losloopgebied. En ik moet er altijd opletten want bijna alles loopt daar los en dan gaan eigenaren tegen mij schreeuwen dat ik hier niet moet lopen met mijn hond aangelijnd.
Mijn hond is flink aan de maat en over het algemeen zeer sociaal, maar een paar keer aangevallen dus 3cht niet meer gediend van opspringene honden en al helemaal niet als die lopen te grommen. Dan snap ik echt niet als mensen dat ingeleid projectiel op die van mij afstuiven want vooral met die kleintjes hij zou maar een hap nemen, dan zijn ze doormidden.


Hier een keer écht een leuke situatie gehad. Ik liep in ons 'aanlijnbos' met mijn hond. Die is al niet heel groot (9,5kg). Komt er een loslopende chihuahua op ons af. Dus ik roep naar de eigenaren of ze hun hond willen terugroepen. De reactie 'ow, maar hij doet niks hoor!'
Euhm, ja, want dáár was ik inderdaad heel bang voor... :') Hij mag hier niet los, en als mijn hond die van jou beu is en bijt, heeft de mijne t nog gedaan ook. Nee dank je! Eigenaren riepen hun hond dus niet terug. Uiteindelijk heb ik dus de mijne opgepakt. Moet een prachtig gezicht geweest zijn. Opgetild worden om een chihuahua te passeren :+

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:09

beatje schreef:
Als iedereen gewoon zijn hond aanlijnt bij het zien van een aangelijnde hond,is het probleem opgelost. Maar er zijn altijd mensen die denken dat hun hond beter luistert als anderen en zich boven de wet stellen .Zulke mensen komen ook gewoon als aso over.Terwijl het heel simpel kan zijn.

De oplossing is nog veel simpeler, gewoon aanlijnen waar dat verplicht is.
Het is toch te gek voor woorden deze discussie, hoe moeilijk kan het zijn?