Poesje aan komen lopen in paniek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:17

Selina schreef:
Wat een unieke vlek, op haar neus. Wat een schatje!

Ja leuk he, ze is met die vlekjes net een koetje <3


Karin schreef:
Wat fijn om te horen dat Slippertje een blijvertje is! Ze heeft echt haar eigen personeel uitgezocht. <3

Dat heeft ze zeker :)


Jennyj01 schreef:
De kat van mijn moeder zit ook graag op zolder. Niet omdat hij angstig is maar puur omdat hij dat leuk vind.

Ja is bij haar ook geen angst meer gelukkig, op zolder is voor haar overdag wat rustiger, 2 kleine kinderen zijn natuurlijk ook heel aanwezig :D

Bedankt voor jullie lieve reacties :j
In het begin dacht ik wel eens waar ben ik aan begonnen maar ben heel blij dat ik deze keuze gemaakt heb en ze lekker in haar vel zit.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:33

Wat goed dat ze het zo goed doet! Echt een slippertje fan!!!

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:32

Toch helaas een niet leuke update :n
Gympie kan maar niet wennen aan slippertje, eerder was het alleen wat blazen naar haar toe maar ze hebben laatst bijna gevochten met elkaar (gelukkig kon ik tussen beide komen) en sindsdien durft gympie amper nog binnen in huis te komen, gewoon te sneu voor woorden.

Hoe lief en leuk ik slippertje ook vind, het mag niet ten koste gaan van gympie, hij is al 8 jaar bij mij.
Dus ben nu toch op zoek naar een goed huisje voor slippertje |(

Mochten jullie iemand weten of tips hebben hoor ik dat graag

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:35

Oh dat is jammer zeg,ja niet in huis durven is ook niet leuk.

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:01

Zonde, maar wel het eerlijkst naar Gympie toe.

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:39

Er was laatst toch een topic van iemand die een kitten zocht? Paar weken terug. Wie weet is dat een match?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:27

ikkedus schreef:
Er was laatst toch een topic van iemand die een kitten zocht? Paar weken terug. Wie weet is dat een match?

Heb ik niet meegekregen maar ga er eens naar op zoek.


marleen_usar schreef:
Oh dat is jammer zeg,ja niet in huis durven is ook niet leuk.

Nee dat is voor mij wel de definitieve beslissing geweest dat slippertje toch niet kan blijven.

En dat vind ik heel naar want ze is ontzettend lief en ben ook wel gehecht aan haar geraakt maar het doet mij nog meer pijn gympie zo te zien, en ja die heeft dan toch meer prioriteit.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:37

He zuur, zou zoiets als feliway misschien nog hulp kunnen bieden?

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:42

Niemand in de familie of vrienden lijst zodat je haar nog gewoon ziet?
Of buren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:49

kiwiwitje schreef:
He zuur, zou zoiets als feliway misschien nog hulp kunnen bieden?

Zou inderdaad nog een optie kunnen zijn al ben ik bang dat gympie altijd bangig blijft, die is al bang aangelegd.


FennyPower schreef:
Niemand in de familie of vrienden lijst zodat je haar nog gewoon ziet?
Of buren?

Nee tot nu toe helaas niemand, heb ook al via social media bericht eruit gedaan (Facebook en insta) met een oproep maar helaas nog niemand.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:43

De anti stress band van beaphar werkt ook goed, mis voor de tussentijd

Dagele

Berichten: 342
Geregistreerd: 04-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:47

Ik heb een dame die de jongste telg/aanwinst van de kattenfamilie, maar niet als "vriendje" wil zien. In t begib hoefde ze hem maar te zien en begon ze als met blazen en miauwen.
We hebben nu een hele tijd feliway en dat lijkt te werken.
Ook laten ze het gewoon uitzoeken als ze een keer knokken.
Ook hebben sommige van mijn katten heel goed gereageerd in bepaalde situaties op homeopathie. Wellicht zijn dit dingen waar je iets aan hebt?
Heel veel succes in deze situatie met Slippertje.

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:50

Ik heb zojuist besloten geen feliway of iets te proberen, slippertje moet met spoed weg, dit loopt echt teveel uit de hand.

Slippertje heeft door dat gympie bang voor haar is en heeft hem zojuist aangevallen toen hij eindelijk naar beneden durfde te komen om te eten (ja het is zelfs zo erg dat gympie niet meer durft te eten).
Slippertje gaat morgen of dinsdag uiterlijk nog weg, desnoods naar het asiel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 02:21

Wat een vervelende situatie TS.
Mijn ouders hebben ook zoiets aan de hand gehad. Één van hun katten was toen drachtig (Maine Coon) en besloot van de één op andere dag dat de andere kat haar niet meer aan stond. Dat werd dus vechten.
De andere kat (ook een Maine Coon) raakte zo bang dat ze steeds haar urine liet lopen wanneer ze de ander tegen kwam. Zo zielig!
Uiteindelijk is besloten om de bange kat te herplaatsen bij iemand die geen andere katten had. Ze was zo bang geworden dat dit voor haar echt het beste was. Daar is ze helemaal opgebloeid.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 02:29

Wat vervelend. In welke regio zit je? Kan je ze niet even apart houden tot je een goed huisje hebt gevonden?

Overigens is het moment erg stil qua katten in de asiels, dus zeker een jong katje is zo wel weg. Maar leuk is anders als je afstand moet doen.

Ik zit in dit topic; [BB-HK] Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer? Maar wij zoeken een jong katje/poesje die wel goed met een andere kat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:42

superpony schreef:
Wat vervelend. In welke regio zit je? Kan je ze niet even apart houden tot je een goed huisje hebt gevonden?

Overigens is het moment erg stil qua katten in de asiels, dus zeker een jong katje is zo wel weg. Maar leuk is anders als je afstand moet doen.

Ik zit in dit topic; [BB-HK] Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer? Maar wij zoeken een jong katje/poesje die wel goed met een andere kat kan.


Ik zit in Twente.

Ze kan prima met mijn andere kat maar die staat zijn mannetje wel, probleem is dus dat slippertje niet ergens moet komen met onderdanige katten.
Ik ga eens in dat topic kijken.

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:11

Hoe is jouw katje met honden?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:58

Oh ik had net dit getypt ''Wat fijn dat het zo goed gaat, super zeg! Ook goed dat je haar laat castreren!'' maar las net op tijd nog de laatste pagina... wat een domper na je vorige goede bericht. Is slipper intussen wel gecastreerd?

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:34

Och jammer dit.Was zo'n mooi verhaal. In je post van 28-11 zei je dat iemand aanbood om haar over te nemen. Wil die gene haar niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:57

PimxBotje schreef:
Hoe is jouw katje met honden?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ze met honden is, sinds ze hier is heeft ze geen hond gezien.


GDG schreef:
Oh ik had net dit getypt ''Wat fijn dat het zo goed gaat, super zeg! Ook goed dat je haar laat castreren!'' maar las net op tijd nog de laatste pagina... wat een domper na je vorige goede bericht. Is slipper intussen wel gecastreerd?

Ze is nog niet geholpen, stond wel op de planning.


MiekeFS schreef:
Och jammer dit.Was zo'n mooi verhaal. In je post van 28-11 zei je dat iemand aanbood om haar over te nemen. Wil die gene haar niet meer?

Dat is helaas niet doorgegaan door omstandigheden.


Ik heb momenteel iemand in mijn vriendenkring die haar wellicht een goed huisje kan bieden maar ik bel hem vanavond even of het eventueel een match zou kunnen zijn.
Daarnaast heb ik van een lieve bokker een geweldig aanbod gekregen, zij wil slippertje wel opvangen en als het klikt mag ze blijven, zo niet heeft zij veel kennissen die haar mogelijk graag willen.

Dus ik hoop heel hard dat 1 van deze 2 opties lukt.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:56

Hoe is het nu?

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 00:16

Slecht helaas ;(
Slippertje heeft gisteren en vandaag een aanvaring met gympie gehad, heeft mij gisteren bijna 3 uur gekost hem weer binnen te krijgen.
Vandaag wederom weer lang geduurd, hij ligt nu bij mij op bed maar kijkt de hele tijd angstig om zich heen, is erg teruggetrokken, geen glans op de vacht en wordt mager.
Mijn hart breekt met de dag erger als ik hem zo zie |(

Mijn kennis kan slippertje helaas niet overnemen, ben nu bezig met een bokker die met een geweldig aanbod kwam maar zij moet nog even overleggen met het thuisfront.
Ik hoop zo erg dat zij slippertje een goed huisje kan bieden, zo niet dan breng ik slippertje naar het asiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:56

Slippertje is weg |(
Even op dit moment heel verdrietig en moest heel hard huilen maar is beter zo...

Had iemand die haar misschien wou hebben maar ging toch niet door, ook van een bokker een mooi aanbod gehad maar ook dat is helaas niet doorgegaan.
Bij een andere bokker had ze tijdelijk kunnen blijven tot ik een huisje voor slippertje gevonden zou hebben maar dat heb ik toch niet gedaan aangezien ik door al mijn opties heen was en ze niet permanent kon blijven daar.

En toen kreeg ik gistermiddag bericht van een stalgenoot, ze heeft een vriend die haar graag wel wou dus in ene heel snel gegaan en ze is zojuist opgehaald, klinkt allemaal super voor haar dus ben heel blij dat ik haar niet naar het asiel hoefde te brengen.

Maar toch even gigantisch verdrietig, ga haar missen -O-

Het lijkt wel of gympie het meteen doorheeft, heb hem ook verteld dat alles weer goed is en hij niet meer bang hoeft te zijn, ben dit aan het typen en gympie komt zo bij mij zitten op de bank, heeft hij al heel lang niet meer gedaan sinds slippertje.
Hij is echt mager geworden, al zijn glans verloren maar hopelijk komt dat snel weer goed.

Afbeelding

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:02

Je hebt 't goed gedaan hoor!! Op alle fronten! Kijk maar hoe blij Gympie dan nu weer is. Lekker verwennen dan komt 't vast weer snel goed.

Anoniem

Re: Poesje aan komen lopen in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:10

Ach meis, wat een gemis. Hopelijk krijg je snel goede berichten over Slipper. En knapt Gymp weer helemaal op tot zn oude zelf.