Dier in nood? Jammer dan....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 01:55

Brainless schreef:
Hier stopt de dierenambulance er 1 december mee, dan hebben we niks te bellen helaas

De Tjonger bedoel je, die stopt per 1 januari, maar daar komt wel een andere die het overneemt.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 01:58

zonnebloem18 schreef:
Brainless schreef:
Hier stopt de dierenambulance er 1 december mee, dan hebben we niks te bellen helaas

De Tjonger bedoel je, die stopt per 1 januari, maar daar komt wel een andere die het overneemt.

Oh is het 1 jan.. daar had ik overheen gelezen.
Ben benieuwd wat/wie het dan over gaat nemen.

Er rijdt wel een 2de groep die wat werk overnam.. maar daar heb ik een zeer negatieve ervaring mee.
Hoop dat er een partij komt die wat beter is en het niveau van de dierenambulance heeft.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Dier in nood? Jammer dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 02:00

Met die stichtingen is het altijd afwachten, er zijn stichtingen bij die het echt heel goed doen, dat is bijvoorbeeld in Groningen het geval en er zijn stichtingen die alleen maar denken aan geld verdienen.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 06:54

De buurvrouw heeft ze een keer gebeld voor 3 vogeltjes die uit het nest waren gevallen en moeder 2 dagen niet gezien. Man van de dierenambulance zei: Voer ze maar aan de kat want als ik ze kom halen doe ik dat ook.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 06:55

Tjonger stopt er inderdaad mee
De wouden en de meren gaan het overnemen maar die zitten in drachten.

Ik zie regelmatig van Heerenveen richting Groningen een schaap op zijn rug liggen of dood.
Ik bel gewoon de politie geef het hm paaltje door en succes.

Bij de oprit voor Heerenveen lag een dode ree langs de weg.
Ik ook gebeld ik dacht met Rijkswaterstaat en ze zouden hem weg halen.
2 dagen later lag hij er nog alleen tegen de waterkant aan met zijn poten omhoog.
Ik weer gebeld en aangegeven dat dit ook geen mooi gezicht is.
Zij gaven aan dat ze de dode dieren terug geven aan de natuur.
Op zich een mooi geven maar geen gezicht langs een rijksweg.
Was hij het wel mee eens volgende dag was hij toch weg.


Maar wat ik val niet snap... zien de overige automobilisten het niet of willen ze het niet zien.

Ik reed dinsdag hier in de buurt langs een weiland.
6 auto's voor me.
Ik zie een schaap op zijn rug liggen.
Dus ik stop en die andere 6 rijden door.

Terwijl ik het land in loop zie ik een trekker aankomen van een tegenover gelegen boer die zat wel te kijken maar dacht het is goed.
Schaap op zijn poten gezet en netjes alles weer achter gelaten.

Ik snap niet dat mensen dat gewoon niet zien.

Dierenambulance in drachten goede ervaring mee.
Had een boerderij kat heel angstig die af en toe hier brokjes kwam eten.
Liep op 3 poten denk bekken stuk
Dus in de schuur gelokt en ze gebeld
Kwamen die middag
Mijn man hielp mee in de schuur de kat vangen.
Laten die sukkels de schuurdeur open staan.
Ja kat op 3 poten er vandoor.
O zei de medewerker als hij zo hard loopt dan valt het wel mee.
Buuv appte dat hij weer ons pad op kwam strompelen
Dus weer in de schuur gelokt weer gebeld en ze zijn we netjes gekomen.
Kater is gevangen met een hondenstok die was zo fel.
Uiteindelijk mee genomen.
Vond het wel zielig maar je laat en kat ook niet aan zijn lot over.
Ik denk dat hij ingeslapen is want hij was echt wild.

Om ons heen hebben we ook schapen lopen als ik er dan 1 in onmacht zie liggen bel ik de schapenboer.
Zij vaak allemaal rammen die hier lopen daar loop ik niet graag tussen.

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 07:43

Jennyj01 schreef:
Tiepfoudt schreef:
Niet vervelend bedoeld, maar je kunt de auto toch op de vluchtstrook zetten en zelf dat schaap weer op haar poten zetten?

Neemt niet weg dat ik het ook raar vind dat een dierenambulance hier niet voor rijdt.

Edit, ik zie dat de dierenambulance niet mag rijden voor hoefdieren.


Als je dat doet heeft Rijkswaterstaat je sneller weggesleept dan dat jij dat schaap weer overeind hebt. De vluchtstrook is voor absolute nood. Het is geen veilige plek om je auto neer te zetten.


Daarbij.... Hoe vaak zie jij langs de snelweg weides met een hek aan de snelweg kant? 9 van de 10x is dat een brede grote sloot. En daarbij is het niet zomaar toegestaan. De afrit nemen en proberen de boerderij te vinden kan wel. Zo heb ik ooit via Google maps het bedrijf kunnen achterhalen en heb ik gebeld dat er een paard in de sloot lag.

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Dier in nood? Jammer dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 07:46

Voor niet gevangen dieren niet komen ken ik helaas. Heel jammer. Ergens snap ik het wel, maar toch..... Ik heb ooit gebeld voor een Zwaan die dusdanig met visdraad in de knoop zat dat hij niet kon eten. Ze kwamen er niet voor. Verschillende nummers gebeld maar zonder resultaat. Ook de toen nog zwanendrifter kwam niet omdat het niet zijn Zwaan was. Ik heb zelf nog wat poslgingen ondernomen maar dat is nog best lastig en zonder resultaat. Paar weken later lag hij dood in het land... Heel verdrietig want dit had kunnen voorkomen.

Verder wel goede ervaringen. Zelfs voor een klein roodborstje kwamen ze. Laatst met een aangereden kat (leefde nog) zijn ze niet gekomen, maar dit kwam door gierende drukte. Ik heb het dier toen zelf naar de DA gereden en zelf ook aangeboden toen ik hoorde dat ze pas veel later zouden kunnen komen. Was midden in de nacht.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Dier in nood? Jammer dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 07:55

Belachelijk dat je een dier zelf moet vangen, zij hebben de netten en de kooien ervoor.


Over het doorrijden bij het zien van een dier in nood.
Op de snelweg kan je weinig doen behalve idd politie bellen of dierenambulance.
Maar ik kan dat dan weer niet handsfree. Plus dat een ambulance regiogebonden is en je dus een telefoonnummer moet opzoeken.

Zag vorige week een dode aangereden kat op de N weg liggen, maar was niet veilig genoeg voor mij om te stoppen en uit te stappen.
Heb er verder niks mee gedaan, al had ik de dierenambulance gebeld, tegen de tijd dat zij er zouden zijn was het dier door de ochtendspits al aan gort gereden (hij was al aardig plat)

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:49

Heel herkenbaar helaas.. Wij hadden eens een uil in de tuin zitten die niet erg vlug meer oogde. We konden heel dichtbij komen, hij zag er versuft uit. Dierenambulance kwam niet, die zou alleen voor honden en katten komen, meer mocht niet van de gemeente. De eerste dierenambulance vond het niet zijn gebied, heel bijzonder, heb nl een keer eerder gebeld voor een egel, toen kwamen ze wel. Naar een naastliggende plaats gebeld, die kwamen dus niet voor een uil. Belt u maar een vogelopvang. Gebeld, verschillende zelfs, de meesten wilden niet en werd maar doorgestuurd naar anderen, de enige die een uil wel wilde, die vonden dat we de grote vogel zelf zouden vangen en komen brengen (best een eind weg voor ons). Dan zouden ze kijken of ze er iets mee konden, anders kon de vogel weer mee naar huis, hij was waarschijnlijk alleen maar even suf en zou zo wel wegvliegen. Die waren alles behalve behulpzaam aan de telefoon en wilde evt wel kijken omdat ik aandrong, maar ging allemaal zeker niet van harte. Ik voelde mij best gefrustreerd, die uilen zijn beschermd, maar als niemand wil helpen.. De uil was best groot en die durfde ik niet zo te pakken en dan in mijn eentje in de auto mee te nemen. Wat als hij weer minder suf zou zijn? Uiteindelijk de buurman gevraagd die vaak vogels gaat spotten, die wilde helpen en kende een uilenvereniging. De uil stierf echter al snel nadat wij hem samen gevangen hadden. Waarschijnlijk tegen een auto aangevlogen, leek niets te mankeren op bloed uit zijn neusje na. Uilenvereniging wilde wel de vogel ook overleden hebben, hebben naar de doodsoorzaak gekeken, kreeg zelfs een mail terug met wat jammer, bedankt voor je zorg, de vogel was 1,5 jaar oud, een paar honderd meter verder geboren uit een nest van 5, geringd en een vrouwtje. Dat gaf een heel ander gevoel dan alle telefoontjes.. Al met al heeft het mij een uur de tijd gekost om te bellen en overal van kastje naar de muur gestuurd te worden, tot de buurman thuis kwam en ik die gevraagd heb. Zo jammer, wellicht hadden we eerder iets voor de uil kunnen doen en had dat toch verschil gemaakt.

Balen ts.. Herken je gevoel dus helemaal!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Dier in nood? Jammer dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:05

Hier ook geen beste ervaring.
Iemand had een schildpad gevonden maar had zelf geen verstand. Ik diertje overgenomen en wilde het wel regelen. Dierenambulance zei doodleuk dat ik hem gewoon terug moest zetten. Mag helemaal niet ivm faunavervalsing.
Daarna heb ik het diertje één nacht in mijn badkuip bewaard, en de volgende dag zelf naar een dierenopvang gebracht.

Leuk weetje, het was een grote zaagrug. En maanden later kreeg ik ineens bericht, iemand had via via begrepen dat ik me om het beestje had bekommerd, en het bleek hun zaagrug te zijn. Inmiddels is het dier dus ook weer terug bij zijn eigenaren!

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Dier in nood? Jammer dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:10

Hier ook geen goede ervaring met de dierenambulance.

Liep een hond op straat, nahja ik was met de auto dus deur open in de hoop dat hij erin zou springen.
Dat lukte, dierenambulance gebeld, want leek een ouder hondje en miste een oogje..

Kreeg ik dood leuk te horen dat ik hem zelf maar mee naar huis moest nemen en op internet moest zetten..

Uiteindelijk na praten als brugman zouden ze toch komen om de chip te controleren, uiteindelijk zijn ze dus niet komen opdagen. .

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 10:57

De laatste goede ervaringen met de dierenambulance komen uit mijn kindertijd, waar ze bij godsgratie wouden komen voor een duif met een gebroken vleugel en een egel met maden in de ogen.
Dit jaar nog met ze gebeld over een ontsnapte pauw die in een woonwijk liep langs een weg waar vaak 50 of harder gereden wordt. Ze kwamen niet als ze niet gevangen was. Ze hebben vaak wel de juiste netten etc om ze te vangen dus ik vroeg of ze zouden kunnen helpen. Ik zou worden teruggebeld als ze klaar waren bij hun klus. Nooit teruggebeld natuurlijk...
Uiteindelijk een dag later zelf met een deken die kant opgegaan, pauw gevangen en naar de vogelopvang gebracht. Buurtbewoners blij want het beest bleek er al een maand te zitten en geen enkele instantie die zich verantwoordelijk voelde blijkbaar. Ik had het geluk dat ik haar onder een bankje van een bushokje kon drijven, anders was het natuurlijk nooit gelukt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:06

Onali schreef:
Belachelijk dat je een dier zelf moet vangen, zij hebben de netten en de kooien ervoor.


Over het doorrijden bij het zien van een dier in nood.
Op de snelweg kan je weinig doen behalve idd politie bellen of dierenambulance.
Maar ik kan dat dan weer niet handsfree. Plus dat een ambulance regiogebonden is en je dus een telefoonnummer moet opzoeken.

Zag vorige week een dode aangereden kat op de N weg liggen, maar was niet veilig genoeg voor mij om te stoppen en uit te stappen.
Heb er verder niks mee gedaan, al had ik de dierenambulance gebeld, tegen de tijd dat zij er zouden zijn was het dier door de ochtendspits al aan gort gereden (hij was al aardig plat)



Dat er gevraagd word om het dier te vangen is niet meer als normaal en scheelt de dierenambulance heel veel tijd. Helemaal in het voorjaar waar ik hier wel 15 meldingen heb in 4 uur diensttijd! Een grote regio waar je van het ene uiterste punt naar het andere rustig een half uur over doet. Maar 1 auto en 15 vrijwilligers voor de hele week 24/7 diensten. Soms maar 1 persoon op de auto die dan ook nog alle telefoontjes moest aannemen en de administratie moest doen(Dat was de stand toen ik afgelopen april ermee stopte).

Als het echt niet lukt dan lukt het niet maar soms is een beetje meewerken wel fijn.

Dierenambulance is nog steeds geen overkoepelende organisatie met betaalde krachten de een gedegen opleiding hebben. Ik weet wel dat de dierenbescherming daar mee bezig is maar dat kost tijd...heel veel tijd. En geld voor betaalde krachten is er niet of op maar een enkele dierenambulance. Het zou mooi zijn als dit wel zou zijn.

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:18

Wij wonen in een buitengebied en al heel veel dieren in mij leven gered altijd naar de opvang gebracht of overleg gehad altijd goed geholpen en mensen die weten wat een ze moeten doen hierbij alleen maar lof. _/-\o_

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 13:11

Hou me ten goede hè. Het is de bureaucratie en de ‘regel het maar lekker zelf’ mentaliteit van de benaderde instanties waar ik tegenaan ben gelopen.

Zoals ik al schreef: ik heb de Dierenambulance hier in de Hoeksche Waard zeer hoog in het vaandel staan. Ik heb het nog niet meegemaakt dat ze niet kwamen. Voor een gedumpte blinde Vlaamse Reus, met tanden tot aan z’n ogen, verschillende eendjes die naar de vogelopvang Karel Schot zijn gebracht, een gevonden schildpad en ga zo maar door. Top.

Het gaat hier dus niet alleen over de Dierenambulance, maar ook over de politie en Rijkswaterstaat.

En het was niet mogelijk om vanaf de snelweg op het weiland te komen, omdat er een sloot tussen zit.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Dier in nood? Jammer dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:17

Lijkt erop dat je nog beter via Google maps een boer in de buurt van de locatie kan bellen. Deze mensen kennen hun buren meestal wel en dan kan je de eigenaar van de schapen vrij snel bereiken.
Wel eens gedaan met een paard in een weiland dat ik letterlijk op 3 benen zag staan.

Erg onhandig dat de instanties je zo van het kastje naar de muur helpen....

Anoniem

Re: Dier in nood? Jammer dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:32

Hier twee jaar geleden ook een vreselijke ervaring met de Dierenbescherming/144, die helaas nog veel langer duurde. Het ging hier om een broodmagere koe die ik ineens in een weiland zag liggen. Niet veel aan de hand dacht ik nog, melkkoeien zijn nou eenmaal vaak mager dacht ik nog, tot ik haar een keertje zag staan en toen bleken haar benen zo kapot te zijn dat ze op de kogels liep, de hoeven en de kogels stonden dus tegelijkertijd op de grond als ze stond. Echt verschrikkelijk, ik heb meteen foto's gemaakt en 144 gebeld, een mail gestuurd met de foto's en... Niets.
Ik ben letterlijk een maand lang elke dag aan het bellen geweest naar politie, dierenbescherming, 144 en brandweer en die eerste helft van de maand bestond uit dat de politie uiteindelijk bij de eigenaar langs is gegaan (ben ik uiteindelijk ook maar zelf gaan zoeken zodat ik hun in elk geval de informatie kon geven), die zei tegen de politie dat er al een dierenarts bij was geweest en dat de koe gewoon gezond was en geen pijn had en dus ook niet behandeld hoefde te worden en dat hij haar dus ook niet kwijt wilde, en dat vond de politie een goed verhaal en ze hadden dus ook geen factuur of naam van de dierenarts meer gevraagd want in hun ogen was de zaak nu gesloten. #)

Uiteindelijk heeft het een heel team aan mensen zoals ik een maand gekost om de autoriteiten zo ver te krijgen om in te grijpen met videodagboeken, fotodagboeken en dreigementen om daarmee naar de pers te gaan en dat heeft uiteindelijk effect gehad. Maar dat was echt verschrikkelijk, zo machteloos, en dat bij een dier waarvan iedereen kon zien dat het helemaal kapot is en ernstig pijn leed. Achteraf bleek een poot gebroken en van de andere waren de pezen doorgescheurd en dat was waarom ze op haar kogels liep. En daar heeft ze van de dierenbescherming, 144 en de politie die daar elke dag foto's en filmpjes van kregen dus een maand onbehandeld op door mogen blijven lopen.

Echt hulde aan iedereen van de dierenbescherming, 144 en de politie die toen zo 'geholpen' heeft... :r

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:58

Hier ook wisselende ervaringen. Het ligt echt heel erg aan de regio. Keertje in Nijmegen een kat aangereden en toen waren ze er met 15 minuten. In regio Den Bosch zijn ze in elk geval savonds en in het weekend niet bereikbaar.
Zo zelf een keer een buizerd van een N weg gevangen en een nacht in een doos in mijn garage gehad :') en een enorme boete gekregen omdat ik zelf maar naar de vogelopvang was gereden met een nest jonge onderkoelde eendjes.

Ik snap ook best dat ze het druk kunnen hebben en met vrijwilligers werken, maar ga voortaan of direct naar de vogelopvang in Tilburg of naar een dierenarts.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Dier in nood? Jammer dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:13

Ik heb niet alles gelezen, maar dit is dus de reden dat ik niet meer doneer aan de dierenambulance. Ik heb ooit een keer een egeltje gered uit een vijver en die mevrouw kwam meteen, echt, super! Maarrr… Ik zag laatst een eend met een flessenring om zijn nek en in zijn bek (langzame dood) en de Dierenambulance weigerde te komen. Ik kon hoog en laag springen, 4x gebeld, maar nee, ze wilden niet komen. Ik moest Rijkswaterstaat maar bellen, want 144 verbond me 3x toe door naar die stomme medewerkster, die er volgens mij gewoon geen zin in had (ze klonk bijzonder ongeïnteresseerd).

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Dier in nood? Jammer dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:15

Serieus een boete Ilse_123? Want, dat had via de dierenambulance gemoeten?

pmarena

Berichten: 48114
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:26

Wat suf zeg. Je zou toch hopen dat de politie iets doet om de eigenaar te achterhalen zodat die er op af kan... ik heb de afgelopen 10 jaar al een paar keer de politie gebeld als er weer een schaap op de weg liep, geen idee van wie die beestjes zijn.

Die gingen dan de eigenaar achterhalen.
Maarja dan is er natuurlijk ook gevaar voor anderen want een schaap op je voorruit zal niet echt grappig zijn :=

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:45

Jeetje, wat stom zeg!
Heb een tijdje terug ook eens zoiets mee gemaakt. Naast ons huis (buitengebied) lag een jonge vos, beestje tilde alleen zijn kopje nog op toen in aan kwam lopen. Deed verder helemaal niks meer. Dus ik 114 gebeld niet wetende dat, dat het verkeerde nummer is, dus uiteraard nummer niet in gebruik. Vervolgens dierenbescherming gebeld, maar toen kreeg ik te horen "sorry, niet onze regio". Toen de juiste regio gebeld werd mij verteld "vossen vallen onder groot wild, daar komen wij niet voor", beestje was misschien net zo groot als een kat, maar oké. Ik werd uiteindelijk doorverwezen naar de politie, dus die gebeld. Hadden ook geen idee wat ze met deze situatie aanmoesten. Ondertussen lag het vosje al zo'n 20 minuten te creperen en ik heb geen idee hoelang het daar al lag, voor ik 'm vond.
Politie zou opzoek gaan naar iemand met een jachtvergunning in de buurt, want het was al wel duidelijk dat het vosje het niet meer zou redden en dus afgemaakt moest worden. Ook stuurde de politie handhaving onze kant op, om te kijken of ze konden helpen. Vosje bewoog ondertussen helemaal niet meer, ademde enkel nog. Uiteindelijk na ongeveer een uur kon het beestje uit zijn lijden worden verlost, door een dierenarts uit de buurt die opgetrommeld was door handhaving.
Handhaving heeft het keurig opgelost, ook al wisten ze ook niet precies wat ze met de situatie aan moesten.
Wel wat teleurgesteld in de dierenbescherming. Na veel doorvragen en gedoe uiteindelijk doorverwezen naar de politie, maar ondertussen had dat vosje gewoon hulp nodig.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:57

NenaC schreef:
voor landbouwhuisdieren is de nvwa de aangewezen dienst, voor huisdieren de dierenbescherming en voor absolute spoed de dierenpolitie.


De NVWA voor landbouwhuisdieren ? Helaas hele slechte ervaring mee. Onze 4 paarden zijn jaren terug opzettelijk vergiftigd door een buurman. Zowel paarden doodziek als een strook in ons weiland van 60m2 wat compleet doodging. De politie heeft de NVWA gebeld maar ze wilden niet komen. Hun reactie "zal wel Roundup zijn geweest en dat is niet verboden " !!!

In dat 1e half jaar na dat incident hebben we zelf meerdere keren NVWA benaderd maar ze wilden niet komen. Eén persoon wist zelfs te vertellen dat ze er niet voor particulieren waren, alleen maar zakelijk? Ook de politie heeft een 2e verzoek gedaan maar de NVWA wilde niet komen. Inmiddels hadden we chronisch beschadigde paarden door vergif en de strook beschadigde weidegrond was inmiddels 2x zo breed geworden want het gif vrat nog steeds door.

Na een half jaar kwam er dan toch nog een inspecteur van de NVWA. Omdat er bij de politie een stagaire liep die een afstudeerproject moest maken en onze paardenproblematiek als voorbeeld nam. En ook graag het oordeel van de NVWA wilde.

Ik kan dit verhaal nog wel 4x zo lang maken over wat er verder gebeurde maar de NVWA heeft voor mij totaal afgedaan.
Oh ja, het bleek achteraf geen Roundup te zijn maar illegaal gif uit Polen wat al jaren uit de handel was. Die troep is in de Vietnam oorlog gebruikt naast Agent orange om alles te vernietigen. De betreffende buurman heeft van de NVWA zelfs niet eens boete gehad voor het in bezit hebben van illegale
gifstoffen die uit het buitenland gehaald zijn zonder controlenr. op de jerrycan. Daar staat normaliter een boete op van 2000 euro.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:58

Jeetje wat een dramatische verhalen. Vreselijk om te lezen!

In Utrecht tot nu toe alleen fijne ervaringen met de dierenambulance en de vogelopvang. Ik heb in de afgelopen 10 jaar regelmatig gebeld of vogels naar de vogelopvang gebracht. Altijd fijn geholpen (en geen boete, wat belachelijk zeg!).

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:01

MightyMike schreef:
Serieus een boete Ilse_123? Want, dat had via de dierenambulance gemoeten?



Ahh nee een boete omdat ik met 100 km/h over een 80 weg scheurde omdat de eendjes zo zielig kwaakte en zo koud waren :'). En toen stond er toevallig precies dat moment een mobiele flitspaal.