Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leandra

Berichten: 1597
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:13

Arme Red. Wat me wel opvalt op het filmpje is dat ik zijn buik wat dik vind. Ook ademt hij volgens mij een beetje pompend. Kan natuurlijk ook van de pijn komen. Is er al een echo gemaakt? Zeker met die lage bloedwaardes zou ik de milt ook in mijn achterhoofd houden.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 14:20

ja echo is meteen de zaterdag gemaakt na de vrijdag dat hij zo ziek was

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 15:21

Ik heb het nog even nagezocht, 4 oktober was Red zo slecht, smorgens zijn er toen röntgenfoto's gemaakt en smiddags toen ik terug moest komen een echo, deze waren allemaal goed, niets op te zien.

De DA zei vanmorgen nog dat er zo uit het bloed niet een "ernstig" ( tumor) probleem aanduidt , meer een fikse ontsteking en anemie.

Ik vind hem ook vrij heftig ademen, maar moet zeggen nu die prednison wat omlaag is wordt dit wel veel minder, heb het idee dat hij zich daar echt goed rot op voelde..en hij heeft een wat lage buik , zijn ribben en ruggengraat zijn met aaien echt goed voelbaar , denk niet dat hij ooit een strak buiklijntje zal krijgen :D

En het filmpje van vanmorgen, dit is een veel blijer Redje , nog niet zoals hij normaal is, dan is hij veel drukker, maar beter als gisteren:

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:42

Knap ventje.

Pijnstiller werkt wel.
Maar ja gaat die rug vanzelf over of is behandeling nodig?
Zorgenkindje is het nu.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:44

Dat hij versnelt ademt is niet zo gek wanneer je een flinke bloedarmoede hebt. De rode bloedcellen zijn namelijk verantwoordelijk voor het zuurstoftransport naar het weefsel. Minder rode bloedcellen (= anemie) betekent minder zuurstof transport, dus verhoogde ademfrequentie.

BigOne
Berichten: 38275
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:45

Maar hij kan perfect piafferen!!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 15:49

luuntje schreef:
Knap ventje.

Pijnstiller werkt wel.
Maar ja gaat die rug vanzelf over of is behandeling nodig?
Zorgenkindje is het nu.



De DA zei dat de pijnstiller maar 8 uur werkte, dus die is /was al een tijd uitgewerkt op het filmpje en toen ik bij de DA met hem was...En het is afwachten of het vanzelf over gaat, als hij zondag/ maandag weer pijn heeft dan gaat hij verder zoeken. Moet wel zeggen dat de DA meer bang is voor een terugval in rode bloedcellen...


bigone schreef:
Maar hij kan perfect piafferen!!


Hhaha , lief he?

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 15:51

Mloui schreef:
Dat hij versnelt ademt is niet zo gek wanneer je een flinke bloedarmoede hebt. De rode bloedcellen zijn namelijk verantwoordelijk voor het zuurstoftransport naar het weefsel. Minder rode bloedcellen (= anemie) betekent minder zuurstof transport, dus verhoogde ademfrequentie.


Ja dit is ook zo! :j

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:57

Mocht je toch denken aan ook pijnklachten vanuit de rug/nek dan is het wellicht een optie hem eens door een orthomanuele dierenarts na te laten kijken, deze kan eventueel wervels die scheef staan rechtzetten. Je eigen dierenarts kan dit niet. Mijn hond gaf nauwelijks pijn aan en ik laat haar precentief twee keer per jaar controleren, had ze toch in de lage rug het een en ander scheef staan. Je weet dus maar nooit.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:46

Wat een lieverd en mooi dansje doet ie

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:20

Red was dus niet meer onder invloed.
Hopelijk blijft de pijn weg. Zo’n jonge stoere vent moet gewoon vrolijk kunnen zijn.
En kunnen rennen en springen.

schuimpie
Berichten: 252
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:37

Stille meelezers met een gek idee wat betreft pijn.
Ik heb zelf ooit prednison gebruikt, en bij het afbouwen van de tabletten heb ik gigantische pijn in mijn grote gewrichten (begon in heupen/bekken, schouders, knieën) gekregen! Was volgens de arts een bekende bijwerking tijdens afbouwen van prednison. Nu heb ik wel 2 maanden hoge dosis gehad voor start afbouwen dus weet niet of die bijwerking ook bij kortere periode gebruik voorkomt, maar ik wilde hem toch even in de groep gooien in de hoop dat je er iets aan hebt.

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:28

Ik maak zelf geen prednison/cortisol aan, en als ik van een hoge dosis kom heb ik ook pijn.
Inderdaad veelal de grote gewrichten maar mijn rug die al niet 100% is speelt dan ook op.
Prednison afbouwen kan best onprettig zijn en hij kan ook best nog wat vocht vasthouden van de prednison.
De vorm van zijn kop kan ook best anders zijn nu en veranderen naar wat het was als hij van de prednison af is.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 16:42

Hoe is het nu met Red...

nou an sich gaat het beter, hij krijgt nog maar een half tabletje prednison en lijkt weer meer leven in zich te krijgen, hij loopt weer lekker rond als ik de stallen uitmest, ipv onder en carpoort verstopt te liggen, in huis is hij meer aan de wandel ipv plat op een kleed te liggen, tot zover positief... wat ik heel erg vind is hoeveel hij inlevert kwa spieren, zijn kop is zowat halveert, zijn spieren verdwijnen en zijn blik is zo anders... soms ben ik zo bang dat hij toch ergens een tumor oid heeft zitten...Al laten de bloedonderzoeken dat niet zien, maar het hakt er goed in, de eerste foto is van augustus en de rest van vandaag...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:\

Lukasje
Berichten: 11264
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:50

Het klinkt toch redelijk positief. Jammer dat jouw buikgevoel nog wat anders aangeeft. Ik hoop dat dat puur overbezorgdheid is. Ik kan zijn blik niet beoordelen maar ik vind Red op de onderste foto er wel goed uitzien.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:45

Ik zie het wel, heb zelf ook zo'n dikkop.
Ik zou ook een onderbuik gevoel hebben, maar ik weet ook niet wat je wel kan doen.
Hoe is het met z'n rug?
Dat plat op de buik liggen is wel vaak oncomfortabel gevoel in de buik of darmen.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:35

Ik begrijp wat je bedoeld met de blik in zijn ogen. Op de eerste foto kijkt hij ontspannen. Op de rest vind ik het overkomen alsof je de 'help' in zijn ogen ziet.

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:13

Ik vind het vanaf de foto's iig lijken alsof z'n speknekkie wat slanker is, en dat daardoor z'n knappe toet smaller lijkt.. Of is het een beetje gezichtsbedrog door de stand van de foto? Vreselijk als je je zo'n zorgen maakt om je beessies :(:)

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 20:16

Zijn rug gaat wel goed, hij is ook veel drukker hoor... ik hoop dat dat down zijn nog van die prednison is , daar heeft hij echt wel last van ( gehad ) :)

Nou ja, van de week nog een keer terug voor controle, en dan mag hij hopelijk helemaal van die prednison af en ik hoop dat hij dan weer gewoon mijn oude Redje wordt :D <3

tyleysmiley schreef:
Ik vind het vanaf de foto's iig lijken alsof z'n speknekkie wat slanker is, en dat daardoor z'n knappe toet smaller lijkt.. Of is het een beetje gezichtsbedrog door de stand van de foto? Vreselijk als je je zo'n zorgen maakt om je beessies :(:)


hij heeft een veel smallere kop en zijn nek is ook een kippenekkie geworden, hij had echt 2 van die spierbundels lopen , maar die zijn helemaal weg....

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:23

Ik vind zijn koppie ook smaller ogen.
Ik snap je ongerustheid.

Wel positief dat hij levendiger is.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 00:21

Hoe gaat het met Red?

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 09:31

Het gaat goed met Red , afgelopen woensdag nog een check bij de DA gehad en hij krijgt nu om de dag een half tabletje prednison, en dat doet hem goed.

Hij was duidelijk zo vreselijk down door die prednison, hij is nu heel druk en vooral aanwezig en sterft van de honger... :D :D

Gister heb ik hem voor het eerst weer laten zwemmen , best spannend omdat ik weet niet hoe zijn anemie er op dit moment voorstaat ,maar heb zo tussendoor zijn slijmvliezen bekeken en die bleven er netjes uit zien.

Over 2 weken weer terug, dan zal er weer bloed getest gaan worden.. :)

Hij heeft ook zijn normale blik weer terug <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:47

Super! Hopelijk kun je met de prednison steeds meer omlaag en gaan de bloedwaardes omhoog. Is het zo’n waterrat?

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:47

Go Red *\%/*

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 09:57

Redje doet wel graag zwemmen , het wordt nu wat kouder waardoor hij wat meer twijfelend te water gaat maar eenmaal nat vind hij het wel weer leuk :D

Kaitlyn schreef:
Go Red *\%/*


*\o/* *\o/*