Hond blijft krabben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:19

Een hond met jeuk is vreselijk. Ondanks dat hier in het topic anders beweert wordt, heb ik goede ervaring met bloedtesten. Na zo ongeveer alle hypo-allergene voedingen geprobeerd te hebben, uiteindelijk in overleg met de dierenarts overgestapt op Royal Canin An-allergenic. Daar zou werkelijk NIETS in zitten dat een reactie kan uitlokken, veel goede recensies over gelezen, dus proberen meer. Helaas, de jeuk werd eigenlijk alleen maar erger.....

Na een heel uitgebreid bloedonderzoek blijkt mijn hond o.a. niet tegen mais te kunnen (gebeurt zelden dat honden hier op reageren). Hoofdbestanddeel in de An-allergenic is mais.....

Nu een voer dat helemaal uitgeplozen is op alle intoleranties en allergieën die mijn hond heeft en de jeuk is verdwenen. Volgens het laboratorium kan het zeker wel 3 maanden duren voordat de jeuk helemaal weg is.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 16:45

Eventjes terug leven in dit topic plaatsen.

Na veel gedoe toch maar bloed laten trekken (En 1,5 maand op die resultaten moeten wachten) en daaruit komt volgende conclusie:

Sterk allergisch voor zuivelproducten en rundvlees. Ok, daar kunnen we wat mee, maar wat we sinds begin oktober voeren bevat geen rund of melkproducten.

Randgeval allergie voor huisstofmijt.
Oei, hoe pak je bij een hond in godsnaam een allergie voor huisstofmijt aan... De dierenarts gaat mij nog bellen voor de juiste aanpak,heb nu alleen nog maar de mail van het labo binnen.

Ik ben benieuwd hoe we dit gaan oplossen.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:04

Apoquel. Mand uit nepleer en dekentjes wekelijks afkoken...

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:42

Apoquel haalt de jeuk weg en niet het probleem wat de jeuk veroorzaakt.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:57

Heb je het idee dat het wel veel beter gaat inmiddels?

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 21:41

Nee, het wordt niet erger, maar beter ook niet. Het is wel opvallend dat het binnen vaak erger is dan buiten, dus de huisstofmijt kan dat zeker verklaren.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:49

Ik zou kijken wat de opties zijn om maag en darm te ondersteunen.
Veendrenkstof, puur digestive oid of iets anders aan supplementen
Dat kan zomaar t verschil in reactie maken.
Ik heb zelf een lading aan allergieen. Maar ik heb met gebruik van supplementen of gezonder eten/drinken veel minder last.
Bijv o.a. magnesium en brandnetel maakt veel verschil.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:26

Is huisstofmijt de enige mijt die uit het onderzoek kwam?

Hier hielp het om zoveel mogelijk van stof eruit te doen, dekentjes wekelijks wassen op 60 graden en dagelijks stofzuigen én dweilen. En dat heel consequent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:18

Seltje schreef:
Nee, het wordt niet erger, maar beter ook niet. Het is wel opvallend dat het binnen vaak erger is dan buiten, dus de huisstofmijt kan dat zeker verklaren.

Mijn hond reageert ook op huisstofmijt én meelmijt. Dit zit in dierenvoer en in huis ook op plekken waar voedsel bewaart wordt.

Ik heb mijn paarden aan huis en de hond liep dus ook veel in het voerhok, hier staat ook kippenvoer, dit is helemaal een walhalla voor de meelmijt :j .

Hond mag niet meer in het voerhok komen en in huis helpt het inderdaad om de kleedjes elke week zo heet mogelijk te wassen. Ik stofzuig elke dag, dweil 1 tot 2x per week en eens in de 2 weken ga ik met de stoomreiniger door het huis. Dit werkt voor mijn hond gelukkig prima.

Qua voedsel valt het voor jou hond erg mee gelukkig. Er zijn zat alternatieven. Veel succes!

Als het goed is heb je ook een voedingsadvies van het laboratorium gekregen, tenminste bij mijn onderzoek zat het er bij en ik heb ook via de mail nog wat vragen gesteld aan het laboratorium. Mijn hond gaat nu gelukkig goed op voeding die zij geadviseerd hebben.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:43

[***] schreef:
Seltje schreef:
Nee, het wordt niet erger, maar beter ook niet. Het is wel opvallend dat het binnen vaak erger is dan buiten, dus de huisstofmijt kan dat zeker verklaren.

Mijn hond reageert ook op huisstofmijt én meelmijt. Dit zit in dierenvoer en in huis ook op plekken waar voedsel bewaart wordt.

Ik heb mijn paarden aan huis en de hond liep dus ook veel in het voerhok, hier staat ook kippenvoer, dit is helemaal een walhalla voor de meelmijt :j .

Hond mag niet meer in het voerhok komen en in huis helpt het inderdaad om de kleedjes elke week zo heet mogelijk te wassen. Ik stofzuig elke dag, dweil 1 tot 2x per week en eens in de 2 weken ga ik met de stoomreiniger door het huis. Dit werkt voor mijn hond gelukkig prima.

Qua voedsel valt het voor jou hond erg mee gelukkig. Er zijn zat alternatieven. Veel succes!

Als het goed is heb je ook een voedingsadvies van het laboratorium gekregen, tenminste bij mijn onderzoek zat het er bij en ik heb ook via de mail nog wat vragen gesteld aan het laboratorium. Mijn hond gaat nu gelukkig goed op voeding die zij geadviseerd hebben.


En ook ín het voer als je brok geeft. Tenzij je het voer ingevroren bewaart.

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:33

Allergie voor rund komt vaak voor. Pas ook op met snacks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:41

@wijslander, klopt helemaal. Ben ik vergeten te vermelden. Daarnaast is het zelfs nog belangrijk om te weten of de brok die je geeft op een "schone" plek gefabriceerd wordt. Met "schoon" bedoel ik de verschillende soorten voeding die op één en dezelfde plek gemaakt worden. Zodat er geen kruisbesmetting plaatsvindt.

Uit dit onderzoek het volgende:

https://www.mcvoordieren.nl/userfiles/4 ... mijten.pdf

Met daaruit het volgende stuk aangaande voorraadmijten:

Droogvoer is geen belangrijke bron van vooraadmijten Onderzoek heeft aangetoond dat voorraadmijten een open verpakking droogvoer kunnen koloniseren vanuit de omgeving (13). Dit kunnen we voorkómen door het voer op te bergen in een afsluitbare plastic box (maximaal drie maanden) en kleedjes e.d. uit de opslagruimte te verwijderen.

Echter, in ons Nederlandse klimaat speelt de blootstelling aan voorraadmijten via het droogvoer een ondergeschikte rol, omdat er relatief meer van deze mijten in de omgeving aanwezig zijn dan in het voer (14). In theorie kan invriezen van voer of het onthouden van droogvoer in sommige gevallen toch wel toegevoegde waarde hebben. Op dit moment ontbreekt het nog aan wetenschappelijk onderzoek dat deze theorie ondersteunt.

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:07

Misschien keer kijken naar Acana of orijen voer. Is vooral vlees. Kun je krijgen met single protein dus 1 vleesbron

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond blijft krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 17:18

Wolf of wilderness heeft ook een lijn met maar 1 diersoort; elements